/spanien/barcelona/forum/14367.aspx/spanien/barcelona/forum/14367.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Denyo
2010-08-24 00:17
Hetfield//

Du hör ju själv hur det låter bytt bort Eto gett 50 miljoner Euro för att sedan sälja för 30-40 miljoner Euro du hör ju själv hur det låter tragiskt.

varför skulle han inte få fortsätta ett år till då han presterat bra.

och vad tycker du Barca ska göra när matchbilden blir så som jag förklarat den låser sig dem kan inte tråckla sig igenom backlinjen??
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-24 00:08
Hetfield,

Jag menar att man ska ge klubbens dyraste värvning genom tiderna en ordentlig chans att visa att man gjorde rätt som köpte honom,
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-24 00:06
1.70-ligan

Så du menar att man ska fortsätta i ett år till och ge honom 10 miljoner i lön, och dessutom låta hans marknadsvärde sjunka mer?

Om Pep inte litar på Zlatan så finns det absolut ingen mening att ha kvar honom. In Pep we trust.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-24 00:04
Godnatt cules!

Imorgon vill jag se Rosell ro hem en DM och dementera Zlatanryktena.
Barcelona ★Sami★
2010-08-24 00:04
Messidinho_10
Zlatan kommer lämna. Det tror jag faktiskt.
Barcelona Bashir
2010-08-24 00:02
Zlatans agent måste va riktigt skojare till agent
Men han vet hur man får höga spelar löner och bonusar
Barcelona Bashir
2010-08-24 00:01
Det är sant. Tycker själv hela iden med Zlatan eller drogba typ verkade vettigt extra dimention. Men man kan nog säga med facit i hand barca är beroende av rörlig center mer än target och styrka. En target spelare ställer till för de andra. Ty Messi som får mindre ytor att springa på och det har väl Pep insett. Tror chelsea matchen och hur vi klaga på fysisk spel från de övertyga Pep vi behövde rå styrka. Men messi sjuka utveckling som center har väl gjort att Pep inte riktigt kunnat spela in ny Zlatan model i laget, det plus att zlatan bjöd på lång formsvacka
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-23 23:59
Delarocha,

Precis! Därför är man oerhört korkade om man slänger ut Zlatan efter bara ett år i klubben.
Barcelona Denyo
2010-08-23 23:58
Mojito - Culé (un estilo de vida)
Tarrakk
Delarocha
//

visserligen inte 07/08 men glöm inte vad som hände innan det det går och jämföras med nu då var det sambashower, visserligen ingen 6ling men fortfarande ett lag som kanske var ett av dem bästa lagen på pappret genom tiderna och spelmässigt. Rijkaard hade många egenskaper som pep saknade framför allt kylan att slänga in rätt spelare i rätt tid osv,visserligen som du säger pep är orutninerad men snälla nån ta bort makten från han när det gäller värvningar katastrof!

plus dåligt av barca efter en säsong att kicka en lirare som har gjort en bra säsong, och att han inte passar in spelet skit snack alla kan anpassa sig,

Barca gör otroligt dålig reklam för sig själva, Mezut kanske läste tidningarna hur pep behandlar zlatan kanske därför han valde marängerna.

Ni kommer få se mot engelsk motstånd och italiensk defensiv så kommer ni få se att det går inte ha 4 småttingar där fram som ska spela bollen enda in på mål linjen.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-23 23:58
Tror ni på riktigt Zlatan går till Milan eller?
Delarocha
2010-08-23 23:55
Bashir

Tror dock man såg Zlatan som en chans att förnya och uppgradera spelmodellen. Därmed ett längre kontrakt. Eto'o hade ju redan varit i klubben och det är ju sällan en storstjärna skriver ett kontrakt på två år endast.

Barcelona Bashir
2010-08-23 23:52
Eto begärde mycke. Men vägra han mer än 2år
Men erbjuda jämn gammal Zlatan 5år. Säger om att man inte värdera eto än att begärde för mycke
Delarocha
2010-08-23 23:52
Börjar bli irriterande med de fans som fäster sig mer vid spelare än klubben. Vi har ju fortfarande muppar som tycker att klubben borde behållt Ronaldinho trots att han misskötte sig och förtjänade att kastas ner i ett bottenlöst hål egentligen.

Yaya, Eto'o, Ronaldinho och nu Zlatan.

Hetfield

Jo, med facit i hand hade jag nog hellre behållt Eto'o. Eller bara sålt Eto'o om det varit möjligt och ersatt med Torres eller Villa rakt av. Men men, ingen idé att sitta och vara efterklok om svunna tider. Är bara en smula narcissistk och sitta och säga "vad var det jag sa". Men visst, den här soppan blev ju inte direkt lyckad.
Barcelona Barca 1899
2010-08-23 23:51
Varför skulle Zlatan vilja gå till Milan? Det enda jag anser är att han har chans att vinna sin 7:e Scudetto och garanterat få mycket speltid. (Finns inte en möjlighet att Milan vinner CL den här säsongen)

I barca har han chansen att vinna det han saknar i troféväg och det han kom för att vinna. Jag hoppas inte Zlatan viker sig så lätt och vill bevisa på planen för Pep varför han ska spela.

Bollen är hos Zlatan som har kontrakt i 4 år till...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Delarocha

Är det inte lustigt att man betalar så mycket mer för Zlatan än att höja Eto'o lön och förlänga med 4 år istället?

Med facit i hand så fick vi "the shortest straw".
AndreD
OT men: "how much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood"

petersays, det var länge sen jag skrattade så mycket.
Barcelona ★Sami★
2010-08-23 23:49
Guardiola får sluta ta Frank Rijkaards Weed:)
Barcelona Messidinho_10
2010-08-23 23:47
Pablo Gorcon

Haha klaga på Messi är det sista en Barca supporter skulle göra. Han är bäst helt enkelt överlägest flera ljusår förre dem andra kolla på hans bollmotagningar osv.. dem är helt sjuka!
Delarocha
2010-08-23 23:46
älskabarcelona

Vet inte hur många gånger detta sagts men. Eto'o ville inte gå med på den förlängningen som barcelona erbjöd honom. han ville ha ett 4års kontrakt och en enorm löneförhöjning. Klubben ville ge honom två ytterligare år och en mindre lönehöjning. När Eto'o inte går med på detta, vad ska barcelona då göra? Ställa sig på knä och ge Eto'o allt han pekar på eller? Man måste på nåt sätt hålla igen oavsett hur bra spelaren är. En splare är aldrig större än klubben och om hans krav är högre än vad klubben kan tänka sig gå med på så är det nog ett problem som är svårt att lösa.
Barcelona älskabarcelona
2010-08-23 23:42
Jag skulle bli otroligt besviken på Guardiola ifall Zlatan ryker. Han offrade så sjukt mycket pengar + Eto´o . Så fel från hela början att sälja Etoo! :( . Och nu ska man förlora mer på att låna ut han och betala 25% av hans lön ?! Zlatan måste vara tidernas sämsta värvning isåfall . Man har förlorat hur mycket som helst på han . Ifall inte nån dyker upp med nån vettig siffra så tycker jag att man behåller han .
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-23 23:40
Håller, som så många gånger förr, med Rambla.

Messi gjorde allt för att få Zlatan på fötter igen. Den lille argentinaren är, till skillnad från många andra världstjärnor, enormt ödmjuk och vill inte erkänna hur stor han här.

För övrigt längtar jag till den 1 september nu! Ber att:
*Zlatan är kvar (inte för att jag älskar han, men för att man ska ge an en chans och han behövs faktiskt för bredden)
* en DM har köpts. Mascherano förslagsvis, om de nu inte verkar vilja ha Capoue
* Caceres stannar

Sker detta kan Mourinho få värva vem f-n han vill, det finns ändå inget bättre lag att tillgå än Barcas :)
Delarocha
2010-08-23 23:39
Förstår inte hur man kan klaga på Messis spelstil. Han tar Barcelona till ligavinst, CL vinst, cupvinst, men ändå är det inte riktigt tillräckligt? Han är egoistisk.

Det låter ungefär som definitionen av att "klaga för klagandets skull".

Som att gnälla på att ens födelsedag inte inträffar 365 dagar om året eller nåt i den stilen. Messi snittar över 60 poäng per säsong de senaste 2-3 åren.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-23 23:36
Frodo

Kan bara hålla med dig.

Sen kan man ju ifrågasätta Laporta som ger honom en lön som påvisar annat, samt att han är den dyraste spelaren någonsin.
Detta gör att Zlatans status också blir därefter, även om verkligheten är som du beskriver den.
Barcelona Rambla~
2010-08-23 23:35
Nötter som kallar Messi egoist och inte vilja passa Zlatan. Vad är det för jävla skitsnack? Messi spelar för laget, att han sen är den spelare i världen som är klart skickligast individuellt innebär att han ibland tar felbeslut och utmanar istället för att passa får man räkna med.

Var det inte Messi som gav bort en straff till Zlatan för att få upp dennes humör och självförtroende? I en match där Zlatan missade chanser och slog bort enkla pass tom min morsa hade klarat av.
Barcelona Frodo
2010-08-23 23:28
Jag vill att Zlatan ska vara kvar. Men ni som är fanboys måste förstå att han inte är stjärnan här. Han tillhör inte de viktigaste. Han har ingen garanterad startplats. Upprepa det jag skrivit 1000 gånger för er själva och få in det i era huvuden. Man märker att det är jobbigt för er när ni skyller allt på tränaren och hans medspelare. Det är inte deras fel. Ni kan även upprepa det för er själva så kanske ni kommer till insikt snart men jag har inte alltför stora förhoppningar på folk som knappt kan skriva med punkt och stor bokstav.

Jobbar han stenhårt som han gjort nu under försäsongen och även i början av sin debutsäsong så kommer det att gå bra. Bollen i ligger i hans händer.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-23 23:27
Alltså någon som har hört budet på Zlatan från Milan eller tror dem på fullaste allvar att han kommer gratis??
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-23 23:25
Alltså, det är ingen katastrof om Ibra lämnar. Men vi tappar i bredd i anfallet och vi tappar en klassspelare. Men vi slipper betala hans höga lön och får ett rejält tillskott i kassan.

Men enligt Mojito är Barcelona, pga de är medlemsägda, inte ute efter att göra stora vinster. Då borde man ju värdesätta de sportsliga fördelarna om Zlatan stannar, framför de miljoner man tjänar in om han säljs.

Min åsikt i alla fall.
Barcelonistas
2010-08-23 23:17
pablo gorcon?

vi behöver inte fysiska spelare vi har ett vinnande koncept som alla lag i hela världen fruktar. de otroligt framgångsrikt. barca vann 6 titlar 09, spanien vann em och vm me detta koncept..

fysiska spelare? ahahaha dessta träben hör hemma i pl gonatt!
Barcelona teddycule
jag kan tycka så här att köper man en spelare för så sjukt mkt pengar som barca gjorde så kan man inte bara slänga ut han efter 1 säsong, där han var riktigt bra i första halvan och jävligt knackig andra halvan. förövrigt så tycker jag att av det lilla man sett av han hittils i år så känns det som att han har hittat glöden igen.
Barcelona Messidinho_10
Fan vad jag är så trött på den här såpan Zlatan hit dit hit, kan dem inte bara gå ut och säga hur dem ska ha det!!
Annons: