/spanien/barcelona/forum/14424.aspx/spanien/barcelona/forum/14424.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-01 19:19
Haha tack ska du ha =)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-01 19:16
Barca

Där har du den, spola fram till 1:53

Barcelona Goliador
2010-09-01 19:16
Nu när det har gått några dagar sedan Zlatan lämnade oss så tänkte jag skriva några slutord om detta, för att sedan sluta prata om honom här.

Det är, enligt min mening, helt klart så att Zlatan verkligen helst av allt ville lämna Barca. Det grundar jag framförallt på alla uttalanden som mr Raiola gjort under en längre tid. Raiola är anställd av Zlatan och allt som Raiola säger kommer rakt uppifrån hans arbetsgivare - Zlatan. Om huvudpersonen inte gillar det som Raiola säger så kan han bara säga det till honom och inte ett uttalande skulle komma från Raiola, det ända han bryr sig om är ju självklart att hans klienter är nöjda! (och om han inte lyder Zlatan så kan ju Raiola se sig om efter ett nytt jobb, eller hur?) Som tex fallet har varit med Maxwell, som suttit bänkad ofta men där man inte hört ett knyst från "Bagarn". Den som tror att det är Raiola som fått Zlatan att lämna Barca misstar sig grovt.

En annan anledning är att jag tyckte helt klart att man såg i ögonen på honom att han var lycklig att komma till Milan. Jag tror att det sista Zlatan vill är att sitta på bänken, vilket var den stora anledningen till hela den här soppan. De första uttalandena som gjordes var ju Raiolas berömda "pep till mentalsjukhus" när Zlatan blev bänkad några matcher irad.

Slutsatsen är följande: Zlatan visste att Pep inte tyckte att han var det givna förstavalet som nr9. Och det är just förstavalet som Zlatan mer eller mindre kräver för att vilja vara kvar i en klubb. Därför ville han byta klubb.

Sen om det var rätt eller fel av Pep att inte satsa på Zlatan som nr1 kan man ju diskutera. Pep hade säkert sina anledningar. Men något som står helt säkert är att hela Zlatanvärvningen var ett massivt fiasko rent ekonomiskt, och svag rent sportslig. Oavsett vems felet var, (Laportas, Peps, Sandros, sportchefernas, eller alla nämnda tillsammans i en enda stor Gazpacho) så har Alla inblandade i Barcelona ett 500 miljoner stort ansvar att lära sig från detta misstag, för det får aldrig någonsin begås igen!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-01 19:13
Någon som har de där skitroliga klippet där Pep dansar till Michael Jackson på ett disco.. Har försökt hitta det på youtube utan att lyckas
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-09-01 18:51
Det är riktigt kul att se att Atlético kan nu på riktigt hota Barcelona och Real madrid (jag tror dock de tar en andra plats som bäst). Dem känns riktigt starka i år, det behövs i spanska ligan.
Atlético addeh
2010-09-01 18:51
Förhoppningsvis får Bojan en nytändning i och med sitt nummerbyte. Jag tror stenhårt på 20-åringen den kommande säsongen.

Hetfield

Det var ju tal om att Lass skulle lämna över tian till Canales, men än så länge verkar det inte hänt något.
Barcelona Sam
2010-09-01 18:48
el Maestro!

Den lär nog sparas till Cesc när han kommer.
Barcelona el Maestro!
2010-09-01 18:45
Ämne: Nu när Bojan ärver n....
Jag ser att Peps gamla nummer 4:an är fortfarande ledig. Det ska bli intressant att se vem som får ta det numret.
2010-09-01 18:43
Ämne: Nu när Bojan ärver n....
Hehe, Zlatan hade nr.9 och han var lika effektiv som att bota en förkylning genom amputering.

Förövrigt så har Lass Diarra nr.10 i Real Madrid, det är lustigt :P.
Barcelona Sam
2010-09-01 18:40
Nu när Bojan ärver nr 9 så är jag säker på att han kommer slå igenom på den stora scenen.
2010-09-01 18:28
Rambla

Muskelskador är ju värst, det är i samma nivå som knäskador. Det är så lite som krävs för att få kroniska muskelskador.
Varje gång man tar fart så anstränger man musklerna, nu lägger vi till Jeffrens enorma explosivitet så kan det bli en riktigt farlig cocktail.

Lite konstigt att fystränarna inte lägger fokus på detta, men det är kanske bara Messi som särbehandlas :P
Atlético addeh
2010-09-01 18:09
Ämne: Ja. Då fick Bojan må....
Bojan är väl knappast heller någon startspelare i nuläget. Förstår dock vad du syftar på.

När det gäller Jeffren och hans skadebekymmer hoppas jag att denne får en lugn säsong på den fronten. En ständigt skadad Jeffren gör att Pep får det oerhört tufft med bara fyra anfallare. Hemska tanke, usch.
Barcelona Espanaboy
2010-09-01 17:59
Ja. Då fick Bojan målskyttsnumret(9), som han har velat ha under en längre tid. Tycker att Pedro borde få 11:an, då Jeffren inte är en startspelare.
Barcelona Rambla~
2010-09-01 17:59
Hetfield nämnde Jeffrens explosivitet och det är också hans värsta fiende. Det är den största anledningen till hans återkommande skador. Hans olika muskler i benen brister ju hela tiden känns det som. Det måste till bättre stretching och underhåll av hans muskelatur mellan matcherna. Jag är förvånad att inte fysteamet gjort något åt saken. Fast kanske så har de det utan att ha gjort framsteg ännu. Det var samma problem med Messi tidigare. Man var ju rädd efter varje ryck eller rusch att han skulle åka på en bristning. Så känner jag i dagsläget när jag ser Jeffren på planen. Nästan alltid så blir han också skadad.
Barcelona Rambla~
2010-09-01 17:55
1.70

Samu hade nog lämnat trots allt. Han hade bara 1 år kvar på kontraktet. Personligen så hade jag så här i efterhand hellre sett att han fick gå gratis om han önskade istället för att värvat in Zlatan som ersättare. Dock lätt att vara efterklok.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-01 17:51
Har inte Jeffren fått någon diagnos ännu?

Tyckte han var riktigt på G i vintras, innan skadan. Vore riktigt tråkigt om hans karriär ska slopas pga återkommande skador så han aldrig kan prestera på topp..
Barcelona petersays
2010-09-01 17:49
"Då har du missat det senaste om Jeffren? Han fick lämna samlingen för U21 då han återigen har problem med någon hamstring."

Är det sant? *suck*
Nåja..då kanske han får vila upp sig och synas i nästa ligamatch istället. Förhoppningsvis bara en känning.
2010-09-01 17:48
Även om Jeffren förmodligen är min favorit bland ungdomarna så tycker jag att han är väldigt endimensionell.

Han har inte riktigt lika graciös som Bojan, Pedro, Messi , Iniesta osv. Han är mer av en "Capel" typ som gillar att få bollen sen borra ner huvudet och springa iväg. Med det sagt så vill jag också förtydliga att han har en enorm potential, och han är faktiskt hyfsat målfarlig, sen har han ett bra skott.
Barcelona el Maestro!
2010-09-01 17:47
Zlatan säger att han aldrig har haft problem med någon tränare. Tjänare sägar jag. Han har haft stora problem med sin tränare i Ajax. Han som var tränare innan Koman. Det ledde ju till och med att han bänkades. Han har haft problem med spelare i Ajax. Det skrevs om att han slogs med en viss spelare i Ajax.

Zlatan har haft problem var han än kommer. Även i landslaget.
Han har haft problem med journalister. Kommer ihåg att böjde ner nacken och sa upprepande gångar till en journalist som intervjuar honom, ”vaf*an vad du luktar illa". Kameran var på som tur är. Så uppför man sig inte.

Han jämför sig med Henry. Henry är en respekterad person i Barca och i alla klubbar han har spelat i. När Henry och Henrik Larsson är tillbaka i Barcelona i framtiden så kommer de att sitta i president-boxen. Zlatan är inte ens välkommen i Barca. Inte i Inter. Inte i Ajax.
Jag är tveksam om han kommer att skapa bra relationer i Milan heller tyvärr.

Edit: Nog om Zlatan för min del.
Barcelona petersays
2010-09-01 17:45
Ser även att Jeffren knep nummer 11!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-01 17:45
Jag ser också potential hos Jeffren. Och jag hoppas också att både han och Bojan tar det sista steget till att bli en etablerad världspelare, i Bojans fall en världsstjärna. Potentialen finns där onekligen.. men det måste ske snart också, annars tror jag tyvärr båda blir ytterligare två exempel på talanger som aldrig blev något mer. Även om Bojan i synnerhet har några år till på sig :)

F-n vad man ångrar Zlatanköpet såhär i efterhand.. tänk om Pep insett redan förra sommaren att Etoo passar bättre i Barcelona. Hur hade det sett ut idag då?
Vi hade åtminstone sparat en helsikes massa pengar,
pengar som vi kanske hade kunnat lägga på Cesc och fått hit honom i år. Frågan är om villa hade kommit om Etoo varit kvar.. hur tror ni det hade sett ut?
Barcelona Bojan Perez Krkic
2010-09-01 17:44
Off topic här nu, men ang. Mourinhos senaste utspel "Jag är inte Harry Potter" - menar han att det krävs oförklarlig magi för Madrid att vinna matcher?

Barcelona Rambla~
2010-09-01 17:43
petersays

Då har du missat det senaste om Jeffren? Han fick lämna samlingen för U21 då han återigen har problem med någon hamstring.
Barcelona petersays
2010-09-01 17:43
Är det bara jag som tycker det är väldigt kul att Hercules gjort klart med både Trezeguet och Drenthe? Ska bli sjukt kul att se dem spela.
Barcelona petersays
2010-09-01 17:40
addeh
Jeffren är absolut en av mina favoriter i laget och jag ser potentialen hos honom. Han är bara inte riktigt "där" än. Ibland fenomenala finter och ett sjukt ryck. Men fortfarande så går han bort sig ganska mycket och "limmar" inte helt 100% med resten av anfallet. Men jag tror det kommar om han bara får spela. Men Pep är ju inte direkt känd för att ge spelare speltid. Var ju flera gånger förra säsongen i ligan och CdR där vi ledde med typ 3-0 i 75:e minuten och Pep låter bli att utnyttja alla byten.
Barcelona Rambla~
2010-09-01 17:39
Kung Flamster!

Tyvärr, men du är ute på hal is. Det där har Messi inte ens sagt. Det är inte första gången brittiska skräptidningar skriver lögner och påhittade citat.

Senast det hände var förra veckan där någon tidning påstod att Mourinho dissade och snackade skit om Capello, Wenger och någon mer i PL. Självklart hade inte Mourinho gett några sådana uttalanden. Han ska stämma tidningen.

Du har förstås också varit inne på Madrids forum och kritiserat Mourinho för sina uttalanden?

Avslutningsvis. Zlatans problem är att hans ego inte klarar av att en 19-årig Bojan petade honom i våras när det var som viktigast att Zlatan levererade. Dessutom så gjorde Bojan det mycket bättre. Där har du anledningen till att han idag finns i Milan och gråter ut. Bitterheten lyser verkligen igenom, inte ens hans stora näsa kan dölja det.
Atlético addeh
2010-09-01 17:36
Jag verkar vara en av få här inne som överhuvudtaget ser potential hos Jeffren. När han väl fick speltid under förra säsongen tyckte jag han visade upp fina kvalitéer.

I och med Zlatans försäljning kommer både Jeffren och Bojan få avsevärt mycket mer speltid, vilket bara kommer gynna dem. Bojan ska ta det sista steget från talang till världsstjärna, vilket jag tror är fullt möjligt denna säsong.
Barcelona Kung Flamster!
2010-09-01 17:33
Ämne: Kung Flamster

Du....
Att du inte förstod att jag menade i slutspelsfasen, där Messi förövrigt gjorde 34 mål. Och du menar att passningarna inte centrerades till honom? HAH!

Du verkar vara den enda som inte förstod att jag menade uttalanden som dessa:
"“Javier won’t play for the club again, I can assure you of that, and I think the Liverpool coach knows that now,” Messi said."

http://www.breakingfootballnews.com/english-premier-league/barcelonas-lionel-messi-liverpool-must-be-humane-and-release-javier-mascherano/7680
Barcelona petersays
2010-09-01 17:32
"Känns också som att Jeffren har en sista "chans" att visa att han ska vara kvar i truppen annars säljs han."

Jo, lite så blir det nog. Man får hoppas att han håller sig skadefri. Satte ölen i halsen när han började halta i senaste matchen han spelade. Tänkte att: "Fan, inte nu igen!".

Vi får tänka på att Jeffren inte fått så mycket tid, men jag tror absolut att Pep ser hans potential och därför ger honom den tid han behöver. Jag tror att även om Jeffren inte kommer igång 100% denna säsong (d.v.s. gör en Pedro) så kommer han få stanna - så länge han åtminstone gör framsteg. Tror inte klubben har överdrivet bråttom med att sälja honom då man har ganska ont om anfallare bland de egna produkterna. Vill han däremot själv lämna för att få bli startspelare i ett mindre lag - fine. Men han tackade väl nej till en hel del erbjudanden under senaste året?
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-09-01 17:07
Annons: