/spanien/barcelona/forum/144.aspx/spanien/barcelona/forum/144.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2017-01-05 21:37
[QUOTE=Rambla~]Hur kan Iraisoz tillåtas ramma och klubba ner Piqué och inte få något för det? Helt obegripligt. [/QUOTE] Målvakterna får tyvärr göra ganska mycket när de ska rensa bollen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2017-01-05 21:36
Hur kan Iraisoz tillåtas ramma och klubba ner Piqué och inte få något för det? Helt obegripligt.
Barcelona Soko
2017-01-05 21:34
Hade det varit Ramos = solklar mål. Pique missar helt.
Barcelona neymar JR
2017-01-05 21:33
Funb Vi har gett honom hela säsongen :).
Barcelona jayjay_okocha
2017-01-05 21:32
vad mer kan man egentligen säga Umtiti... Älskar hans spelstil!
Barcelona funB
2017-01-05 21:29
@neymar JR:
Du har ju tålamod som en tre åring... ge han iallfall 45 min innan du klagr
Barcelona Blaugrana83
2017-01-05 21:25
gärna en mobil stream. är i Thailand på hotellet så om ni vet någon sida som funkar med mobilen.
Barcelona neymar JR
2017-01-05 21:24
Ta ut Neymar snälla
Barcelona Z_Z
2017-01-05 21:20
@Blaugrana83:

Ok engelsk stream i alla fall.
Barcelona Blaugrana83
2017-01-05 21:15
stream någon?
Barcelona Davids3
2017-01-05 20:55
Jag gillar att vi inte underskattar eller tar detta på skoj, och istället ställer upp med starkaste möjliga elva. Hoppas vi stänger matchen i första så Paco kan bytas in. Jag tror fortfarande på honom, han är som en bil som går på Diesel, tar lång tid att värma motorn!
Barcelona Kom tillbaka Xavi
2017-01-05 20:34
Blaugrana Du har rätt. Ska tänka på det!
2017-01-05 20:33
Soko Pepe borde varit med istället för Pique och Suarez borde varit med istället för Ronaldo. -- Vi spelar med våran absolut bästa elva. Inga ursäkter idag.
Barcelona Soko
2017-01-05 20:18
Vi startar med stark lag Roberto Pique Umtiti Alba Rakitic Busquets Iniesta MSN på topp.
Barcelona Soko
2017-01-05 20:08
Gerard Piqué, Andrés Iniesta and Leo Messi in UEFA Team of the Year.
Barcelona Suarez9
2017-01-05 19:58
Nu hoppas jag att Paco får förtroendet idag igen i CdR. Samma med Rafinha och Arda vila hellre Neymar och Suarez. Alla måste få spela
Barcelona Blaugrana91
2017-01-05 19:34
[QUOTE=Kom tillbaka Xavi ]Blaugrana Vi är Barcelona. Att vi spelar om alla titlar i Januari är ingen bedrift, det är standard. Det är framförallt spelet vi visat under 2016 som man varit galen på. Som tur är så är det nytt år nu, kan bara bli bättre. [/QUOTE] Vi är många som varit missnöjda med spelet under 2016, men bara för det behöver man ju inte klaga och gnälla på exakt allt hela tiden.
Barcelona Smogen
2017-01-05 19:21
Har varit lite under radarn i jul. Det här med Cancelo, är det officiellt eller ett avancerat rykte? Eusebio fick ju faktiskt sparken från B-laget. Visst att han passar in i profilen för en Barcatränare som handen i handsken, men har ledningen inte förtroende för honom i B-laget lär man ju inte ha det för honom i A-laget. Jag hoppas på Klopp. Det är få tränare som skulle göra mig gladare än honom i Barca, möjligen Sampaoli (trots det som hände igår).
Barcelona Soko
2017-01-05 19:10
Iniesta.70

Vissa lite respekt till andra skribenter och snacka inte skit om dem. Hoppas över det som "troll" skriver bara. Du kommer också med massa skit om ditt privatliv som inget har med Barca att göra och ingen hoppar på dig.
Barcelona Iniesta70.
2017-01-05 17:30
Katalano

Aha..inte så dumt tänkt. Låter som en bra lösning. Så går det när en av oss tänker utanför boxen, medan den andre(jag) tänker som Lucho:) Men att Arda skulle få starta på Neymars bekostnad på grund av vad de båda presterat på plan, ja, det lär stanna vid "önsketänkande".
Men kul att leka med tanken..
Barcelona Katalano
2017-01-05 17:21
Iniesta70.

En lösning på "problemet" som jag faktiskt tycker är en smart sådan, är att byta ut Messi/Suarez och flytta Neymar till den positionen, för att på så sätt få in Arda på Vänsterkanten på sin rätta position. Neymar är mer flexibel och klarar av att spela spets dessutom med sin snabbhet. Rafinha vill jag se på mittfältsposition och inte i anfallet.

Om Neymar gör en riktigt dålig match och Arda gör ett bra inhopp så skulle jag vilja se Arda från start mot Sevilla i helgen.
Barcelona Iniesta70.
2017-01-05 17:16
Katalano

Angående Arda så har du helt klart en poäng. Jag såg det mer som ett "egoistiskt" problem från Ardas perspektiv, vilken match är det bäst att få lite speltid på rätt position? Villareal? Nej, det ska nog mycket till. Är det en öppen match mot Bilbao i returen så lär ju också risken vara minimal. Så jag tänkte att en halvtimme ikväll på rätt plats istället för fem minuter nån annan match , på fel plats , om du förstår vad jag svamlar om:) ?
Barcelona Katalano
2017-01-05 17:03
Iniesta70. Nu direkt efter uppehållet så känner jag faktiskt att jag vill se Neymar spela hela matchen för att komma igång ordentligt och bli av med spökena som verkar stört honom under hösten. Det är åtminstone så jag ser på det på förhand. Han är yngre än de övriga 2 i anfallet och återhämtar sig snabbare, så jag ser hellre att Messi och/eller Suarez byts ut i andra halvlek. Räknar ändå med att LE väljer att starta med MSN och jag kan förstå det ur perspektivet att vi brukar behöva en match att få igång cylindrarna ordentligt efter långa uppehåll. Men som sagt, ser gärna ett byta på Messi/ Suarez samt Iniesta under andra halvlek eller kanske någon till och med i halvtid. Edit: Trist med Denis utanför truppen, men ser gärna Rafinha starta eller bytas in.
Barcelona Iniesta70.
2017-01-05 16:50
Katalano Ja, JVM fick ju ett abrupt slut, tyvärr. Men nu börjar ju det om, jakten på ärkerivalerna är av hög prioritet, liksom att skicka ut PSG ur den anrikaste av turneringar. Lite synd bara att , som jag förstått, så är Denis lämnad utanför truppen, hade i alla fall velat se ett inhopp av honom. Men det finns ju "dugliga" killar som kan kliva in, Rafinha kanske får chansen, skulle vara kul att se honom från start. Hur kommer MSN att coachas, blir väl "all in" direkt från start, men det skulle vara intressant att se Arda få lite tid på rätt position. Ska bli spännande att se hur Lucho lägger upp sin matchning, nu när det är 3 tuffa matcher direkt.
Barcelona El Pistolero #9
2017-01-05 16:50
Någon som vet varför Denis lämnats utanför truppen? Kan själv inte komma på en bra anledning till att inte kalla upp en sån bra spelare.
Barcelona Katalano
2017-01-05 16:39
Iniesta70.

Äntligen match ja. Har längtat så mycket. Tyvärr inga direkt intressanta diskussioner som pågår just nu. Ingenting jag vill in och gröta kring åtminstone.

3 riktigt tuffa matcher på gång nu. Viktigast av dem är ligamatchen mot Sevilla på bortaplanen nu i helgen enligt mig. Av denna anledning vill jag se några få nyckelspelare vila eller bytas ut tidigt idag för att spara på krafterna i den mån det går. Det är trots allt ett dubbelmöte i Cdr och jag är Ok med oavgjort resultat eller en förlust med enstaka mål för att ta igen det på hemmaplanen.
Barcelona Iniesta70.
2017-01-05 15:58
Jaha, här har man kastat en "boll" till byrackorna, lämnat kreditkortet till lagledaren och dumpat arvingarna hos svärföräldrarna. Lunkar in på "herrarnas" och slår sig ner med paddan och kastar sig in på vår "gentlemans klubb" för att upptäcka att jag hamnat bland "tomtar och troll". Jodå, jag kan scrolla, tro mig, jag scrollar och scrollar men sagostigen är slingrig. Hycklare, gycklare och halva Puertan har matat det mesta här inne så dom är nog proppmätta vid det här laget och vilar sig i form tills mörkret faller.

Barcelona kan bättre än 2016. Ja.
Real kan kicka boll helt okey och har några hyfsade killar på bänken. Ja.
Jorge Mendes lär kroppsfinta Roberto till att betala ett överpris för ännu en "talang" från "talangfabriken" Valencia. Troligtvis.

Såja. Kan vi gå vidare? Match ikväll! Match den 8:e, match den 11:e. Fick jag det rätt?
Mums! Nästan en överdos så här direkt på det nya året. Får ju hoppas att man får en skön "tripp". Mina förväntningar är skyhöga, som alltid när världens bästa lag äntrar scenen.

Kröjjf, ditt inlägg du skrev runt nyår är ständigt aktuellt " dom som skriver oss på näsan". Har inte lyckas lösa den gåtan ännu.
2017-01-05 14:22
Blaugrana Vi är Barcelona. Att vi spelar om alla titlar i Januari är ingen bedrift, det är standard. Det är framförallt spelet vi visat under 2016 som man varit galen på. Som tur är så är det nytt år nu, kan bara bli bättre.
Barcelona Blaugrana91
2017-01-05 14:05
[QUOTE=Kom tillbaka Xavi ]Blaugrana Till skillnad från dig som ska se allt positivt trots att vi spelar skit? Jag ser saker som dom är, och tar av mig Barca glasögonen när jag diskuterar. Har du sett Cancelo spela fotboll? Då vet du vad jag pratar om. Har du sett oss värva tränare? Där passar Essubio in perfekt, och inte Klopp eller Tuchel. Jag kanske är lite negativ, men jag är fan realistisk. Nu har vi dock börjat spelat bättre sen Iniesta kom tillbaka och Messi hittat formen. [/QUOTE] Nu handlar inte det här om enbart det här inlägget utan att i princip alla dina inlägg består av gnäll eller klagande. Självklart ska man försöka vara realistisk, men det finns gränser. Vi ligger 2a i ligan och spelar fortfarande om samtliga titlar, samt att spelet börjar se bättre ut. Man kan spara domedagsprofetiorna tills åtminstone efter säsongen kan jag tycka...
2017-01-05 13:54
Soko Aurier är enligt mig det bästa alternativet. Visst han har haft lite attitydsproblem i PSG men det kan ändras i Barca. Tycker han är en fantastisk högerback faktiskt. Sen har vi Hysaj, Bellerin, Azpiluqueta som alla är bättre alternativ än Cancelo också.
Annons: