/spanien/barcelona/forum/14370.aspx/spanien/barcelona/forum/14370.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-08-23 23:17
pablo gorcon?

vi behöver inte fysiska spelare vi har ett vinnande koncept som alla lag i hela världen fruktar. de otroligt framgångsrikt. barca vann 6 titlar 09, spanien vann em och vm me detta koncept..

fysiska spelare? ahahaha dessta träben hör hemma i pl gonatt!
Barcelona teddycule
jag kan tycka så här att köper man en spelare för så sjukt mkt pengar som barca gjorde så kan man inte bara slänga ut han efter 1 säsong, där han var riktigt bra i första halvan och jävligt knackig andra halvan. förövrigt så tycker jag att av det lilla man sett av han hittils i år så känns det som att han har hittat glöden igen.
Barcelona Messidinho_10
Fan vad jag är så trött på den här såpan Zlatan hit dit hit, kan dem inte bara gå ut och säga hur dem ska ha det!!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-23 23:12
Vid en eventuell försäljning av Ibra så kommer procentsatsen av den lön Barca tvingas fortsätta betala visa på hur mycket Pep vill bli av med honom.

Det är normalt att storklubbar brukar sälja till underpris, men Barca börjar bli den inavlade kusinen i detta sammanhang.
Klubben verkar gladeligen låna ut och "sälja" spelare gratis. Detta är väl tjusningen med att vara en medlemsägd klubb, det är "ingens" pengar som förloras, utan snarare det sportsliga som får regera.

Jag lastar dock ingen för detta personligen, det finns ju tydliga bevis för att Rosell satt vissa ramar för Pep och att han är villig att acceptera dessa. Dock får man hoppas att Zubi, Rosell och Pep hittar en hållbar väg när det gäller transfers som gynnar både det sportsliga och det ekonomiska.
Felbeslut kommer alltid att tas, frågan är bara hur stora konsekvenserna blir.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-23 23:11
Rambla,

Men Raiola säger inte längre att Zlatan absolut inte vill lämna, utan "han har inte bestämt sig än"..

Det tyder ändå på att någonting håller på att ske. Dock lär inte de ryktena att Barca ska betala en del av lönen stämma. Eller att han ens är så pass nära Milan som det sägs. Jag hoppas han stannar, men om han inte gör det ska vi få pengar plus en ersättare. Varför inte Pato ;)
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-23 23:09
Pablo Gorcon

Gör man över 30 mål på en säsong i ligan samt massa assists, så bryr jag mig inte ett dugg om Messi vägrar passa Zlatan i 2 matcher... Resten av laget verkar bara njuta av att se Messi göra mål efter mål. I slutändan så tror jag inte Zlatan bryr sig så mycket heller.
I landslaget? Passa var väl det enda Messi gjorde i VM. Jag satt och hoppades på att han skulle skjuta lite mer.
Barcelona Rambla~
2010-08-23 23:08
Mediaset ägs av Berlusconi. Är ni förvånade att sprider lögner om att Milan skulle vara överens med Zlatan? Zlatan som inte ens vill till Milan.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-23 23:05
Pablo Gorcon,

Kommer Mascherano in så har vi bannemej en fysisk spelare :D
Jag hoppas att han kommer, men att Zlatan stannar. Då har vi ett lag som kan ta hem både ligan och CL!

Om Zlatan lämnar tror jag det inte beror på något annat än att Barcas ekonomi är sämre än vad vi tror..
Delarocha
2010-08-23 23:04
Pablo Gorcon

Vi har vunnit CL med mindre fysiska lag än det vi har nu. När vi vann första gången med Edmilson, Giuly, Eto'o, Henke Larsson, Oleguer och Gio var laget inte bara sämre utan också betydligt mer fysiskt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-23 23:02
"Det stämmer absolut inte"

Raiola om att Zlatan skulle vara överrens med Milan.
Delarocha
2010-08-23 23:01
petersays

Kan bli problem då vi aldrig spelare anfall bestående av endast två stycken.
Spanien Pablo Gorcon
2010-08-23 23:00
Tycker många är konstigt kritiska mot Ibrahimovic på detta forum. Han var utan tvekan er viktigaste spelare under höstsäsongen - ska jag vara ärlig tycker jag att han "räddade" Messis skinn under hösten. Messi var totalt ur slag.

Jag tillhör mer den gruppen som stör mig på att Messi aldrig passar bollen och därmed tappar den, både i Barca och i Argentina. Tycker det är betydligt värre än att Ibra gjorde en dålig fjärdedel av säsongen.

Man glömmer lätt att en spelare som Drogba var bänkad vissa matcher förra året i Chelsea. Det betyder inte att det är katastrof.

För övrigt tror jag Barca får svårt att ta CL så änge ni inte får in mer fysiska spelare i laget.
Barcelona Barca4eva
2010-08-23 22:57
1.70-ligan.

Samma här =P
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-23 22:57
Som sagt, bara jag som inte kan se hela textraden ut?
Barcelona Suñol
2010-08-23 22:53
Jag bryr mig inte särskilt om Milan värvar Zlatan men jag är trött på att dom snålar sig till alla värvningar. Sedan så tar emot att Barcelona ens gör affärer med Onkel Fester och Hin Håle själv.
Barcelona petersays
2010-08-23 22:51
Ämne: Ämne: Alan Jo....
De Jong har en del att bevisa i min bok. Men Tevez. Har sagt det förr och säger det igen, absolut en av de spelare jag skulle kunna tänka mig i blå/rött. Visst finns det lite Eto'o över honom i sätten han alltid jagar boll och ofta lyckas stå längst där framme när det behövs. Men han är otroligt bra på att hålla boll och på att spela fram också. Ett anfall där vi kan varva Tevez/Pedro, Villa/Bojan, Messi/Jeffren skulle ju inte jag klaga på.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-08-23 22:51
Ämne: Ämne: Pep Gua....
Visst kan man göra det, men man måste komma ihåg att han är klubbens dyraste värvning genom tiderna och att han kom från ett spelsystem där han var kärnan till ett annat spelsystem som han var tvungen att anpassa sig till. Visst var han dålig ena halvan av säsongen, men den första halvan då? Han var outstanding.

Klubbens dyraste värvning genom tiderna borde få mer än en säsong.
Barcelona Vampíro
2010-08-23 22:49
Ex-Barça spelaren Dani Pacheco har kommit in för att frälsa Liverpool med 5 min kvar. Härligt karriärval, måste va jävligt kul att spela i Liverpool speciellt när Rafa ärinte är kvar. Bra att ha sånna som Pacheco, Merida och Giovani mf som exempel för La Masia-ungdommarna, gräset är inte alltid grönare på andra sidan, speciellt när den andra sidan är England.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-23 22:44
Bara jag som inte ser vad som skrivs längs til höger på alla inläggen här?
Real Madrid RobertHansson16
2010-08-23 22:43
Hetfield- Megan Fox is a dude

Gillar ditt sätt att beskriva det överdrivna fjäskandet för Zlatan.
Barcelona Vampíro
2010-08-23 22:41
Ämne: Alan Johnson, Tevez ....
Tycker inte De Jong är så dålig, han är en bra bollvinnare som springer i 90 minuter, jäkligt agressiv dock.

Håller annars med om att Adam Johnson har varit bra, lite komiskt att en fd Championship spelare är bättre än alla deras miljardköp i den här matchen. Tevéz är klass rakt igenom, en mindre version av Eto'o.
Delarocha
2010-08-23 22:40
Hetfield

Maxi Lopez må ha varit en tiondel av den spelaren Zlatan är men han passade då in i gruppen och spelmässigt 10 ggr så bra å andra sidan som Zlatan. jag vill bara bli av med honom nu, jag orkar inte med att alla Zlatanister här som verkar tycka att det är medspelarnas ansvar att göra Zlatan till bäst i världen och att det är omvärldens fel att han inte lyckas.
Barcelona C.Andrés
2010-08-23 22:36
Ämne: Om det stämmer att B....
Det kommer aldrig att ske,bara massa noja:)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-23 22:36
Delarocha

"Han är inte en naturlig del av spelet och är oftast i vägen. Det är inget du kan övertyga mig om genom att säga att han gjorde lite mål här och var. Hans spelmässiga säsong var ganska bedrövlig rätt igenom. "

Thank you! Folk verkar ursäkta hans bedrövliga spel för att han avgjorde mot Real Madrid, det är hans "stora" bedrift. Enligt samma logik så borde väl Maxi Lopez ha stannat kvar för att han gjorde ett dunder inhopp mot Chelsea.

Zlatan är van vid ja-sägare som masserar hans testiklar vart han än går. Man väljer knappast Zlatan som lagkapten i Svenska landslaget för att han är en bra karaktär, det är bara deras sätt att massera hans ego. Just keeping it real.

Trots det så svider det att bli av med Zlatan. Jag vet inte riktigt hur Pep resonerar när han vill bli av med Zlatan när det är så pass lite tid kvar innan luckans stängs för att hitta en ersättare.
Barcelona petersays
2010-08-23 22:34
Adam Johnson, Tevez och Hart visar riktig klass i City idag. Däremot fattar jag inte hur ett stolpskott som De Jong kan få starta.
Barcelona Vampíro
2010-08-23 22:33
Om det stämmer att Barça går med på att betala 25% av Ibras lön så är det nog den dummaste affären någonsin. Jag tycker personligen att Barça har slarvat under de senaste åren när det kommer till spelarförsäljningar men det här tar ändå priser, om det är sant. Ska man helt seriöst behöva betala en spelare för att lämna? Pinsamt.
Barcelona Vampíro
2010-08-23 22:33
Delarocha
2010-08-23 22:31
Roma_Barca

Kan garantera dig att Villa kommer göra fler mål än Zlatan. Å andra sidan, oavsett hur många mål Zlatan gjorde eller ej, spelet var betydligt sämre med honom på planen. Han är inte en naturlig del av spelet och är oftast i vägen. Det är inget du kan övertyga mig om genom att säga att han gjorde lite mål här och var. Hans spelmässiga säsong var ganska bedrövlig rätt igenom.

Jag tror förövrigt inte så många orkar läsa dina inlägg av två anledningar. Dels den usla stavningen men framförallt för att du hånar vår klubb och kallar Messi diva. Divan Messi tangerade Fenomenet Ronaldos 42 mål på en säsong som stått sig i nära 10 år. Att kalla Messi divig är bara direkt korkat och ett bevis på hur dålig koll man har.

Lägg av med det.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-23 22:31
Roy Hodgson får nog spark snart om det fortsätter så här. Pool kan sikta mot EL. Längre än så kommer de inte. Klubben känns som en gammal lyxbil som ingen vill renovera längre. Man låter den bara rostas sönder år efter år.
Barcelona C.Andrés
2010-08-23 22:28
Zlatan till Milan? Haha skulle inte tro det. Kommer behöva sänka sin lön samt rejält minska sin chans på att vinna den där "jävla" champions league. Och att världens snålaste klubb skulle hosta upp något över 20 miljoner euro för en duglig anfallare lär aldrig hända. Jag kan fan skriva en egen artikel på någon hemsida om att vem som helst är överens med en klubb verbalt men att klubbarna emellan återstår det att förhandla.

Zlatan till Milan? Aldrig.
Annons: