/spanien/barcelona/forum/14372.aspx/spanien/barcelona/forum/14372.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-08-23 16:36
JAG HÅLLER MED!!!
Ronaldinho är ett fenomen, en unik spelare och tidernas största talang. Han var magisk i under sin era.. Han skrattade alltid på planen, han fick en boll på halva plan och i nästa sekund var den hos en anfallare framför mål, han fintade enkelt bort världens bästa backar. Jag kunde inte följa Pele och Maradona, men av de jag har kunnat följa så är Ronaldinho utan tvekan den bästa!
Barcelona Visca_Barca
2010-08-23 16:35
En fråga
kommer tv4sport sända matchen mellan Barca o milan ?
Barcelona Abbe.
2010-08-23 16:35
Han verkade dessutom vara på spelhumör igår.
Barcelona ★Sami★
2010-08-23 16:33
Ronaldinho Ronaldinho!!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-23 16:27
Steaua/Bukarest

dom 2003-06 åren som Ronaldinho spelade så var han 10000 gånger bättre än Zidane. Inget illa om Zidane tycker själv om honom och folk rankar honom högt för att han höll en hög nivå i 10 år.Som jag sa tidigare dom 3 säsonger som Ronnie var allra bäst kunde ingen var/vara som honom.
2010-08-23 16:18
Raonaldinho är en legend och han var en magisk spelare i PSG och Barca!!!!!!!!!!!!!
Enligt MIG är han en större spelare än Zidane..
Även om Zidane var jämnare undre en längre tid så hade Ronaldinho en högre nivå när han var som bäst. Ronaldinhos högstanivå VS Zidanes:
Ronaldinho!!!

R skulle ha spelat i VM, men den där täskallen valde att inte ta med honom. Ronaldinho har fortfarande sin teknik kvar, kanske inte lika kvick och explosiv.. Fast när han verkligen vill så ser man även i Milan vilken unik spelare han är!!! Har alltid gillat Ronaldinho!!!
Barcelona malique
2010-08-23 16:14
welcome back ronaldinho, du kan väl stanna i Barca igen 2-3 år till hehe...
En av världens största kommer tillbaka, fotbollens david copperfield...
2010-08-23 16:10
Tyvärr för er Barca fans som vill ha kvar Zlatan i klubben: HANS TID ÄR ÖVER I FBC.

Jag tror inte att man testar att se hur Zlatan reagerar på att nöta bänk. Man vill helt enkelt bli av med honom och Pep vill inte satsa på honom. Det blev helt uppenbart redan förra säsongen... Att man sedan köpte Villa säger allt.

Dock säger jag inte att Zlatan inte är en bra spelare, han är bra! Men han ingår inte i Peps planer.
Barcelona Abbe.
2010-08-23 16:04
Ämne: Abbe.

Ju mer jag ....Absolut, det tror jag med. Zlatan är nog inte dummare än att han inser att han måste ta petningen på rätt sätt om han ska behålla Pep's förtroende, nå, om det nu finns något förtroende kvar.

Det som inte dödar, härdar. Zlatan vill bli världens bästa, då måste man ta sig igenom motgångar. Han får ändå sitta på bänken i Barça, det finns folk som har det aningen värre.

Dessutom, en startplats och 70-80 minuters spel på onsdag så kan allt vara frid och fröjd igen.
Barcelona Rambla~
2010-08-23 15:58
Abbe.

Ju mer jag tänker på det. Det var ett ypperligt tillfälle för Pep att testa hur Zlatan klarar att sitta på bänken under en hel match. Det var säkert ett test. Hur reagerar han? Gnäller han offentligt?

Av det jag såg så verkade Zlatan ta detta hur bra som helst.
Barcelona Rambla~
2010-08-23 15:57
Ämne: Ämne: Ämne....
Puyol satt också på bänken, hela matchen. Räknar inte Pep med honom heller längre?
Barcelona Abbe.
2010-08-23 15:57
Ämne: Ämne: Ämne....
Vad spelar det för roll om hönan är blind eller inte?

Det finns flera olika anledningar till att Zlatan satt på bänken i lördags. De spanska VM-spelarna behöver matcher för att komma igång, det är hög prioritet just nu. Zlatan ska finna sig i att han inte har en given plats i laget och att han måste kämpa för speltid.
jeffren
2010-08-23 15:52
Ämne: Ämne: Milan f....
Lägg ner snacket om Zlatan hela tiden, han passar inte in i Barcelona så enkelt är det

Om Guardiola haft hans förtroende så hade väll för fan inte zlatan suttit på bänken hela mtchen

det kan tillochmed en blind höna räkna ut
Barcelona Rambla~
2010-08-23 15:51
el Maestro!

Det är ju det som är så roligt. Galliani försöker få omvärlden att tro och se ut som om det redan förhandlas om Zlatan. När han i själva verket ska ta upp frågan när han träffar Rosell. :P
BigDog
2010-08-23 15:47
Ämne: Milan får gärna bekr....
Agreed. Han stannar absolut, han vet att det behövs rotation i en klubb som Barca och att di andra små snabbspringarna inte håller en hel säsong....tyvärr gör ju inte Z heller det längre efter alla smällar han ständigt utsätts för som aldrig ens leder till frispark :(

Lite OT: skulle ni säga nej till att ha en agent som ordnat de löner Zlatan fått ? Jag tror inte att Roger Ljung,Martin Dahlin mfl skulle lyckats lika bra när det gäller Zs lön.
Barcelona joninho__90
2010-08-23 15:41
Ämne: joninho__90

Förlu....
Tack för svar! Jo det är säkert den matchen, för jag har också sökt på youtube och då visar de endast reals mål.
Barcelona Pep the King
2010-08-23 15:40
Snart får vi se Ronaldinho snart på Camp Nou. Mäktigt!!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-23 15:38
joninho__90

Förlustmatchen mot Real Madrid 4-2 säsongen 2004/05.

Jag hittar inget klipp från den matchen då de censurerar bort Barcelonas mål och endast visar Madrids. Så jag är inte helt hundra procent säker men det måste vara den matchen.
Barcelona el Maestro!
2010-08-23 15:33
Milan får gärna bekräfta hur många gånger som helst att de har för avsikter att ställa frågor om Zlatan till Rosell på onsdag.
Men Zlatan går ingenstans i denna sommar.
Han vill inte lämna Barca då han vill först vinna den där j*vla Champions League. Han har inte en chans att vinna den titeln i Milan i dagsläget.

Barca vill inte sälja honom nu heller. Det borde även Milan kunna räkna ut. Sälja en spelare man har kostat så mycket efter bara en säsong är galenskap. Rosell gör inte detta förhoppningsvis. Antar att Pep inte vill heller stå till svars senare när fansen ställer kritiska frågor om affären.

Slutsats: Zlatan stannar.
Barcelona Naknooo
2010-08-23 15:32
hoppas verkligen vi inte släpper zlatan till milan, inte för att jag är något zlatan fan utan för att vi behöver bredden i truppen, 19 man för mig känns lite för tunt och att lita sig på ungdomarna känns inte så jätte säkert fastän dem flesta är väldigt talangfulla..dessutom vill jag absolut inte se borriello i barca tröjan, erbjud pato eller dinho o så kan vi börja snacka om en övergång
Barcelona joninho__90
2010-08-23 15:29
Ämne: Usch, vad jag fortfa....
vilken match är det mot real 1.26 in i klippet??
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-08-23 15:15
En liten rättelse i Adam´s Messi artikel, det var säsongen 06/07 han gjorde hattrick mot Real madrid och inte 07/08. :)
Barcelona Rambla~
2010-08-23 15:10
AndreD

Ja så var det. Tack för rättelsen.
Barcelona Abbe.
2010-08-23 14:33
Ämne: Usch, vad jag fortfa....
Jag med, riktigt mycket dessutom.
AndreD
2010-08-23 14:22
Rambla~

Tvärtom, Fifa World PLayer of the year två gånger och Ballon D'Or en gång ;)
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-23 14:16
adil

Haha ja.. Hade han sänkt sin lön lite, så hade jag utan tvekan velat ha honom i utbyte mot Zlatan + en liten summa cash..
adil,
2010-08-23 14:12
¡Barça! - Crèma Catalana

Nog hade man haft svårt att säga nej till Ronaldinho. Han har mycket kvar att ge. Så där har ni er enda chans Milan! Ge hit Ronnie så får ni Ibra. :P

Folk som inte följer Milan tror att Ronaldinho är en slocknad stjärna utan något att säga till om längre. Men han är fortfarande en av världens bästa spelare. Bokstavligen så ligger han bakom allt i Milans anfallsväg. Jag såg Milans träningsmatch mot Juve igår och "Gaucho" gjorde bort spelare efter spelare. Han har rasat i kilon och ser verkligen motiverad ut. :)
elbraco
2010-08-23 14:04
Ämne: Ämne: Barcelo....
Det är väl snarare en förkärlek för gamla, "utgående" stjärnor som Milan har ;)
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-23 14:04
Om jag ska vara ärlig så hade jag hellre sett Ronaldinho återvända till oss än Eto'o. Det hade varit en dröm, Ronaldinho Villa Messi på topp.. Sen självklart hade man roterat med Zlatan, Pedro och Bojan..
adil,
2010-08-23 14:02
Ämne: Barcelona has prepar....
Om jag inte minns helt fel så är jag rätt säker på att Ronaldinho vann guldbollen en gång, inte två, när han spelade för oss. Han borde fått den även år 2006 tycker man men den gick istället till... Cannavaro.

------

Ser på Milans forum och även här att det diskuterats om en potentiell bytesaffär där Ibra och Borriello byter klubbar. Då måste jag bara rycka in och säga att den där fd knarkaren Borriello är bland det sista jag skulle vilja se i Barca. Han blixtrar väl till då och då men han är inte mycket mer än en medelmåtta. Han sätter typ 1 av 10 lägen och har ingen aning om hur man passar en boll.

Vad är det med Milans förkärlek till Barcaspelare? Hoppas inte dessa rykten stämmer för fem öre.
Annons: