/spanien/barcelona/forum/14396.aspx/spanien/barcelona/forum/14396.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2010-08-21 22:56
Ibland hoppas man att Zlatan gick till nån annan klubb så man slapp den nya barca fansen!
Hur kan man tycka om fotboll och heja enbart på en spelare?? hur länge håller det?
Atlético addeh
2010-08-21 22:55
Rambla

Jag är säker på att vi skulle klara oss galant utan Zlatan. Det enda som är oroande är att vi snabbt måste hitta en ersättare till denne.

Precis som du säger är det tio dagar kvar innan transferfönstret stänger, och förmodligen kommer Zlatan stanna i Barça om nu inte Milan läggar fram något sista minuten-bud, vilket inte känns särskilt troligt. Sedan är det inte "bara få Zlatan såld". Det är bara ett fåtal klubbar som har råd med svensken, och då gäller det även att dessa ska vara intresserade av att köpa loss honom.
Barcelona LINX
Zlatan vill vinna CL. Barcelona har kapaciteten. Alltså vill Zlatan stanna kvar i Barca.
+
Barca spelar bra eller bättre med snabbare spelare på planen än Zlatan och blöder ekonomiskt.
=
Problem för alla parter

Hur lösningen blir ser vi först om några veckor. Antingen så är Zlatan med i Peps och Sandros planer för säsongen eller så tvingas han bort genom utfrysning, vilket skulle vara otroligt trist. Själv tror jag fortfarande att Barcas anfallsspel kan bli vassare med en Ibra på planen och det skulle vara otroligt spännande att se Messi, Ibra och Villa få testa vingarna och kemin tillsammans några mather.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
BosnjaK

Wow, under mina år i la rambla så har jag hört många saker, men detta tar nog priset.

Just wow.
Barcelona ElTriplete
2010-08-21 22:54
OMG

Nu börjar ni överdriva. Visst var jag också missnöjd med att Zlatan blev utfrysd men inte lika mycket som BosnjaK där nere till exempel.
Barcelona Rambla~
2010-08-21 22:54
BosnjaK

Vilket stort FAIL-inlägg.
Barcelona Barca4eva
2010-08-21 22:53
BosnjaK

Juve-fans får inte ens uttala sig om tränare.
Barcelona Vampíro
2010-08-21 22:53
Rambla:

Håller med om det du skrev i ditt tidigare inlägg om att Pep numera alltid vill ha Messi som en ensam "second striker". Tycker också det är lite slöseri med resurs om han tänkter spela med Villa och Bojan som yttrar under hela säsongen, speciellt om de som ikväll ska slicka kanten hela tiden.

Mitt förslag är då att om man inte vill flytta ut Leo på högerkanten igen, vilket inte är så troligt i dagsläget, så tycker jag att man ibland kan testa 4-2-3-1 taktiken som Pep använde med framfång under vissa delar av förra året. Då spelade Messi som en slags trequartista bakom en ensam Ibra/Bojan, med Pedro och Iniesta på kanterna.

Nu vet vi ju inte hur Pep tänker men om man vill få ut det bästa av Villa så ska han spela centralt, visserligen har han gjort det bra på kanten tidigare i landslaget osv men han är en naturlig striker i min bok.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-21 22:52
Rambla

Ja, det är vad som oroar mig. Även om man skulle lyckas sälja Zlatan för ett pris som passar oss, hur i hela friden ska vi hinna köpa en anfallare?

Jävla Fabregas, man spenderade så mycket tid på den där testikelslösa svikaren istället för att köpa vettiga spelare.
Barcelona Puyolinho
2010-08-21 22:51
Lägg diskussionen åt sidan. Tyvärr så blundar Guardiola för Zlatans storhet.
Barcelona Barca-nist
2010-08-21 22:51
vi pratar om Milan vilket alla vet att de väntar alltid till sista dagen för att pressa ner priset!

de gjorde samma sak med Ronaldinho affären. Milan ledningen är de snålaste jag vet.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-21 22:50
Addeh,

Jag tyckte också nästan att Zlatan kunde lämna efter förra säsongen. Men jag gillar inte när spelare inte får en ärlig chans. Och Zlatan har faktiskt visat under försäsongen att han är en nyttig spelare för oss. Föredrar att man ger honom en ordentlig chans att bevisa det, istället för att förnedra båden honom själv och klubben genom att sälja honom nu.

Dessutom är tiden i princip ute för att finna en ersättare. Nej, Zlatan ska stanna.
Barcelona el Maestro!
2010-08-21 22:50
Vem bryr sig om Zlatan bänkas eller inte. Så länge laget vinner struntrar jag i fullständigt vem som bänkas.
Jag är säkert på att den som är i form får speltid. Det är tränarens uppgifter att ta ut de spelare han bedömer kan prestera bäst.
Barcelona ElTriplete
2010-08-21 22:49
Jag orkar inte diskutera Ibra mer, kan vi lägga detta åt sidan och kanske börja fira våran titel? Haha
Barcelona BosnjaK
Kan inte riktigt förstå varför Guardiola väljer att frysa ut Zlatan på detta sättet. Zlatan har gjort mycket för Barca och varit lojal hela tiden mot klubben!

Guardiola har inte ens bollarna att uttala sig i frågan. Zlatan borde stanna kvar och dra in den feta lönen han gör. Kanske det som stör Guardiola, att Zlatan tjänar mer än vad han själv nånsin gjort.

Han är en dålig tränare som fick turen att träna ett av världens genom tidernas bästa lag. Han taktiska egenskaper är katastrof för att inte tala om hans värvningar.
Barcelona Rambla~
addeh

Jag påminner även dig. Det är dessutom inte själva poängen om vi klarar oss utan honom eller inte. Ska vi köra på utan honom och utan en duglig ersättare?`

Fråga två. Varför ta detta beslut 10 dagar kvar av transferfönstret? Varför inte istället se till att få honom såld tidigare i sommar?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-08-21 22:48
Om Zlatan säljs, så är jag säker på att han inte kommer att säljas för den summan som FCB kräver. Är nästan säker på att Rosell kommer vika ner sig och sänka priset på Ibra.

Det som är negativt med att sälja honom är att truppen blir ännu tunnare. Vi kan inte förlita oss på Pedro och Bojan på bänken hela tiden.

Ibra, It´s your call.
Barcelona Visca_Barca
2010-08-21 22:48
JAg förstår inte PEP allså , Bänka zlatan?
transferfönster stängs om en ca en vecka.
19 spelare bara , vafaan
Barcelona Barca4eva
2010-08-21 22:47
Ähh whatever, stannar Ibra är jag glad...men just nu borde vi fira istället =P
Barcelona Messidinho_10
Fyfan Messi gör HATTRICK direkt, undra hur många mål han gör den här säsongen över 50??
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
addeh

Good for you, det är din åsikt, vill folk att Zlatan ska stanna så får dom det.
Barcelona Rambla~
2010-08-21 22:46
Hetfield

Jag måste påminna dig och fråga. Det är 10 dagar kvar av transferfönstret. Anser du att klubben i detta skede ska skeppa iväg honom till tex Milan på lån och betala halva hans lön? Detta utan att skaffa en erfaren anfallare?
Barcelona Barca-nist
2010-08-21 22:45
H. Alavi

Vi får samtidigt välkomna hem vår lilla(stora) messi som gjorde 3 mål :)

Hans(D-Villa)kommer göra minst 30 mål denna säsong så dont worry
Atlético addeh
2010-08-21 22:45
Jag håller med Hetfield. Övriga här inne får Zlatan att framstå som någon sorts gud som är lika viktig för laget som Xavi. Jag kunde inte bry mig mindre angående Zlatans framtid i Barcelona. Jag hoppas till och med att han försvinner.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-08-21 22:44
Alltså fattar folk inte att en tävlings match, är mycket mycket viktigare än tränings matcher klart som fan Ibra vill spela!!

Pluss det är en titel match dock mindre men ändå!

Jag är mer irriterad av inte följa principen. Ibra har gjort bra ifrån sig då ska han spela. Bojan spelar inte lika bra han borde inte få starta. De borde vara enkelt!
2010-08-21 22:43
Det som är mer anmärkningsvärt än att Zlatan inte fick spela var att varken Thiago eller JDS fick sitta på bänken ikväll.

Var det inte Vi som skulle satsa mer på talanger den här säsongen, Guardiola?

Nåja, de lär åtminstone få speltid mot Milan i Joan Gamper, hoppas jag.
Barcelona Rambla~
2010-08-21 22:42
Jag tycker också många gör en stor sak av att Ibra satt på bänken i kväll. Varför dra så stora växlar av det? Det betyder nog ingenting utan det är Pep som visar att det är han som bestämmer. Jag tror att Zlatan själv inte har några som helst problem med detta.

Det ni glömmer är att flera Vm-spelare måste få speltid för att komma igång. De har ju inte haft någon försäsong. Ligan drar faktiskt igång nästa helg.

Fast jag tror ju också att spekulationer snarare kommer att öka än att avta. Det är dock inget Pep bör eller ska bry sig om. Det enda han behöver säga till journalisterna är: No comments!
Atlético addeh
2010-08-21 22:42
Vampíro

"Herregud Ibra blir bänkad i en betydelselös match"

Detta är ingen träningsmatch för fem öre. Visst, det är en titel som inte väger lika högt som de tre stora, men en titel är alltid en titel som Mourinho brukar uttrycka det.
elbraco
2010-08-21 22:41
Varför ballar alla ut för att Ibra inte fick spela?
4-0 vinst, grymt spel men ändå måste någon klaga.
Det var knappast så att Ibra var fantastisk förra matchen. Ska ett mål gjort genom en tåpetning helt plötsligt innebära att han ska starta ordinarie i varenda jävla match den här säsongen?
Ibra saktar ner spelet men ger oss en grym bredd i truppen.
Visst kunde Pep bytt in Ibra men det är väl klart att han vill visa upp Villa och låta Adriano lira lite mot sitt gamla lag.
SJälv tycker jag Pep är smart som vågar bänka en dyr spelare. När Ibra visar att han är lika bra som Villa/Messi/Pedro så får han gärna starta...
2010-08-21 22:41
Vampíro

Co-sign.

----

Synd att Villa inte fick göra mål i debuten. :P
Annons: