/spanien/barcelona/forum/14390.aspx/spanien/barcelona/forum/14390.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-08-22 19:28
Hetfield

"That's the point dude! Barcelona lät Samu få ha kontrollen genom att offentliggöra att man vill bli av med honom. Hur intelligent är det på skala 1-10?"

Ja jag vet, jag nämnde väl också i mitt första inlägg att de själva hade försatt sig i den prekära situationen?
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-22 19:27
Heywood Jablome

Tänk om Pep har fått upp ögonen för Honda! Hade varit något. :) Men jag tror det handlar om en defensiv mittfältare.
Barcelona Frodo
2010-08-22 19:25
Hetfield

Just det kan man inte riktigt klandra klubben för. Det var Pep som inför trippelsäsongen ville bli av med honom, Ronaldinho och Deco. De två sistnämnda sålde klubben men Eto´o visade under försäsongen att han var att räkna med. Men då var skadan redan skedd.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-22 19:23
Hahaha. Guardiola pik till Raiola.

"Ibra"? Han är fortfarande kvar. Hans representanter gör det bästa i att vara tysta"

Han säger också att han har lämnat in namn på vilken spelare han vill ha och att ledningen har elva dagar på sig att göra klart med den spelaren. Från presskonferensen igår kväll efter matchen.

Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-22 19:21
Rambla

That's the point dude! Barcelona lät Samu få ha kontrollen genom att offentliggöra att man vill bli av med honom. Hur intelligent är det på skala 1-10?

Om man hade köpt Villa (jag tror inte heller att Llorente hade varit så dryg om man hade spenderat 50 miljoner) så hade Barcelona haft triumfkortet. Då hade de sagt till Samu: "Vill du inte gå? Fine, sitt på bänken i 1år".

Tror du då att Samu's stolthet hade tillåtit honom få spela som andra fiol bakom Villa? Vi kan spekulera hur mycket vi vill, men en sak är vi båda överens om det: Det var dåligt skött av klubben att offentliggöra så öppet att man vill bli av med spelare.
Barcelona Frodo
2010-08-22 19:20
addeh

Ibland tror jag inte att våra fans förstår hur bra spelare vi har. Ta Xavi till exempel som snart kommer att ha spelat flest officiella matcher i klubbens historia. Puyol som kommer att vara tvåa på den listan. Att vara så långvarig i en storklubb som aspirerar på titlar är väldigt svårt.

Jag tror att Messi slår rekordet om 3-4 säsonger om de senaste säsongernas målskörd håller i sig.
Barcelona Rambla~
2010-08-22 19:17
Hetfield

Nej, vi kunde inte köpt Villa för 50m. Llorente ville ha 55m, och han ville ha summan up front. Nu vet jag inte hur dealen med Inter ser ut men jag är övertygad om att det finns en avbetalningsplan.

Nej, vi kunde inte rea ut Eto'o. Har du inte hängt med? Han vägrade ju att förhandla med någon klubb och speciellt inte med City. Du tycks glömma att Samu satt med trumf på hand, ett kontrakt. Han hade rätten på sin sida att stanna och casha in sina 10m sin sista säsong. Det tror jag han gjorde klart för Laporta. Samu ville ha ett nytt kontakt med Barcelona minst 3-4 år och även en höjd lön. i det kontraktet.
Atlético addeh
2010-08-22 19:11
Ämne: Messi har nu gjort 1....
Messi lär åtminstone kunna klättra en bra bit på den listan. Förhoppningsvis är han klubbens främste målskytt genom tiderna när han en dag lägger skorna på hyllan.

Messi är dock ensam i klubbens historia om att ha producerat sju hat-trick.
2010-08-22 19:08
Rambla

Det jag finner så otroligt lustigt och snudd på hypokritisk är att man vägrar betala (vi säger) 50 miljoner för Villa och behålla Eto'o, eller möjligen rea honom för 10-15 miljoner (då hade alla nappat), men man betalar 50 miljoner och ger Eto'o (20 m) för Zlatan som tjänar 10 miljoner.
Enkel matematik:
Villa: 50 miljoner - 15 miljoner (Eto'o)= 35 miljoner
Zlatan: 50 miljoner + Eto'o (15 miljoner)= 65 miljoner

Jag köper inte heller det med att "det var de bästa alternativet". Let's face it, om vi hade köpt Villa så hade Eto'o blivit tvungen att försvinna. Jag tror knappast att han ville sitta på bänken i 1 år, så varför inte bara dra till City (eller liknande)?

Nej, det här är bara för skumt till att börja med. Vi kan sammanfatta det med : Fail!
Det hjälper inte heller att man köper Villa ÅRET EFTER för 42 miljoner. Suck.
Barcelona Rambla~
2010-08-22 18:58
Hetfield

Laporta behövde inte ha gjort värvning trots att Pep ville ha Zlatan. Det finns gränser. Fast jag tror iofs att Peps förstaval ändå var Villa från början.

Nej, det skiljde inte någon miljon för Villa. Vi kan ta en diskussion om det för det är ganska så intressant. Barcelona hade inte många alternativ och eftersom det var av störsa vikt att bli av med Samu med tanke på att hans kontrakt gick ut om 1 år.

Llorente i Valencia vägrade sälja. Han sa ju själv att det krävdes en fantasisumma för att han skulle tänka om. Denna summa var minst €55m. Om vi leker med tanken att Laporta hade gått med på att värva Villa samtidigt som det då innebar att Samu stannat i klubben.

Hade det varit bättre att värva Villa istället för Zlatan. Samu tjänade ca €10m, om vi lägger hans lön med summan för att värva Villa hamnar vi på €65m. Vi kan nog vara säkra på att Valencia hade krävt alla pengar för Villa på en gång också med tanke på deras ekonomiska situation.

Förutom att det kostat oss €65m för Villa + Samus lön eftersom han då med all säkerhet hade stannat (det fanns ju inga bud förutom City men dit vägrade ju Samu gå), så hade under säsongen haft en krutdurk på bänken som hotat att explodera när som helst under säsongen. För inte tror ni väl att Samu snällt hade suttit på bänken med ett leende under hela säsongen? Efter säsongen hade han lämnat gratis.

Istället köpte vi Zlatan, blev av med Samu (ingen culé ville väl egentligen inte bli av med honom men nu var det som var med Peps "feeling"), och det kostade till slut €49m + Eto'o (han värderades till €20m).

Gjorde Inter en fantastisk affär ekonomisk? Det är väl klart att de gjorde men faktum kvarstår att Barca efter omständigheterna (vilka de till viss del själva var skyldiga till) gjorde bästa tänkbara av situationen om man ser till det ekonomiska. Då menar jag själva värvningen rent ekonomiskt. Det negativa var ju att de fick en svår spelare att hantera. med en frispråkig agent, på ett långt kontrakt och en väldigt saftig lön. Sett till ur ett längre perspektiv så borde kanske denna affär aldrig ha gjorts. Det tog ju dessutom bara ett år innan problemen dök upp. Det är ju heller knappast någon överraskning att problem skulle dyka upp förr eller senare.
Barcelona Frodo
2010-08-22 18:57
Messi har nu gjort 130 mål i officiella matcher. Det är samma antal som Rivaldo och Eto´o. Endast sex spelare har gjort fler mål i klubben där rekordet ligger på 235 mål. Mycket imponerande av en 23-åring som förhoppningsvis får vara skadefri och krossa rekordet i framtiden.
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-08-22 18:44
ElTriplete

Jag tror faktist också som dig. Leon kommer överglänsa Di Maria. Förutom Özil då han redan räknas som en klasspelare så tror jag Léon kommer göra en stor succe.
Barcelona el julio
2010-08-22 18:43
Ämne: Ämne: Messidi....
Hefield

By the way... Vill du möta en mordiskt revanchsugen Ibra spelandes för Real? Uj, uj...

el julio
2010-08-22 18:42
Det vore dumt och sälja Zlatan. Han har floppat totalt, i benzema's nivå skulle jag vilja säga faktist. Men Zlatan är en crack oavsett vad, det har bara gått 1 år och eftersom zlatan har det redan i sig (crack) så vet man aldrig med honom. Han kan explodera när man minst anar. Zlatan spelar i fel klubb. Om Zlatan ska göra succe i Barcelona så måste hela spelarsystemet och filosofin, taktiken o hela rubbet ändras och byggas kirng Zlatan. Sånt går barca inte med på.

Säljs Zlatan till Real Madrid så kommer han explodera från dag 1. Om det är nåt lag som skulle passa Zlatan utanför Italien så är det Real Madrid, speciellt med tanke på Mourinho. Higuain och Zlatan skulle komplettera varandra utmärkt. Men Personligen vill jag inte ha Zlatan, då jag tror på Benzema.
Barcelona ElTriplete
2010-08-22 18:42
Alfredo di Zidano

Jag tror Pedro Leon kan lyckas i Madrid i år, inget stort som Pedro gångna säsongen men att han sakta får mer och mer speltid hos marängerna.

Även Thiago hos Barcelona tror jag på.

Sen kan kanske någon av de där lite mindre lagen (Racing till exempel) få upp en stor talang som förra året, Canales.
Barcelona el julio
2010-08-22 18:40
Ämne: Messidinho_10

Del....
Jomenprecis. Så är det och det är ett problem. Ronalda skulle få samma problem som Ibra.

el julio
Barcelona Barcadinho.
2010-08-22 18:36
haeger -
Det kommer säkert bli ännu bättre mot Milan. Joan Gampers cup brukar vara slutsålda. Dessutom är det gratis för ungar under 14 år.
Biljetterna är också billigare än vanligt, vilket öppnar möjligheten för ungdomar med rimliga fickpengar i handen.
Det betyder många extra skrikiga ungar som höjer stämningen.D
Du har det säkert gott nu i barcelona.

(nu ska jag på en kvällsrunda, rensa huvud i den friska luften)
Aléx
2010-08-22 18:36
"Milan and Barcelona would each pay half of the salaries of Ibrahimovic (10M) and Borriello (3M) during the loan year. [corriere dello sport]"
2010-08-22 18:31
Vilka/vilken talang i La-Liga både som produkt eller en inköpt talang får sitt genombrott iår?
2010-08-22 18:29
Rambla

Laporta gjorde vad Pep ville, det är ju så enkelt. Planen var att köpa Villa till att börja med, men när de började bråka om ett par miljoner (vilket låter så enormt korkat med facit i hand) så var de tvingade att göra så.

Let's face it, Pep dropped the ball. Han ville "förfina" Cruyffs filosofi genom att ta in en stor targetspelare så att anfallet blir ännu starkare, och det sket sig.

Som sagt, i slutändan är det Pep som väljer. Om Sandro var ute efter att jävlas med Pep så hade han köpt Özil trots att Pep tackade nej och ville satsa på talangerna.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-22 18:29
Rambla - ta det lugnt, det kommer inte hända. Rosell sitter i en styrelse och är inte ensam om att bestämma om sådana saker. Calderon "skrattade" i ansiktet på Laporta när Robinho kom upp på snacket om flytt till Barca.
Samma sak med Sneijder förra sommaren.
Real har inte heller 50-70 milj att spendera den här sommaren.
Barcelona Rambla~
2010-08-22 18:25
Hetfield

Vi kan också göra Laporta till skurken. Vad fan tänkte han när han fick för sig att titta in hos Moratti på vägen hem från Ukraina förra sommaren? Hur fan kan man gå med på en sådan affär? Speciellt kontraktet på 5 år och €10m i lön. Jag kan förstå att det var bråttom att bli av med Eto'o och att detta var den enda kvarstående möjligheten för det att ske.
Barcelona el Maestro!
2010-08-22 18:18
Ämne: Kan Rosell vara så k....
Jag delar din rädsla. Jag vet inte riktig var jag har den färglöse Rosell än. Men en sak kan vi vara säker på. Han gräver sin egen grav om han skulle gå med på att sälja Zlatan till Perez.

Jag inbillar mig ändå att Rosell inte skulle kunna göra det. Hur skulle han kunna köra över Pep då jag är säker på(?) att Pep inte skulle tycka att det är ett bra beslut?
2010-08-22 18:17
Rambla

Vi kan sitta här och göra Rosell till skurken, men faktum kvarstår att i slutändan så är det faktiskt Pep som måste vilja ha Zlatan. Om Pep väljer att satsa på Zlatan så kommer Z att stanna.

Ja, vi kan ta upp exemplet med Chyg, men man behöver inte vara en psykolog för att förstå att Pep visste att det var "fail" köp och han ville reparera skadan.

Men för att svara på frågan: Jag tror inte att man säljer Zlatan till Real, i alla fall inte för 33 miljoner. Om nu Perez chockar världen med bud på 70 miljoner, då är det en helt annan sak.
Barcelona Rambla~
2010-08-22 18:08
Varsågod del Bosque och Villar. :P
Barcelona Rambla~
2010-08-22 18:04
Kan Rosell vara så korkad att han går med på att sälja Zlatan till marängerna om det visade sig att de är intresserade?

Mardrömscenario. Zlatan säljs till Madrid och vi fortsätter som om ingenting har hänt med -1 i truppen. Vi kan tycka vad vi vill om Zlatan från person till person, jag kunde inte bry mig mindre, men faktum kvarstår att Zlatan i rätt miljö och spelsystem är en crack och världsstjärna som kan vara magisk i vissa stunder. Det såg man om inte annat under hans tid i Inter.

Händer detta så ska Rosell jagas ut ur staden Barcelona och portas på livstid. Då kan han lika gärna teckna ett medlemskap i Florentinos klubb och jobba i hans styrele.

Vad tror ni, är Sandro så pass oberäknelig att han faktiskt skulle gå med på en sådan affär om summan hamnar runt 35-40 miljoner? Personligen är jag rädd för att han skulle kunna tänka sig en sådan affär.
Barcelona tarrak
2010-08-22 17:51
Ämne: Var på matchen igår,....
Längs Ramblan och tvärgatorna, framför allt in mot Barri Gotic, finns det en hel del brittiska pubar som visar sport dagarna i ända. Vet inte om de är så inne på fransk fotboll, men om det inte krockar med cricket eller något annat spännande borde du kunna se matchen.
Barcelona haeger
2010-08-22 17:40
Var på matchen igår, helt sjukt vad skönt det var. En overklig känsla och en skön stämning även fast det inte var fullsatt.
Skillnad på upplevelsen när jag satt längst upp för fyra år sedan mot valencia och nu när jag satt på rad 27.
Öronbedövande när publiken visslade när messi blev tacklad haha. Grymt roligt att få se Villa göra sin debut också.
En oslagbar upplevelse att se 8arca spela live.

På onsdag ska man även gå på Milan matchen, det kan inte bli mycket bättre.

Någon som vet någon sportbar runt pl. Catalunya eller någonstans i närheten? Tänkte kolla på psg mot bordeaux ikväll om de visar.
Aléx
2010-08-22 17:31
Jag förstår inte varför Zlatan har Raiola kvar som agent!! Raiola är bara ute efter pengar, en riktig judas.
Jag har hört att båda är bra polare alltså Ibra och Raiola därför Ibra säger inte emot Raiolas idiotiska uttalande.

Jag tror att det blir bäst för båda klubben och Ibra om han byter klubb snart.
Barcelona V7
2010-08-22 17:04
Jag kan fortfarande inte fatta att David Villa spelar för oss. Helt otroligt att han debuterade igår. Jävligt kul att ha honom i Barca!
Annons: