/spanien/barcelona/forum/14398.aspx/spanien/barcelona/forum/14398.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-08-22 13:10
Ibland undrar jag om Andrés är rädd för att göra mål. Det finns nog ingen mer osjälvisk spelare än vår lille vampyr. Han behövde inte mer än en halvtimme igår för att visa vilken fantastisk spelare han är. Hatten av för Don Andrés.

Jag har en fundering. Tycker ni Xavi eller Iniesta är viktigast för laget? Om ni bara fick välja en, vem skulle det då vara?

Jag anser dem komplettera varandra oerhört bra, så valet blir väldigt svårt. Men ändå måste jag säga Iniesta. Xavi har en omänsklig blick för spelet och slår genialiska passningar, men jag tycker ändå Iniesta är den viktigare av de två. Hans rörliga spel blandat med finess finns det ingen som kan mäta sig med, varken i Barcelona eller i världen. Det märktes så tydligt i bortamatchen mot Inter i våras hur viktig Andrés är för laget. Han har en unik egenskap att kunna skapa ytor och göra sina medspelare bättre.
Real Madrid RobertHansson16
2010-08-22 13:04
Grattis till segern igår! Jag tycker att ni blir mycket bättre utan Zlatan på plan...
Barcelona GuruRamen
2010-08-22 12:46
Ämne: Här kan ni ladda ner....
@Rambla

Tack för länktipset! Har problem när jag ska zippa upp filerna, det står att filerna är korrupta. Hade du samma problem eller vet du någon annan fil man kan få tag på?
Barcelona Messidinho_10
2010-08-22 12:29
Titta och njute Villa Iniesta Messi bjuder på klapp klapp spel och sen dundrar Messi in bollen i mål så vackert!
Barcelona teddycule
2010-08-22 12:21
Ämne: Ibra kommer vara en ....
pep the king,

om du inte har märkt det så är zlatan för tillfället i bra form och har gjort mål i både landslaget och i den första supercup matchen! dessutom så var bojan ganska värdelös igår, så jag lovar att ibra startar i liga-premiären med villa och messi på kanterna!!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-22 12:07
Petersays,

Håller med dig om att Barca alltid värvar för sent. Men jag tycker inte vi behöver en offensiv mitt, det räcker med en pivote. JDS och Thiago får slåss om reservplatsen tillsammans med Keite och Adriano. Nästa år kan vi ta hem Cesc.
Barcelona Pep the King
2010-08-22 12:05
Ibra kommer vara en bänkspelare nu. Bättre han drar till Italien. Med sin tjuriga agent.
Barcelona ★Sami★
2010-08-22 12:03
Fan va jag älskar mitt Barcelona. Satt och njöt hela jävla tiden. Och när David Villa skulle komma in. Magiskt!!

Love Barcaaaaa
Barcelona Rambla~
2010-08-22 11:38
Här kan ni ladda ner matchen.
Barcelona petersays
2010-08-22 11:36
Säkert att det inte är Chygrynsky ni tänker på nu? ;P

Nej men allvarligt. Så usel har Demichelis absolut inte varit. Barca har, återigen, värvat snålt och kommer, återigen, stå med skägget i brevlådan när säsongen drar igång och vi saknar erfarna truppspelare. Vi värvar för sent och för lite. Vi behöver fler spelare (en back/pivote, och en offensiv mitt) och nu är klockan fem i tolv - bildligt talat.
Barcelona Rambla~
2010-08-22 11:34
Prisceremonin efter matchen. Kan man ha bredare leende än Sandrusco? :P
elbraco
2010-08-22 11:22
Demichelis a.k.a. Piraten på grund av hans träben...nej tack!
AndreD
2010-08-22 11:21
Sjutton | Milanista

Skämtade bara ;)

Petersays

Slöare back får man leta efter.
Barcelona petersays
2010-08-22 11:15
Vad tror ni om Demichelis som en truppspelare? Får man tro skvallret så verkar han ju inte gilla att bli bänkad...men förmodligen ligger det mer bakom än så. Skulle fungera som back-up både till Busquets och Pique.

Ska inte säga att jag sett så många matcher med honom, men de jag sett har varit klart godkända. Han verkar ha bra känsla i uppspelet.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-22 11:11
Återigen, om Zlatan var 21 år och hade en lön på 1-2 miljoner så hade jag sagt: Äh, låt honom få rotera , han kan bara bli bättre med tiden.

Nu råkar det vara att Zlatan blir 29 år om ett par veckor och han tjänar dessutom enormt mycket, då finns det absolut ingen logik i att bänka Zlatan eller att rotera med en klasspelare som Zlatan. Han skulle göra mer nytta i ett annat lag.

petersays

Ja, det är skönt att bli av med och alla Zlatanister som skulle försvinna från forumet om Zlatan försvinner. Vissa verkar få orgasm så fort Zlatan går, som om han kommer att betala deras räkningar.
Barcelona Espanaboy
2010-08-22 11:04
Att vinna med 4-0 mot ett topplag, och inte ens spela med bästa laget säger en hel del om hur bra Barca är! För ovanlighetens skull gjorde Messi ovanligt enkla mål igår för att vara Messi. 1-0 målet igår är ju Pedros mål utan tvekan! Vilken prestation!
Barcelona petersays
2010-08-22 11:02
Den enda anledning jag har för att Zlatan inte ska vara kvar är att jag är så jäkla trött på den svenska mediebevakningen av Barca och alla tidningarnas "proffstyckare" vars expertis ligger i att dom på sin höjd läst La Liga-resultaten i sportbladet och sett en handfull matcher med ena ögat öppet under förra säsongen.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-08-22 10:59
Sjutton Milanista

Co-sign!

----

Jag står fast vid att Zlatan behövs i laget, det kommer alltid att finnas skador och Guardiola är nog en tränare som gillar att rotera en hel del.

Ibrahimovic lär få speltid under säsongen, skulle inte bli chockad om han fick 70-80 min nu på onsdag mot Milan.

Ibra är ingen bänkspelare, men samtidigt så måste han kämpa om en plats i startelvan.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-22 10:42
Sjutton Milanista

Jag förstår dig och förlåter dig, men jag tycker att nästa gång du ska rikta ilskan mot någon så får du sikta lite bättre :)

Men kom igen, det jag säger är varken elakt eller fel, det är ren och kall fakta.
Zlatan BEHÖVS inte, det är allt jag säger. Vi klarar oss med Pedro, Villa och Messi, det såg vi allra minst igår. Ser du skillnaden?

För mig var det ren porr att få se Messi, Iniesta och Villa hitta varandra som hopkedjade pepparkaksgubbar, man har knappast blivit bortskämd med en stillastående Zlatan.

Vill jag ha Zlatan i laget? Nej
Vill jag att Zlatan ska lyckas om han nu stannar? Absolut
elbraco
2010-08-22 10:33
Rolig idé med Xavis matchnedräkning förresten!
Rekordet borde väl slås i början av nästa år någon gång va? Eftersom det bara är 26 matcher kvar....
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-22 02:13
Ämne: Hetfield: Sorry man ....
Okej tack för infon :)

De spelar på onsdag kl 19:45.
Barcelona Denyo
2010-08-22 02:12
Sjutton | Milanista//
Klockrent inlägg! du borde tänka på det Hetfield, istället för att klaga på Zlatan hela tiden. utan han hade vi inte ens stått som ligavinnare.
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-08-22 02:09
Hetfield: Sorry man kanske inte var exakt du som skrev exakt det där jag skrev men du och någon till skrev något åt det hållet. Du skrev nog att ni inte försämras eller dugg eller är minst lika bra typ vilket jag heller inte håller med om. Det var nog någon annan grabb som skrev något åt det hållet typ "jag bryr mig inte ett smack" eller något. Sorry, kände på mig att det kanske inte riktigt var du efter jag skrev inlägget men orkade fan inte ändra alltså men jo jag förstår dig dock. Du tycker så, det får du göra med all rätt. Skrev bara vad jag tyckte!

Gonzalez_Barca

Helt ärligt talat vet jag inte riktigt för jag har varit ganska upptagen denna sommar så har typ inte ens kunnat se en enda Milan match på försäsongen har dock följt nyheter såklart och sett vilka som spelat, vilka som gjort bra ifrån sig och lite om nyförvärven (köpt 2-3 spelare).

Dock tror jag att det kommer vara en blandning mellan våra A-lagsspelare och duktiga talanger som Merkel, Odumandi och så vidare. De är riktigt grymma! Ronaldinho lär spela med all säkerhet då han verkar vara fit nu efter allt han hade lagt på sig i semestern. Det sägs att han väger 82-83 kg nu som i Barca tiden enligt klubben som är ganska glada över det. Laget känns i en bra form, blir nöjd om vi vinner imorgon och slipper skador!

AndreD: Driver du med mig eller haha? Vi har flera av världens bästa U19 spelare i vår primavera. Riktigt duktiga talanger som Merkel, Odumandi, Strasser, Albertazzi och så vidare. Vid senare tid har Milan investerat enormt på primaveran så framtiden ser ljust ut! Med rätt utveckling på dom spelarna, slänga ut Oddo, Jankulovski, Zambrotta, Gattuso, Kaladze och spendera lite pengar på A-laget så är vi back on track.

Någon som vet när vi spelar mot varandra? Har noll koll at the moment alltså, ska bli jävligt kul att se. Hoppas att Ibra och Messi (mina favvoboys) spelar bra, men inte för bra, och hoppas att vi vinner såklart hahaha men men..

Barcelona westinho
2010-08-22 01:56
Finns det någon länk till nerladdning av HELA matchen ute redan nu?
AndreD
2010-08-22 01:55
Ämne: Ämne: Gonzale....
Gonzalez_Barca

Daaamn, trodde alla ungdomslagen hade genomsnittsålder på 35 år :O
Men då vet jag att de har ungdomar nu :P
Barcelona Barcelona!!
2010-08-22 01:50
Grymt, första titeln för säsongen! :)

Måste dock bara fråga varför många här helt plötsligt är så negativa till Zlatan, vill att han ska lämna?
Inte många som verkar komma ihåg hur bra han var i inledningen på förra säsongen?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-22 01:48
Ämne: Gonzalez_Barca

Vi....
Hahaha ;)

De hade vissa ungdomar som spelade mot Arsenal i emirates cup vad jag såg. Kanske inga supertalanger men spelare som vi, neutrala fans, inte kände igen.

Man vill ju se de bästa, Ronnie Pato Thiago Silva Pirlo Boriello.
AndreD
2010-08-22 01:45
Gonzalez_Barca

Vilka ungdomar?
Barcelona ElTriplete
2010-08-22 01:40
Sjutton - Milanista

Spot on! Bästa inlägget idag - hittils.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-22 01:40
Sjutton | Milanista

Vet du hur ni kommer att formera erat lag mot Barcelona på onsdag?

Vore väldigt roligt att få se det bästa av Milan och inte en massa ungdomar. Har velat se Ronaldinho spela i Barcelona live i flera år nu, på onsdag kan det bli verklighet, eller? Hur ser det ut för er? Vet att ni har en match mot Juve imorgon, hoppas ni inte får några skador på viktiga spelare..
Annons: