/spanien/barcelona/forum/14417.aspx/spanien/barcelona/forum/14417.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-08-21 17:52
Ingen som har sett en startelva för idag?
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-08-21 17:50
Ämne: Vad är det med klubb....
Ska jag vara helt ärlig så tycker jag de gör helt rätt! Det handlar inte om att förnedra motståndarna, det handlar om att bjuda sin publik på en show samtidigt som man bygger ett självförtroende genom att exempelvis flera spelare får göra mål och vissa får göra fler mål. Jag tror t.ex inte att Walcott kommer ha så dåligt självförtroende när han går på gräs till nästa match. Visst ska man visa respekt för sina motståndare men inte genom att tycka synd om dem och sänka tempot så pass mycket. Självklart ska man dock inte toksatsa i närkamper och riskera skador.
Barcelona Rambla~
2010-08-21 17:47
För övrigt så har Özil varit inne och webdesignat lite idag. Perez ringde väl och hotade med att riva kontraktet om han inte ändra på sin hemsida. :P
Barcelona Rambla~
2010-08-21 17:46
Elmander mål igen. :P
Barcelona Rambla~
2010-08-21 17:43
ElTriplete

Du glömde 2-6 på Bernabéu. :P

Jo, men jag mins också hur de matcherna såg ut. Då lade man av att spela efter paus. Ja kanske inte Madrid, men de är också våra största rivaler.

Du kanske minns när Messi lovade Aguirre att ta det lugnt i andra halvlek när Barca krossade Atlético på Camp Nou. Det handlar om att visa respekt och värdighet.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-21 17:38
Jag vill aldrig mer höra att PL är en så jämn och bra liga.

Det är pinsam skillnad på topplagen och bottenlagen i England för tillfället.
Barcelona ElTriplete
2010-08-21 17:36
Johan Elmander!! Mål för Bolton, 2-0!
Barcelona ElTriplete
2010-08-21 17:36
Rambla

Vi gör väl samma sak? 0-5 mot Tenerife, 6-1 mot Zaragoza, och inte minst sagt 2008-09 säsongen när vi krossade lag?
Barcelona Rambla~
2010-08-21 17:24
Vad är det med klubbar som Arsenal? De möter en nykomling, Blackpool, ett litet landsortslag och trots att man leder med 5-0 så kör man vidare full fart framåt för att förnedra Blackpool ännu mer. Lägg där till att Blackpool har spelat med en man mindre i mer än halva matchen när den är slut. Dessutom en direkt felaktig utvinsing och straff. Kan man inte lugna ner sig lite när man ändå vinner så klart? Varför behöva brösta upp sig så? Tror de att storlagen frukar dem mer bara för att de kör över ett landsortslag med 10 man? Förstår mig inte på hur vissa klubbar resonerar.
Barcelona Frodo
2010-08-21 17:18
Vad är det för fel på reals red? De producerar ju skitartiklar efter skitartiklar. Först har vi tippningen av la liga där killen som skriver artiklarna har noll koll på de övriga lagen i ligan. Varför inte bara placera Real som etta och strunta i de övriga lagen för det är ju det han vill komma fram till.

Sen skriver nån annan en hel artikel om sin drömvärvning Navas trots att de precis köpt två yttrar den här sommaren. Samma person vet inte vad deras egna spelare heter utan kallar exempelvis Albiol för Arbiol.

Slutligen har vi talangkollen där de fokuserar på andra lags talanger istället för sina egna. Dessutom får de det att låta som att lirare som Ganso, Pjanic med flera automatiskt kommer att bli lika skickliga passningsspelare som Iniesta och Xavi.

Frågan är varför de inte kan fokusera på sina egna spelare istället för att alltid se vad som finns utanför klubben? Deras forum har ju förfallit helt och hållet sen en lång tid tillbaka men det vore synd om deras redaktion åtminstone inte kan producera artiklar och dylikt med kvalité. Nu kommer säkert någon säga att jag kan låta bli att läsa vad deras redaktion skriver men man vill ju som supporter läsa om ens största rivaler. Det känns som att kvantitet går före kvalitet hos dem vilket är tråkigt för svenskafans.
Real Madrid Gotha
2010-08-21 17:17
Som sagt, jag gillar inte Gago mycket. Kan förstå att man undrar varför han är kvar, det har jag också gjort. Men han har en otrolig potential, han är en ruskig passningsspelare och har en ruskig blick. Tyvär är han ojämn och man kan undra om han har psyket för den här nivån?

Om han passar eller inte, det kan man inte veta förräns man ser. Vad jag menar med att han och alonso är dem som "bäst passat" är att dessa två är duktiga passningsspelare, vilket ert mittfält bygger på, ett väldigt bra passningsspel.

Sen om han hade platsat eller inte, det är en helt annan fråga.
Atlético addeh
2010-08-21 16:59
Gotha

Du är en av få från puertan som kan hålla en diskussion på sansad nivå här inne, vilket du ska ha cred för.

Angående Gago tror jag faktiskt inte han skulle passa in på Barcelonas mittfält. Som du själv nämner, han är alldeles för ojämn och det är inte ofta hans passningar hittar till rätt adress.

Det är ett under att Gago fortfarande är kvar i Real, men det klart, vem vill köpa honom?
Real Madrid Gotha
2010-08-21 16:53
Ämne: Ämne: Nu kom ....
Jag la inte någon värdering till Gagos kvaliteér i mitt inlägg. Jag svarade enbart på en annan Culés "önskan" att få gago typ som back-up till barcelona.

Men Gago och Xabi Alonso är dem spelare som mest passar in på Barcelonas mittfält, tyck vad du vill om gago, jag är inte förtjust i honom heller. Men han är en väldigt skicklig passningsspelare och har en ruskigt bra blick för spelet. Men nästan lika ojämn som Guti, inga andra likheter dragna.

Och, du får ha din åsikt, jag tar det inte personligt som vissa andra på nätet.

Barcelona Barcadinho.
2010-08-21 16:32
Och precis som Rambla skrev - Guardiola kan inte resonera kring spelet på plan enligt prislappen på pannan.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-21 16:27
Jag tror att Perez har fått en liten "läxa" redan ifjol med Pellegrini. Han lyckades inte tvinga Pelle och spela med Benzema. Perez var tom bered att bli av med Higuain för att öppna dörren för Benz (om vi ska tro på tidningarna).
Samma sak lite grant med Kaka - han förlorade sin självklara startplats båda förre och efter skadan. Jag kommmer ihåg reaktionerna första gången Kaka blev utbyt av Pelle. Tom kaka surrade lite.
Perez vara el inte vara ligger lika mycket på Mourinhos händer och visa versa. En misslyckad säsong med bråk kan också betyda att fansen och medlemmarna vänder ryggen mot Perez istället.
De behöver varandra. Mourinho får säkert en ny arbetsplats lätt, medan Perez kan hamna i byggbranschen för alltid.

ciao grabbar.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-21 16:16
Pep reagerar som han gör för två orsaker.
Den första är att han inte vill lova speltid till någon. Går han ut och säger i media att han absolut räknar med Zlatan så är det indirekt ett löfte att få speltid. Zlatan får helt enkelt räkna med att sitta på bänken om prestationen inte är tillräckligt. Gillar han inte det redan från början så är det frivilligt att söka en annan klubb. Det är precis som med Yaya. När Puyol hotade att lämna fick han inte heller stöd i media av Pep. Alla ska förtjäna att starta enligt prestation på plan (utom Messi som behövs hantera på ett speciellt sätt - han är för viktig).
Det är ett sätt att uppmuntra spelarna i den här nivån. De ska kriga för att spela.

Den andra orsaken beror en del på att Pep är en fan av klubben, inte bara en tränare. Pep vill att spelarna ska kämpa för laget och för kubbmärket. Man ska involvera sig i klubben också känslomässigt. Tänker du mest på dig själv så får du dra. Du ska vara glad för laget även från bänken. Titta på Pinto eller Keita - de är lika glada även om du värmer bänken. Yaya var sur efter sista klassikern – trots den enorma viktiga vinsten – han var sur för att han var på bänken. Hleb var också sur att sitta på bänken i början och det störde Pep.

Men jag försöker inte försvara Pep ovan – jag försöker snarare fundera på hur han tänker.
Jag kan förstå att folk reagerar på att han inte stödjer stjärnorna i laget betydligt tydligare.

Mycket spännande match idag. Barca behöver göra minst två mål för att vinna titeln. Det bäddar för ett offensivt och glatt spel idag.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-21 16:13
Samtidigt får du tänka på att Mourinho med sin anti-fotboll och arrogans får en hel del fiender. Real Madrid vill ju vara ansiktet utåt och ha en vacker bild av sig.

Mourinhos tidigare klubbar har fått en negativ stämpel. Mourinho blir oftast större än vad klubben han tränar i är. Tillåter Real Madrid och Perez det?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-21 16:09
Rambla

Jag tror att du underskattar Mourinho. Perez har alltid varit "the alpha dog", om en tränare inte lyssnade på honom så kunde han alltid peka på dörren och säga "Vill du inte lyssna? Försvinn."

Han har inte samma alternativ eller makt nu, han vet att Mourinho är det absolut bästa de kan få i dagsläget (det bästa som är realistiskt), så att börja bråka med Mourinho kommer bara att förstöra det för Perez.

Nu är det exakt motsatsen till hur det har varit, om Perez tänker tvinga Mourinho att spela med stjärnorna så kan Mourinho hota med att försvinna. Återigen, Mourinho är en intelligent man, han tänker inte låta någon få bestämma hur han ska spela.
Barcelona Barca4eva
2010-08-21 16:08
Att Real går titellösa i år är nog inte så troligt...klarar de inte av Barca kmr de ändå vinna något, speciellt nu när Mourinho bestämmer. Menar inte att laget kommer "tikitaka" med andra lag utan själv tror jag att om de har de svårt i CL och ligan (mot oss) så använder Mourinho sina värsta medel...dvs det ultradefensiva-spelet. Det är det jag fruktar och inget annat...att Real kör anti-fotboll för att vinna titlarna.
Atlético addeh
2010-08-21 16:07
Ämne: Någon som vet om det....
Matchen visas på TV4 Sport ikväll. Har du inte tillgång till kanalen finns alltid stream att få tag på här via forumet. TV4 har inget liknande Viasatondemand, inte vad jag känner till i alla fall.
Atlético addeh
2010-08-21 16:03
Heywood Jablome

Vi tänker oss att Madrid går titellösa även denna säsong. Då tror jag Mourinho skulle få kicken direkt, för både Peréz & supportrarna förväntar sig resultat på en gång. Då är Real tillbaka på ruta ett igen.

För deras bästa vore det att köra vidare på Mourinho och låta han bygga vidare på detta lag, även om det inte blir något titel denna säsong.

Men som sagt, Peréz kommer inte tillåta det.
Barcelona nemo
2010-08-21 15:56
Någon som vet om det finns någon svensk sida som visar matchen idag? Har inte Tv4 någon liknande tjänst som ViasatOnDemand?
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-21 15:53
Tack Mohamed Ahmed för att du följer Xavis 27 matcher. Ska du skriva om var ända match ?
2010-08-21 15:48
addeh.

Jag håller med om att de är villiga att offra sin identitet. Men hur länge? Ett titellöst år och alarmklockorna kommer att ljuda. Då kommer Perez visa sina riktiga färger. :-)

Madrid kommer säkert att vinna något. Det går inte att med ett sånt lag som de har att vara titellöst länge. Frågan är hur länge Guardiola och FC Barcelona orkar att hålla sin dominans.
Atlético addeh
2010-08-21 15:43
Heywood Jablome

Det du skriver stämmer helt. Frågan är om supportrarna och framför allt Peréz kommer ha tålamod med Mourinho? Jag tror portugisen kommer sparkas snabbare än tåget om det blir ännu ett titellöst år för Madrid.

Jag tror dock supportrarna är villiga att offra sin identitet för att vinna titlar. Att blivit ruinerade av Barcelona två år i rad har varit droppen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-21 15:41
addeh

Bra elva. Skulle vilja byta målvakt och då är den perfekt. Sen kan Villa bli inbytt med 30 kvar.

Hoppas också att Messi tar en fri roll, Zlatan som lite släpande anfallare och Bojan som striker. Ibland kan Messi gå ut på högerkanten och Iniesta till vänsterkanten.
2010-08-21 15:40
Det är komiskt också hur det finns röster som påstår att det lättaste som finns i fotbollsvärlden är att vara anfallare i FC Barcelona. Zlatan bevisar förra säsongen att det inte är lika enkelt som många försöker att få det till.
Barcelona Rambla~
2010-08-21 15:36
När det handlar om Zlatan och hur svensk media reagerar på flyttrykten, Pep som inte försvarar sin värvning osv. Det känns som om de med Olof Lundh i spetsen blir stötta och ledsna för att en svensk superstjärna inte verkar vara untouchable i Barcelona. Därför måste de ideligen ifrågasätta Pep och allt som har med Zlatan och göra. Jag kan bara skratta åt eländet. Pep struntar väl vad i fåntrattar som Lundh har för åsikter.
2010-08-21 15:35
Hetfield. Mourinho är en intelligent tränare som vet vad som har hänt med tidigare tränare i Real Madrid.

Men pressen i Real Madrid är enorm. Supportrarna kommer att vänta sig titlarna från start. Mourinho är villig att rubba hela Madrids stolta identitet. Är supportrarna villiga att offra sin identitet för titlar? En klubb som Real Madrid ska inte utnyttja andra lags svagheter, de ska vinna med deras styrkor.

Barcelona Rambla~
2010-08-21 15:32
Hetfield

Om du tror att Florentino låter sig manipuleras på det sättet are you in for a big suprise. Nog för att Mourinho har sett till att få vara med och välja spelare, att han sin egna stab och att de får betalt som han önskar, men i slutändan är det Floro som har sista ordet när det gäller vilka spelare som handlas in. Allt bottnar i vilka summor det handlar om. Spelare som kostar runt 10-15 miljoner euro kunde inte Perez bry sig mindre om. Vill Mourinho ha dem så får han det. Det är dussinspelare för Perez, så länge det finns pengar så bryr han sig inte. Fast när det kommer till prestigevärvningar, cracks, då handlar det om markandsvärde och publicitet. Där vill Florentino vara med och bestämma.
Annons: