/spanien/barcelona/forum/14402.aspx/spanien/barcelona/forum/14402.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-08-21 19:54
Hetfield

Då missuppfattade jag dig helt och håller. Ber om ursäkt för att jag anklagade dig.

Jag förstår nu vad du menar, men jag kan tyvärr inte hålla med dig. Det handlar inte om brist på respekt om man förnedrar en motståndare, även om laget inte har samma förutsättningar. Självklart vill samtliga lag bjuda sin publik på en bra show, dvs många mål.

Ytterligare en anledning att fortsätta pressa på trots ledning är självförtroendet. En spelare kan varit ur form/skadad och vill åter få nätkänning, vilket är oerhört viktigt.

Ber återigen om ursäkt för att jag missuppfattade dig förut. My bad.
Barcelona Smogen
2010-08-21 19:53
När börjar matchen? 20.30 eller 21.00?
Barcelona Messidinho_10
2010-08-21 19:50
Startelvan bör komma ut nu..
Barcelona Bojan-Krkic11
2010-08-21 19:49
Nyfiken på om Ibras fina form kommer hålla inför kvällens möte...
Aléx
2010-08-21 19:48
Jag tror också att Villa börjar på bänken, tror på Bojan-Ibra-Messi från start.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-21 19:44
Tror Villa börjar på bänken för att sedan hoppa in till publikens stora hyllning.
Aléx
2010-08-21 19:44
Hej cules :)
Kom precis hem från usa, va borta i 6mån. Jag har följd Barca via twitter bland annat.
Men nu är man tillbaka till verkligheten, kanonmatch ikväll, hoppas vi får se Villa-Ibra-Messi ikväll.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-21 19:41
Åhh, herregud vad jag känner mig som när jag var 9-10 år och precis vaknat upp på julaftonsmorgon och bara vill att presentöppningen skulle börja, har längtat så hårt hela veckan, Barcelona är mitt liv, min kärlek, min passion!

Hoppas på att få se David Villa idag :)

Visca Barca!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-21 19:39
addeh

Förlåt för att jag säger det här, men du missade helt poängen, jag råder dig att läsa om det jag skrev.

Jag försökte rita upp en bild för dig att det är fel att förnedra en som inte har samma förutsättningar (därav exemplet med handikappade). Du kan dra paralleller till exemplen. Givetvis är det mer fel att slå en som är handikappad, but that's not the point.
Synd att du tog det på det sättet, jag menade givetvis inte så.

Jag tror att du missuppfattade saken igen, Aguierre (Atletico de Madrids tränare) bad Barcelona spelarna att dra ner på tempot, inte vice versa. Han vill inte bli än mer förödmjukad, annars hade Barcelona kört på som vanligt och gjort 4 mål till.

Det är respekt, det är därför jag håller med Rambla. Men du får tycka som du vill, let's just agree to disagree ;)
Barcelona Visca Barca
2010-08-21 19:32
Det står 3-0 till Chelsea mot Wigan. Är det CHelsea som har en bra form eller är det dem andra lagen i PL som suger?
Atlético addeh
2010-08-21 19:25
Hetfield

Det är en helt annan sak om tränaren ber spelarna dra ned på tempot. Spelarna har ofta viktigare matcher framför sig och tröttar därför inte ut sig när man har en betryggande ledning emot ett bottenlag. Sunt förnuft med andra ord.

Att du jämför detta med att våld mot handikappade/kvinnor är för mig helt obegripligt. Hur kan du på allvar mena att det är lika respektlöst att köra över ett bottenlag i fotboll som att slå en handikappad? Herregud.
Real Madrid Sherminator
2010-08-21 19:23
En sak jag tänkt på väldigt mycket är, vad skall real madrid göra av alla sina spelare?

Satt och räknade lite. Liksom, Kaka, Alonso, Gago, Khedira, Diarra, Diarra, Özil, Canales, Granero, Van der vaart, spelar alla centralt på mittfältet. Där Van der vaart, kaka, özil och canales spelar lite offensivare. Medans dom andra är mer defensiva mittfältare.

Vad har den s.k "Special One" för plan här? Tackar gud att jag inte är Mourinho och behöver tänka ut det!
elbraco
2010-08-21 19:14
Ämne: addeh

Äh, det är ....

Men jag tycker inte det är samma sak när han ber Messi att dra ner tempot. Om man ber motståndaren att sänka tempot så har man ju fått sitt "erkännande" i den matchen, då har man fått sin egoboost med tanke på hur det måste kännas för motståndaren att be om en sån sak.
Om man INTE gör det så tycker jag man kan måla på hur mycket som helst, det är som någon skrev där nere att man bjuder sin publik på en show, och man ökar målskillnaden. Dessutom är ju Walcott ingen kille som brukar smälla in mål på mål så det är ju kul för honom.
Med Barca är det skillnad för det finns inga kritiker mot nån spelare eller ledare men efter Arsenals 6-5 match mot något polskt lag började ju några höja rösterna. Dessutom har inte Arsenal sån dominans i varje match, som Barca har förutom mot typ topp 4 lagen, så de kanske inte har en vana av att sluta spela bara för att man leder med stora siffror. Arsenal är dessutom inget lag som är bra på att "täppa igen", de brukar ju oftast sluta spela när de leder. Vi vet ju vad som hände i deras sista match mot Wigan när de ledde med 2-0...
Sport är sport, det är till för att vinnas.

Sorry om det är flummigt och oorganiserat, skrev bara det som föll mig in :)
Barcelona VizzlA^^
2010-08-21 18:58
Hetfield

personligen hade jag inte haft nåt emot att det blivit tvåsiffrigt jag hade njutit till fullo och man ska inte visa för mycket medlidande för i slutet på säsongen kan målskillnad avgöra en hel del.
2010-08-21 18:48
addeh

Äh, det är samma princip som att slå en som är handikappad. Även om den personen provocerar så ska man veta bättre än att slå en som inte har samma förutsättningar (fysiskt sätt). Samma princip kan tillämpas när det gäller våld mot kvinnor.

Det handlar om respekt, man ska veta bättre än sånt. Aguierre (stavning) bad Messi att dra ner på tempot, och hela Barcelona slutade spela fotboll pga. ömsesidigt respekt. Ja, det är en sport i slutet av dagen, men det behöver inte betyda att man ska vara vulgär och ociviliserad för det.
Barcelona VizzlA^^
2010-08-21 18:42
hoff hemska minnen från real madrids patetiska försök att stoppa messi..

*Mår illa*
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-21 18:36
Äh, vadå?
Alla lag skulle väl ta chansen att bättra på målskillnaden lite extra. Det är klart att det är förnedrande för bottenlagen, men spelar man en tävlingsmatch mot ett lag ser jag ingen anledning till att sluta spela när man leder stort för att vara snäll mot motståndarna. Fotboll går ut på att vinna. Det är kul att vinna! Och ännu roligare att vinna stort.
Atlético addeh
2010-08-21 18:34
Hetfield

Jag förstår resonemanget. Topplagen spelar oftast med en lite med b-betonad startuppställning mot bottenlag (åtminstone Barcelona), vilket är en stor anledning till att det inte rinner iväg till hur stora siffror som helst.

Vid ett sånt här tidigt skede av säsongen spelar dock samtliga lag med bästa startelvan och då är det ganska logiskt att det kan rinna iväg målmässigt. Glöm inte heller att Blackpool faktiskt vann premiärmatchen mot Wigan med 4-0.

Återigen, hur roligt skulle det va om topplagen enbart passade runt bollen när dem gjort 2-0 efter en kvart?
Valencia Christoffer Lindberg
2010-08-21 18:23
På länktipset kan du följa kvällens supermöte mellan Barcelona och Sevilla minut för minut! På Livekollen.se kan du också följa andra högaktuella toppmatcher.
http://www.livekollen.se/artikel/173
2010-08-21 18:17
Jag tror att Rambla menar mer att det är fel att sparka på en som redan ligger ner, det finns absolut ingen poäng med att pissa på ett lag som ligger så långt nere.

Jag tycker att det är fel att sluta spela fotboll bara för att man leder med 4-0 mot Atletico de Madrid för att det är ett bra lag som får skylla sig själva. Men ett bottenlag har inte samma förutsättningar, så därav är det fel att förnedra ett BOTTENLAG.
Atlético addeh
2010-08-21 18:07
Ronaldinho Jr

Håller med dig till fullo. Jag köper inte Rambla's påstående att det är brist på respekt när man kör på full fart framåt trots en stor ledning. Jag tycker redan det är alldeles för lite mål i fotbollen, hur tråkigt skulle det inte bli om lag slutade spela efter 2-0?
Barcelona The Reporter
2010-08-21 18:04
Hade Messi lovat Aguirre att ta det lungt andra halvleken? :D
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-21 18:02
Vad är en dreambox?
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-08-21 17:57
Nån här som vet vart man kan fixa DreamBox

Mp mig!
Atlético addeh
2010-08-21 17:55
Ämne: Ingen som har sett e....
40 minuter innan avspark presenteras startelvan.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-08-21 17:52
Ingen som har sett en startelva för idag?
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-08-21 17:50
Ämne: Vad är det med klubb....
Ska jag vara helt ärlig så tycker jag de gör helt rätt! Det handlar inte om att förnedra motståndarna, det handlar om att bjuda sin publik på en show samtidigt som man bygger ett självförtroende genom att exempelvis flera spelare får göra mål och vissa får göra fler mål. Jag tror t.ex inte att Walcott kommer ha så dåligt självförtroende när han går på gräs till nästa match. Visst ska man visa respekt för sina motståndare men inte genom att tycka synd om dem och sänka tempot så pass mycket. Självklart ska man dock inte toksatsa i närkamper och riskera skador.
Barcelona Rambla~
2010-08-21 17:47
För övrigt så har Özil varit inne och webdesignat lite idag. Perez ringde väl och hotade med att riva kontraktet om han inte ändra på sin hemsida. :P
Barcelona Rambla~
2010-08-21 17:46
Elmander mål igen. :P
Barcelona Rambla~
2010-08-21 17:43
ElTriplete

Du glömde 2-6 på Bernabéu. :P

Jo, men jag mins också hur de matcherna såg ut. Då lade man av att spela efter paus. Ja kanske inte Madrid, men de är också våra största rivaler.

Du kanske minns när Messi lovade Aguirre att ta det lugnt i andra halvlek när Barca krossade Atlético på Camp Nou. Det handlar om att visa respekt och värdighet.
Annons: