/spanien/barcelona/forum/14368.aspx/spanien/barcelona/forum/14368.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2010-08-22 01:40
Sjutton - Milanista

Spot on! Bästa inlägget idag - hittils.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-22 01:40
Sjutton | Milanista

Vet du hur ni kommer att formera erat lag mot Barcelona på onsdag?

Vore väldigt roligt att få se det bästa av Milan och inte en massa ungdomar. Har velat se Ronaldinho spela i Barcelona live i flera år nu, på onsdag kan det bli verklighet, eller? Hur ser det ut för er? Vet att ni har en match mot Juve imorgon, hoppas ni inte får några skador på viktiga spelare..
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-22 01:33
Sjutton Milanista

Nu var det inte jag som sa att "jag bryr mig inte ett smack om Zlatan lämnar". Läs om, läs rätt.

For the record, jag sa bara att det verkar som att vissa Zlatanister verkar få hjärtattack så fort han bänkas, och jag sa och säger det igen:
Zlatan är en i mängden (i Barcelona) och hans vara eller icke vara i laget har ingen större betydelse om vi lyckas eller inte.
Vi spelar nästan bättre utan honom.

AndreD
2010-08-22 01:29
The Reporter

Tack. De ser faktiskt ut som tvillingar.
Har du mer fakta på honom kanske? :)

Edit: Hittade en intervju på youtube med honom. Lorca Deportivo CF spelar han i.
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-08-22 01:27
Jag förstår inte en sak. Självklart ska det vara en stor glädje för er culés för att ni vann matchen idag och som ni vann det men vore det inte konstigt om det inte diskuterades Zlatan? Killen gjorde en helt klart godkänd första debutsäsong, där bland annat han gjorde en massa viktiga mål för Barca - mot Real, öppnade många matcher med sina 1-0 mål, gjorde det enda målet i många viktiga bortamatcher som mot Mallorca som var en viktig match i slutspurten av ligan. Viktiga bortamål mot Arsenal, Stuttgart och så vidare. Sen har han också gjort bra ifrån sig på försäsonger och uppträtt ordentligt och så. Tycker att många här inne glömmer det.

Sen tycker jag också att det är lite respektlöst av Hetfield att säga, bryr mig inte ett smack om han drar eller typ vi försämras inte. Jag gillar alltid Hetfields inlägg och så, finns alltid något att hämta i hans inlägg men tycker bara att det är dumt skrivet. Glöm inte att Ibra är en Barca-spelare och som en supporter till ett lag ska man stödja varje spelare som tillhör laget oavsett, bara om spelaren inte gjort något riktigt äckligt mot klubben för då förstår jag men enligt det jag sett så har han kämpat, visat att han verkligen vill stanna och spelat bra på sistone.

Klart att Barca spelade jätte bra idag, men man kan inte dra en slutsats om en spelare om han behövs eller inte på en match. Tror ni verkligen att Barca kommer spela såhär bra varje match under hela säsongen och då har inte ens säsongen dragit igång? Och jo om Ibra drar så kommer Barcas anfall försämras. Enligt mig är er anfallsuppsättning perfekt nu med Villa, Ibrahimovic, Messi, Bojan, Pedro. Villa kan spela ute på kanten, i mitten. Zlatan kan spela ute till vänster och i mitten. Pedro kan spela på kanten. Bojan kan spela i mitten och kanten om det nog skulle behövas. Sen ger Ibra ytterligare en dimension.

Tycker inte att det är konstigt att det diskuteras Ibra då han gjort bra ifrån sig, sen har det funnits en massa rykten och det Pep gjorde nu var att han gav extra bränsle och sabbade lite av Zlatans motivation. Sen ska man också komma ihåg att Zlatan är klubbens dyraste förvärv genom tiderna, sitter på den näst högsta lönen efter Messi då ska man självklart försöka ha honom i "ringen" och försöka få det bästa utav honom så mycket som det går men om Pep typ inte låter honom spela (åtmisntone några minuter) i en match som idag så går ju motivationen lite ner på honom, och det är fan naturligt skulle vara så för vilken stor spelare som helst. Visst han kanske ville spela med Bojan, Pedro och så fine with me dock är det konstigt att han inte ens låter Ibra hoppa in tillsammans med Villa då resultatet är ganska fastställt och så? Sen konstigt att Ibra spelar jätte bra o blir utbytt i 50:e medans Bojan var kass sen så går t.e.x Bojan före Ibra denna match? Bara lite av mina tankar liksom.

Som sagt förstår fullständigt om Pep vill spela Bojan och Pedro men varför i helvete inte låta Villa-Ibra-Messi spela några minuter i slutändan som många vill se? Inte bara Barca-fans, utan jag som Milanista ville också se det för jag är inte bara en älskare av AC Milan utan en älskare av fotboll. Sen håller jag på Barca i La Liga och följer er.

Jag respekterar Pep och älskar honom för den mannen han är men han har börjat göra mig lite tveksam. Han gjorde många misstag, speciellt i stora matcher förra säsongen - taktiska beslut, kunde inte låsa matcher, konstiga uttagningar och en massa annat. Hoppas bara att han repar sig för han är gjord för att träna Barca.

Sen tycker jag att det är patetiskt att många här inne kallar en massa Barca-fans för Zlatanistas just för att dom är lite förvirrad eller smått besviken på hur Pep hanterar Ibra just nu (fans som varit Barca fans ett tag - jag har sett dom skriva här ett tag). Man behöver inte vara en Zlatanista för att man tänker lite logiskt och oroar sig över en Barca-spelares situation i klubben, speciellt i ett känsligt läge som det är nu. Lägg av grabbar och ryck upp er :)

Naturligtvis ska ni vara glada över den här segern men vore konstigt om inte lite frågetecken ang. Ibra kom upp liksom. Lite av mina tankar, ville bara skriva av mig liksom.

God natt. Adjö bröder!
Barcelona Kimmen
2010-08-22 01:25
Om Pep inte vill ha kvar Zlatan, vilket i dagsläget bara han själv vet, så är det riktigt dåligt av Pep ändå. Han köper in en spelare för sjukt mycket pengar, ger han 5-års kontrakt och han gör en bra första säsong. Jag menar att Barca måste vetat va dom köpte, att zlatan inte är världens mest rörligare forward exempelvis. Hoppas att han stannar.
Barcelona Meessii10
2010-08-22 01:24
Bara jag som tänkt så här:

Anledningen till att David villa spelade vid kanten o inte i mitten idag kan vara ett tecken på att ibra ska stanna. För Villa sa ju att han skulle kunna tänka sig spela vid kanten för att Ibra inte ska bänkas. O just därför spelade han där idag för att vänja sig inför säsongen.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-08-22 01:05
jasko’o//

Hehe tackar konstiga är att att jag kolla på youtube men hitta inte.
Barcelona jasko’o
2010-08-22 00:58
Ämne: Är de nån som kan lä....
Där.
Barcelona Okkapokka
2010-08-22 00:36
Fun fact: Denna titel är den 70:e inkasserade titeln för Barça. Vilket placerar oss 2 titlar bakom Reals 72.
2010-08-22 00:26
Är de nån som kan länka något klipp på firandet??
Barcelona The Reporter
2010-08-22 00:26
AndreD

Han heter Cristian Pineda och jag har för mig att han spelar i Deportivo La Coruña :)
Barcelona true_barca_fan
2010-08-22 00:22
Herregud va jag hatar Aftonbladet, bara för att zlatan vilades ikväll så skriver de att han är på väg bort från klubben.
2010-08-22 00:21
addeh //

Har inte sakt att Puyol ryktas bort är bara orloig över att Pep inte kommer satsa på Puyol. För jag tror inte Pep kan skicka iväg Puyol men på bänken kan han hamna och de är jag orolig över!

AndreD
2010-08-22 00:19
Har en fråga här. Vem är det där bredvid Bojan? Riktigt lika är de. Länktips.
2010-08-22 00:18
C.Andrés //

Jo när Puyol inte har vart på topp så han hamnat på bänken. Däremot har pique spela skit vissa mtcher men ändå fått spela. Känns som Pep har mer fötroende för Pique. Rykten om att Puyol var på väg bort var rätt onödigt. Puyol fick tala ut om att han älskar klubben men går om han inte får spel tid. Men som tur är hade vi 3 andr mittbackar som var odugliga under den tiden och Puyol fick spela och stanna.

Hur som hällst vad än Pep vill så kan han inte rubba Puyi. Han är en ikon som sakt. Skulle vara underbart om han lira typ till 37år som Zanetti.
Atlético addeh
2010-08-22 00:15
Dani Alves=The King

Vi som skrev att Puyol ryktades på väg bort skämtade bara. Det finns inga rykten alls att vår kapten skulle vara på väg bort från klubben i hans hjärta. Så det finns ingen anledning att vara orolig, han kommer stannar med hundra procents säkerhet.
Barcelona Alvés
2010-08-22 00:13
Det är därför dessa månader heter "silly season".... Tror ni verkligen på att Puyol lämnar efter hans förra säsong, han var en av dom bästa spelarna och tack vare honom så kan man nästan säga att vi vann ligan på grund av det han gjorde i första mötet av El Clasico på Nou Camp förra säsongen. Så ni kan nog vara lugna..
Barcelona Khazal
2010-08-22 00:09
Ämne: tano //

Mycket br....

Jag tror faktiskt inte det ligger så mycket i det, Pep vill förmodligen prova Abidal som mittback tillsammans med Pique.
Man kan ju fråga sig varför Milito inte heller fick spela? Har nog inte så mycket med petning att göra.

Sen får man inte glömma att det är Milan på onsdag, där lär vi se både Zlatan och Puyol tror jag. :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-22 00:06
C.Andrés,

Ingen som skriver att man är orolig för att el Capitan lämnar är seriös. Du kan vara helt lugn :)
Barcelona Alvés
2010-08-22 00:05
Efter matchen idag så märkte man hur spelet var annorlunda med både Xavi och Iniesta på plan, vi hade flera playmakers på plan och då blir det svårare för lag som kör defensivt mot oss och som punktmarkerar spelare att möta oss. I matcher förra säsongen då vi bara hade Xavi så var han oftast ensam ett exempel var ju t.ex. matchen mot inter då han inte hade någon att passa till när han började vifta runt med armarna. Hoppas Don Andrés håller sig skadefri och i bra form :)!
Barcelona C.Andrés
2010-08-22 00:05
Ämne: tano //

Mycket br....
Vilka sk tendenser är det som du har sett där Pep inte riktigt litar på Puyol?
Butters
2010-08-22 00:03
Butters
2010-08-22 00:03
Barca säljer Zlatan och Puyol till Real. Barca blir 3:a i ligan och Pep tvångsintas på något mentalsjukhus.

Jag vill spela 20 spänn vad ger ni mig för odds?
Junken
2010-08-22 00:00
Jag tror messi är ifrån pluto, den e liten oxo :D
skulle lät vilja se honom i inter!

Mot tripplen igen?
2010-08-21 23:58
tano //

Mycket bra skrivet, jag är mer orolig över Puyol. Är arg över Ibra situtionen men orolig över Puyi. För jag har sätt tendenser från Pep då han inte har riktigt lita på Puyi.

Men vi kan klara oss bra utan Zlatan men med Puyol på bänken lär vi ha det tufft..
Barcelona el Maestro!
2010-08-21 23:56
Ämne: Det är jättekul att ....
Oroa dig inte. Zlatan kommer att få spela mycket när väl säsongen är igång.
Jag gissar på dessutom att han kommer att starta i Gampermatchen i veckan.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-21 23:56
Grattis cules. Första titeln är avklarad
Junken
2010-08-21 23:55
En fråga barca!

Vilket planet gjorde xavi?

e de Mars? Snälla svara :D:D HÖHÖ
Barcelona tano
2010-08-21 23:55
Jag ska tillägga att jag håller med i allt ni säger. Om det är så att Pep har förtroende för Zlatan och kommer låta han spela om han spelar bra som tidigare i försäsongen så hoppas jag han är tydlig mot det internt med Ibra. Då bör det inte vara några problem och Zlatan självförtroende bör inte skadas. Men skulle kommunikationen vara bristfällig kan det mycket väl vara så att tankarna börjar snurra om man spelat väldigt bra men ändå inte får spela.
Annons: