/spanien/barcelona/forum/14427.aspx/spanien/barcelona/forum/14427.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-17 00:02
Ämne: Tror ni Ibra stannar....
Ja.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-17 00:01
Med Caceres ser backlinjen faktiskt inte så tunn ut längre.
Barcelona B-A-R-C-A
2010-08-17 00:01
Tror ni Ibra stannar?
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-08-16 23:57
Hoppas Cáceres stannar han har potential att bli en världsback,

Dessutom kan han spela på alla positioner i backlinjen vilket är väldigt nyttigt med den mini truppen Barcelona har
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-16 23:55
Caceres är fortfarande ung och har enligt mig blivit bättre sedan sist han var i klubben. Med honom har vi fyra "etablerade" mittbackar, plus fontas.. Det skulle vara en oerhört välkomnat tillskott :)
Barcelona B-A-R-C-A
2010-08-16 23:51
stannar han så tror jag absolut att han kmr att behandlas precis som alla andra..men frågan är om han stannar..jag hoppas det=)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-16 23:42
Rambla,

Goda nyheter! Jag gillar Caceres.
En fråga bara. Om han stannar, tror du Pep kommer ha förtroende för honom och låter han spela? Att han inte är en man för förstaelvan förstår jag, men tror du Pep ger honom chansen vid lättare matcher och när folk är avstängda? Han är ju en envis man, våran Pep..
Barcelona B-A-R-C-A
2010-08-16 23:41
Enda jag syfta på va bara om busquets skulle bli skadad..vad gör vi då? oriol mot sevilla borta? såg ju hur det gick sist...känns som att barcas trupp bara blir tunnare o tunnare år för år...
hoppas ibra stannar verkligen, han går igenom det etoo gick igenom...älskar verkligen pep, men ibland förstår jag mig inte på honom klubbem la 700 millar på honom o nu vill han knappt ge honom en andra chans:S
Barcelona Rambla~
2010-08-16 23:39
Ny på forumet men kontot skapat för 3 år sen. Okej, välkommen antar jag.

God natt nu!
Barcelona Rambla~
2010-08-16 23:38
Det enda jag är rädd för nu är att man låter Zlatan lämna och sen ändå är nöjd med truppen efter det. Då är vi in big trouble.

Kanske finns det lite hopp för Cáceres trots allt?

It's not yet totally excluded that Uruguayan defender Martin Caceres, last season on loan at Juventus, could in the end stay. [md]
Barcelona AIMAR-10
2010-08-16 23:37
Jag är tydligen inte den ända som vill ha Mascherano...
Barcelona AIMAR-10
2010-08-16 23:36
Länkar i länktips. /Mod
Barcelona B-A-R-C-A
2010-08-16 23:36
tja Ny här på förumet=)...
håller faktist med om att vi behöver en defensiv spelare en "städare" ett djur när vi möter lag som real på borta plan elr stöter på lag som chelsea...så Mascherano hade suttit perfekt. bra ålder oxå med tanke på att keita börjar komma till åren..
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-16 23:32
Aimar-10

Gissar på att det enda du ser hos en defensiv mittfältare är brutala tacklingar och stenhårda närkamper.
Lukas.RP
2010-08-16 23:31
Tjena bröder,
Ska ner till Barcelona och ser returen av Supercopa och sedan Joan Gamper.

De gånger jag tidigare åkt och sett matcher har jag köpt biljetter på förhand.

Min fråga är därför; vart får man enklast tag på biljetter där nere på plats?

Tack på förhand!
Atlético addeh
2010-08-16 23:29
Ämne: Så Fabregas borde in....
Jag kunde dock tycka det var lite väl onödigt att spela med två defensiva mittfältare som Spanien faktiskt gjorde under VM-slutspelet. Både Alonso & Busquets kändes väldigt överflöd, och inför mästerskapet hoppades jag att den förstnämnde skulle starta matcherna från bänken.

Nu blev inte så fallet, men med facit i hand kanske det var just detta som var en utav anledningarna till VM-guldet.
Barcelona AIMAR-10
2010-08-16 23:27
Jag hoppas du har fel, för Barcas skulle.Tror vi hade varit mycket farligare med Mascherano som DM då man inte hade behövt oroa sig särskild mycket i det defensiva. Busi har absolut inga DEFENSIVA kvaliter, visst han har bättre passningsspel än Mascherano men vi behöver en DEFENSIV mittfältare.
Barcelona Rambla~
2010-08-16 23:25
Ämne: Så Fabregas borde in....
Busi startade i alla 7 matcherna. Det finns en anledning till det. Du kan vara hur irriterad du vill över detta faktum men Pep kommer inte byta ut honom mot Mascherano oavsett hur mycket du tjatar.
Barcelona AIMAR-10
2010-08-16 23:23
Så Fabregas borde inte ha startat under VM ? Och Busi suttit ????
Barcelona Rambla~
2010-08-16 23:22
Ämne: AIMAR-10

Samtliga....
Busquets behöver inte vara en bättre fotbollsspelare och han anses garanterat inte heller vara det ute i världen. För Barcelonas spelsystem och sätt och spela och för Pep är det dock inget snack om saken.

Keite är en box-to-box spelare som aldrig, förutom i Barca i någon träningsmatch, spelat som pivote i ett 4-3-3. I Sevilla var de två defensiva mittfältare, oftast Poulsen, som växeldrog. Ibland gick Keite framåt, i bland var det Poulsen. Dubbla pivotes med andra ord. En viss skillnad mot hur Barca spelar.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-16 23:21
Ämne: Minns att många trod....
Frågan är om det är samma personer???

Själv är jag så här i efterhand inte förvånad över att Rosell låtit det sprotsliga vara då han tydligt är rädd för att komma på fel fot med Pep.
han har i stället valt att lägga fokus på ekonomin och där försökt kasta skit på Laporta.

Angående de unga spelarna så finns det utrymme för någon enstaka spelare att gå in och täcka vid behov på kort sikt, men om skador och avstängningar hopar sig kan det bli tufft att behålla nivån och spetskomptensen som finns i A-truppen, speciellt på mittfältet.
T ex kan jag tycka att Thígo och J2S faller ur matchbilden lite väl mycket emellanåt, även i Barca B matcherna.

Det man kan konstatera är väl att man inte ska döma hunden efter håren och måla fan på väggen bara för att. Samtidigt är det ju inte fel att våga skriva det man tror - vore synd om ett forum bara var till för att diskutera det som var i stället för det som kommer...
2010-08-16 23:20
Aimar-10

Aja, du får väl nöja dig med att typ 90% (om inte mer) inte håller med dig, detta inklusive Pep och Del Bosque.
Barcelona AIMAR-10
2010-08-16 23:19
Frågan är i vilket stor lag hade Busi startat förutom i Barca?? Real nej, Chelsea nej, Manchester nej, Inter nej. Hur han startade under hela VM undrar folk fortfarande men dom vann ju VM men det var nog inte Busquets förtjäns direkt.
Atlético addeh
2010-08-16 23:18
AIMAR-10

Samtliga här inne & de som överhuvudtaget kan någonting om fotboll vet att Busquets är hästlängder bättre än Mascherano.

Keita som pivoté? Malierns passningsspel är inte hälften så bra som Busquets.

Pröva kom tillbaka om ett år. Hej då!
Barcelona Rambla~
2010-08-16 23:18
Ämne: Exakt låna ut Busi o....
Ta ett snack med Pep om dina tankar. Det blir intressant vad han kommer att svara dig.
Barcelona el Maestro!
2010-08-16 23:15
Ämne: Enligt mig är Masche....Hehe, och varför inte låna ut Messi och Bojan också. Vi har ju två rutinerade spelare i form av Villa och Zlatan som kan få hur mycket speltid som helst. Låna ut Messi och Bojan till Deportivo La Coruna. Det vore bra:-P.
Atlético addeh
2010-08-16 23:14
Ämne: Enligt mig är Masche....
Du har inte riktigt alla pirater i skeppet.
Barcelona AIMAR-10
2010-08-16 23:13
Exakt låna ut Busi om Mascherano kommer, Så ni menar på fullaste allvar att Busi är bättre än Mascherano? Inte en chans! Keita kan spela DM vilket han gjorde i Sevilla!
Barcelona Rambla~
2010-08-16 23:10
Låna ut en startspelare? En världsmästare? Var kommer alla troll ifrån?
2010-08-16 23:06
Aimar-10

Keita spelar inte som DCM. Pep föredrar till och med JdS på den positionen, före Keita.
Låna ut Busquets? Killen är redan ordinarie i Barça och landslaget. Han bänkade Touré. Finns inte en chans att Pep lånar ut honom.

Rosell snålar inte, det är Pep som inte vill ha spelarna.
Annons: