/spanien/barcelona/forum/14412.aspx/spanien/barcelona/forum/14412.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Zlatanic_Bazz
2010-08-21 11:53
Ämne: Real Madrid lägger b....
Hmm vad som säjs.
Jag skulle älska att ha honom i Barca.. det är väldens bästa klubb. Men som det ser ut och känns så hoppas jag att han är där han är uppskattad. Vet inte om det är så i Barca? Spaniens fans verkar ju älska honom. Men dom riktiga fansen som finns i sverige har ju jäkligt svårt för killen.

Så det kanske är lika bra att han drar!!... eller?
Barcelona älskabarcelona
2010-08-21 11:33
JOJ va jag äcklas av Madrid !. Murinho verkar platsa perfekt . Dom har köpt en massa spelare och dom vill ha ännu mer!!!:S Jag trodde att Man City skulle bli värst under silly seasons tid. Men nej Madrid ska vissa att dom dominerar silly season .
Nytt klipp på FANTV.SE
2010-08-21 11:28
Tufft läge för Barcelona
Barcelona Rambla~
2010-08-21 11:23
Pep får använda alla spelare i Barca B hur mycket han vill i ligan, de som är upp till 23 år.

Jag tror stenhårt på våra canteranos men det finns en gräns hur mycket och hur hårt man ska pusha dem. Dessutom, spelare som Thiago och JDS ska ju vara nyckelspelare för Luis Enrique men som det nu ser ut så vågar väl han knappast pressa dem för hårt utan att riskera att de blir allt för slitna för de ska ju helst vara någorlunda fräscha när Pep behöver dem.

Gonzalo

Pep leker med elden och tar en stor risk helt klart. Fast man kan ju knappast anklaga honom för att vara feg. Ansvaret tar han på sig utan rädsla, det har han förklarat flera gånger.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-21 11:18
Rambla,

Vad f-n, det gjorde ju truppen än mer löjligt tunn! Men det finns väl fortfarande inget som hindrar att låta dem spela obegränsat mycket vid behov i A-laget nu i höst också eller?

Bara att de på pappret tillhör B-laget.. eller har jag fel?
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-08-21 11:18
"If not, we are 19 in the squad plus three, four, five, six, seven or eight players from the B team I can use”

Ärligt talat det är ju för mycket på en gång, han har ju tidigare rensat B-laget nu måste han ju ända ner till Juvenil. Man vill ju utmana om alla 3 titlar och då kan man ju inte fylla bänken med spelare från lägre divisioner. Sen fattar jag inte varför han dissar Hleb, han är ju en bra fotbollspelare.

Pep leker ju verkligen med ödet kan man säga, skulle det gå åt skogen kommer ingen annan än han ställas till svars
Barcelona Rambla~
2010-08-21 11:11
1.70

Ännu mer störande blir det när man läser notisen till vänster i artikeln.

Först till vinterfönstret kanske han tar upp någon spelare från B-laget på permanent basis. För börjar han vila spelare som är slitna i januari, så har han inte en tillräckligt stor trupp för att kunna utmana om titlar på alla fronter.

Jag säger bara en sak, våga för fan bara inte gnälla över en för tunn trupp mitt under säsongen. Den möjligheten har Mister diskvalificerat sig själv från när han säger sig vara nöjd med truppen när han erbjuds av ledningen att förstärka den.
Barcelona Bosna 4 Life
2010-08-21 11:11
Vad händer om man vinner "matchtippningarna" av Barca? Blir det summerat i slutet av säsongen?
Vem vann förra säsongen? :)
Barcelona Espanaboy
2010-08-21 11:06
Tror Barca vinner med 2-0 idag, och därmed vinner dom spanska SuperCupen 2010 pga fler gjorda bortamål! Första titeln för säsongen!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-21 11:04
Som sagt, förstår inte hur Pep kan tycka att truppen är lite för tunn, när han i nästa mening säger att Caceres och Hleb ska lämna.
Barcelona Rambla~
2010-08-21 11:01
Gonzalo

Varför? Tja, av den enkla anledningen att Pep tyckte att de behövde denna ledighet mycket väl. Jag förmodar att det ligger till så. Dessutom, det är ju bara en vecka längre ledighet än era Vm-spelare.

Decinho

På frågan Pep fick om han tänker värva någon mer spelare svarade han att det inte är uteslutet men tillade:

"If not, we are 19 in the squad plus three, four, five, six, seven or eight players from the B team I can use”

Räkna bort Hleb, Cáceres och Victor Sanchez. Det kan inte bli mycket tydligare än så. Fram till 31 augusti så vill han inte ens kännas vid Cáceres ser det ut som. Det som är lite konstigt är att jag får det till 20 spelare utan att räkna in Thiago och JDS. Räknar inte Pep in Pinto eller? :P
Barcelona ★Sami★
2010-08-21 10:57
Idag vill jag se. Pedro-Villa-Messi från start.
Barcelona Pep the King
2010-08-21 10:54
Decinho
Caceres kommer säkert dra tillbaka till Italien. Och Hleb England. Synd att Caceres är inte uttagen. Gillar den spelaren sjukt mycket.
Barcelona Decinho
2010-08-21 10:51
Cacéres är inte med i dagens trupp. Ska vi ta det som ett tecken?
2010-08-21 10:46
Radical - La Armada Blanca

Det förklarar ju saken, killen tar ut sin ilska i Les Rambles.

Rambla

Tack du förklarar en hel del, men det jag inte kunde undgå är varför man gett vm finalisterna semester till den 9e aug. Våra kom ju som jag sagt den andra aug. Sen att spanska fotbollsförbundet dricker whisky när dem tar viktiga beslut gör ju inte saken bättre.
Barcelona Rambla~
2010-08-21 10:31
Vad som tycks? Jo, att MD fortsätter med sin bullshit precis som de gjort under hela sommaren.
Barcelona ★Sami★
2010-08-21 10:28
Real Madrid lägger bud på Zlatan. 35 millones. Vad tycks?
Barcelona Rambla~
2010-08-21 10:01
Gonzalo Il Pipita

Vm-spelarna blev ju kallade till landskampen den 11 augusti innan de ens hade anslutit i Barcelona och gjort de på försäsongen obligatoriska fysiska testerna. Det var tänkt att de skulle vara tillbaka 9 augusti efter sin semester, alltså fick de avbryta sin semester för att ansluta med landslaget (har aldrig varit med om liknande).

Under de fysiska testerna (som de nu missade) kollar man vilken "status" spelarens kropp har. Denna läkarundersökning är viktigare än vad många tror. Det är den som är underlag för vilken dos träning varje spelare ska få under försäsongen och i vilken takt den ska ske.

Nu fick Vm-spelarna resa iväg på en lång och tröttsam resa över Atlanten, göra 1-2 träningspass med del Bosque och sedan spela match med endast något träningspass i kroppen efter en lång semester. Det är ren och skär idioti på hög nivå. Skaderisken är stor med sådana föreberedelser.

När de kom tillbaka har de endast 1 veckas träning i kroppen och det är självklart att de inte är redo för 90 minuters spel i högt tävlingstempo. För det första har de inte ork för 90 min, kanske på sin höjd 60 min men det är väldigt indiviuellt från spelare till spelare. Det beror på precis som du är inne på hur de har tillbringat sin ledighet, vilken fysisk aktivitet de har utfört osv. Att ligga på beachen på Ibiza och Mallorca som Piqué, Villa och några till har gjort stora delar av sommaren lär ju inte hållit dem i någon övdriven bra fysisk form.
Barcelona Brunito
2010-08-21 08:54
När jag tittar på Canal+ Sport 1 tablå för nästa vecka kan jag se att det står: fredag 27/8 kl.17:35 Klubb-TV: Barcelona.
Så det verkar som att det kommer att visas Barca Tv även på denna kanal. Men vi får väl se hur det blir sen när säsongen drar igång.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-08-21 07:36
Ämne: Alfredo di Zidano
....
Alfredo di Zidano är bara bitter för att han blir avstängd från Puertan hela tiden.
2010-08-21 05:43
Alfredo di Zidano

Och vad har vi i puertan gjort för att du ska skratta åt oss varje dag. Skulle det vara så att ett eller flera inlägg inte faller dig i smak så kan du faktist debattera emot istället för att håna oss från puertan i les rambles.

Ursäkta mig men det är fel forum vi befinner oss i, skulle du vilja ha sista ordet så varsågod och ta det via PM.

Godnatt!
------------------------

Till Barca fansen:

Varför är det så tveksamt för Pep att ställa upp med alla VM spelare när alla verkar vara tillgängliga till Matchen ikväll?
VM finalen spelades ju snart för 40 dagar sedan och spelarna har haft sin semester och har säkert tränat rätt. Dem lär ju ligga efter i matchtempo när väl ligan börjar.

För våra VM spelare så anslöt dem sista den 2 aug under USA turnen. Dem har hunnit spela 3 träningsmatcher, de skadefria av dem i alla fall. Nu ska dem spela match imorn(söndag)..Det vill komma fram till är att Real Madrid har hunnit längre i sina förbredelser och samtidigt som barcelona ligger efter alla La Liga lagen.

Men samtidigt har vi betalat dyrt för att ha hunnit så långt med förberedelserna. Vi har åkt på en del skador
Pepe: 3v
Kaka: 4månader
Diarra 1 månad
Garay: 2månader
Albiol: 1 månad
Benzema: 1 vecka

Kanske gjorde pep rätt trots allt genom att inte ge spelarna allt för hög träningsdos. Samtidigt har han vm spelarna och hela laget helt friska.

Godnatt Igen!
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-08-21 03:34
Rambla

Jag klandrar dig inte, du skriver vettiga saker jämt, som sagt jag brukar inte skriva så mycket jag läser oftast helst. Men jag brukar klicka och kika igenom dina länkar jämt. Men jag bara frågade om det inte var för mycket özil, jag kanske överreagerade då alla är så hypade över den transfern, mycket pågrund av 15m euro, som du själv säger imponerar han inte och lever upp till förvätningarna så säljer man honom minst samma summa.

"Hombre"

Jag är väldigt aktiv i svenskafans, minst 1 timme om dan, det är om jag har mycket och göra. Jag brukar skratta då och då åt vissa inlägg som postas i Les Rambles. Men jag skrattar ALLTID när jag besöker Puertan, visst vi råka hålla på samma lag men det gör inte att jag höjer purtan till det blå för att ni representerar Real Madrid i en sportsajt. Mer cirkus i Puertan än Les Rambles. Juventinos forum och Real Madrid forum på svenskafans är de skojigaste av alla.

*edit: Jag är bara ärlig Hombre.
Barcelona ElTriplete
2010-08-21 02:17
Messias_10!!

Caceres är inte ens uttagen till truppen väl?
Visca Barcaa
2010-08-21 01:00
Är det inte så att Caceres vart påväg till Milan eller det lades ner?
Barcelona Messias_10!!
2010-08-21 00:19
Om Pep väljer att vila sina två VM-vinnar mittbackar så hoppas jag att Caceres får chansen o starta imon men Milito i mitten, så får han visa va han går får och jag hoppas verkligen inte att han säljs den här säsongen för att han är ung och jäävligt bra!!

Visca el Barca!
Atlético addeh
2010-08-20 23:56
Espanaboy

Du har rätt, jag tänkte inte riktigt klart där. My bad. Ser dock jag helst inte att vi möter Real i en försäsongsmatch, eller vad man nu ska kalla det. :P
AndreD
2010-08-20 23:56
Duda

Jaja, kul och veta. Tack :)

Vilka skruvar Mihajlovic får på bollen!
Barcelona Espanaboy
2010-08-20 23:48
Ämne: Ämne: Hoppas ....
Barca kan vinna båda men ändå få möta Real i finalen. Förra säsongen möttes Barca-Athletic Bilbao i finalen, eftersom Bilbao kom två i cupen.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-20 23:47
Imorgon är det Remuntada 2-0 som gäller igen!

Sen börjar snart ligan och innan dess hoppas jag Capoue har skrivit på. Min önskepivote, om det nu kommer in någon :)
Barcelona Duda
2010-08-20 23:39
/ AndreD
Danny Butterfield gjorde hattrick förra säsongen i FA cupen för Crystal Palace mot Wolves, han är en mittback som förvisso spelade som anfallare, men det var inte illa för en försvarare som snittar 1 mål per säsong.

Fiorentinas nuvarande manager, mittbacken Sinisa Mihajlovic, gjorde hattrick mot Sampdoria säsong 98/99, alla tre mål var från frispark. (se länktips)
Annons: