/spanien/barcelona/forum/14388.aspx/spanien/barcelona/forum/14388.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2010-08-24 00:53
Allt detta "hat" mot Sergio B var kommer det ifrån? Kan inte förstå det riktigt måste jag säga.
Han är ordinarie i världens bästa klubblag och landslag och han är bara 22 år och han blir bara bättre och bättre.
Att säga med Yaya var vi osårbara är ju bara dumt för så var ju inte fallet.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-08-24 00:51
Ämne: Håller, som så många....
Kan inte annat än att hålla med dig på dom punkterna!

Förresten, när man tänker efter så - tror verkligen någon att AC Milan, som vägrade höja sitt bud på Luis Fabiano förra året från 12m(?) till 16m kommer att köpa Zlatan? Mission Impossible säger jag bara, om inte Galliano & co. funderar på att skicka Pato åt det motsatta hållet.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-08-24 00:49
Frodo//

Spanien må inte ha någn bättre men barca hade. Han såg inte särskilt stabil ut mot vare sig inter eller real. Om du frågar mig vad den stora skillnaden va mellan barca 09 och barca nu 10. Så va det saknaden av Yayas tyngd. i dueller som Busquets läggger sig i för han är påväg å tappa boll vinner Yaya bollen. Han går in å flyttar på spelare då han är fysiskt starkare och snabbare en busquets.

Drogba är en klokare spelare som hade aklimatiserat sig snabbare. Han jobbar för laget. Zlatan är en mer egocentrisk spelare som inte alls har samma rörelsemönster eller klokhet i spelet. Om du följer båda i spelet ser du skilnaden efter 10 minuter. Drogba gör alltid nått konstruktivt av varje situation han är inblandad i. Förlorar i regel aldrig en duell eller tar ett felbeslut.

Förövrigt: Vem tror man hade märkt någon skillnad om Senna spela istället för Busquets för spanien?
Barcelona ★Sami★
2010-08-24 00:46
Jag har för mig att Robinho är klar för Besiktas.
2010-08-24 00:42
Ämne: Ämne: Mojito ....
C.Andrés//"Kom inte och säg att laget under Ronaldinho hade sambashow med alla och allt"

Under 2 säsonger va det ju precis det dom hade!?!

Efter Guardiolas första säsong så har han fattat många konstiga beslut. Alla värvningar han själv har velat genomföra har floppat och utmobbningen av Yaya va helt bisarr. Förhoppningsvis får vi nu in Mascherano och en rejäl ersättare till Zlatan. Någon form utav centertank måste ingå i truppen. Denna gång skall det va en rörligare spelare som även kan hota i djupet. Drogba är en oupnålig dröm. Snarare får man hoppas på någon bänknötare. Typ som Klose eller Llorente. Dock lär det bli Robinho om en anfallare kommer in i Ibras ställe:/
Barcelona Frodo
2010-08-24 00:42
Rivaldo_gudarnas gud

Om Zlatan, som har en mycket bättre teknik och speluppfattning än vad Drogba har, ser ut som en klumpeduns bland våra övriga spelare så är det troligt att Drogba inte kommer att passa in bättre.

Busquets säkerhetsrisk? Killen som spelade hela VM-finalen? Är del Bosque också katalan? Det är snarare du som har begränsade fotbollskunskaper.
Barcelona NoGo™
2010-08-24 00:36
Vad är det med Milan ,kommer sista veckan med deras skambud och tror att Barcelona ska få panik och sälja för reapris eller vad?

Och varför i helvete (ursäkta) ska vi fortsätta betala 25 %av hans lön för? Idiotiskt isf!!

Det som talar emot att han går är väl att han vill ha en STOR chans att vinna CL och det kan ju bli svårt i Milan faktiskt. Det mest positiva om han lämnar är väl att man blir med alla jävla (ursäkta igen) Zlatan fanboys och medias skriverier 24/7.
2010-08-24 00:35
Ämne: Rivaldo

Busquets ....
Hetfield//

Fortsätt intela dig själv det;). Med Yaya var vi osårbara. Med Busquets har vi en säkerhetsrisk såfort vi möter jämnstarka mittfält.
2010-08-24 00:33
Vi borde bytt ut Zlatan mot en annan cnetertank + cash. Vrf inte byte med Drogba? Där har ni Världens bäste i det barca vill ha ut av sin center. Den fysiskt starkaste spelaren i världen blandat med otrolig speluppfattning målkänsla och huvudspel utan dess like. Lägg där till att han kanske är världens effektivaste frisparksskytt dessutom och otroligt snabb. En mer komplett spelare får man leta efter, Drogba i barca hade vart en dröm!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-24 00:32
Rivaldo

Busquets är bättre som DM i Barcelona än vad Toure var. Period.
Barcelona C.Andrés
2010-08-24 00:29
Ämne: Mojito - Culé (un es....
Que?Mezut läser i tidningar om hur Barcelona behandlar spelare? Drar du upp skillnader mellan Rijkaard och Guardiola får du dra dåliga sidor kontra bra sidor hos båda.Kyla att slänga in rätt spelare vid rätt tillfälle? Vad f*n är det för noja.

SAMBASHOWER? Har du sett vad laget presterar på plan dessa senaste 2 år mot bra motstånd? Kom inte och säg att laget under Ronaldinho hade sambashow med alla och allt.
2010-08-24 00:29
Hetfield//

Han lät ju Busquets status som katalan gå före Yayas överlägsna spelförmåga förra säsongen. Så låt oss då stänga troféerummet?
Barcelona ★Sami★
2010-08-24 00:28
Vet inte om ni har sett denna video. Milan Fansen sjunger Zlatan.
2010-08-24 00:18
1.70-ligan

Då måste du ha blandat ihop oss med Real Madrid. I Barcelona så måste spelarna FÖRTJÄNA status, bara för att Zlatan är en megastjärna så garanterar det inte att hans status är mer än t.ex: Pedro. Den dagen Pep låter status gå före prestation är den dagen vi kan stänga troférummet, vi kommer inte vinna något.

Bevis? När ligan skulle avgöras så spelade Pep med Bojan istället för Zlatan.
Barcelona Denyo
2010-08-24 00:17
Hetfield//

Du hör ju själv hur det låter bytt bort Eto gett 50 miljoner Euro för att sedan sälja för 30-40 miljoner Euro du hör ju själv hur det låter tragiskt.

varför skulle han inte få fortsätta ett år till då han presterat bra.

och vad tycker du Barca ska göra när matchbilden blir så som jag förklarat den låser sig dem kan inte tråckla sig igenom backlinjen??
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-24 00:08
Hetfield,

Jag menar att man ska ge klubbens dyraste värvning genom tiderna en ordentlig chans att visa att man gjorde rätt som köpte honom,
2010-08-24 00:06
1.70-ligan

Så du menar att man ska fortsätta i ett år till och ge honom 10 miljoner i lön, och dessutom låta hans marknadsvärde sjunka mer?

Om Pep inte litar på Zlatan så finns det absolut ingen mening att ha kvar honom. In Pep we trust.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-24 00:04
Godnatt cules!

Imorgon vill jag se Rosell ro hem en DM och dementera Zlatanryktena.
Barcelona ★Sami★
2010-08-24 00:04
Messidinho_10
Zlatan kommer lämna. Det tror jag faktiskt.
Barcelona Bashir
2010-08-24 00:02
Zlatans agent måste va riktigt skojare till agent
Men han vet hur man får höga spelar löner och bonusar
Barcelona Bashir
2010-08-24 00:01
Det är sant. Tycker själv hela iden med Zlatan eller drogba typ verkade vettigt extra dimention. Men man kan nog säga med facit i hand barca är beroende av rörlig center mer än target och styrka. En target spelare ställer till för de andra. Ty Messi som får mindre ytor att springa på och det har väl Pep insett. Tror chelsea matchen och hur vi klaga på fysisk spel från de övertyga Pep vi behövde rå styrka. Men messi sjuka utveckling som center har väl gjort att Pep inte riktigt kunnat spela in ny Zlatan model i laget, det plus att zlatan bjöd på lång formsvacka
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-23 23:59
Delarocha,

Precis! Därför är man oerhört korkade om man slänger ut Zlatan efter bara ett år i klubben.
Barcelona Denyo
2010-08-23 23:58
Mojito - Culé (un estilo de vida)
Tarrakk
Delarocha
//

visserligen inte 07/08 men glöm inte vad som hände innan det det går och jämföras med nu då var det sambashower, visserligen ingen 6ling men fortfarande ett lag som kanske var ett av dem bästa lagen på pappret genom tiderna och spelmässigt. Rijkaard hade många egenskaper som pep saknade framför allt kylan att slänga in rätt spelare i rätt tid osv,visserligen som du säger pep är orutninerad men snälla nån ta bort makten från han när det gäller värvningar katastrof!

plus dåligt av barca efter en säsong att kicka en lirare som har gjort en bra säsong, och att han inte passar in spelet skit snack alla kan anpassa sig,

Barca gör otroligt dålig reklam för sig själva, Mezut kanske läste tidningarna hur pep behandlar zlatan kanske därför han valde marängerna.

Ni kommer få se mot engelsk motstånd och italiensk defensiv så kommer ni få se att det går inte ha 4 småttingar där fram som ska spela bollen enda in på mål linjen.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-23 23:58
Tror ni på riktigt Zlatan går till Milan eller?
Delarocha
2010-08-23 23:55
Bashir

Tror dock man såg Zlatan som en chans att förnya och uppgradera spelmodellen. Därmed ett längre kontrakt. Eto'o hade ju redan varit i klubben och det är ju sällan en storstjärna skriver ett kontrakt på två år endast.

Barcelona Bashir
2010-08-23 23:52
Eto begärde mycke. Men vägra han mer än 2år
Men erbjuda jämn gammal Zlatan 5år. Säger om att man inte värdera eto än att begärde för mycke
Delarocha
2010-08-23 23:52
Börjar bli irriterande med de fans som fäster sig mer vid spelare än klubben. Vi har ju fortfarande muppar som tycker att klubben borde behållt Ronaldinho trots att han misskötte sig och förtjänade att kastas ner i ett bottenlöst hål egentligen.

Yaya, Eto'o, Ronaldinho och nu Zlatan.

Hetfield

Jo, med facit i hand hade jag nog hellre behållt Eto'o. Eller bara sålt Eto'o om det varit möjligt och ersatt med Torres eller Villa rakt av. Men men, ingen idé att sitta och vara efterklok om svunna tider. Är bara en smula narcissistk och sitta och säga "vad var det jag sa". Men visst, den här soppan blev ju inte direkt lyckad.
Barcelona Barca 1899
2010-08-23 23:51
Varför skulle Zlatan vilja gå till Milan? Det enda jag anser är att han har chans att vinna sin 7:e Scudetto och garanterat få mycket speltid. (Finns inte en möjlighet att Milan vinner CL den här säsongen)

I barca har han chansen att vinna det han saknar i troféväg och det han kom för att vinna. Jag hoppas inte Zlatan viker sig så lätt och vill bevisa på planen för Pep varför han ska spela.

Bollen är hos Zlatan som har kontrakt i 4 år till...
Delarocha

Är det inte lustigt att man betalar så mycket mer för Zlatan än att höja Eto'o lön och förlänga med 4 år istället?

Med facit i hand så fick vi "the shortest straw".
AndreD
OT men: "how much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood"

petersays, det var länge sen jag skrattade så mycket.
Annons: