/spanien/barcelona/forum/14418.aspx/spanien/barcelona/forum/14418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-11-28 19:36
fyfan vilken smutsig klubb real är finns ingen stolthet i den klubben. sen att madridistas snackar om sin historia är enligt mig befängt, iom att de var viss diktator som hjälpte dom till framgång!

fan när man tänker efter lider man med dom barcelonistas vid den tiden sjukt!

hoppas rättvisan segrar imon och jag tror den gör det. visca barca!
Peshmerge
2010-11-28 19:31
Fyfan vad jag saknar DECO. Ville bara skriv ner det här. Han hade allt verkligen allt som mittfältare.

En video som jag ville dela med mig. (LÄNK) ;)
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-28 19:23
Det gick inte så bra för Cristina förra gången...
Barcelona Koeman_4
2010-11-28 19:11
Skön bild :P
Barcelonistas
2010-11-28 18:59
alla dom madridistas i puerta seriöst att dom har MAGE att vara så¨kaxiga e helt sjut.

Alcorocn 4-0,

real union

eller krossen i cl liverpools 4-0 mot dom fyfan va jag njöt är real blev krossade av pool.

eller den historiska 2-6 på bernabeu :)

VISCA BARCA! MADRID CABRON SALUD AL CAMPEON!
Barcelonistas
2010-11-28 18:59
dubbel
Atlético addeh
2010-11-28 18:42
LAM Nr 10

Du missförstod mig nog lite, lät kanske lite galet. Real Madrid kommer förmodligen spela väldigt defensivt för att spela på kontringar, men att parkera bussen likt många andra lag gör hoppas jag inte att dem gör, det vore bara tråkigt. Sedan är det nog inga höga odds på att de vita faktiskt ställer upp en stor fet försvarsmur framför eget straffområde.
Barcelonistas
2010-11-28 18:42
Shi

Mourinho har alltid varit utspelad med sina lag på camp nou
Atlético addeh
2010-11-28 18:40
Frodo

Real kommer nog i alla fall ägna sig år försvarsspelet i första hand, om det blir en parkerad buss som de "mindre lagen" brukar göra återstår att se.

"Ronaldo är ingen som kommer att pressa för sitt eget lags bästa."

Epic co-sign. Han kommer väl försöka spara alla krafter han har så han orkar mer än tio minuter denna gång.
Barcelona Pep the King
2010-11-28 18:28
MADRID, CABRON, SALUDA AL CAMPEON!
MADRID, CABRON, SALUDA AL CAMPEON!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-28 18:23
addeh

Att spela med någonting mittemellan på Camp Nou är inget att föredra. Att spela med ett ganska högt lag med mycket yta mellan backlinje och målvakt, och samtidigt inte sätta press. Mot Barcelona.
Ni hör ju själva hur galet det låter.

Som du själv sa lite tidigare så är de enda sätten att spela jämnt eller vinna på CN att antingen spela med ett väldigt lågt lag och låta Barca rulla runt, eller att sätta hög press redan i den första minuten och tvinga oss till misstag. I bland annat 2-6-matchen försökte Real spela med hög press, men gjorde det otroligt dåligt och alla vet ju vad det blev i den matchen.
Barcelona Barca4eva
2010-11-28 18:21
Jag, förmodligen ni också, har märkt att det har gått riktigt dåligt när motståndarlaget har pressat...Köpenhamn gjorde det senast och vi vet alla hur det gick till...varje gång lagen gör så blir jag skraj som fan att försvaret, som ofta endast består av 2 spelare när vi spelar, ska slarva om de genom pressen tappar bollen. Förhoppningsvis gör vi något åt det om Real pressar.
Barcelona el Maestro!
2010-11-28 18:10
Shi:
Min inställning är att det kan gå hur som helst. Det kan till och med bli så att ett av lagen blir total överkörd. Det är fotboll och det är två väldig bra lag det är frågan om.
Men, jag vill bara påminna om att många supporters till Real Madrid var också så självsäkra senast inför el Clasico när det skulle spelades i Madrid. Då sades det att Real Madrid var så starka och att de vinner, i och med att laget vann 16-17 matcher i rad. Det kunde man förstå men man missar att laget man möter är också ett lag med kvalité.

Jag tror att det kan gå åt bägge hållet.
Barcelona Barca-nist
2010-11-28 17:53
Shi

chansen är 50/50 tills vi se hur herrarna ställer upp med sina respektive lag.
Det är El Classico så det är sällan man går efter annat än själva spelarnas prestation under den dagen.
Jag tror inte på något förutom vissa punkter enligt nedan,
+ Barca spelar hemma
+ Barca form
+ Motiverade Barca mot Mourinho
+ Barcas filosofi att alltid spela sitt spel
+ Messi gör alltid mål mot Real
-+ Cristiano har aldrig gjort mål mot Barca

- Mourinho är en listig tränare, vinst är endaste målet oavsett metod
- Motiverade Real efter 4 förluster mot Barca
- Reals form
- Kontringsgalen lag
- Cristiano tar tillfället att filma vid svåra situationer
-+ Cristiano har aldrig gjort mål mot Barca

* + - enligt min synvinkel
Barcelona Frodo
2010-11-28 17:53
addeh

Jag tror på en parkerad buss där Xabi Alonso slår kontringsbollar på Ronaldo, Higuain och di Maria. Ronaldo är ingen som kommer att pressa för sitt eget lags bästa.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2010-11-28 17:52
Jag tycker ändå att matchen kommer i rätt tidpunkt för oss. Det känns som att vi börjat nå toppformen. Så för min del så känns matchen rätt bra och jag tror vi vinner med 1 - 0. Matchen bli givetvis svår så klart. Men jag tror med hjälp av hemmaplan och fansens stöd, så vinner vi på Nou Camp : ) Visca el Barca!
Barcelona Frodo
2010-11-28 17:51
Shi är inget barcafan. Han har provocerat här förut och likt många andra madridistas är han villig att byta tröja bara för att vädra sina mindre intelligenta åsikter.

Shi

Mourinho har inte ständigt utmanövrerat Barcelona. Han har aldrig utmanövrerat Barcelona på Camp Nou. Min största oro till matchen är att Real gör första målet för då vet vi att Mou kommer att parkera hela Santiago Bernabeu i ert straffområde.
Atlético addeh
2010-11-28 17:44
L.A.M Nr 10

Jag tror inte Madrid kommer parkera bussen framför eget straffområde som vissa lag, men någon hög press tror jag inte heller vi kan vänta oss. Någonting däremellan kanske. Som jag tidigare nämnde tror jag Ronaldo, Di Maria & Higuain heller sparar sina krafter till kontringar istället för att jaga boll i nittio minuter.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-28 17:43
Shi

Jag tror det är lite 50-50. Båda lagen är i makalös form och gör massvis med mål med CR7 och Leo i spetsen. Jag tror det kan sluta lite hur som helst.

Men är du verkligen Barcafan? För då bör man ej säga att man är säker på seger för Madrid-laget.
Barcelona Bernie
2010-11-28 17:43
Shi

Jag förstår att du känner så i och med att du är ovan att ditt lag spelar så bra nu, men vi har spelat bra vi med och vi är världens bästa lag, hemma är vi svårslagna, men jag tror det blir en jämn tillställning med chanser, fast att vi vinner till slut.
Real Madrid Shi
2010-11-28 17:39
Hej!

Tänkte ställa en fråga nu i El Classico tider, hur många av er är genuint oroliga för en förlust på måndag? Som ni vet är Madrid bättre än på många år och Mourinho har gjort sig ett namn genom att ständigt utmanövrera Barca.

Hur stor chans tror ni ni har till seger? Personligen har jag aldrig tidigare varit såhär säker på seger för Real Madrid.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-28 17:36
addeh, elbraco

När ni säger "kontringar" menar ni väl parkera bussen?

Sen tror jag inte Real kommer att satsa på det. Jag tror de kommer sätta hög press högt upp i banan. Om våra spelare är på bra humör och tillräckligt skickliga så är den spelstilen från Real det bästa som kan hända. Ska man spela högt upp mot Barca får man inte göra några misstag, då blir det målchans direkt.

Om Real parkerar bussen är det viktigt från vår sida att vi har ett riktigt högt tempo och sätter den högsta press vi kan ha när vi förlorar den. Man vill ju inte att Real ska komma med Ronaldo, Özil, Di Maria i 3 mot 2-läge i en kontring...
Om Real spelar defensivt och vi har står och rullar boll så blir det här ett sömnpiller som heter duga.

Sen vet man aldrig, Pep kanske överraskar oss i uppställningen. Mycket möjligt att han spelar Keita eller Masken tillsamans med Sergio och flyttar upp vampyren i anfallet. På VB-platsen står det inte bara mellan Maxwell och Abidal, utan även Adriano efter onsdagens insats.
Barcelona el Maestro!
2010-11-28 16:56
Hörrni, vilken tur att Bale inte är engelsman. Jag hade hatat att se honom i det engelska landslaget.
Han är en av framtidens största stjärnor. Hade varit mycket önskevärt att se honom i Barca.
Barcelona Messidinho_10
2010-11-28 16:51
Skulle inte bli förvånad om Mou sätter Cr7 som högerback..
Atlético addeh
2010-11-28 16:43
Precis som elbraco säger finns det två taktiker som kan fungera mot oss. Det ena är att enbart förlita sig på kontringar, och det andra är att sätta hög press för att störa vårat uppbyggnadsspel. Var så säkra att Real kommer försöka kontra hem segern imorgon. Med lata spelare som Ronaldo och Higuain lär dem aldrig kunna få in den höga press som krävs för att störa vårat uppbyggnadsspel.

Angående vem som ska spela vänsterback imorgon. Hur kan det finnas folk som föredrar Adriano? Visst, han var bra i säsongsinledningen och förra matchen, men i el Clásico kan man inte chansa med någon i stora sammanhang oprövad spelare, speciellt inte när det handlar om en försvarare. Om det blir Maxwell eller Abidal som startar imorgon vågar jag inte sia om, men just defensivt känns den senare lite stabilare så därför hoppas jag fransmannen får spela från start.
Barcelona Barca-nist
2010-11-28 16:41
Jag måste säga att jag håller med elbraco:
Om man startar framför allt med Adriano så blir det tok offensivt och det är likdant med Maxwell trots att han har briljerat sistone. Men det är ingen ide att blotta sig så mycket när man har Alves på andra sidan.
Fördelen med Abidal är han styrka i försvar och farten. Vi får se hur Pep tänker imorn, Jag tror pep är försiktigare och vill inte hamna samma fälla som Chelsea under CL mot Inter.
Barcelona Sam
2010-11-28 16:38
Det går knappt att förneka att den som vinner el clasico (imorgon och senare i vår) lär antagligen stå som vinnare i slutet.

Spännande också när lagen är så pass jämnbra i år men på samma gång också läskigt för en icke neutral supporter. Jag ser ingen klar favorit i mötet imorgon utan jag tror det kan gå hur som helst. Självklart hoppas alla på sitt eget lag och har en egen tro på vinst/kryss/förlust.

Jag kan se hur det vattnas i munnen hos alla neutrala supportrar när de tänker på matchen. Dock görs det antagligen inte det i lika stor utsträckning bland Barca-, Realsupportrarna (om man inte går runt och fantiserar om en 100% säker vinst imorgon).

Vår lycka kommer snarare efter matchen.

Detta inlägg inte ämnat för fans med "VI KOMMER KROSSA"-mentalitet. Kommentarer från dessa IQ-nedsatta människor undanbedes.
Barcelona Messidinho_10
2010-11-28 16:36
Vad säger ni om en förstärkning när fönstret öppnas nu i Januari??
elbraco
2010-11-28 16:31
Själv tror jag det blir Abidal, mest på grund av det någon skrev tidigare i dagarna (tror det var addeh); det finns en anledning till att vi har en så pass defensiv vänsterback när vi har Dani Alves på högerkanten. Hade vi haft två roadrunners på sidorna hade Pique och Puyol ensamma tagit ansvar (delvis med hjälp av Busi såklart) mot Reals anfallare. Både Adriano och Dani Alves funkar inte mot Real, det blir alldeles för offensivt då.

Enligt mig finns det bara två taktiker som kan funka mot oss; kontringsspel eller hög press och att stressa bollen ifrån oss. Med Ronaldo och Özil i laget kan Real bli riktigt farliga på kontringar, men samtidigt har Mou sagt att det enda sättet att stoppa Barca är genom högt press-spel och att stressa spelarna.

Själv hoppas jag på det andra alternativet då det ger oss fler möjligheter att utmana en mot en, och ja...Messi mot Marcelo och Villa mot Carvalho/Pepe/Albiol talar sitt tydliga språk. Även Pedro lär kunna utmana Ramos.
Om dom kör på kontringsspel har vi ju snabba backar i form av Pique och Alves, samtidigt som vi har defensiva Puyol och Abidal, så man är ju inte oroad direkt.

Vad tror ni om Reals taktik?
Barcelona Barca-nist
2010-11-28 16:27
Det finns många skäl till varför Barca kan känna förtroende inför El Clásico. Här är tio läsvärda skäl.

Länk*
Annons: