/spanien/barcelona/forum/14433.aspx/spanien/barcelona/forum/14433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-08-17 21:37
Aja, det finns åtminstone lite hopp kvar för Spurs. Som flera av er nämnt är bortamål otroligt viktiga i sådana här typer av matcher. Spelmässigt ser det dock inte ljust ut för Englands fjärde bästa lag.
Athletic Toxicum13
2010-08-17 21:37
el Maestro!

hahah , ni gör visst allt för att få la liga att framstå som bättre?

"vi hade aldrig vunnit med dom siffrorna"
nää då, ni körde bara över hela la liga.

6 mål på real ? och de la ligas bästa lag? bästa ligan i världen ? hahahahha
la ligas bästa lag som inte kommer nånvart i cl?
Så kan jag säga om du ska resonera sådär med tottenham och PL.
AndreD
2010-08-17 21:33
Dubbel.
AndreD
2010-08-17 21:31
el Maestro!

Tänkte precis skriva samma sak. Man får inte heller glömma att Chelsea slog Aston Villa med 8-1(?)då Villa var 5-6 i ligan vid den tidpunkten. Aldrig att Barca hade slagit Getafe/Villarreal med de siffrorna.
Barcelona Rambla~
2010-08-17 21:30
Reducerat nu i alla fall. Ett mål till och det är match igen. Bortamål är ruskigt viktiga, det kan inte poängteras nog.
Barcelona The Reporter
2010-08-17 21:29
Jada Spurs !
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-08-17 21:26
Rambla~

Han får väl knappast spela heller va? Massa utlåningar till lägre divisioner i England, det har bara gått neråt för honom i klubblags sammanhang. Däremot i landslaget så stortrivs han känns det som, en helt annan miljö där. Kanske dags att återvända till Spanien Gio? Det skulle kanske rädda hans karriär.
Real Madrid Pierre13
2010-08-17 21:24
älskabarcelona

Då kan jag sitta och säga "Kolla på Messi han kan inte prestera i landslaget, hur kan argentina tro att de kan vinna något med honom" Bara skitsnack, du har större chans med att ha en Ronaldo eller Messi i laget i stora matcher en utan. Allt hänger på tillfälligheter. Messi gjorde inte ett mål i VM, men lig förbannat skulle jag inte spela utan honom i Argentina
Barcelona Rambla~
2010-08-17 21:23
För övrigt så tuggar Harry Redknapp fradga på bänken. :P
Barcelona Rambla~
2010-08-17 21:22
3-0 och Tottenham helt utspelade. Vilket fiasko. Jag säger det igen, bra karriärval Giovani. Kolla in lillbrosarn istället. :P
Barcelona ★Sami★
2010-08-17 21:17
Spurs skämmer ut sig. Tur man inte hejar på dom.
Barcelona el Maestro!
Ser ni hur Spurs håller på att bli överkörda av Young Boys? 3-0 står det just nu till Young Boys.
Det är Premier Leagues 4:e bästa lag. Bästa ligan i världen eller hur?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
3-0 underläge för Spurs nu! Snacka om chockstart. :)
Barcelona Abbe.
2010-08-17 21:16
Och där kom 3-0. Vad styr Spurs med?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-08-17 21:15
Jisses, 3-0 underläge för Tottenham.
BigDog
2010-08-17 21:12
Stor komik att se pressen vinkla det till att det skulle vara problem för Villa att spela ihop med Zlatan. Z´s assist är nog något han drömmer om...är det inte svårare att bli sams med dribblingskonstnären Messi i anfallet när det gäller att 'ge och ta' ?
Atlético addeh
2010-08-17 21:09
Oj, oj! Vilket mål av Rosenborg! Barça-klass på hela anfallet. Riktigt läckert.
Barcelona Rambla~
2010-08-17 21:03
addeh

Ja, jag kollar på matchen. De ser ju helt mediokra ut helt plötsligt. Jag tror att Redknapp har underskattat detta Young Boys. Matchen spelas på konstgräns så de har ju något att skylla på efter matchen. :P
amnesia
2010-08-17 21:03
Ämne: Ämne: Ämne....
hehe jo ok. för mig handlar det mer om vad mourinho kan tänkas göra med dem i år än vad ronaldo ensam kommer kunna uträtta. men jag skulle inte heller gissa dem som segrare i år
Barcelona älskabarcelona
2010-08-17 21:02
Ämne: älskabarcelona

Br....
Jag har tillräckligt bra koll.. Det tog han 13 matcher innan han gjorde hans första mål mot Chelsea . 6 matcher har han spelat emot oss och inte gjort mål än . Han snittar nästan 1 mål per match när det gäller dom 3 senaste säsongerna . Jag vet inte hur hans statistik ser exakt ut mot stora lag men ja gissar på att snitten är betydligt mycket sämre .
Atlético addeh
2010-08-17 21:01
Rambla

"Det ska bli intressant och se om Spurs nerver pallar med CL-kval. :P "

Underläge 2-0 efter en kvart säger väl det mesta. :P
Barcelona tarrak
2010-08-17 21:00
Ronaldo är helt klart yttersta världsklass, men visst tenderar han att, i högre grad än exempelvis
Messi, prestera sämre när det vankas stormatch. Han har exempelvis aldrig nätat mot Barca på fem försök, trots en rad frilägen och en straff.
Barcelona Rambla~
2010-08-17 20:59
Herregud, Tottenham som enligt dom själva fick en drömlottning ligger under med 2-0 efter 13 min.
Barcelona älskabarcelona
2010-08-17 20:56
Ämne: Ämne: Tittar ....
Håller med dig för fullt. Men!! Han gör inte bra ifrån sig när han står emot bra spelare . Och det behöver dom ifall man ska ta hem CL . Dom har inte nån annan som kan göra skillnaden på dom stora matcherna . Kaka är helt ur form och har varit det under en lång tid nu , så ja tror knappast på att han kommer hitta tillbaka till Kaka från Milans tid . Jag tror absolut inte på Madrid i Champions Leuge . Dom har mycket större chans till ligan och cupen .
Real Madrid RobertHansson16
2010-08-17 20:55
älskabarcelona

Jaså? Ronaldå är helt värdelös? okej då vet jag
Real Madrid Pierre13
2010-08-17 20:53
älskabarcelona

Bra att du har super koll. Kika vad han gjorde åt Man U i CL.
amnesia
2010-08-17 20:52
reals träningsmatch slutar lika för övrigt, verkar inte så heta ännu
Barcelona Rambla~
2010-08-17 20:51
Hehe, Tottenham höll inte tätt ens i 5 min. Då hade Young Boys ändå ett stolpskott någon minut tidigare. Det var ju det här med nerver. :P
amnesia
2010-08-17 20:50
Ämne: Har spelat match mot....
härligt!
Barcelona barca kid
2010-08-17 20:48
Har spelat match mot rivalerna. Och alla i vårat lag är ett eller två år yngre utom tre stycken. Vi kör niomana. I första halvlek spelar vi ut dom. Men så gör dom mål på kontring.

I andra halvlek får jag bollen dribblar flera stycken, Säter den i djupet till brorsan (han är två år yngre), han springer förbi en back och Sätter den i nätmaskorna. Sen gör dom 2-1. Det är bara några minuter kvar och vi får en hörna. Jag får bollen skjuter med vänster (jag är höger fotad), deras back får den på handen, jag vill ha straff, motståndarna skriker att det inta va hands. Sen får en kille i vårt lag bollen och skjuter bollen i mål. Och då skriker motståndarna att det va hands och straff. Vi är botten lag. Och vi brukar förlora mot dom. Men i år kryssa vi mot dem båda gångerna. Tror att det kan ha varit min och lagets bästa någonsin.
Är så glad därför berättar jag.
Annons: