/spanien/barcelona/forum/14408.aspx/spanien/barcelona/forum/14408.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-09-04 23:39
"Vi har en kortsiktig medans dem har en l¨ångsiktig just nu. Det är det som skiljer en storklubb från en mindre. "

Så du menar att storklubbar har kortsiktiga planer?? Nä, men Barca har typ 6-7 spelare som har växt upp inom Barca och vi har satsat på en och samma spelstil i några år nu men vi är inte en storklubb? Det är ju storklubbarna som satsar långsiktigt :S fattar inte hur du tänker.
Man har ju en kärna man bygger runt, sen kanske man köper in vissa spelare (se Ibra, Villa).

Pierre el rey//
Överdriv inte. Med hjärta för klubben (för spelarna, inte fansen) menar jag sådana som har vuxit upp och tagits hand om klubben och fansen.
Om någon säger till mig: Jag är Barcafan så tänker inte jag "okej, han har hjärta för klubben".
Någon med hjärta för klubben är någon som har en direkt koppling förutom att man är ett fan.

Nu mäter jag självklart efter Barcamått mätt så i det fallet så har inte många i Real hjärta nej.
Det finns ju sjukt många spelare som har gjort mer matcher för ett lag än dom som ni räknade upp innan men som ändå inte har hjärta för laget.
Lojalitet, visst, men inte på samma sätt.

Xavi, Iniesta, Messi, Puyol är legender inom laget och det går inte att säga emot, men om 10 år kommer jag inte kunna säga "kommer ni ihåg Pepe, Marcelo och Ronaldo, vilka lirare. Dom hade verkligen hjärta för laget, silka krigare".

PS. Jag är Barcafan, men jag har t.ex. inte medlemsskap, har (tyvärr) inte varit på Camp Nou (än), så för mig känns det helt fel att säga att jag har hjärta för klubben när det finns såna som Barcatomten (finns han fortfarande?) som alltid fanns i publiken på hemmamatcherna. Det känns som ett hån mot de som har hållt på Barca längre än vad jag har.

Men allt beror såklart på vilka värderingar man sätter i meningen "hjärta för klubben".
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-04 23:37
geegii

Tack, nu kan jag äntligen leva mitt liv när en liten amöba har förklarat allt för mig.

Jag vill verkligen tacka dig, du har öppnat mina ögon. Såja, tillbaks till grottan där du kan klura ut hur man gör eld. Neandertalare...

Ett litet råd till dig:

Läs ett par böcker så slipper du avsluta karriären hos McDonalds.
Vill du fortsätta diskussionen så tar vi det via PM, inte här. Inte rätt plats för det.
Real Madrid geegii - San Iker Casillas
2010-09-04 23:32
Hetfield- Megan Fox is a dude//

Haha snacka om att du är Les Rambles egna lilla "J.Janerique". Dina inlägg skriker verkligen pseudointelligens. För det otränade ögat framstår du säkert som kunnig. Dock för oss med lite vett i huvuder så ser man ganska klart vilken idiot du verkligen är.

Ett litet råd till dig:
Du kan alltid verka dummare än vad du är, men du kan aldrig verka smartare än vad du är.

Barcelona RimuZ
2010-09-04 23:16
Gonzalo Il Pipita - "Hombre"

Men skärp dig du vet själv att det inte går till så. Långsiktigt så satsar man på vissa spelare, en tränare, en spelidé men det betyder inte att man skiter i titlarna.

Snälla jag har sett dig i forumen sen jag kom hit så jag vet för ett faktum att du inte är dum.

Aja det här var en pantad diskussion från första början. Bara att lägga ner den. Godnatt.
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-09-04 23:12
"Det är det som skiljer mellan en smart klubb och dum klubb"

Det ligger i varje storlags natur att ha ambitionen att slåss om titlarna just för den säsongen. Tänk ifall Sandro Rosell plötsligt säger "Vi satsar inte på någon titel i år utan om några år", det skulle bara leda till kalabalik.
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-09-04 23:11
Ämne: Del Piero

En av a....Går nästan inte att kolla på det där klippet utan att det kommer en liten tår :p På den tiden kändes det som att Leo var skadad stup i kvarten.
Barcelona RimuZ
2010-09-04 23:09
Gonzalo

"Vi har en kortsiktig medans dem har en l¨ångsiktig just nu. Det är det som skiljer en storklubb från en mindre. "

Fel. Det är det som skiljer mellan en smart klubb och dum klubb. Hade ni satsat långsiktigt så hade inte den finaste, bästa och vackraste klubben hamnat i andra seeden i CL.

Godnatt.
Real Madrid Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX
2010-09-04 23:07
Enligt vad jag har läst här inne så är ingen i Real Madrid förutom Iker Casillas ett Madrid-fan.

Bara för att man inte föddes i en stad eller för att man inte spelat i ens ungdoms-akademi så betyder inte det att man inte har hjärta. Titta på er själva, har ni spelat i Barcelona? Nej, betyder det att ni inte har hjärta för klubben? Okej!

Spelare som Messi som kommer från Argentina har inget som helst hjärta för Barcelona? Pedro bryr sig inte heller om Barcelona då han kommer från Tenerife. Iniesta kommer från Albacete, Puyol startade inte sin karriär i Barcelona, Pique valde själv att lämna Barcelona. Betyder det att han inte bryr sig om klubben? Busqutets kom till Barcelona som 17-åring, han kan väl inte ha något hjärta för klubben?

Ni märker själva va? Hade man gått efter hjärta när man ska köpa eller ta upp en spelare så hade man inte haft ett speciellt bra fotbollslag. Man går efter hur bra spelaren är. Tack och hej!
2010-09-04 23:03
Hetfield- Megan Fox is a dude

Nej kom igen, svara på mitt inlägg. Jag skrev inte ett inlägg långt inlägg i onödan. Jag vill se vad du har för mot argument.
Barcelona barca111
2010-09-04 23:02
ursäkta, jag undrar om man kan köpa biljetter till fc Köpenhamn - Fc Barcelona från Barcelonas hemsida. Om det går kan ni bekriva hur man gör.
2010-09-04 23:01
Del Piero

En av anledningarna till att jag älskar klubben är för detta *länktips*. Notera hur hela laget stormar kring Messi när han bryter ner och gråter.

Notera även att Deco och Ronaldinho var de första så sprang fram.
2010-09-04 22:59
Gonzalo

Hehe, Megan Fox ser ut som en transvestit. Inte en vacker sådan heller.

Är det meningen att man ska ta dig på allvar när du säger:
"Det säger ju mycket om varför spelare kommer till oss. Vi är störst, vackrast och bäst genom historien."

Herrejisses. Jag avslutar diskussionen för att jag har förlorat respekten för dig.

Barcelona ElTriplete
2010-09-04 22:58
Gonzalo

Off-topic: Fox är riktigt snygg, men sakta förstör hon sig själv med sina plastikoperationer.
2010-09-04 22:54
Hetfield- Megan Fox is a dude (FAIL: Hon är en av planetens vackraste)

Så du menar att vi inte har någon Realistisk chans att vinna CL titeln trots våra misslyckanden? Dessutom med titel så menar jag också liga och cup.

"Varför ska man gå till en klubb som har åkt ut ur CL snabbare än när Göran Persson äter en cheeseburgare? "

Det säger ju mycket om varför spelare kommer till oss. Vi är störst, vackrast och bäst genom historien.

Enligt dig så älskar alla i er klubb barca, andas barca och tänker endast Barca?

Nej ni har också spelare som spelar utan hjärta. Dessutom era talanger som ni snor från dem katalanska grannarna så kan du inte vara säker på att dem älskar och dör för barca. Du känner varken spelarna och du kan inte peka finger på vilka som älskar real eller spelar för pengar.

Förra säsongens Real Madrid hade 6 egna produkter i truppen varav 4 startade majoriteten av matcherna. Så du kan inte påstå att laget saknade hjärta heller. Eller så kanske du utgår från att Raul och Guti lämnat laget och att ingen har ersatt deras hjärta?
De går bara inte!

man C ambition kom efter sheikhernas ankomst. Nej vi har inte samma ambition. Vi har en kortsiktig medans dem har en l¨ångsiktig just nu. Det är det som skiljer en storklubb från en mindre.
Real Madrid Del Piero;
2010-09-04 22:51
Länktips, mycket bra video på Messis och Ronaldinhos vänskap med både bilder och filmklipp. Fan vilken jävla människa och spelare Ronaldinho är, tänker på att Messi var ju väldigt blyg och hur Ronaldinho tog in honom i laget. Hur kan man inte älska Ronaldinho.

Förresten någon som har video på hur Ronaldinho togs emot nu senast när Barca-Milan spela?
Barcelona RimuZ
2010-09-04 22:46
Vare sig du lockas till en klubb för pengarna eller för att vinna titlar och ära så är du fortfarande en legosoldat. Man kan spela med hjärta men med hjärta för sig själv och inte för sin klubb.

David Villa är en legosoldat. Han var tvungen att lämna Valencia men samtidigt så ville han vinna titlar. Han kommer göra sitt bästa och svettas blod på planen men det är för att han vill vinna. Har inget med hjärta till klubben att göra.

Samtliga Real Spelare (förutom Casillas) är legosoldater. Med tiden kan hjärtat komma (ex Ramos) men i allt annat så är ni ett Man City med färgstarkare historia och varmare klimat.
2010-09-04 22:45
Gonzalo

"Även om vi inte har varit nära CL titel så vet alla som kommer hit att man har stor realistisk chans till titel."

Du säger väl emot dig själv? Varför ska man gå till en klubb som har åkt ut ur CL snabbare än när Göran Persson äter en cheeseburgare?

Du kan vrida och vända på allt, men faktum kvarstår att de flesta i Real Madrid är legoknektar. Nej, det är klart, de är professionella fotbollsspelare som vill ha pengar för det de gör, det jag säger att det är skillnad mellan att endast spela för att få pengar, och att älska klubben och andas in allt som har med klubben att göra.

Varför inte bara acceptera att Real Madrid saknar hjärta i DAGENS lag? Det är där likheten mellan Man C och Real Madrid är slående.
Man C har samma ambition som Real Madrid, det är därför man har satsat så mycket pengar på spelare och tränare.
Underskatta Man C much?
2010-09-04 22:38
Hetfield- Megan Fox is a dude

Nej fortfarande så har du samma budskap, Real och City är idag lika.

Den stora skillnaden är att vi har lockat våra spelare för vår ambition att alltid vara bäst och sträva efter segerns sötma. Även om vi inte har varit nära CL titel så vet alla som kommer hit att man har stor realistisk chans till titel.

City då?
Där har alla lockats av sheijkernas lönesäckar som erbjudits. Dem spelar inte ens CL, dem har knappt någon realistisk chans till PL titel. Citys stjärnor är där för att lyfta lönerna, dem har knappast aldrig ens velat spela för city annars.

Våra spelare vill spela i klubben, dem vill vinna. Dem kommer inte till madrid för att dem har frestats av någon höglön. Det är bara att kolla på var genomsnittslönen ligger på, mycket lägre än citys i alla fall. Dessutom kan du inte säga att dem skiter i klubben isåfall skulle varenda spelare som bytt klubb skita i sin arbetsgivare även i barca.

Tänk om tänk rätt!

Vill lägga till att en sån som Di Marias ingångslön i Real är 2 miljoner euro om året.

Det är bara 3 spelare som tjänar över 5 miljoner euro. Det är Ronaldo, kaka och Benzema och det främst p.ga dem tjänade mycket i sina tidigare klubbar.
2010-09-04 22:29
Rambla~

Joo, lite floskel var det från min sida.
Gonzalo Il Pipita

Läs om, läs rätt. Jag skrev detta :
"Jag förstår inte skillnaden mellan Manchester City och Real Madrid, förutom kulturen så finns det ingen större skillnad."

Ta bort anrika historian så kvarstår bara ett lag med legoknektar som skiter i klubben= Manchester City.
Du kanske förstår nu. Jag är inte arrogant, om jag har fel så får du gärna rätta mig (gärna med vettiga argument den här gången).
Barcelona 1.70-ligan.
Rambla,

Men har Barca visat något intresse för Silva sen han gick till City? Visst finns den en liten chans att han kan komma om han inte får spela, men det ska väldigt mycket till..
2010-09-04 22:24
elbraco

Hur definierar du hjärta egentligen?

Hjärta behöver inte betyda att man har spelat där 15 år och ska vara född och uppvuxen bland fansen. Marcelo och Higuain kom ju till oss som tonåringar och det är i vår klubb dem känner sig som hemma och uppfostrade kan man säga.
Hjärta kan man visa på många andra sätt.

Ramos från Sevilla firar när han gör mål mot Sevilla, det säger ju väl var hans hjärta tillhör?

Hade inte Eto hjärta för klubben innan han fick lämna?
Jo enligt hur jag definerar ordet hjärta så hade han det.
elbraco
2010-09-04 22:20
Ämne: Ämne: Det är ....Fattade inte ett skit om det här med tjejer och sillisar...Real var som Hetfield säger majestätiskt, men nu är det helt enkelt bara ett köpelag. City har en bra akademi som dom faktiskt använder, Real har också en bra akademi men ni gör inget av det.

Alla dom som du påstår har hjärta för klubben kom från ett annat lag förutom Iker.
Pepe = Porto
Ramos = Sevilla
Ronaldo = Man U
Higuain = River Plate
Marcelo = Fluminense

Och säg inte att Ronaldo "alltid har velat spela för Real" bara för att han hade posters på Raul när han var 14 år.
Och tjata inte om CL titlar när ni åkt ut 8-delen 6 gånger i rad typ...

Jag skriver inte detta för att provocera men erkänn att allt som handlar om Real inte är guld och gröna skogar. Och nej, vi Barcafans tror inte att vi är bättre än alla andra.

edit: Jag menade inte att City är större/bättre än Real men angående akademin. Real har iaf historia.
Barcelona Rambla~
2010-09-04 22:19
Jag förstår faktiskt inte hur ni kan jämföra City med Real Madrid? Liiite orättvist kanske? Där håller jag med Gonzalo Il Pipita.

"Precis som Real Madrid där dem bästa och vackraste fotbollspelarna spelar."

Hm, är inte detta en floskel?
2010-09-04 22:16
Hetfield

Jag ville bara att du skulle fatta att Man City är som en ny startad klubb. Real Madrid är en anrik klubb som varit framgångs rikt i historien.

Men du verkar Cule version av Marcus birro så som arrogant, ignorant och väldigt enögd.

Och angående det förflutna, det är inget negativ utan det är vår identitet. Utan vår historia är vi inget. Nej du lev för stunden du ja..Säg mig den lycka som varar för evigt..

God bye!

Rambla

FcB - I Motgång Och Framgång!

Min poäng var inte alla som ville göra "score" inte fick det utan det var ett fåtal. Precis som Real Madrid där dem bästa och vackraste fotbollspelarna spelar.
Barcelona Rambla~
2010-09-04 22:13
"Det är väl inte helt omöjligt med lån redan nu i Januari?"

Absolut inte, du ska bara önska honom lite oflyt och bänk, då kan det bli av. Inte vackert att önska någon något sådant kanske, men vafan. :P
Barcelona Barcadinho.
2010-09-04 22:13
Mojito –

Ja, det var en sån period med extra intensiva träningspass som ledde till små skador.
Men jag kommer ihåg att fystränarna berättade om att truppen hamnade i en ny rutin, när vi blev utslagna från CdR. Hela träningsprogrammet var anpassat till 3 matcher i veckan - två ligamatcher med en cup eller cl eller landslag match mitt i veckan.
Truppen hamnade i en ny rytm efter förlusten i åttondelsfinal mot Sevilla. Plötsligt hade man en hel vecka mellan matcherna. Det var en del av förklaringen till de små skadorna.
En annan förklaring var vm för klubblag under december 2009. No rest.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-04 22:05
Om vi inte gjort den ytterst misslyckade Zlatanvärvningen förra sommaren kanske vi redan hade haft fabregas i laget. Men det är bara att gå vidare nu.. drömmen vore (om ekonomin tillåter) att Fabregas och David Silva spelar hos oss nästa säsong. Herre j-vlar säger jag bara :) Då har vi täckning så det räcker och blir över både på mittfältet och anfallet. Silva kan spela i båda lagdelarna och Iniesta kan även han ta steget upp i banan. För hoppningsvis har Bojan tagit ett kliv till i utvecklingen också..

Man får väl nästan hoppas att Arsenal vinner PL i år. Tror Cesc lättare skulle kunna lämna då, efter att äntligen lyckats föra laget till en titel :)
2010-09-04 22:04
Gonzalo Ii Pipita

Det enda jag fick från texten var: Bla bla bla.
Många ord, lite innehåll. Sluta skyll ifrån dig, Real var något majestätiskt som Perez har förvandlat till ett lag med legoknektar.

Sad but true. Som "Rambla" säger, detta leder ingenvart. Såja, tillbaks till Puertan där det förflutna fortfarande lever.

el Flaco

Hehe, ja du, jag väljer David Silva före Cesc Fabregas alla dagar i veckan. David Silva kan spela på kanten också, och även avlasta Iniesta.

Det är väl inte helt omöjligt med lån redan nu i Januari?
Barcelona Rambla~
2010-09-04 22:02
Sluta nu med pajkastningen. Det leder ingen vart.
Annons: