/spanien/barcelona/forum/14439.aspx/spanien/barcelona/forum/14439.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-08-14 20:53
Ämne: Jag fattar inte varf....
Maxwell har det defensiva tänket inom sig, något som anfallare inte har på samma sätt. Brassen han dessutom spelat i den positionen förr.
Barcelona Abbe.
2010-08-14 20:52
Ämne: Jag fattar inte varf....

Nolito är inte på bänken ens.

Hoppas vi får se lite utav Thiago idag också. Ytterligare en ung spelare som jag uppskattar enormt mycket.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-14 20:51
Jag fattar inte varför han sätter Maxwell där uppe när han kan testa andra typ Jeffren, Nolito etc.
Barcelona Abbe.
2010-08-14 20:51
Jag blev verkligen såld på Oriol Romeu under U19-EM. Jag är riktigt nyfiken på att se vad han har att komma med, inte bara idag, utan även framöver.
Barcelona Barca08
2010-08-14 20:50
jag hoppas verkligen pep har tänkt igenom denna startelva, ser ut som en rejäl chansning.
Barcelona westinho
2010-08-14 20:49
Ska bli sjukt intressant att se Sergi Gomez och Oriol Romeu.
Atlético addeh
2010-08-14 20:48
Pep slutar aldrig förvåna mig. Men jag måste säga att det är en smart elva han skickar ut på planen. Maxwell som "anfallare" har vi sett förut, och troligtvis kommer han ta ett ganska stort defensivt arbete på sin kant.

Intressant att 18-årige Sergi Gómez får chansen från start. Han har inte spelat en minut A-lagspel bortsett från försäsongen där han imponerade stort.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-14 20:44
Kom igen nu ge dig Busquets är världsmästare, cl mästare och vunnit allt. Jag älskar busqetes han ger allt i varje närkamp 100%!!
Atlético addeh
2010-08-14 20:43
Officiell startelva:

Miño - Dani Alves, Sergí Gómez, Milito, Abidal - Oriol Romeu, Jonathan dos Santos, Keita - Bojan, Ibrahimovic, Maxwell
Barcelona Abbe.
2010-08-14 20:42
Miño, Alves, Milito, Sergi Gómez, Abidal, Oriol Romeu, Keita, Dos Santos, Maxwell, Bojan, Ibrahimovic.
Barcelona el Maestro!
2010-08-14 20:40
De skulle nog inte peta honom i landslaget heller. Det är inte bara Pep som föredrar Busquets.
Barcelona westinho
2010-08-14 20:38
Ämne: Ämne: Essiene....
Nu handlar det om vad Pep tycker och inte du. Faktum är att Busquets inte skulle bli petad av någon av dessa herrar så länge Guardiola är tränare.

Om du tycker det är skrattretande, varsågod.
Barcelona ★Sami★
2010-08-14 20:34
C.Andrés
Håller med dig. Drogba är sjukt bra. Synd bara att han är så gammal.
Barcelona Essienesque
2010-08-14 20:34
Ämne: Essienesque

Du ha....
Hetfield - Jag missuppfattar inte hela saken. Jag är väl medveten om att ni syftar på att Busquets passar bäst som defensiv mittfältare, men jag ställer mig helt oförstående till det.

Essien, Mascherano, De Rossi etc. att dessa herrar skulle petas till förmån för Busquets är skrattretande. *Inväntar fanboys som ska förklara hur Pep har gjort det klart att Busquets passar bäst som pivote då han bänkat Yaya*.
Real Madrid Podemos^
2010-08-14 20:28
Ämne: Podemos^

Jsg tyck....
Jag vill inte att Mascherano skall vara ordinarie i Barca, jag vill att han skall stanna i Pool.
Men Pep gillar han onekligen och det är inte svårt att förstå varför han gör det.

Att Mascherano skulle vara svagare än Busq i passningsspelet är i sådana fall marginellt och visst hade Barca större förhoppningar på Chygr eller tror du att det var för att "visa musklerna"?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-14 20:24
Podemos^

Jsg tycker inte det bästa är att köpa Mascerano. Drömmen skulle vara att Senna kommer, men det ligger nog ganska långt bort.

Hur mycket du än vill så kommer Masch inte va ordinarie i Barca. Busquets är en mycket bättre passningsspelare och passar vårt spel bäst i världen av alla DM. Jag tror mycket väl Barca kan betala 25 miljoner euro för en spelare som är tänkt som bänkvärmare. Se bara på Chygrynskiy.
Atlético addeh
2010-08-14 20:05
Didier Drogba tremålsskytt mot WBA. Snacka om att köra över nykomlingen.
Barcelona C.Andrés
2010-08-14 19:59
Kollar på Chelseas match,herregud vilken lirare Drogba är. Påminner om Villa i farlighet vid boxen och effektivitet! Något bättre dock.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-14 19:58
Podemus

Lägg inte så mycekt vikt vid det ekonomiska, klubbens situation såg ungeför likadan ut för ett år sedan. Då inhandlades Chygrinsky för exakt samma summa.

Jag kan t ex tycka att det är mer slöseri med talang att sätta Pedro Leon och di Maria på bänken, men det är kanske bara jag!?!

Verkligheten är väldigt krass i Barcelona med Pep som tränare. Hur man passar in i systemet är betydligt viktigare än hur bra man är på pappret.
Atlético addeh
2010-08-14 19:55
Podemos^

Jag håller med i det du säger. Att värva en sådan dyr spelare som Mascherano för att sätta honom på bänken känns slöseri med både ekonomi och talang.

Dock ser jag hellre att en spelare köps in istället för att satsa på canteran när det gäller komplement till Busquets.
Real Madrid Podemos^
2010-08-14 19:51
Ämne: Podemos

Hehe, Pep....Att köpa Mascherano för upp emot 25m euro och sätta han på bänken är slöseri med talang, och kan verkligen Barcelona ta sig den friheten med eran finansiella situation?

Väldigt onödigt att köpa Masch för att använda han i "ganska mycket matcher"?...
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-14 19:44
Men Mascherano ska ju stanna i Pool enligt Hodson, så varför ens hoppas?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-14 19:41
Podemos

Hehe, Pep har varit väldigt tydlig med att vilja köpa många andra spelare. Inte många av de har gjort succè...

Dessutom tror jag inte Masch är tänkt som startspelare, däremot kommer han spela ganska mycket matcher.
Real Madrid Podemos^
2010-08-14 19:36
Pep ville köpa Masch redan förra säsong, han sa det öppet och väldigt tydligt men då sa Rafa nej.

Jag tror att Pep har en väldigt klar idé om hur han vill använda Mascherano.

Och nej man köper inte Argentinas lagkapten och sätter honom på bänken.
Atlético addeh
2010-08-14 19:33
Realmadrid-Ronaldo9-Rawand9

Ingen här inne har påstått att Busquets skulle platsa i något annat storlag. Frånsett Barcelonas spelmodell så tycker inte jag att Sergio är världens bästa pivoté. Jag tycker Essien är den mest komplette spelaren på den positionen.

Det du måste förstå är att i Barças spelsystem passar Busquets som handen i handsken. Det handlar inte om något annat.

PS: Gå på dina svenska lektioner istället för att hänga här och prata en massa strunt.
AndreD
2010-08-14 19:31
Realmadrid-Ronaldo9-Rawand9

Han platsar i världens bästa klubblag och i världens bästa landslag men inte någon annanstans? Intressant.
Barcelona el Maestro!
2010-08-14 19:30
Ämne: Asså helt räligt ni ....
Han är en startspelare i världens bästa landslag och i Barca. Han har petat bort Toure. Det säger allt om Busquets.
AndreD
2010-08-14 19:29
Nesto

33 assists på två säsonger i Bremen alla tävlingar inräknade.

Edit: Inklusive vm.
Barcelona westinho
2010-08-14 19:28
Ämne: Asså helt räligt ni ....Well, vi vann båda mötena mot er förra säsongen + ligan och kom nästan till final i CL med Busquets som DCM. Kom tillbaka när du lärt dig stava.

Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-14 19:26
Du syftar på det pep sa igår eller? Att han är nöjd med truppen , men inte utelsuter att någon köps?
Annons: