/spanien/barcelona/forum/1441.aspx/spanien/barcelona/forum/1441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-01-05 14:51
@Fuerza:

Ja du, det är ganska så intressant att Zidane tar denna utmaning. Han gamblar ju faktiskt sin kommande karriär som tränare. Efter ett misslyckande kan han vara ganska så rökt som tränare, åtiminstone en tid framöver.
Barcelona Lion24
2016-01-05 14:49
Naturligtvis är Zidane en av de främsta spelarna genom tiderna att äntra en fotbollsplan. Han är i alla fall en av dom bästa som jag någonsin sett. Folk har blivit fullständigt tokiga på siffror, nummer och statistik. Man kan vinkla statistik hur mycket man vill och man kan höja en spelares status enbart på nummer. Finns så mycket i fotboll som man inte kan se med statistik och nummer. Folk har blivit blinda, helt seriöst så är det sanslöst dåligt hur lite folk vet om fotboll vid tider som denna.

Ska bli intressant och se Zidane i Madrid. Blev mycket besviken när Benitez fick sparken för man vet vad man får av Benitez men man vet ingenting med Zidane. Real Madrid är i ingemansland just nu och allt kan hända. Kan bli flopp, succé eller enbart förbättringar som inte leder till titlar. Anställningen av Zidane kom vid ett perfekt tillfälle då Real har flera enkla matcher framöver och man spelar en gång i veckan. Jag har länge sagt att det är en myt att det är en nackdel när ett lag spelar var 3:e dag och ett annat var 7:e dag. Men just nu gynnar det dom när dom inte spelar Copan för nu är det en ny tränare, ny tänk och nu får dom tid på sig att implementera dessa idéer utan att stressa och fokusera på nästa match.

För oss så gäller det bara att vi fokuserar på oss själva. Vi har allt i egna händer och jag är glad över att vi inte har haft en superhöst. Vi har ännu en växel att lägga till och vi har fått två mycket spännande nyförvärv. Kan knappt vänta och se Vidal spela. Får se hur Lucho har tänkt med Arda också.

Visca Barca!
Flavía
2016-01-05 14:46
@Barcelonistas:
Zidane stämplade en saudisk spelare och blev utvisad samt avstängd i de två återstående två matcher; vilket ledde till att han missade den sista gruppspelsmatchen mot Danmark samt åttondelen mot Paraguay. I kvarten mot Italien var Zidane var definitivt inte tongivande utan snarare Frankrikes defensiv som kunde stå emot ett Italien som var det bättre laget men fransmännen gick ändå vidare genom straffläggning i en mållös match. Semifinalen mot Kroatien var tveklöst Thurams stora show där han gjorde två mål efter att Frankrike låg under med 0-1. Den enda matchen där Zidane gjorde bra, var i VM-finalen med sina två nickmål mot Brasilien. Nog var Zidane en matchhjälte, men det betyder inte att man har dominerat en turnering likt Messi gjorde under VM-2014, Ronaldo under VM-2002, Maradona under VM-1986...
Flavía
2016-01-05 14:45
@Katalano:
Om Iniesta hade spelat som 10:a under hela sin karriär och förväntats att producera mål/assists så hade jag varit konsekvent och kritiserat honom för det också. Men grejen är liksom den att spanjoren är en central mittfältare och eftersom att han ej är den som ska kliva fram och leverera poäng, så blir jämförelsen mellan Iniesta och Zidane således meningslöst...
Barcelona Rambla~
2016-01-05 14:43
Former Real Madrid president, Ramon Calderon says ex-Chelsea boss Jose Mourinho will return to the club if new manager Zinedine Zidane fails.

Zidane, 43, was appointed after Rafa Benitez was sacked on Monday, but Calderon reveals he was not the first choice of current Madrid president Florentino Perez.

Calderon, 64, believes Zidane faces a tough task, saying: "I wish Zidane all the best but I'm sure it's going to be very difficult. He is not the one that the President (Perez) wanted."

And Calderon believes Perez, 68, was lining up a shock return for former manager Mourinho, adding: "He was trying to sign Mourinho and he didn't want Zidane. That is the truth. I don't know if he (Zidane) will be successful but if he is not, Mourinho will be on the bench in June."

Ouch, Zidane var alltså inte förstavalet som tränare? Det måste kännas väldigt inspirerande för honom när han tar över från att coacha pojkar i RM Castilla till ett av fotbollsvärldens tyngsta och svåraste jobb, att han inte har fullt förtroende från sin president. :)

Ni kan lyssna från länken.
Barcelona Rambla~
2016-01-05 14:39
Spanish football journalist Graham Hunter reveals Real Madrid approached former Barcelona manager Pep Guardiola, 44, to take over from Rafa Benitez, who was sacked on Monday. Hunter said: "It's a fact that six weeks ago they (Madrid) approached him and asked him 'would you take over?'. That underlines the fact that Pep is seen as the best appointment by every single club." But Hunter says there was little chance of the club pulling off this coup, adding: "It says something about Madrid that they could get it so wrong, that one of the great anti-Madridistas was approached by them." Heh, ja då har det gått långt när man vänder sig till kanske en av de största anti-madridista som finns och försöker få honom som tränare. :) Varsågod och lyssna själva om ni är intresserade.
Barcelona Fuerza
2016-01-05 14:37
Zidane: "I won't have a bigger influence in the president than past coaches."

Dödsdömt med andra ord.
Barcelona Fuerza
2016-01-05 14:25
Lista bifogad på samtliga 77 spelare som registrerades i dagarna. Kul att Barca B får lite förstärkning. Finns säkert en och annan spelare som behöver konkurrens.
Barcelona neymar JR
2016-01-05 14:06
Guardiola: "The reason I have not extended my contract is simple: I want to manage in the Premier League." #UCL Då är det klart
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Fuerza
2016-01-05 14:04
@neymar JR:

RIP Lord Douglas
Barcelona neymar JR
2016-01-05 13:52
Luis Enrique: "Arda and Vidal are physically doing very well. Vidal's stats in training are even better than what is needed during a game." Speciellt det angående Vidal, satan vad han kommer springa längs högerkanten
Barcelona Fuerza
2016-01-05 13:51
@B-Guden:

Åh, en känslig person med konventionell humor. Pardon me.
Barcelona Forza GS
2016-01-05 13:37
Arda och Vidal kommer vara med i matchtruppen imorgon.
Barcelona B-Guden
2016-01-05 13:24
@Fuerza:

och ingen i klubben eller andra fans vill ha dig som ett fan heller...
Barcelona Grande Barca!
2016-01-05 13:10
@Fuerza:

Är det något vi andra har missat eller vad får dig att uttrycka dig såhär?
Barcelona neymar JR
2016-01-05 12:53
Lennyromario Trots att jag blir helt stum av att ronney blir korad, så har jag fått blackout och kommer inte ens på ett annat namn som förtjänar det priset Stones?!? Nej engelskfotboll har jag aldrig gillat men respekterade den förr, nu är den bara patetisk
Barcelona Fuerza
2016-01-05 12:50
Där fick du Mascherano, din slyna!!! Se hur Messi och Suarez hånskrattar åt dig!!! De vill inte ha dig i klubben!!!

(okej, mitt Mascherano-hat går överstyr...)

^^
Barcelona ArdaTuran7
2016-01-05 12:49
Kolla in denna länktips. Messi tunlar Mascherano. Till och med på träningar kommer man inte undan Messis tunlar:DD
Barcelona ArdaTuran7
2016-01-05 12:46
Sluta det med Zidane hit och Zidane dit. Kolla på länktips. Penaldo gnäller som vanligt:D
Barcelona LennyRomario
2016-01-05 12:42
@neymar JR:
Säger en hel del om hur illa ställt det är med engelsk fotboll. Men han får det väl till 12% för att han tofflade in några mål när de vann alla matcher i en dålig EM-kval grupp och till 88% för att det var året han slog målrekordet i landslaget. Hela vägen fram till priset såg han i alla fall tung, seg och otajmad ut. Egenskaper som i stora delar av fotbollsvärlden ses ner på, men gillas i England. Framförallt eftersom det gör kämpandet, grundbulten i engelsk fotboll, så mycket större. "Han som ser så tung, seg och otajmad ut måste ju kämpa jättejättemycket för att göra mål!!"
Barcelona Fuerza
2016-01-05 12:33
@neymar JR:

Blir spyfärdig.
Barcelona neymar JR
2016-01-05 12:23
När man ändå snackar om Rooney så har han blivit framröstad till årets engelska spelare 2015....
Barcelona neymar JR
2016-01-05 12:18
Kröjff För att korrigera om dig lite så var Beckham mer av ett varumärke än en fotbollsspelare. Så svårt att ha han som den MEST överskattade spelaren, då folk knappt såg honom som en fotbollsspelare Det enda jag minns från Beckham så var det hans frisparksmål mot Grekland sen är det helt blankt i minnet. Ja om man bortser från all reklam ----------- Den mest underskattad spelaren måste väl ändå vara busken
Barcelona LennyRomario
2016-01-05 12:11
@kröjff:
Angeånde Beckham så tror jag att engelsmännen har lite bättre koll, och det finns inga målrekord som kan förblinda dem. När Beckham sitter på hedersläktaren tror jag att de kommer säga, "One of the most handsome to ever play the game". Och det kommer de ha rätt i :)
Barcelona kröjff
2016-01-05 12:05
LennyRomario

Jag vill nog mena att en annan engelsman vid namn David Beckham, överträffar Rooney med råge i det avseendet. Att det rör sig om en engelsman när vi talar överskattade spelare, är dock ingen högoddsare direkt.
Barcelona Mido
2016-01-05 12:04
Ingen av er ska snacka skit om Zidane! För oss många som är äldre är han en legend och idol... Ni som nedvärderar hans insats i VM 98, vet ni hur hur länge Frankrike hoppades på ett starkt landslag sen Platini tiden? Vet ni hur svårt det var att skrapa ett vettigt och ganska nytt landslag för HEMMA VM, vet ni hur pressade spelarna var? Ja de vann VM guld, och fyra år efter vann de ett EM guld, men det gick sämre i japan/Sydkorea, men vi minns väl hur det gick med Spanien isomras? Han var en gentleman och trollkarl i juventus, RM och Frankrike. Alla vi älskade och se på Zidane Raul Beckham Roberto Carlos och till och med Figo,, och jag är helst säker på att väldigt många RM fans älskade å se Rivaldo Ronaldo (i Barcelona) Romario Cruyff Ronaldinho och till och med Messi... Ha lite respekt.
Barcelona LennyRomario
2016-01-05 11:45
Världshistoriens mest överskattade spelare är, och kommer att vara för en lååååång tid framöver, Wayne Rooney. Hans rekord i engelska landslaget, och snart även i Man United, gör att han kommer att sitta på hedersläktaren om 25-30 och talas om som "One of the greatest to ever play the game". Och det kommer att vara sjukt långt ifrån sanningen.
Barcelona LegendenN10
2016-01-05 11:34
Zidane who?
Barcelona Bosketts
2016-01-05 11:09
Givetvis är Zidane en av tidernas bästa fotbollspelare. Att påstå något annat är enbart befängt och trångsynt. I mina ögon finns det endast ett tiotal spelare som går före honom.

Däremot har många stora spelare misslyckats totalt som tränare, samtidigt som många misslyckade spelare blivit stora tränare.

Med det sagt ska det bli väldigt spännande att se vad Zidane kan hitta på med Real. En av de viktigaste, om inte den enskilt viktigaste, egenskaperna han besitter är utan tvekan respekten han har i omklädningsrummet. Det har varit Realtränarnas främsta bekymmer de senaste åren. Att ha hand om fotbollsvärldens största diva + en rad andra svårhanterliga spelare som Benzema och Ramos kräver det.

Det är tydligt att de hoppas på en Guardiola-effekt. Men det ska också bli HYPERINTRESSANT att se vad Perez hittar på om vinsterna inte radas upp. Att han inte har några problem att kliva på klubbens största legender (Casillas, Raul etc.) vet vi sedan tidigare.
Mascherano#14 el Jefecito
2016-01-05 10:57
Xaviesta

Din jävla kung!
Du har en tendens att alltid sätta orden mitt i prick. Jag önskar jag hade något att tillägga men du fick ta mej fan med allt :)
Annons: