/spanien/barcelona/forum/14413.aspx/spanien/barcelona/forum/14413.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD
2010-08-18 23:17
FC Barcelona en Mi Corazón

De skrev om det på Offside för inte så länge sen. Mycket längre artikel dock. Ska försöka hitta den.
Barcelona Rambla~
2010-08-18 23:16
Hittade info nu.

"På grund av att Lille förlorade mot Lorient på bortaplan avslutade Lyon säsongen på en andraplats i tabellen som ger en direkt plats till Champions League."

Det är bara Sevilla som kan missa CL från pot 1. Missar de tar Lyon deras plats, Madrid hamnar i pot 2 oavsett. Se länktips.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-18 23:15
el Maestro!

Ja. Får de ett lag från Pot 1 i sin grupp är det väldigt stor chans att man hamnar på andraplats vilket gör att de får ett betydligt svårare lag i åttondelen än vad de skulle få om de vann gruppen. Då kan åttondelsspöket leva vidare.

Förresten när är lottningen?
Barcelona el Maestro!
2010-08-18 23:14
Ämne: Ämne: Om Sevi....
Jo, men Lyon är väl redan vidare. Eller har jag fel?
Barcelona DM1982
2010-08-18 23:12
Ämne: DM1982

Vill du at....
För min de så får gärna Sevilla åka ut, tycker att de är ett riktigt fult lag med Palop som värste clownen av dem alla. Att det blir lite sämre för andra lag känns som om det kvittar för mig, hellre att åker ut.
Barcelona el Maestro!
2010-08-18 23:12
Ämne: Milan verkar ha fått....
Nej, jag tror inte att Barca är intresserade av ett utbyte fast man vet ju aldrig. Rosell sägs ju ha svaghet för brassar. Han kanske för få sig att byte med Pato är det bästa.
Atlético addeh
2010-08-18 23:11
Rambla

Pensionären Inzaghi, sopan Boriello och träbenet Huntelaar platsar knappt i vårat Juvenil A-lag. Dock tror jag en bytesaffär ligger väldigt långt ifrån sanningen, men roligt var det att just de spelarna kom på tal.
Barcelona Rambla~
2010-08-18 23:11
Ämne: Om Sevilla och Breme....
el Maestro

Är inte Lyon vidare till CL? För de är också före Madrid i CL-rankningen.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-08-18 23:09
Otroligt intressant artikel om hur Ronnies försäljning påverkade Messi, Som bl.a. slutade prata med Bojan och bråkade med Rafa Márquez
Barcelona Alvés
2010-08-18 23:09
Är det någon här som har länken till den där sidan/forumet som man kan ladda ner Barcelonas matcher ifrån, det har kommit upp på forumet flera gånger hittar det inte.

Tack på förhand!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-18 23:08
Rambla,

Jag vill inte byta Zlatan mot någon. Gillar inte när man inte ger spelare en ärlig chans.
Barcelona Rambla~
Ämne: Skönt att Sevilla to....
Jag satt också och tänkte på det. De lär ha en tanke på tisdagens retur när de möter Barca nu på lördag. De fick slita ont i kväll. Förhoppningvis så har Pep fått upp flåset på några av Vm-spelarna under veckan så vi kan mönstra ett lite starkare lag än sist. Sevilla på Camp Nou brukar betyda 4-0.
Barcelona el Maestro!
Om Sevilla och Bremen går vidare till gruppspelet då hamnar Real Madrid plötsligt i pot 2.
Behöver i och för sig inte betyda så mycket men Real Madrid kan då garanterat möta ett svårare lag i gruppspelet. Vore bra om det blev Man United. Hade varit intressant att se Ronaldo möta sina gamla lagkompisar i gruppspelet.
AndreD
DM1982

Vill du att Sevilla ska åka ut? Dåligt för den spanska ligan isåfall.
Barcelona DM1982
2010-08-18 23:01
Skönt att Sevilla torskade första matchen i kvalet. Tror dock att de kan vända det här på hemmaplan, de spelade bättre stora delar av matchen och de såg ut att vara ett nummer för stora för Braga.

Vi får se om de satsar tungt i returmatchen mot oss i Supercupen, de har match på tisdag redan. Bra att andra lag än Barcelona åker på ett tufft spelschema och i det här fallet kan det gynna oss.
Barcelona Rambla~
2010-08-18 22:59
Milan verkar ha fått för sig att de kan göra bytesaffär med Barca om Zlatan med spelare som Boriello, Inzaghi eller Hunterlaar. Vad långa i snoken de ska bli när Rosell kontrar med Pato, Thiago Silva eller Pirlo och vi kan börja prata. :P

Jag tror iofs inte Barca är intresserade av någon bytesaffär.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-18 22:59
Addeh,

Njaa, det skulle jag vilja påstå var att överdriva lite.
Men jag ser en enorm potential i den killen och jag blir riktigt besviken om han inte får chansen att blomma ut i Barcelona. I synnerhet när truppen inte är den bredaste i nuläget.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-18 22:57
UEFA har en jädrans massa regler, att dem själva inte ens verkar ha koll på allt. Ett lag kan ofta hitta en lösning runt. I länktips kan ni läsa om Real Madrid och hur det gick till med Hunter och Lass.
2010-08-18 22:52
1.70-ligan.

Right on brother
Atlético addeh
2010-08-18 22:51
Barça B har säsongspremiär en dag innan A-laget, dvs lördagen den 28:e augusti. Får hoppas Luis Enrique lyckas med ytterligare något nyförvärv innan allvaret drar igång.

170-ligan

Jo, vi har förstått att du är kär i Cáceres.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-18 22:47
FC Barcelona en Mi Corazón,

Härliga nyheter om de stämmer! En värvningskanditat mindre.. kom igen nu Bremen! ;)
AndreD
2010-08-18 22:42
El Triplete

Njaee, så många spelare har de inte förlorat. Det är i princip samma lag som i fjol.
2010-08-18 22:37
1.70-ligan.

Hahaha you evil f*ck, men måste erkänna att även jag blir glad om Cáceres stannar. på tal om Cáceres så stog det så i Barcastuff twittern.

Ariedo Braida (sports director ACMilan): "We're not interested in Caceres. We already have 11 defenders for 4 places, that's enough." [rac1]
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-18 22:32
Jag tycker det är bra om Sampdoria åker ut. Då kommer inte försöka sig på att värva Ceceres :P
Atlético addeh
2010-08-18 22:28
ElTriplete

Jag är inte hundra procent säker så jag uppskattar bara om du rättar mig. Du menar att man inte blir cup-tied om man deltar i EL-kval, men däremot skulle bli det om man spelade CL-kval?

Skulle Masken flytta till en klubb som kommande säsong ska spela Europa League är jag ganska säker på att han inte kommer få spela.
Barcelona ElTriplete
2010-08-18 22:25
AndreD

Ajajaj... Sampdoria har det tungt nu, massa spelare som lämnat pga succén förra säsongen och såklart deras lyckade tränare som dragit till Juventus.
Barcelona ElTriplete
2010-08-18 22:25
addeh

Vad för kvalsmatcher då? Jo, Europa League. Inte Champions League. Kolla upp det själv, och läs vad jag skrev där nere där jag förklarade hur Madrid hade det 2009.
Atlético addeh
2010-08-18 22:23
Ämne: addeh,

Tack för s....
Matheus gjorde 1-0 mot Sevilla för en stund sedan, så svaret på din fråga är ja. Tjugo minuter kvar utav matchen nu, får se vad andalusierna kan åstadkomma.
AndreD
2010-08-18 22:21
Sampdoria får riktig däng av Bremen. 3-0 nu. Bremen behöver nog inte Özil...
Atlético addeh
2010-08-18 22:21
ElTriplete

Förklara gärna för mig varför Mashcerano skulle få spela EL/CL om han lämnade för en annan klubb, då han redan deltagit i kval-matcher med Liverpool.
Annons: