/spanien/barcelona/forum/14410.aspx/spanien/barcelona/forum/14410.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-08-26 18:31
Puh. Roma var inget lag jag villa få i gruppen.
Barcelona ★Sami★
2010-08-26 18:31
Zlatan mot Real.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-26 18:30
Milan och Marängerna!

Go ibra :D
Barcelona DM1982
2010-08-26 18:29
Ämne: Maicon vann! Välfört....
I grupp D.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-26 18:27
Ämne: Det blir Maicon. ....
Det var nästan självskrivet tyvärr :(
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-26 18:26
Maicon vann! Välförtjänst!

I vilken grupp hamnade Barcelona i?
Barcelona DM1982
2010-08-26 18:26
Det blir Maicon.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-26 18:25
Kom igen Piqueeeeeeeeeeeeeeeet !
Barcelona MessiyoyO 10
2010-08-26 18:23
Ämne: Var det Judas som sa....
Aaa det var figo...
Barcelona DM1982
Nu blir det intressant.
Barcelona ★Sami★
Var det Judas som satt där?
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-08-26 18:18
Okej grupp D alltså
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-08-26 18:18
Barcelona lottad i grupp D!
Zlatanic_Bazz
2010-08-26 18:17
Man kan göra en lång historia kort..

1. Zlatan totaldominerade när han kom.

2. Han spelade osjälviskt och valde laget framför sig själv.

3. Messi gav tillbaka genom att vägra spela fram Ibra i avgörande lägen. Har tom sett repriser där man ser hur Messi sneglar upp mot Ibra som är helt ren och väljer helt ologiskt att spela åt andra hållet och bromsa upp anfallet.
Messi är grym och begåvad. Men tydligen väldigt barnslig?

4.Det tog fan flera veckor om inte någon månad innan tidningar började rapportera om en eventuell spricka. Jag såg det övertydligt när Ibra hade varit "för" bra, och Messi hamnade i skymundan.

5. Antagligen reagerar Ibra på detta och konfronterar Pep i detta? Det hade jag gjort i alla fall, och krävt att folk spelar för laget och inte för sitt eget ego.
Skulle kunna tippa på att det är här någonstans Ibras formkurva tar ett djupdyk.

6. Troligen är det väl här någonstans Pep hamnar i trubbel. Och istället för att möta två stjärnors problem valde han att inte gå i klinch med Messi och slutade prata med Ibra.
Så reagerade jag själv när jag var 10.. enklast.

Och alla ni som hoppar på mig nu och hatar för att jag gillar Zlatan..
Igår så var Ibrahimovic på en helt egen nivå i anfallet. Jeffren och Villa var som skolpojkar i hans närvaro. Han visade pondus, teknik och kämparglöd. Ni vet det, jag vet det.

Det riktigt trista som jag ser det är att Ibra "OM" han går till Milan byter ner sig från VÄRLDENS BÄSTA FOTBOLLSLAG.
Finns ingen tvåa.. Det är som Ibra själv sa, framtidens fotboll.
Och världens bästa fotbollslag förlorar någon som skulle kunna göra sjukt bra för klubben i många år, samtidigt som svensk fotboll skulle må sjukt bra av att ha Ibra i Barcelona.

Tycker det är trist.
Avgudar Messis talang, Tycker Pep är fantastisk Coach, men jag är så jävla besviken över att man inte lyckats hantera detta på ett bra sätt.
Att Zlatan inte passar in i Barcas system??? Han passade tillräckligt bra för att säkra guldet i alla fall.

Ps. Detta är vad jag tror. Men jag tror seriöst att jag har rätt i vad konflikten handlar om.
2010-08-26 18:16
Julio Cesar, bästa målvakt i CL. Inte så överraskande. Nu börjar lottningen!
Atlético addeh
2010-08-26 18:14
tano

Du tycker alltså att han visade samma kämparglöd under våren som han gjorde under sina första månader i klubben?

Att Zlatan under en match i våras (minns inte vilken) sprang bara någon kilometer mer än Valdés säger väl ganska mycket om hur lite han springer under en match.
Barcelona ★Sami★
2010-08-26 18:12
Ge oss Milan. Vill se en till fight mellan Zlatan och Pep. Nä skoja bara:P
Barcelona tano
2010-08-26 18:00
Ämne: 1.70

Du missar mi....
Jag tyckte inte han såg nonchalant ut eller itne försökte. Däremot spelade han itne bra under en lång period. Det är skillnad. Andra halvan av våren kommer jag ihåg att vi disskuterade efter matcher att Z sprungit mer än tidigare och kämpat. Men folk tar ju gärna och lyfter fram deras synvinkel som den rätta.
Barcelona Abbe.
2010-08-26 17:57
Hur det här än slutar så tror jag inte vi kommer få reda på vad "sprickan" berodde på, och om vi nu skulle få det så skulle vi nog bara få se ena sidan av myntet. Pep kommer inte att prata, Zlatan pratar nog gärna. Troligtvis stannar det bara med en "anledning", precis som i Eto'o-affären där det slutade med en "känsla".
Barcelona ★Sami★
2010-08-26 17:52
Tycker vi släpper Zlatan snacket. Och riktar oss mot Cl lottning:)
Atlético addeh
2010-08-26 17:49
1.70

Visst är det synd. Hade Zlatan lyckats fullt ut och dessutom bidragit med den nya dimensionen till spelet han faktiskt skulle hade han haft många fina år framför sig i den katalanska huvudstaden.

Ronaldinhoism

Angående denna spricka som uppstått mellan Pep och Zlatan vågar jag inte uttala mig om. Något verkar vara fel, men exakt hur mycket sanning det ligger i allt som skrivs vågar jag inte sia om. Att Pep inte pratat med Zlatan mer än två gånger det senaste halvåret låter bara absurt.
Barcelona jopo
2010-08-26 17:43
Då drar man snart för att kolla Malmö FF U17 - FC Barcelona U17 på Swedbankstadion :D
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-26 17:42
Addeh,

Du har helt rätt att Z's kroppsspråk och attityd var nonchig under våren. Kan det varit DÅ denna "konflikt" som finns uppstod?
Berättade Pep för Ibra varför han bänkades eller blev det bara "Zlatan du sitter på bänken" utan någon förklaring? Då är det inte konstigt att man surnar till.

Det vet vi inte. Hmmm. Soppa var ordet! Hoppas det löser sig väldigt snart så vi kan blicka framåt mot premiären!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-26 17:41
addeh,

Jag förstår. Visst är det så, tråkigt nog. Därför är det kanske lika bra att han lämnar.. men det var inte det jag menade med det förta jag skrev, tidigare i eftermiddags.

Jag menar att jag tycker det är synd att situation är så som den är. Att inte Zlatan kunde fått bli en stora spelare i Barca han faktiskt hade kunnat bli, om han bara hade varit lättare att ha att göra med.
2010-08-26 17:39
Lottningen kan ses här live på Uefas hemsida. :)
Atlético addeh
2010-08-26 17:37
1.70

Du missar min poäng. Det är inte frågan om att Zlatan rent målmässigt gjorde en bra första säsong. Det handlar om så mycket mer. Läs mitt förra inlägg så hoppas jag du förstår vad jag menar.

Henry var ödmjuk, kunde sitta på bänken utan att gnälla (åtminstone utan att agenten gnällde) och gav alltid 100% när han väl fick chansen. Jag tycker Zlatan såg ganska nonchalant ut under våren, vilket förmodligen var stor del till att han fick skåda de sista matcherna från bänken.
Real Madrid vanbasten_9
2010-08-26 17:35
Club de Fútbol

sunkiga Milan vann mot Real på bortaplan!
Atlético addeh
2010-08-26 17:33
Ronaldinhoism

Självklart inte, men precis som jag skrev längre ned i mitt förra inlägg handlar det om så mycket mer än själva spelet. Zlatan attityd och kroppsspråk på planen gick inte hem.

Ibra saknade seny. Den ödmjukhet som krävs för att lyckas i en klubb som Barcelona. För mycket Zlatan & för lite Bojan helt enkelt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-26 17:31
addeh,

Som Henry fick t.ex. Han presterade inte heller bra första säsongen i Barca, men nästa var han magisk. Det är inte helt lätt att acklimatisera sig till en ny klubb med en gång och ofta tar det ett år för en spelare innan man riktigt börjar prestera.. Zlatan visade ändå glimtar av vad han är kapabel till ifjol och jag tror vi hade fått se mer av den varan denna säsongen.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-26 17:27
addeh

Jo men du kan lixom inte värva en världsstjärna med vissa egenskaper och sedan förvänta dig att han ska vara lika bra som året innan när han måste byta spelsätt?
Tex Du kan inte förvänta dig att Dani Alves ska vara lika bra som han är idag om du förbjuda honom att löpa fritt på högerkanten utan måste vara en old school defensiv högerback, förstår du vad jag menar?

Zlatan gjorde det relativt bra, han gjorde över 20 mål, men visst som du påpekar så spelar kroppssråk och attityd in och där håller inte Z Barca klass.
Annons: