/spanien/barcelona/forum/14423.aspx/spanien/barcelona/forum/14423.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-08-20 16:08
addeh

Jo, men nu är det ju så att jag gärna hade haft tillgång till sammandrag från Barca TV. Annars skiter jag i den kanalen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-20 15:51
Rambla

Preach brotha!
Atlético addeh
2010-08-20 15:48
Rambla

Vi får hoppas att Barcelonas matcher enbart visas på Canal+ Sport 1. Då det är deras huvudsakliga La Liga-kanal med över 150 matcher under en säsong, vore väldigt konstigt ifall inte samtliga Barça-matcher visades där. Om inte, kan man verkligen säga att dem lurat folk på pengar.
Barcelona Rambla~
2010-08-20 15:42
David - barca

Jag stör mig också något oerhört på beslutet att endast lägga kanalen Canal+ Fotboll i paketet Canal+ Max. Självklart borde den kanalen ingå i paketet Canal+ Sport som i dagsläget kostar 259kr hos Comhem. Ska jag behöva lägga ytterligare 200kr bara för att få tillgång till den kanalen och samtidigt behöva ha en massa filmkanaler och annat som jag inte är intresserad av att betala för. Ren idioti på hög nivå och de borde skämmas!
Barcelona el Maestro!
2010-08-20 15:40
Ämne: el Maestro!

Probl....
Laporta & Company hade kunnat ta upp det i en motion. Men nu var det kort om tid.
Tyckte ändå att rollen i sig inte skiljer sig så mycket från rollen som hedersmedlem.

Som du säger ville nog Rosell bara markera skillnaden för att jäklas med gamla ledningen.
Barcelona Nesto
2010-08-20 15:37
Ämne: Carles Puyol har bli....
och i länktipset kan ni rösta på er favorit.
Barcelona Rambla~
2010-08-20 15:35
el Maestro!

Problemet var att det inte är tillåtet för en styrelse att utse någon till hederspresident. Titeln finns inte ens, utan det finns endast hedersmedlem. För att få igenom en sådan sak så måste Laporta och styrelsen ta upp detta som en motion på ett stort medlemsmöte så att de kan rösta om saken. Paragrafryttare Rosell såg så klart sin chans att förlöjliga Laporta antar jag. Det han inte insåg var att det blev han som framstår som fånig.
Atlético addeh
2010-08-20 15:29
Carles Puyol har blivit nominerad till "Golden Foot Award", tillsammans med David Beckham, Steven Gerrard, Gianluigi Buffon, Francesco Totti, Dider Drogba, Samuel Eto'o & Clarence Seedorf.

Det speciella med utmärkelsen är att man måste vara över 29 år för att ha chans att bli nominerad. Förra året vann Ronaldinho.
Barcelona ElTriplete
2010-08-20 15:23
Joan Gamper 1899

Haha, varför nämnde han inte Pique som legend hos Zaragoza, han var ju utlånad en säsong där?
Barcelona el Maestro!
2010-08-20 15:23
Ämne: Haha, ja säkert. För....
Precis, såg inte att du tog upp det också.
Barcelona el Maestro!
2010-08-20 15:20
Det är säkert många culés, inklusive jag, som inte kommer att förlåta Rosell för det han gjorde mot Cruyff. Gamla styrelsen valde Cruyff som hederspresident för klubben enligt artikel 16 i stadgan. Det är en roll som inte betyder så mycket egentligen annat än att Cruyff ibland får svara på frågor om klubben och liknande.
Flera andra stora klubbar han en legend i denna roll.
Rosell skämde bort sig där tycker jag.

Läste förresten i någon tidning att Rosell försökte att återupprätta relationen med Curyff men Curyff har avböjt all försök till att komma på fråga igen -i diskussion om rollen som hederspresident.
Har man en gnutta heder i kroppen ska man agera precis som Curyff nu gör.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-20 15:17
Killar har en fråga, är det nåt fel på Mesut Özils ögon ? han ser ut som att han aldrig somnar.

Jacob har skämt ut sig igen. Albiol som va på lån till Getafe är nu deras legend med självaste Granero.
Barcelona David - barca
2010-08-20 15:17
Det här med kanaler och så..
Har jag fattat rätt om att för att få Canal+ fotboll så måste man köpa Canal+ Max-paketet för typ 450 spänn?

Borde inte den kanalen ingå i Sport-paketet för de som bara är intresserade av dem..

Gör allt för att mjölka pengar asså!
Barcelona Rambla~
2010-08-20 15:13
Haha, ja säkert. Förresten, han försökte ju här om dagen med en fredstrevare till Cruijff. El Flaco gav honom kalla handen ville och inte höra på det örat. :P

Har du en gång gjort Johan pissed får du se dig om över axeln i resten av ditt liv.

*Gammalt katalanskt ordspråk*
Barcelona el Flaco
2010-08-20 15:08
Rambla/

Om Rosell har kvar sin gamla Cruyff-affisch så tippar jag att han har tagit ner den för länge sen nu. :P
Barcelona Rambla~
2010-08-20 15:06
el Flaco

Det stämmer med Sant Andreu, jag minns nu. Båda hade väl också affischer på sin idol Johan Cruijff uppsatta på sitt rum? :D
Barcelona el Flaco
2010-08-20 15:04
Rambla/

Det stämmer att Laporta och Rosell först lärde känna varandra när de spelade tillsammans i ett katalanskt fotbollslag (har för mig att det var Sant Andreu), men därefter gick de skilda vägar och gjorde sin egen grej vid sidan om. När presidentvalet 2003 stundade var det dock via en gemensam vän som de bägge två återförenades.
Barcelona Rambla~
2010-08-20 15:03
Ämne: Hur ser läget ut i l....
Inga skador. Målvakt Pinto är fit igen. Däremot kan knappast Vm-spelarna spela 90 minuter. Så det lär bli en del på bänken istället.
Sevilla Xerox
2010-08-20 15:02
Hur ser läget ut i laget inför morgondagens match? Har ni några skador eller dylikt?
Barcelona Rambla~
2010-08-20 14:58
el Flaco

Jag var av den uppfattningen att Sandro och Laporta varit goda vänner sen välidgt länge?

Jag kan visserligen förstå att Rosell vill blidka alla olika socis inom klubben. Det jag egentligen skulle vilja veta är hur det kom sig att han och Laporta blev sådana ovänner.

Angående Zlatan. Visst är det bättre att inte säga någonting om han inte ingår i planerna. Det är heller inte fel att säga tvärtemot. Helt enkelt, han stannar. Sen om han till slut säljs spelar det mindre roll. Då behöver man inte oroa sig över för dåligt betalt. Speciellt inte med tanke på att Zlatan själv inte vill lämna.
Barcelona Abbe.
2010-08-20 14:57
På tal om något helt annat, jag gick igenom hårddisken där jag samlat en del Barça-material och hittade "Farewell Eto'o"-videon som Tomaž Bradeško har gjort. Det slog mig verkligen vilken fenomenal spelare Samu är. Jag saknar honom enormt, han har verkligen satt djupa spår hos mig.
Barcelona el Flaco
2010-08-20 14:50
Rambla/

Förresten, du skrev igår om att du var förvånad över att Rosell beblandar sig med Núnez och folk från hans gamla styrelse. Personligen är jag inte det. För det första var Rosell inte särskilt involverad i Elefant Blau oppositionen, utan det var genom Jordi Moix, som avgick tillsammans med Rosell i 2005 och som nu sitter i styrelsen, som Sandrusco lärde känna Laporta.

För det andra tycker jag att utnämningen av Jordi Cardoner som vicepresident var ett försökt att göra de äldre culés glada eftersom han är Nicolau Casaus barnbarn, en extremt populär direktör som satt i Núñez styrelse. Rosell verkade dessutom inte ha något emot att få Núñez personliga stöd under valet med tanke på att gubben fortfarande har många följare och såg därmed en chans att vinna fler röster.

Känns som att Rosell försöker tillfredställa bägge sidorna, både de äldre medlemmarna och de mer yngre som vill ha förändringar, och när man gör det riskerar man i slutändan att inte tillfredställa någon alls.

Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-20 14:44
Det tråkiga med Caceres är att även om han stannar så kommer han nog sitta på läktaren väldigt många matcher. Tror heller inte han har så stor lust att vara kvar då det är väldigt tydligt att Pep inte har han i sina planer inför nästa säsong. Även Hleb kommer om han blir kvar, vilket inte är jättetroligt, nästan aldrig få spela. Victor Sanchez gjorde två mål på försäsongen men jag tror ändå inte han har vad som krävs för att platsa i vårt lag.

Alla tre försvinner nog och Pep satsar på talangerna. Tror inte det blir något mer köp.
Barcelona el Flaco
2010-08-20 14:34
Ämne: Svagt av Pep att hel....
När Pep sade att han inte räknade med Ronaldinho, Deco och Eto'o när han först tillträdde som huvudtränare var det folk som kritiserade honom för detta eftersom det blev svårare för klubben att få bra betalt för dessa spelare då andra klubbar visste att Barça ville göra sig av med de. Nu när han inte ger lite mer otydliga svar är det folk som stör sig på att Guardiola inte är mer bestämd i sina uttalanden.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-20 14:27
Ja, sen kan man tycka att de borde sålt dem tidigare om man nu vill sälja. Men men, vi får se. Jag hoppas fortfarande att åtminstone Caceres stannar.
Barcelona thiago alcantara
2010-08-20 14:25
tittade igår kväll på eurosport news och hörde att morinho kan tänka sig att göra c ronsldo till lag kapten
han sa jag vill att min kapten ska vara ledare på plan och han har visat det så länge typisk morinho att komma till ett lag och ändra allt
Barcelona Rambla~
2010-08-20 14:25
Svagt av Pep att helt enkelt kunna säga: Ibra stannar, punkt!

Annars är det så att det inte är helt upp till honom utan det är något styrelsen beslutar om i slutändan.
Barcelona Rambla~
2010-08-20 14:20
Hleb ryktas man vilja ha 6m för. Det är kaffepengar men när alla vet att han ska bort lär ingen vilja vara intresserad av att betala mer ändå.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-20 14:12
Okej, hoppas bara inte man säljer dem för kaffepengar. De var dyra när vi köpte dem och med tanke på hur bred truppen är (inte är) så vore det dumt att sälja dem billigt bara för att bli av med dem.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-20 14:11
Äh, i mina ögon så kommer Villa att förknippas med Valencia tills den dagen han dör, oavsett hur många titlar han vinner med oss.
Valencia har gjort en hel del för Villa, så vi ska inte glömma bort det.

Samma sak med Forlan, i Manchester United så var han snudd på oduglig, men genom tålamod och ömsesidig respekt i Villarreal så kunde han blomma ut ordentligt.
Annons: