/spanien/barcelona/forum/14389.aspx/spanien/barcelona/forum/14389.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-22 14:22
addeh

Som sagt, Zlatan kommer inte att sitta på bänken om han stannar. Nu skippar vi detta då vissa personer inte kan föra en vettig diskussion utan personliga påhopp. Patetiskt
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-22 14:22
Barca!

Hey buddy, om du hade förstått det jag menade så hade jag inte behövt säga så. FYI så pluggar jag till läkare, inte för att det spelar någon roll, men du undrade.

Barcelona slimtchadi
2010-08-22 14:21
Om Real lägger ett bud på 400 milj för Zlatan, vilka här skulle vilja sälja?
Atlético addeh
2010-08-22 14:21
¡Barça! - Crèma Catalana

Det var inte riktigt så jag menade. Zlatan var dyr, och vi kommer aldrig sälja honom till samma pris.
Det jag syftade var följande. Skulle Zlatan sitta på bänken i fyra år och ruinera klubben på pengar så får jag knappast ihop det som en ekonomisk framgång. Säljer vi honom slipper vi betala hans omänskliga lön. Detta om han misslyckas, vilket jag hoppas han inte gör. End of discussion.
2010-08-22 14:17
Oh du måste ju vara riktigt intelligent, berätta mr intelligent vad har du för yrke om du är så intelligent? Om du ens har ett jobb. Sluta med personliga påhopp, försök att föra en normal diskussion istället.
.
Delarocha
2010-08-22 14:17
Barca!

Antar att du hävdar att Ronaldinho borde fått ha varit kvar istället för att säljas? Eller har jag fel?
adil,
2010-08-22 14:15
Ämne: addeh

Båda är lik....
Min röst går till Xavi som jag anser vi har större behov av än Iniesta. Nu har Xavi inte åkt på skador likt Iniesta för att jag egentligen ska kunna göra rätt bedömning. Men jag minns matcher då Pep vilat Xavi med den efterföljden att kortpassningsspelet och spelflödet blivit betydligt sämre. Barcelona är inte lika trygga och självsäkra utan Xavi. Messi tex är inte samma spelare utan Xavi.

Det är bara blicka tillbaka och se hur avgörande assists han stått för i de mest avgörande skedena och de allra största matcherna för att förstå att han är den bästa spelaren någonsin Barcelona fått fram.

---------

Angående Ibras situation så har han om någon visat att Barcas fans måste vara av det mest bortskämda slaget. Snälla, alla storklubbar drömmer om honom. Tror ni Inter hade sålt honom om han själv inte ville gå? Nej.

Zlatans fysik kommer att behövas, var så säkra. Visst, vårat tiki-taka spel är underbart att skåda när det bär sig och det är lätt att stirra sig blind efter en supermatch som igår och tro att ingen ror på sig det spelet. Men det fungerar inte mot alla lag. DÅ kommer det behövas en Ibrahimovic som är där framme och stångas.
2010-08-22 14:13
¡Barça!

Let's just agree to disagree. Jag orkar inte prata med en person som inte är intelligent nog att förstå en metafor.

NoGo & elbraco

Jag håller med, sett till priset så är han verkligen årets värvning. Trots det så hade det inte varit helt fel med Filipe, men too late nu.
2010-08-22 14:13
addeh

Tänk lite polarn.. hur mycket betalade vi för honom och hur mycket tror du vi kommer få för honom? Hur tänker du?
Atlético addeh
2010-08-22 14:12
¡Barça! - Crèma Catalana

"Det kommer bara bli en förlust, både ekonomiskt och dessutom behöver vi bredden"

Du menar att det skulle bli en ekonomisk förlust om vi sålde Zlatan? Kom in i matchen.
2010-08-22 14:11
Skjuter 4 personer? Haha du är ju rolig. JA hade messi gjort en katasrofsäsong hade jag ALDRIG velat tvinga bort honom från klubben. Jag hade fortfarande haft förtroende för barcaspelaren och gett honom en ny chans. Annars hade jag skämts som barcafan. Patetiskt svar. Jag är ej Zlatanist, tyvärr för dig är det det enda svar du kan ge mig. Jag har förtroende för alla Barcaspelarna till skillnad för andra.
Barcelona NoGo™
2010-08-22 14:09
- "Maxwell är ett av de bästa köpen vi har gjorde de senaste säsongerna. Han är generös, driver framåt och försvarar ypperligt. Han kan spela på olika positioner och har alltid en fantastisk attityd."

Bara att hålla med där, han var lite osäker i början när han kom till klubben men har växt hela tiden, grym värvning!
elbraco
2010-08-22 14:08
- "Det var endast ett sportsligt beslut. Milito spelade inte heller. Jag lämnar ibland spelare på bänken som förtjänar att spela.

Pep angående Ibras bänkning.
Håller även med Pep angående Maxwell, jag vet inte hur bra han var i Inter men han var värd varenda jävla euro som betalades för han! Det känns som om han faktiskt har utvecklats i Barcatröjan, där har vi ett köp vi inte kan kritisera Pep för...
Vi kanske bara ska låta han köpa backupspelare så får någon annan ta hand om de stora värvningarna ;)
Ämne: Sorgligt tycker jag,....Ugh, man tröttnar verkligen på att upprepa sig för folk som inte förstår.
Så om Messi går och skjuter 4 personer, skulle du älska honom trots att han är en Barcelona spelare?
Man behöver inte älska alla i laget, jag älskar klubben Barcelona, ingen spelare är större än laget.

Och nej, även om Zlatan gör en dundersäsong så kommer jag fortfarande att ogilla honom. Jag tycker att vi spelar bättre utan honom och om du tycker annat så är du a. en Zlatanist b. envis. Men varsågod, jag är trött på att ha samma diskussion, du får tycka att Zlatans prutt luktar gott.
Atlético addeh
¡Barça!

Nu får du ge dig. Det handlar inte om att vara negativ mot spelarna. Detta är bara min åsikt. Vi måste väl kunna föra en diskussion här inne utan Zlatanister börjar gråta.

Du verkar inte förstå vad Messi, Villa, Pedro och alla exempel du drar upp gör för skillnad i spelet mot vad Zlatan gör.
2010-08-22 14:06
Hetfield

Varför måste spelet kretsa kring honom? Alltså vi tjänar inget på att sälja honom efter en säsong det är bara löjligt. Det kommer bara bli en förlust, både ekonomiskt och dessutom behöver vi bredden. Och vem vet, han kanske gör en galen säsong, och avgör många matcher. Ha lite förtroende så kanske det löser sig istället för att vara så pessimistiska hela tiden.

Säsongen 08/09 då vi vann allting, då roterade både Messi, Eto'o och Henry väldigt ofta med Bojan och de yngre, var det något probem då? NEJ
2010-08-22 14:03
Sorgligt tycker jag, hylla barcaspelarna om du är barcafan istället för att vara så negativ. Då kommer du inte behöva skämmas om Zlatan avgör något stort efter att du klagat på hur dåligt vi spelar med honom på plan.. Undrar bara hur folk hade reagerat om folk sa samma sak om Messi om han hade haft EN katastrofsäsong, och velat ha bort han från laget.
2010-08-22 14:01
Barca!

Då ställer jag den här frågan: Tycker inte du att det är bättre för Zlatan att han får spela i ett lag där spelet kretsar sig kring honom?

Ja, även om vi lyckas sälja Zlatan så kommer vi aldrig att hinna köpa en anfallare innan luckan stängs. Men jag säger det igen, Zlatan är alldeles för dyr och bra för att roteras runt. That's my point.
Atlético addeh
2010-08-22 13:59
¡Barça! - Crèma Catalana

Nej, jag vill inte ha Zlatan i laget. Det har ingenting med förtroende att göra, snarare att jag tycker vi spelar bättre utan honom.

Vill jag att Zlatan ska lyckas om han stannar? Självklart.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-22 13:50
Daily Mail han precis pricka in veckans galnaste rykte innan en ny vecka börjar.
2010-08-22 13:49
addeh

Stannar han så spelar han, det förstår väl vilken normal männsika som helst. Det är bara det att man vill sälja han redan nu efter en rätt så bra första säsong i en ny liga, dessutom efter en riktigt bra försäsong. Tycker bara att det är patetiskt hur saker kan svänga. Presterar han så kommer du inte vara missnöjd, men nu såvill du ha bort han från laget? Ha lite förtroende i spelarna i stället för att tänka negativt hela tiden.
Atlético addeh
2010-08-22 13:43
¡Barça! - Crèma Catalana

Tar Zlatan den givna platsen i startelvan och presterar så tror jag ingen kommer vara missnöjd, inte Hetfield heller.

Jag antar att du haft personliga samtal med Pep eftersom du är så övertygad om att Zlatans plats i startelvan är så säker. Men jag hoppas du har rätt, och att han får en lyckad säsong.
2010-08-22 13:40
addeh

Han kommer inte att sitta på bänken och ruttna. Han kommer att spela MYCKET denna säsongen om han nu stannar.
Atlético addeh
2010-08-22 13:35
¡Barça! - Crèma Catalana

Det klart inte alla spelare är nödvändiga, om man ser det ur den synvinkeln. Du glömmer den viktigaste delen av allt. Zlatan är den dyraste Barcelona-spelaren och har den saftigaste lönen. Du förstår väl själv att en sådan spelare inte kan sitta på bänken och ruttna?

Jag hoppas att Zlatan lyckas denna säsongen. Om inte, hoppas jag han inte blir kvar så länge i klubben.
2010-08-22 13:30
Hetfield

Ok, ett annat exempel vi klarar oss utan Villa också, han är inte nödvändig. Inte sitter jag här och påpekar det hela tiden, det är ett lag man hejar på förstår du det? "Vi klarar oss utan hoan där och han här, jag vill inte ha honom i laget." Vi klarar oss utan många spelare i laget, det är min poäng
AndreD
2010-08-22 13:27
addeh

Båda är lika viktiga. Xavi är hjärtat, utan ett hjärta kan inte kroppen arbeta.
Iniesta är hjärnan, utan en hjärna kan kroppen inte tänka.
Det var det som saknades mot Inter, en hjärna.
2010-08-22 13:20
Barca!

"Återigen, om Zlatan var 21 år och hade en lön på 1-2 miljoner så hade jag sagt: Äh, låt honom få rotera , han kan bara bli bättre med tiden."

Read again. Pedro är yngre och tjänar betydligt mindre än Zlatan, dåligt exempel.
Barcelona C.Andrés
2010-08-22 13:20
Xavis pass igår var så otrolig....genom halva plan perfekt till Messi så jävla snygg så att det inte finns ord för det.
Barcelona ★Sami★
2010-08-22 13:17
Villa Villa MaraVilla!!!
2010-08-22 13:14
Hetfield

Pedro behövs inte i laget.. Han är inte nödvändig för oss. Ska vi sälja honom nu också bara för det? Hör du nu hur det låter? Det är bara löjligt att sitta och prata om vem som är nödvändig för oss och vem som inte är det. Det är ett lag. Alla kommer vara viktiga minst en gång under säsongen lita på det. Så om nu Zlatan råkar avgöra en CL final lr något under säsongen, så borde du förmodligen vara tyst.
Annons: