/spanien/barcelona/forum/14379.aspx/spanien/barcelona/forum/14379.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-10-31 14:15
ahora

du kanske ska ta o kolla upp lite fakta innan du skriver sån här smörja. va fabregas gör? han bär arsenal på sina axlar, och de har han gjort dom senaste åren

Barcelona Gabriel_
2010-10-31 14:15
Ahora y para siempre, Real Madrid

Du innebär hur otroligt dum du låter när ett av dina argument till varför Fabregas inte hör till en av dom bästa eftersom han inte startar i landslaget? Xavi och Iniesta spelar på landslaget i Spanien. Ta vilken annan mittfältare i världen som du vill på dom positionerna som Xavi och Iniesta spelar på, den spelaren hade inte platsat just eftersom Xavi och Iniesta spelar där. Fabregas hade varit startspelare i vilket annat landslag som helst!

Så det är nog mer din dumhet som får applåder. *Applåderar*
Real Madrid "Granero y Higuain"
2010-10-31 14:13

Hur fan kan man kalla Fabregas överskattad. Han bjöd på 19 mål och 19 assist förra säsongen. Dessutom vara han skadad rätt så mycket i fjol, han var inte heller i bästa slag under VM men det var ändå han som serverade Iniesta till målet.

Fabregas är så långt ifrån överskattad man kan komma.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-31 14:10
Ahora,

Är det någono Arsenal som kliver fram när laget som mest behöver det är det Arsenal. Han har gjort det hur många gånger som helst. Kommer ihåg förra året, då jag såg en match med Arsenal på TV:en med brorsan.. Fabregas hade varit skadad och startade inte matchen, men byttes i typ 60:se minuten och gjorde 2 mål så Arsenal vann.. Han är lagets stora ledare och den som kan lyfta laget. Lite vad Messi är för oss och vad Ronaldo är för er..

För övrigt är det pinsamt av dig att säga att Busquets är en överskattad spelare. Han är ordinarie i världens bästa landslag och klubblag, gör oerhört mycket nytta under matcherna, men får alltid stå i skymundan av Xavi/Iniesta på mitten. Skulle snarare säga att Busquets är en förbannat UNDERSKATTAD SPELARE.

Kaka, däremot. Även om jag gillade honom skarpt under hans bästa år i Milan går det inte komma ifrån att han inte presterat på 2 år. Ändå kom han topp 10 på listan som "världens bäste spelare" ifjol. Där har du en överskattad spelare.
Real Madrid Ahora y para siempre, Real Madrid
2010-10-31 14:07
Barcelonistas

En utav världens bästa? Din dumhet får applåder, vad i helvete har han gjort för att vara en av dom bästa? Han har ju inte gjort NÅGONTING! Kollar du ens när Arsenal spelar? Att göra 1-2 assist mot lag som sist i PL är det de som gör han en utav världens bästa? Han startar inte ens i sitt eget landslag är det de som gör han till en av dom bästa?

Eller att han nästan aldrig gör en bra match mot bra lag?

*Gourcuff
*Ribery
*Fabregas
*Bojan
*Busquets

Där har du överskattade spelare. Det hade nog varit pinsamt att se Busquets i lag som Chelsea, United m.fl

Marcelo är en framtida världsback och han har nog gjort det 5 gånger bättre än Maxwell än så länge.

Bojan kommer aldrig bli bra. Vad är han ens bra på?

Sluta överskatta era spelare och sluta överskatta Fabregas för han har inte gjort ett piss för att förtjäna att kallas en av dom bästa.
OOUUTTT
Barcelonistas
2010-10-31 14:00
ahora

fabregas är verkligen inte överskattad han är en utav världens bästa.

Kaka,Benzema,marcelo, där har du överskattade spelare..
2010-10-31 13:51
Gabriel_

Har du sett Hernanes spela? Varför skulle inte han passa in i Barcelona? Vad är det med den här jävla överskattning av Fabregas från vissa? Jag har fortfarande inte sett vad det är han gör så bra, kollar på alla Arsenals matcher. Mot stora lag tar han på sig osynliga manteln. Mot mindre lag är det alltid Chamakh, Arshavin och Nasri som dominerar (även mot dom stora ibland).

Tror Fabregas hade floppat rejält för han är verkligen inte så bra som folk påstår och om han nu är det så vill jag gärna se en match där han dominerar mot ett av dom här lagen City, Liverpool, United eller Chelsea.

Modric är okej, inget mer.
Barcelona Gabriel_
2010-10-31 13:46
40 mille för Modric. Dårenskaper!

Nej tack säger jag snabbt och enkelt till det.

Även om en spelare är bättre än en annan spelare (nu säger jag inte att Hernanes är bättre än Fabregas, men OM så hade varit fallet) så innebär inte det att just den spelare hade varit bättre för just Barça. Det handlar om att köpa in rätt typ av spelare till laget också. Och Fabregas passar som handen i handsken för just Barça, det är en självklar sak. Sen kan man alltid diskutera om hur mycket en sån värvning bör kosta. Men mycket hellre 40 mille för Fabregas än Modric i alla fall.

Ser detta som dagens skämt.
2010-10-31 13:38
Någon som har koll på senast Fabregas gjorde en riktigt bra match? Då menar jag 5 av 5 i betyg.
Och när Fabregas senast gjorde en bra match mot dom största lagen i PL?
Herregud! Så jävla äckligt överskattad är han.

Nu vet jag inte hur ni tänker men istället för att lägga runt 50 miljoner för Fabregas så hade jag lagt halva den summan på Hernanes som är riktigt bra, och även med en mycket finare teknik och bättre skott än Fabregas.

Min åsikt
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-31 13:34
men det snackades väl om 20 milj?
Barcelona westinho
2010-10-31 13:22
Luka Modric är en mycket bra spelare, men jag är ytterst tveksam till att han skulle kunna anpassa sig efter Barcelonas spelstil. Fábregas behöver ingen anpassning.
Barcelona NoGo™
2010-10-31 13:21
Herregud 40 milj för Modric? Nej tack! Så bra är han verkligen inte. Säger inte att han är dålig men 40 milj är absurt.
Barcelona Hyder
2010-10-31 13:18
40 milj Euro för Modric finns inte ens på kartan i min värld. Det är ju ett absurt pris. Hellre 60 för Fabregás än 40 för Modric (som är en mycket bra spelare). Luka har absolut inte den status, erfaranhet eller bedrifter för att värderas så högt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-31 13:13
Tottenhams Luca Modric istället för Cesc? Tja, han är ju billigare i alla fall. Men jag ser hellre att man isåfall ror hem Afellay.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-31 13:10
Okej, tack ska ni ha alla som hjälpt mig. Nu känner man sig lite mer säker på hur man ska göra.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-31 13:06
Den där Pastore är sjukt spännande, han påminner mig om Deco när det gäller touchen. Det är lite lustigt att han är så lång och klumpig, men samtidigt väldigt elegant och graciös när han väl får bollen.
Barcelona AK_Barca
2010-10-31 12:46
1.70-ligan

När jag var där för två veckor sen, så hämtade jag mina biljetter i en lucka vid Camp Nou. På mitt papper som jag skrev ut stod det att jag kunde hämta ut dom vid den acces som ligger mitt emot FC Botiga, men killen i den luckan hänvisade mig till en annan acces utanför arenan. Det var inte så stor kö, fick vänta i 5 minuter kanske.
Atlético addeh
2010-10-31 12:43
1.70

På Camp Nou finns ju access 14, så letar du upp det borde det onekligen finnas något "ticket office" i närheten. För övrigt tror jag inte man kan skriva ut biljetterna från klubbens hemsida fören ett par månader innan matchen, är inte helt säker dock då jag aldrig testat själv.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-31 12:39
Nehe, vad fan kan ticket office då vara? :P
Alltså, när jag slutförde bokningen stod det "congratulations, you´re booking suceeded" eller nåt liknande. Sen, lite längre ned, stod det att det tyvärr inte går att skriva ut biljetterna hemifrån till den matchen, och då hänvisade dem istället till de "ticket offices" som finns där nere:

"FC Barcelona General Ticket Office (access 14):
Monday to Thursday, from 9.00 to 17.00
Friday, from 9.00 to 14.30
Saturday from 9.00 to 13.30 on weekends of matches played at the Camp Nou"

Sen fanns det även 2 st vid gol Nord och gol Sud.

Det låter onekligen som att de skulle ligga vid Camp Nou, som en biljettlucka typ.
Lite dåligt att de inte informerar en mer om hur man ska gå tillväga på klubbens officiella hemsida. För en som bor i Sverige är detta inte helt självklart. Jag hade liksom bara tänkt att printa ut biljetterna hemifrån.
Atlético addeh
2010-10-31 12:31
1.70

Dessa "ticket office" du talar om kan inte vara samma ställa som jag köpte mina biljetter på, för där är det öppet i stort sett varje dag. Mitt emot fcbotiga alltså, precis bredvid handbollshallen. För några år sedan köpte vi biljetter på matchdagen, och tro mig, tre-fyra timmar i kö är inte så jätteroligt, speciellt inte när tränga sig före i kön är en nationalsport i Spanien.
Barcelona NoGo™
2010-10-31 12:22
“Mourinho didn’t pronounce my name, so I didn’t feel aimed at. Anyway, my goalscoring history is in the stats…”

Villa på presskonferensen efter matchen hehe.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-31 12:10
Vi kommer till Barcelona sent på fredagen så det får bli att ordna det på Lördag då :) Det står att "ticket office" är öppet under matchdagar från kl 11.00 och framåt, så om man är där tidigt är det nog ingen risk för jättekö .. utgår från att ticket office är de biljettluckorna ni talar om :P

Annars är jag grymt nöjd med resan vi plockade ihop! Det är ju galet mycket man kan få för pengarna om man reser under "lågsäsong"... flyg t/r, 3 hotellnätter (3stjärnigt), + matchbiljett för endast 1650kr. Per person kanske ska tillägas.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-10-31 12:10
Hehe jag ser att de är många som kommenterar att iniesta inte är effektiv framför mål. Iniesta har altid vart en sån spelare. Han passar alltid när de finns någon i närheten ibland så passar han i omöjliga vinklar sån är spöket men han lyckas ofta. Så kort och gott skjuter Iniesta bara om de inte finns någon i närheten..

Mykcte bra match igår förövrigt Barca visar fortfarande att de spelare världens bästa fotboll..

Något som gör mig orolig är Alves inlägg de är alldeles för dåliga för denna nivå. Verkar som att Alves gör allting rätt förutom inläggen. Men ska tillägga att när inläggen är bra så resulterar de oftast i mål..
Atlético addeh
2010-10-31 12:02
1.70

Dom har öppet alla dagar om jag inte misstar mig, i alla fall alla vardagar så det är bara knalla dit. Nej, jag hade inte köpt hemifrån, jag köpte direkt på plats. Har aldrig litat på internet när det gäller sådana grejer, dessutom var det väldigt smidigt att få tag på biljetter.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-31 12:00
Ärligt talat, jag är glad att det går så bra för Messi och C.Ronaldo, även om det låter konstigt.
Men faktum kvarstår att både Messi och C.Ronaldo är vinnarskallar som vill vinna så mycket det går, så när den ena är het så kommer den andra att brinna för att komma i form.
Det är så två bröder som tävlar om att bli föräldrarnas favorit, det leder bara till att de studerar mer osv.

1.70-ligan.

Det lär bli en jävla kö ett par timmar innan matchen, det bästa vore ju om du hade de tidigt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-31 11:56
Tack Addeh!

Kanske lika bra att göra på det sättet. Kan man göra den dagen för matchen eller endast timmarna före avspark?
Förresten, hade du köpt biljetter hemifrån eller köpte du dem på plats? :)
Delarocha
2010-10-31 11:49
Vet inte vad jag tycker om att de två bästa lagen ska kunna slå de andra CL utmanarna med 4-0 eller 5-0 typ 3 säsonger i rad. Lagom tråkigt.
Barcelona Vampíro
2010-10-31 11:48
"Jämför det med en lång fågelskrämma som tjurade när Messi gjorde en hat-trick mot Zaragoza."

Hehe, jag tittate på highlights ifrån den matchen för bara några minuter sen. Herregud, t.o.m kommentatorerna tycker synd om honom.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-10-31 11:47
Förstahalvleks 9 minuter Higlights , tryck på accont ser ni andra halvlek också!!
Atlético addeh
2010-10-31 11:47
1.70

Det är mycket möjligt att det går att hämta ut biljetterna på ramblan, men jag skulle nog råda dig att ta dig till Camp Nou och hämta ut dom i biljettluckorna istället. När jag var där för en månad sedan köpte vi biljetter i luckorna mitt emot fcbotiga, och engelska fungerar alldeles utmärkt att prata om man inte gör sig förstådd med spanska. Lycka till!
Annons: