/spanien/barcelona/forum/14440.aspx/spanien/barcelona/forum/14440.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-08-16 12:19
Ämne: Visca y Barca Visca ....
Villa värvades av Laporta, har du hört nångång innan att Pep ville ha Villa, nej. Laporta ville ha honom innan han va klar med sin tid. Adriano, fine. Han är mångsidig MEN han kan inte spela på positioner där det är AKUT, en pivote? Come on. Va händer om Xavi eller Iniesta blir skadad? Ska man förlita sig på JDS o Thiago? Behövs rutin. Nej som sagt är du sportdirektör så ska du också ha en stor del i värvningar, det är därför man blir spordirektör för att hitta lösningar som gör laget mer komplett!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-16 12:16
Hur vet ni att ledningen presenterat flera namn, men Pep tackat nej?

Jag tror inte riktigt på det. Ta Chygy som exempel. Där var inte Peps önskan så viktig.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-16 12:15
Vi har värvat Villa som kan spela på tre olika positioner i anfallet och vi har värvat Adriano som kan spela på fem olika positioner.

Det kommer att ordna sig.
2010-08-16 12:12
Visca y Barca Visca y Catalunya

Vad har ledningen gjort?

Ledningen har ju presenterat flera namn för Guardiola, men har tackat nej. Ledningen kommer inte att värva någon för att de tycker att han är bra. I slutändan är det Guardiola som måste integrera honom i spelet. Guardiola har sagt vem han vill ha, men han anser inte att han är livsviktig och klarar sig om ledningen inte lyckas värva den spelaren.

Ledningen sköter sig exemplarisk, tycker jag. Pep pekar på vem han vill ha och ledningen gör allt som de kan för att få honom. Det var det Rosell sade innan. Däremot... kan jag tycka att så fort Pep pekar behöver inte Rosell göra sig i brallan. Han måste visa lite stake och kanske avfärda hans önskningar ibland.
Atlético addeh
2010-08-16 12:11
Det skulle inte förvåna mig om envise Pep är nöjd med truppen som den ser ut idag och inte tänker värva mer. Den enda positionen som jag är osäker på, det är den defensiva mittfältsrollen. Busquets klarar inte själv av att spela där under en hel säsong. Samtidigt är Oriol Romeu den enda pivotén som Luis Enrique har till sitt förfogande i Barça B så att flytta upp honom till A-laget redan i år skulle betyda problem. Romeu har i flertalet matcher visat klass, men jag undrar om han verkligen är redo för att ta det stora steget upp till A-laget. Skulle Busquets skada sig är Oriol den enda att tillgå, vilket jag tycker är för ynkligt.

Blir det ingen värvning av en pivoté under sommaren, lär det kunna bli ett köp á la Albertini under januari-fönstret.

Jag börjar bli ordentligt orolig för våren späda lilla trupp som vi har i nuläget. Zubi & Pep måste börja agera och sätta fart om det ska bli någon mer värvning. Man kan bara hoppas att det en dag står någon spelare och poserar i den blåröda tröjan utan att man hört ett smack angående honom innan. Lite som Adriano. Rosell verkar ju jobba i det tysta, och jag hoppas detta är fallet även denna gång.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-16 12:11
Äh, kom igen!

Så jäkla allvarligt är faktiskt inte läget. Visst, vi behöver verkligen en DM och gärna en spelare till, men på vissa här inne låter det som att det kommer gå åt helvete i år. Isåfall hänger det inte på om vi köper en DM till eller inte.
Ta en titt på truppen vi har:

* Vi har aldrig haft den bredden i anfallet förr. I den lagdelen finns det inget lag som kommer nära oss, enligt mig.

* Mittfältet är tunnt, men på de offensiva posotionerna ser det helt OK ut. Skadar sig Xav/Iniesta finns Keita, Adriano, JDS och Thiago att tillgå. De är alla riktigt dukiktiga spelare. Dessutom kan Messi gå ner på mitten, och då har vi en "ersättare" som är minst lika bra som Özil, även på den postionen. Anfallat blir inte alltför lidande utan Messi heller.
Jeffren kan också spela på mitten.

* Det är en pivote som behövs.. Det finns ingen fullvärdig ersättare till Busquets, men Oriol Romeu kan klara av den uppgiften, förutsatt att att resten av laget är intakt. Men, visst här är det för tunnt..

* Backlinjen har bra uppbackning på ytterpositonerna. I Mittlåset finns det två helt okej backups att tillgå - Milito och Abidal. Om Caceres stannar ser det bra ut även där. Lägg där till Fontas, som till skillnad från många andra juniorer har fysiken för att lyckas.

* På målvaktpositionen ser det bra ut. Valdes är kanske den bästa målisen vi kan ha, Pinto är en fulldudlig ersättare. Även han som stod i helgens match (kommer inte på namnet..) visade sig vara fullt godkänd tredjemålis.

.. Det är långt ifrån en monsterbred trupp vi har. Men det är riktigt duktiga spelare! Missförstå mig inte, jag vill inget hellre än att det köps någon till.. men jag förstår också att det inte står och faller med det eventuella köpet. Dessutom finns vinterfönstret! Inte omöjligt att det gör något köp då, om det inte blir något nu..
2010-08-16 12:08
Alltså vad fan sysslar styrelsen med?! Ingen förnekar att våra ungdommar är dåliga men komigen man måste vara blind för att inte inse att dom inte håller de långa racet! Hur tänker Pep? Özil och en DM skulle vara perfekt men nej Pep är envis som vanligt, och har man en pajas till sportdirektör då kan man lika gärna gå och slänga säg i väggen, fan vad jag redan saknar Laporta o Co, laget behöver breddas, SKIT i vad Pep tycker och köp någon!

Edit: Ingen förnekar att våra ungdommar är bra*
2010-08-16 12:07
Alltså vad fan sysslar styrelsen med?! Ingen förnekar att våra ungdommar är dåliga men komigen man måste vara blind för att inte inse att dom inte håller de långa racet! Hur tänker Pep? Özil och en DM skulle vara perfekt men nej Pep är envis som vanligt, och har man en pajas till sportdirektör då kan man lika gärna gå och slänga säg i väggen, fan vad jag redan saknar Laporta o Co, laget behöver breddas, SKIT i vad Pep tycker och köp någon!
2010-08-16 12:04
Jag tror att vi kan klara oss bra utan någon värvning i år. Jag litar på att Guardiola vet vad han håller på. Han känner väl att om han värvar någon stjärna som behöver speltid måste han ändra om för mycket i sitt lag.

Då är det bättre att köpa någon som inte klagar alls. Eller skulle folk vilja bänka Busquets i förmån till Mascherano? Jag hade nog velat det för ett år sedan, men sedan såg jag Busquets i VM-slutspel och blev imponerad av honom.

Den här säsongen kommer att bli bra. Även fall jag hade velat ha någon def. mittfältare som klarar av att sitta på bänken och hoppa in när det behövs.
Barcelona VizzlA^^
2010-08-16 11:59
Masken är inte så dålig på att vinna tillbaka bollen och sedan göra något vettigt av den, kolla bara nu senast mot liverpool. Om det skulle bli en deal där Hleb går i motsatt riktning skulle jag hamna i Nirvana.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-16 11:51
★Sami★

Jo tjena jag väntar oxå på bomben ;)
Barcelona VizzlA^^
2010-08-16 11:41
Jag har en bubblande känsla över att detta kan bli ett mellan år..hoppas jag har fel men det är mycket som inte stämmer nu inför Laliga starten.
ärligt talat hur seriöst arbetar ledningen, verkar som att dem inte har en plan utan bara kör på.
Zubi åker med på en resa till Asien, softar och "onanerar" till att klubben är så sparsam.
Barcelona el Maestro!
2010-08-16 11:37
Mascharenos kontrakt går väl ut i nästa sommar?
Jag har för mig att hans kontrakt sträcker sig t.o.m. 2012.
Vill man inte sälja nu så kan han faktiskt gå gratis i nästa sommar(?). Antingen släpper man nu på 15 miljoner plus Hleb, som det sägs, eller i mindre pengar i januari.

Edit: Det kanske finns ändå en tanke bakom att inte lägga ut mer pengar på honom just nu. Han vill ju verkligen inte vara kvar i Liverpool.
Barcelona ★Sami★
2010-08-16 11:30
En Bomb värvning kommer det bli.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-16 11:30
Problemet är att vi slösade drygt 2 månader på att köpa Fabregas när Arsenal gjorde klart för första sekunden att de tänker behålla Fabregas. Nu sitter vi här med drygt 2 veckor kvar, och vi har 1000 hål som måste täppas.

Jag litar på Pep, och jag tror verkligen på vad han tycker och tänker, men han har återigen bevisat att han saknar fingertoppskänslan som Mourinho och Ferguson har när det gäller att organisera truppen.
Pep tror att han kan göra samma sak som med "trippel året", men vad händer om Xavi eller Messi blir skadade? Nej, det här håller inte Pep.

Problemet med Zlatan är större än vad man anar, även om man lyckas sälja honom, hur i hela friden ska man hinna köpa en ersättare?
Om man nu behåller Zlatan, hur ska Pep få in Zlatan i laget när Villa spelar? Vill man verkligen ha en sur Zlatan på bänken, samtidigt som tidningarna spekulerar hela året?

Nej det här känns verkligen inte bra, speciellt med tanke på att Real har en så bred trupp med Mourinho som tränare. Jag hoppas att Pep och Zubi har några ess i rockärmen, annars så känns det väldigt osäkert.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-16 11:12
Det har du helt rätt i.
Barcelona Rambla~
2010-08-16 11:03
Det är vad Sport påstår. Pep själv har ju inte sagt detta offentligt. De spekulerar och gissar som vanligt. Vi har ju under denna sommar sett hur trovärdiga Sport och MD varit. Flera spelare har ju tom varit klara för Barcelona. Jag antar att vi får avvakta och se. Det går ju fan inte att lita ett skit på vad de skriver i dessa dagar.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-16 10:57
Pep vill inte värva..?
AndreD
2010-08-16 10:42
Komedi att lyssna på folk som inte kan något om barca.
Zlatan som "tjänar mest av alla i klubben" vill lämna. Jag har för mig att han sagt att han skulle stanna? Hahaha. Johanna Garå, vilket skämt. Frändén nummer 2.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-16 10:36
Det kommer inte bli nåt med Zlatan till Milan. Kevin-Prince Boateng har precis skrivit på för dom.. Han kommer stanna kvar i Barca trots alla skriverier.
Barcelona Rambla~
2010-08-16 08:56
Depor vill ha Muniesa. Nu vill Bolton låna Thiago under en säsong. Skulle Barca gå med på de här klubbarnas begäran (troligtvis inte) så blir vi ju av med de spelare som Pep har tänkt ska täcka upp för de hål som finns i truppen. Thiago i Bolton och PL är nog lite riskfyllt. Han lär bryta ett ben innan jul.
Barcelona tarrak
2010-08-16 08:38
Är det bara jag som får en kraftig varning från mitt anti-virusprogram när jag försöker gå in på Barcelonas officiella hemsida? Skumt!
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-08-16 08:19
Mrfaariis: Enligt Mark Hughes så gjorde Arsenal en "enquiry" nu i maj som antagligen blev nekad och sedan har inget hänt förens nu då tydligen Mark själv vill lämna.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-08-16 07:35
Ämne: Grabbar har ni inte ....
Schwarzer har väl lämnat in en transferansökan? Vet inte om det gör det "rätt" för Arsenal och Schwarzer att prata men det kan mycket väl göra det.
Barcelona KtoorBaloor
2010-08-16 02:56
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Har också tänkt på hur många unga Real kommer ''förstöra'' eftersom dem är kända för att just förstöra spelare. Vet ej varför :O
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-16 02:44
Madrid har Canales, Khedira, Kaka, Alonso, Lass, VdV, Gago, M.Diarra, Granero, Pedro Leon och Di Maria som ska dela på 3-4 platser.

11 spelare. Köpet av Özil är nog lite besatthet av att Barca inte ska köpa honom. Madrid får gärna köpa honom tycker jag. Det blir härlig stämning i laget med unga spelare som inte får spela. Kör på tycker jag.
Barcelona Mrfaariis
2010-08-16 02:30
Grabbar har ni inte märkt att Arsenal är dom största hycklare som finns. Dom anmäler Barca för att dom snackar med Fabregas bakom klubben. Men dom gör väl förfan samma sak mot Fulham. Dom snackar med Schwarzer bakom klubben. Haha vilka hycklare !!!
Barcelona V7
2010-08-16 01:31
En pivote har vi, Busquets. Det är för tusan inge bra!
Vi måste ha en till, vill mest ha Senna så att Oriol har tid på sig.

Ibland undrar man varför man tar en sån jäkla tid på sig att värva en pivote. Eller är Pep nöjd med det han har?
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-16 01:05
Kan det inte bli 2a september nu, vill köpa biljetter till EL CLASICÓ! :)
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-08-16 00:44
Om jag bara kunde stå framför Rosell och Pep, då hade jag skrikit "KÖP ÖZIL NUUUU!"
Annons: