/spanien/barcelona/forum/14430.aspx/spanien/barcelona/forum/14430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD
2010-08-17 23:03
Basaric, när sa jag att Tottenham är ett mitten lag? Är du möjligtvis blind eller nåt?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-17 23:02
Valdés,

Messi ska inte behöva slitas ut i år. Frammåt har Barca bredd och kvalitét som aldrig förr!

Det är mittfältet som är tunnt. En till pivote behövs, i övrigt är det helt OK. Keita och Adriano är bra backups för det offensiva mittfältet..dessutom kan Messi och Pedro ta steget ner.. Jag menar, det går knappt att ha en spelare av Iniestaklass på bänken.. hur motiverar man det liksom? Hellre ge JDS och Thiago chansen, som kan bli en nya Iniesta båda två. Och dessutom slipper man interna problem i truppen med missnöjda stjärnor.

Backlinjen är faktiskt riktigt bra, om Caceres stannar. Annars är mittbackspositionen en aning tunn, men Fontas kan nog göra det bra han med. :)

Mångas oro är inne är överdriven!
Atlético addeh
2010-08-17 22:58
Ämne: Engelska toppen är b....
Jag är faktiskt inte beredd att hålla med dig. Vilka har lyckats förutom Chelsea & Manchester United av de engelska lagen de senaste åren? Precis, inga.

Nu har inte Real Madrid lyckats så speciellt bra ute i Europa på en herrans massa år, men lag som Villarreal, Sevilla och förra årets överraskning Atlético Madrid är alla lag som är på uppgång. Dessutom skulle jag inte vilja påstå att Arsenal, Tottenham & Manchester City är bättre än dem tre spanska lagen jag nämnde. Just my opinion.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-17 22:56
Äh, även om jag avskyr det Mourinho gör mot fotbollen så måste jag erkänna att Mourinho vann kampen mot Pep. Pep är fortfarande grön, och han har inte samma fingertoppskänsla och "plan B" som Mourinho har match efter match.

Just nu är Mourinho en bättre tränare (by far), men om 10 år så kan vi sammanfatta det.

addeh

Liverpool vann CL för inte många år sen.
Barcelona Valdés
2010-08-17 22:50
Pep har mer fotboll i ett av sina tappade hår än vad samtliga svenskafanstyckare har tillsammans.

Men vad det gäller värvningar har han inte varit klockren.

Truppen är och har varit för tunn. Nyckelspelarna spelar alldeles för många matcher vilket sliter. Iniesta verkar forfarande lida av sviterna efter säsongen 2008/09 då han spelade halvskadad. Och hur många år kommer Messi att ”hålla” mot bakgrund av att han tvingas spela så många matcher och ta ett så stort ansvar hela tiden.
Man vill inte tänka på vad långtidskador på Valdés, Piqué, Busquets eller Xavi skulle innebära.

Förlusten mot Inter kan delvis förklaras av iniestas skadefrånvaro. Det är alltså så lite som kan avgöra om vi vinner titlar eller inte. Och i år tränar Mourinho värsta rivalen och har en ännu starkare spelartrupp att tillgå, (det hade förresten varit riktigt kul att få se ”oputsade” siffror på Real Madrids ekonomi ).

Det är härligt att Pep väljer att satsa på ungdomsspelarna men de borde, precis som vad han själv uttryckt i media, få en chans att långsamt växa in i laget. Med en tunn trupp vilar ansvaret självfallet tungt på dem också.

Men som sagt, Pep har mer fotboll i ett av sina tappade hår än vad samtliga svenskafanstyckare har tillsammans.
Real Madrid RobertHansson16
2010-08-17 22:48
Engelska toppen är bättre än spanska toppen, men spanska botten är bättre än engelska botten
Real Madrid Raúl - Den bäste kaptenen
2010-08-17 22:46
Om man jämför matcherna mellan den engelska och den spanska ligan så har vi de sämsta matcherna. Men glöm inte att vi också har de bästa. Det jämnar ut allting. Hellre Real Madrid-Barcelona, Getafe-Villarreal och Levante-Real Sociedad än Chelsea-Manchester United, Tottenham-Manchester City och West Ham United-West Bromwich eller vad de heter.
Barcelona basaric
2010-08-17 22:43
1.70

Ja, enligt Andre så är dom det eftersom dom verkar inte ha en chans i tittel-racet.
Barcelona basaric
2010-08-17 22:42
addeh

Håller med, och det är upp till folket att tycka som dom vill.. men jag kan ju säga att jag hellre föredrar Manchester City - Tottenham än Getafe - Villareal.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-17 22:41
Hur får man Tottenham till ett mittenlag? De kom fyra för bövelen :P

Förövrigt skulle jag villa se dem i ett dubbelmöte mot Sevilla. Tror de hade fått problem på Estadio Ramon Sanchez Pizjuan
Atlético addeh
2010-08-17 22:38
basaric

Det är väldigt svårt att jämföra lag i olika ligor då så mycket spelar roll. Själv tror jag lag som Villarreal, Atlético Madrid & Sevilla skulle göra sig väldigt bra mot samtliga topplag i Premier League.

AndreD

Total lekstuga är väl att ta i. Annars instämmer jag i det mesta du säger. Jag tror mittenlagen i La Liga, ta Athletic Bilbao som exempel, skulle ge motsvarigheten i Premier League, en ordentlig omgång.
Barcelona basaric
2010-08-17 22:37
AndreD

Och så var vi där igen... återigen så blandar jag ihop West Hams senaste säsong istället för att jämföra med säsongen 08/09 då dom hammnade på en 9:e plats.

Så du menar att Atletico Bilbao t.e.x hade haft lekstuga med Tottenham som du anser som ett mittenlag?
Barcelona basaric
2010-08-17 22:34
L.A.M

Malaga slutade som 8;a säsongen 08/09. Lag som Manchester City, Arsenal, Liverpool har mycket störra chans att vinna ligan än lag som Villareal, Sevilla eller Valencia.

Jag tror att lag som West Ham, Everton hade haft lekstuga med Getafe, Mallorca.. och det är lag som kommit top 6 i la liga.
AndreD
2010-08-17 22:33
basaric

Mycket bättre? Menar du allvar eller? Mittenlagen i la liga hade haft total lekstuga med motsvarigheten i premier league. Samma med la ligas bottenlag mot premier leagues. Spanskt skönspel slår engelskt skitspel.
Och du. West Ham är bottenlag, inte mittenlag.
Alla snackar om två lag i la liga bla bla bla. Två lag i premier league också. Chelsea-Manutd, Barca-Real.
westinho

För att dom jobbar långsiktigt och vill behålla en god stämning i truppen och inte förstöra den med massa värvningar te.x City
Barcelona Sam
westinho

Till skillnad från andra köpgalnashejker så vill den här satsa på den nuvarande truppen, sakta men säkert bygga ett lag som man kan räkna med genom långsam tillväxt, inte a'la man city.
Barcelona westinho
2010-08-17 22:29
Málaga har väl numera en stenrik shejk som äger klubben? Varför har de inte värvat något speciellt då?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-17 22:28
basaric

I England så finns det bara United och Chelsea som har en stor chans att vinna ligan. Arsenal, City och möjligen Liverpool har en liten chans. Sen är det ju lite orättvist att jämföra Everton som jag har för mig kom 8-9 mot Malaga som var nöra att ramla ur serien.
Annars håller jag med om att Premier League håller högre kvalite än La Liga, dock är det så mycket roligare att kolla på spansk teknisk fotboll än brittiskt benknäckarspel.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-17 22:27
Basaric,

Malaga är inget mittenlag i La liga, så du för jämföra dem med typ Wigan.

Visst är det fler lag som slåss om titeln i PL, men jag tror nog inte de lagen som slutar trea, fyra i La liga är sämre än t.ex Tottenham och de lagen som lär hamna på liknande plats i PL.

Enligt mig skulle t.ex. Atletico Madrid vara favoriter mot Tottenham.

Barcelona thiago alcantara
2010-08-17 22:27
goooooool pavluchenko
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-17 22:22
Tror ni det blir någon mer värvning i sommar? Jag tror den kommer i veckan i så fall.
Om inte det blir någon värvning blir jag orolig för vad som händer när det blir tätt med matcher och spelare har skadekänningar. Men också för hur det egentligen står till med ekonomin..
Barcelona basaric
2010-08-17 22:20
AndreD

Premier Leauge är mycket bättre än la liga, inför säsongen 2010/2011 har vi lag som Tottenham, Manchester City, Aston Villa, Liverpool, Arsenal, Manchester United, Chelsea som är med om slåss om första platsen.. i la liga är det tyvärr bara Real Madrid & Barcelona.

Sedan så skulle mittenlagen som West Ham, Everton haft lektsuga med tex Malaga eller Ossasuna.
Barcelona Abbe.
2010-08-17 22:06
Ämne: Davids3

Ursäkta ....
Håller med i det du skriver angående hur media fungerar. Dock så kom inte Özils uttalande under hans semester, jag själv läste det för relativt länge sedan.
AndreD
2010-08-17 22:06
Toxicum13

Varför börjar du snacka om matcher för 2 säsonger sen? Det är glömt nu (förutom 2-6 för realfansen). Det är förra säsongen vi snackar om.
Hur kan du säga att premier league är bäst när 3-4 lag är bra och resten är skit? Hur bra en liga är avgörs inte bara för det finns 3-4 bra lag. En bra liga är när de flesta lagen har bra kvalitet, håller en jämn nivå och kan slå varandra.
Enda orsaken till att det blev ett sånt stort glapp mellan Barca-Real och resten av lagen var för att de övriga topplagen har en tendens att tappa poäng mot bottenlag. De blir för övermodiga eller nåt, jag vet inte.
Berätta för mig varför du tycker premier league är världens bästa liga.
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-08-17 22:02
Haha snygg klack av Rosenborg där :P
Kom igen igen nu Rosenborg gör minst ett till mål nu och håll tätt bakåt.
Heja Rosenborg och Lustig! (umeson):D
2010-08-17 22:02
Davids3

Okej då vet vi...

Om du inte har något annat att bidra med än att upprepa samma trötta one-liner, så får du gärna låta bli. Spärr nästa gång!/ Red
Barcelona Essienesque
2010-08-17 22:01
Davids3 - Jaha, vad hade du tänkt att Özil skulle göra då? Sitta och vänta på att Pep skulle vilja ha honom? Det är hans karriär du talar om, han kan ju inte sitta och vänta på att en klubb ska vilja ha en medan det finns andra storklubbar som knackar på ens dörr.
Real Madrid Santiago Be
2010-08-17 22:00
Davids3

Ursäkta för att jag stör här inne, men har Özil verkligen sagt någonting under hela sommaren? Har har haft semester, sedan börja försäsongen.
Skulle han ha skickat en insändare till fotbollskanalen när han låg på stranden?
Det sas att Ronaldo sa samma sak om Madrid, men det var allt bara rykten, samma sak med Maicon, spelarna är bara tysta och har inga kommentarer.
Varesig det stämmer eller ej, så har dom 999/1000 inte sagt det.

Fotbolls median är precis som skvrallerpressen.
Frågan var: Vad tycker Mesut om Barcelona? Özil's agent: Han gillar dom (skratt). 100 artiklar senare baserade på samma uttal har det kommit fram till att Özil har gått ut och sagt att han drömt och Barcelona och lämnar han Werder så är det bara Barcelona som gäller.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-08-17 21:47
Matchen slutar 3-2 eller 3-3 :)
Barcelona Davids3
2010-08-17 21:47
fyfan vad jag hatar såna spelare som özil, jag vill till barca hit o dit, sen bara för pep inte behöver nån off.mittfält just nu går man till rivalen..
Jag är hursomhelst glad han inte kom till barca och tycker bara synd om honom eftersom han nog kommer förstöras där. Real har 8-9 mittfältare och det blir knappast lätt för özil att ta plats..
Fyfan va jag hatar real asså !!!!! de köper spelare de inte behöver bara för att ingen annan ska köpa de, hoppas de inte vinner ligan eller CL på 10 år till så de lägger ner..
Annons: