/spanien/barcelona/forum/14386.aspx/spanien/barcelona/forum/14386.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-23 14:16
adil

Haha ja.. Hade han sänkt sin lön lite, så hade jag utan tvekan velat ha honom i utbyte mot Zlatan + en liten summa cash..
adil,
2010-08-23 14:12
¡Barça! - Crèma Catalana

Nog hade man haft svårt att säga nej till Ronaldinho. Han har mycket kvar att ge. Så där har ni er enda chans Milan! Ge hit Ronnie så får ni Ibra. :P

Folk som inte följer Milan tror att Ronaldinho är en slocknad stjärna utan något att säga till om längre. Men han är fortfarande en av världens bästa spelare. Bokstavligen så ligger han bakom allt i Milans anfallsväg. Jag såg Milans träningsmatch mot Juve igår och "Gaucho" gjorde bort spelare efter spelare. Han har rasat i kilon och ser verkligen motiverad ut. :)
elbraco
2010-08-23 14:04
Ämne: Ämne: Barcelo....
Det är väl snarare en förkärlek för gamla, "utgående" stjärnor som Milan har ;)
2010-08-23 14:04
Om jag ska vara ärlig så hade jag hellre sett Ronaldinho återvända till oss än Eto'o. Det hade varit en dröm, Ronaldinho Villa Messi på topp.. Sen självklart hade man roterat med Zlatan, Pedro och Bojan..
adil,
2010-08-23 14:02
Ämne: Barcelona has prepar....
Om jag inte minns helt fel så är jag rätt säker på att Ronaldinho vann guldbollen en gång, inte två, när han spelade för oss. Han borde fått den även år 2006 tycker man men den gick istället till... Cannavaro.

------

Ser på Milans forum och även här att det diskuterats om en potentiell bytesaffär där Ibra och Borriello byter klubbar. Då måste jag bara rycka in och säga att den där fd knarkaren Borriello är bland det sista jag skulle vilja se i Barca. Han blixtrar väl till då och då men han är inte mycket mer än en medelmåtta. Han sätter typ 1 av 10 lägen och har ingen aning om hur man passar en boll.

Vad är det med Milans förkärlek till Barcaspelare? Hoppas inte dessa rykten stämmer för fem öre.
Barcelona FaderMessi
2010-08-23 13:55
hej gott folk, jag vet inte om ni känner så men jag önskar verkligen ronaldinho showar på onsdag, skulle va så kul och se pique bli upp snurrad och tunnlad ett par gången kan tänka mig att vv och resterande hade skrattat, jag hoppas han även gör mål och är outstanding i matchen, skulle bara vara kul för honom sen vill jag såklart vi vinner matchen. Är det ingen annan här som vill se ronaldinho leka med vissa spelare?
Barcelona el Flaco
2010-08-23 13:45
På tal om Ronaldinho så har Víctor Valdés gått ut och bett fansen att hylla brassen nu på onsdag när han återvänder till Camp Nou i samband med Gamper matchen. Valdés menar att Ronaldinho var ett stark bidragande faktor till den eran som ledde fram till de två ligagulden och Champions league titeln under åren med Frank Rijkaard och att han minns Dinhos tid i klubben med stor nostalgi och kärlek.
Barcelona Rambla~
2010-08-23 13:41
Ämne: Men till slut så mås....
Ja, om det så vore? Är det något att reta upp sig på? Låt folk hålla på vem/vad de vill och oavsett av vilken anledning.
jeffren
2010-08-23 13:37
Men till slut så måste säga till,,, folk här inne leker experter om en massa, istället för att se på verkligheten och jag kan slå vad på attv folk säkerligen heltplöstligt börjat hålla på Barcelona enbart för att zlatan spelar i klubben och då kallar sig "Barcelona supporter"
Barcelona NoGo™
2010-08-23 13:36
Ämne: Usch, vad jag fortfa....Det är nästan så att man börjar gråta fan. En av mina favoritspelare och det kommer alltid att vara så.

Ska bli riktigt roligt att få se Dinho på Camp Nou igen, längtar!

Mascherano snart klar alltså, jag varför inte.
Barcelona Rambla~
2010-08-23 13:36
Barcelona has prepared a video of the highlights of Ronaldinho with the club that will be shown at the stadium before the Gamper game. [md]

Inte mer än rätt och en fin gest. Han vann ju trots all 2 guldbollar och 1 Fifa player of the year under sina år i klubben.
2010-08-23 13:35
jeffren

Lägg ner snackat men ändå så späder du på diskussionen? Sluta skriv om det temat då om du är trött på det..
jeffren
2010-08-23 13:32
Lägg ner snacket om Zlatan hela tiden, han passar inte in i Barcelona så enkelt är det

Om Guardiola haft hans förtroende så hade väll för fan inte zlatan suttit på bänken hela mtchen

det kan tillochmed en blind höna räkna ut
Barcelona el Flaco
2010-08-23 13:29
Rambla/

Tro mig, du är inte den enda. Önskar att jag aldrig hade behövt skriva den hyllningskrönikan om honom för bara ett år sen. Om man ska se något positivt i det hela så lämnade Samu oss när han var på topp och med en trippel.
Barcelona Rambla~
2010-08-23 13:26
Usch, vad jag fortfarande saknar honom. :(
Barcelona Criff
2010-08-23 13:10
Vi kan snart gå förbi Real i antal titlar genom åren :) Real har 72 titlar, vi har 70 titlar i och med senaste Spanska super cup titeln!
Barcelona Rambla~
2010-08-23 13:01
BigDog

Jag är den första att hålla med dig om att domarnivån i Spanien är ett skämt. Det Zlatan många gånger blir avblåst för är inte värre än det han själv utsätts för. Fast nu är det som det är med domarnivån.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-23 12:55
Fortfarande inget kanal som visar matchen mot Milan på onsdag, något bör ta och maila Emir på tv4sport.
Barcelona el Maestro!
2010-08-23 12:53
Alla detta snack om Zlatans vara eller icke vara.

Har ni förresten noterat att Zlatan ser en aning smalare ut än förra säsongen?
Han ser ut så för mig i alla bilder jag sett.
Jag tror att han har tappat ett antal kilo. Han har verkligen ansträngt sig i så fall för att bli lättare och snabbare i steget.
Barcelona älskabarcelona
2010-08-23 12:50
Jag tror på att vi kommer se bättre spel av Zlatan detta säsong . Jag ser Villa som väckarklocka för Zlatan . Zlatan är full medveten om att förväntningarna har höjts , han måste prestera helt klart bättre . Nu har han även varit med i Barca under en hel säsong och han har kommit in i spelet lite mer . Han har enligt Guardiola , fansen och han själv haft mycket bra försäsong . Nu får vi hoppas på att Mascherano skirver på innan dagens slut .
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-23 12:43
Ämne: Allvarligt talat så ....
Jag håller med.

Jag började gilla Barca pga Ronaldinho, det erkänner jag. Men det var laget som fick mig att älska Barcelona. Valdés, Alvés, Pique, Puyol, Xavi ja hela rubbet, jag dyrkar de allihop. De är mina idoler.

Sen om det är Bojan som avgör matchen eller Messi spelar mindre roll, så länge laget Barcelona vinner. Jag njuter lika mycket oavsett vem som sitter på bänken eller spelar ute på planen.

Jag tycker det är rent ut sagt löjligt hur alla reagerar på Zlatans "petning". Ingen är större än laget, det är Pep Guardiola som avgör vilka som spelar, oavsett vad vi alla tycker. Jag har lärt mig att acceptera det och slutat gnälla.
BigDog
2010-08-23 12:39
Ämne: Ämne: Ämne....
Japp, men vem låg bakom köpet egentligen och har Z verkligen spelat fulare än vad försvararna gör mot honom. Ja jag vet att försvarare är uppväxta med att komma undan med tjyvnyp men men...hoppas på en straffområdes domare. Vet ingen som skulle tjäna mer på det än just vår Z. Han filmar aldrig och blir oftast fasthåller,dragen, stämplad utan åtgärd. Det är inte lätt att stoppa den jätten med schyssta medel men de små spanjorerna lyckas tydligen....skulle inte tro det :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-23 12:38
Allvarligt talat så bryr jag mig inte om det är Zlatan, Messi eller Villa som petas så länge laget vinner. Spelar vi bättre med Pedro i anfallet så ska han självklart starta och inte Zlatan.
Barcelona Rambla~
2010-08-23 12:35
Ämne: Ämne: Raiolas....
Tja, snabbpassningsspelet räckte till två CL-titlar under 4 år. Det är mer än vad de flesta andra klubbar mäktar med. Lägg till några ligatitlar också.
BigDog
2010-08-23 12:32
Ämne: Raiolas senaste utta....
Jag tycker det är väldigt konstigt att Zlatan blivit avblåst mer än de antal tillfällen han fått frispark med sig. En knuff som får Bojan att falla rubbar inte Ibra, men blåses av bara för att Bojan ramlar.

Var det Laporta som låg bakom bytet med Inter eftersom Pep inte lyckats använda Zlatan som Zlatan utan försöker göra om honom till en liten snabbspringande spelare istället. Sälj honom och låt honom göra det han är bra på och fortsätt köra snabbpassningsspelet som räcker fram till semi i CL kanske och var nöjda med det.
Barcelona Rambla~
2010-08-23 12:30
Ämne: Hyder

Jag har föl....
Ingen vill ha Boriello. Inte ens Pep. Det är Milans briljanta idé till att försöka knyta till sig Zlatan. Det kommer aldrig att ske.
2010-08-23 12:29
Hyder

Jag har följt Milans matcher under förra säsongen och jag tycker fortfarande att Boriello är en medelmåttig spelare.. Han missar alldeles för mycket och tappar alldeles för mycket boll.. Han kommer aldrig att passa in i Barca och jag fattar inte var ni har fått honom ifrån helt plötsligt? Finns minst 10-tal spelare på hans nivå som är bättre.. Varför vill ni ha just Boriello?
Barcelona Pep the King
2010-08-23 12:28
Denyo
Okej tackar mannen:)
Barcelona Rambla~
2010-08-23 12:23
Raiolas senaste uttalanden tyder allt mer på att Zlatan inte ens vill till Milan. Nu är det den ödmjuka stilen som gäller för Raiola. Zlatan har inga problem med att slåss om en plats. Det visar hur tydligt han vill stanna. Dessutom, Milan har inte de pengarna att värva Zlatan. Ja inte som klubb, då måste ägaren in med privata medel. Något han inte verkar så sugen på längre.

Roma_Barca

Tyvärr, men du är inte med i matchen. Zlatan lyckades inte ens klara av den biten under stora delar av säsongen. Alltså att hålla i bollen och skapa ytor åt de andra. Han var inte tillräckligt bra på det utan tappade den hela tiden och i sin iver att vinna tillbaka den så blev oftast avblåst av domarna.

Brist på spelet, enformigt? Det var den mest lama ursäkten. Barca varier sitt spel, de anfaller genom mitten och på bägge kanterna. De håller i bollen och låter motståndarna jaga som idioter. Vad fan mer begär man? Under Peps tid har men endast förlorat två matcher med 2 måls marginal. Alla andra förluster är endast med uddamålet. Nu är inte heller förlusterna speciellt många.
Barcelona Roma_Barca
2010-08-23 12:18
Ni värvade Ibra för hans fysik och att han skulle hålla i bollarna rventuelt ta imot o skapa ytor åt andra spelare men har det hänt .... Nej det är samma spel som alltid!!! Då kan man inte ge all skuld till honom när spelet inte utveklas... Ibland undrar man varför in värvade honom när man inte använder han på rätt sätt..... Brist hos Ibra eller brist hos pep... Brist på spelet... Enformigt!! Man måste kunna använda sig100 procent av en spelare som man köper i det här farter har pep inte gjort det och för att inte passa in i spelet så har han gjort en jävligt bra serie... Oavsätt vad vilken okunnig amatör tycket...
Annons: