/spanien/barcelona/forum/14365.aspx/spanien/barcelona/forum/14365.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-24 11:32
¡Barça! - Crèma Catalana

Det är också Peps fel att vi har vunnit 8 titlar på 2 år. Acceptera att värvningen inte blev riktigt som han hade tänkt sig, skit i pengarna och gilla läget. Det finns en anledning att vissa sitter där och gör ett jobb och att vi sitter här.

Pep köpte Zlatan, då gjorde han rätt. Det var så han ville ha det.

Zlatan funkade inte så som Pep hade tänkt sig. Fine, det finns fler spelare.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-24 11:30
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Fel, det är skillnad mellan att gambla och gambla idiotiskt. Det är idiotiskt att köpa en spelare för 700 miljoner kr för att sedan försöka göra om honom till en targetspelare. Istället för att köpa en riktig targetspelare från första början. Till och med du kan hålla med här?
2010-08-24 11:27
¡Barça! - Crèma Catalana

Tvärtom, det är precis så det funkar i fotbollen. Man gamblar alltid när man köper en spelare. Det kan gå bra, det kan gå åt skogen. Det är en risk man tar varje gång man köper någon.

Som sagt, kan rabbla upp hundra spelare på en gång som inte blev vad klubben tänkt sig.

Aquilani, Kaka, Benzema, Ibra, Caceres, Keane, Shevchenko, Quaresma, Babel, Flamini, Ronaldinho (milan), Huntelaar, Van der Meyde, Sneijder (real), Baptista, Gravesen, Albiol, Mutu, Kezman (chelsea)... Jag kan verkligen fortsätta i timmar och skriva om dyra spelare som inte blev som klubben hoppades på. Det är så det funkar.
2010-08-24 11:24

Men sluta då ställa frågor som "Är det Peps fel att Pedro spelar bättre än Zlatan". Det är Peps fel att man ens köpte Zlatan för att sedan använda honom helt fel och bänka honom.
2010-08-24 11:20
Hetfield- Megan Fox is a dude

Titta på Real, Chelsea, Liverpool, Milan, Juve, United så har alla dom "failat" ordentligt på många spelare. Barca är inte direkt enda storlaget som gör så.

Kaka, Shevchenko, Berbatov som exempel. Tur väl att Zlatan presterade mycket bättre än vad dom gjorde och gör i sina klubbar? Det är priset man får betala som storklubb ibland.
2010-08-24 11:15

Du fattar ju tydligen inte vad jag menar.. Klart att Pep inte kan garantera Zlatan en startplats. Men han köpte honom för så mycket pengar för att sedan använda honom helt fel, Klart att Pedro gör det bättre, eftersom han är den spelartypen och har alltid varit det. Zlatan har aldrig förut spelat på sättet han spelar i barca. Sen bänkar han Zlatan för att det visade sig att han inte kan spela som Pep hade tänkt sig. Oerhört oprofessionellt, man gamblar inte så.
Barcelona lameG^
2010-08-24 11:13
Hoppas verkligen att Mascherano skriver på. Sen vill jag också att Ibra stannar en säsong till och sedan kan han få lämna. Då kommer Cesc ersätta Ibra.

Säsong 10/11

Xavi--Mascherano--Iniesta
--Messi---Ibra---Villa--

Säsong 11/12

Xavi--Mascherano--Cesc
Messi--Villa--Iniesta

Så hoppas jag det blir. Sen har vi Thiago,JDS som kommer växa dem här 2 säsongerna och Bojan,Pedro som jag verkligen tror på.

Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-24 11:13

Det är "ingens" pengar, men det är väl trots det en fråga om princip? Barcelona som har stoltserat de senaste åren med att vi tar fram stjärnor och satsar på egna talanger kan ju inte helt plötsligt köpa en megastjärna och bli av med honom? Det rimmar lite illa, det är helt enkelt fail från Peps sida, that's the cold hard truth.

Jag gillade faktiskt Zlatan, när han får göra som han vill så finns det få spelare av den typen som kan matcha honom. Faktum kvarstår att Zlatan är helt fel för Barcelona, och han står oftast ivägen istället för att bidra. När jag såg Iniesta, Villa och Messi köra kortpassningsspelet mot Sevilla så tänkte jag :
Juste, det går att spela så här bra!
2010-08-24 11:07
¡Barça! - Crèma Catalana

Det jag säger är att Pep inte kan garantera Zlatan en startplats eftersom Pedro är bättre för laget.

Då är det inte Zlatan eller Peps fel. Det är ju inte bara Pep som bestämmer det här, Zlatan går ju inte om han inte vill. Han måste ha godkänt förhandlingarna för att dom ens ska börja.

Mig kvittar det om det är Messi eller Zlatan som bänkas sålänge Barca vinner sina matcher. Skiter fullständigt i om Zlatan sticker och Barca förlorar en del pengar, så länge jag vet att klubben har ambitioner och kan slåss om alla titlar och når bra resultat.
Real Madrid Joakim Löf
2010-08-24 11:04
My five cents om Liverpool och Hleb: jag följer PL rätt noga och har följt Arsenals och Liverpools utveckling senaste säsongerna. Hleb fick lämna för att han var en bra winger i 4-4-2 men han kan inte spela winger i 4-3-3 i och med att han gör för få mål. Med tanke på att Liverpool nu försöker spela 4-4-2 borde de vilja ha Hleb och ha honom plus Joe Cole på varsin kant, då kan de hålla i bollen och spela in den mot forwards på ett bättre sätt än i senaste matchen då de hade väldigt lite possesion och blev krossade av Man C. Tror att Hlebs beteende gjort att Barca måste pressa bort honom och att detta sänkt hans värde. Han borde ju ha gått till Stuttgart för sin egen del, men nu har han fått en ny chans i och med att Mascherano är på G för er.
2010-08-24 11:01
Det var ju du som frågade om det var Peps fel. Det är ju delvis hans fel. Pedro gör det bättre eftersom han spelat så hela sitt liv, medans Zlatan inte känner sig komfortabel i den rollen. Man visste vad man fick med Zlatan, och nu säljer man honom efter EN säsong. Sen sitter du här och frågar om det är peps fel att Zlatan är sämre än Pedro.
2010-08-24 10:56
Jag skyller inte på Zlatan. Däremot så visste ingen heller att Pedro skulle bli en världsspelare och starta en VM-final. Zlatan gör väl så gott han kan, problemet är att Pedro gör det bättre.

Det blev inte som Pep hade tänkt sig med Zlatan. OCH? 8 titlar på 2 år hittills och vi dömer honom för att en del av klubbens pengar är borta.

Det är inte mina pengar, inte dina eller någon annans. Ingen privatperson ska göra vinst på klubben och ibland går saker dåligt.

Ibland beter sig Barcas supportrar som om dom vore ekonomiansvarig eller klubbens ägare. Var nöjda med resultatet Pep har nått och sluta gnäll så jäkla mycket över pengar hit och dit.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-24 10:56
Om Zlatan går till Milan så är det nog snudd på att Canal + gjort en fantastisk dålig affär :D
Barcelona westinho
2010-08-24 10:52
Om det stämmer att Liverpool tackat nej till Barcas "23M-plus-Hleb"-bud är det bara sjukt. Jag tycker det budet är för högt. Liverpool anser att Hleb kostar 1,5M och Barcelona anser att han kostar 4,5M.

Han är fan ingen korpenlirare, han var en stjärna i PL när han spelade för Arsenal. Han kommer vara en av Liverpools bästa spelare om han nu kommer dit. Han är fan inte värd 1,5 miljoner..snarare 10.
2010-08-24 10:48
Ok? Varför använder man då honom som en centralanfallare, för alla vet att Zlatan funkar bäst som släpande anfallare i en fri roll som i Inter och inte stillastående där uppe och vänta på boll.. Ville man ha en sån spelartyp fanns det mycket bättre alternativ att välja mellan. Därför är det dumt att skylla allt på Zlatan.
2010-08-24 10:45
¡Barça! - Crèma Catalana

De hade scoutat honom ordentligt. Guardiola hade från första sekunden han började som tränare frågat efter en sådan spelartyp. En bollmottagare, lite kraftigare sådan. Zlatan, Adebayor, Forlan nämndes bl.an.

Det är bara dum o tro att en klubb som Barcelona bara köpte en spelare för så mycket pengar utan o veta så mycket om honom. Minns du inte när Moratti var i Barcelona och käkade middag med Laporta flera veckor innan Zlatan kom?

Moratti sa att det bara var middag mellan 2 vänner. Det är upp till var och en att välja tro på det.
2010-08-24 10:35

Ingen har sagt det.. De menar att Pep använder Zlatan fel, och dom borde kansle läst på lite mer om honom innan dom värvade honom..
Barcelona LennyRomario
2010-08-24 10:35
Att skeppa iväg 46 miljoner euro + Etoo för att få Zlatans tjänster kändes ju redan från början oerhört märkligt. Att sedan (om det nu händer) skeppa iväg Zlatan + 25% av hans lön för att slippa hans tjänster.

Går det ens att göra en sämre affär?
2010-08-24 10:30
Är det plötsligt Peps fel att Zlatan inte spelar bättre än Pedro? Pep kan inte garantera en startplats och då börjar Zlatan fundera. Samma sak med Yaya Toure. Busquets spelade bättre, passar bättre i systemet, en ung talang från Barcelona, ordinarie i landslaget. Det går inte att peta en sån kille för mycket.

Samma sak gäller Pedro nu. Man kan inte bänka en spansk landslagsspelare i alltför många matcher. Speciellt om det är den spelaren Pep själv har handplockat. Jag förstår Pep.
Real Madrid Joakim Löf
2010-08-24 10:22
Från en outsider: vart tror ni Silly Season kommer att landa till slut för FCB? Hleb och Ibra ut, Mascherano in? Behöver ni en till anfallare och vem skulle det vara isf? Är det ekonomiska skäl som ligger bakom? Jag tror Liverpool skulle behöva Hleb som kan hålla i bollen och gynna deras offensiv även om jag som Arsenal-fans inte skulle gilla detta förstås. Zlatans spel är väl kanske inte snabbt nog för Barcas, eller så har Pep inte velat tänka sig en ändring av spelsätt. Zlatan skulle väl funka om Barca valde att ha en plan B i vissa matcher och spela lite annorlunda vilket jag tror ni kan behöva i år när José Mourinho med flera försöker fundera hur de ska störa ert spel.
2010-08-24 10:20
Varför inte bara vänta o se ett par dagar till? Döm inte i förtid.
Barcelona Espanaboy
2010-08-24 10:14
Någonting som jag ifrågasätter i affären Zlatan-Milan är att VARFÖR SKA BARCA BETALA EN FJÄRDEDEL AV ZLATANS LÖN!?! WHY?
2010-08-24 10:14
Roma_Barca

Vilka matcher har det låst sig? 2 matcher mot Inter? Är det där hela din teori bygger på?

Själv vill jag minnas El Clasico på bortaplan. Barca ställer upp med Dani Alves på högermittfältet och Puyol som högerback. Man börjar försiktigt och spelar seg fotboll och sen hittar ytorna perfekt bakom deras försvar.

2-0 på bortaplan, säsongens viktigaste match.

Där bevisade Pep hans taktiska kunnande. Du verkar inte veta hur svårt det är att vinna CL 2 ggr i rad. Var inte en pajas. Tänk igenom saker innan du skriver.
Barcelona Roma_Barca
2010-08-24 10:01
pep suger som tränare
dom matcher som spelet har låst sig så har han inte gjort nått eller försökt att ändra på nått! va nån som skrev att barca spelar riktig fotboll dvs att ta sin på bakom backarna osv... jag menar det spelet är ju läst av alla lag! man måste kunna varijera/byta system om det låser sig och att ta vara på spelarnas individuella skickalighet, inte bara passa sig igeneom, barca hade ett fungerande spel/trupp/spelare... han har inte lagt till nått förutom att sälja stor storspelare efter storspelare tillförmån av egna talanger osv... hade han varit så jävla stor och grande som vissa här inne påstår att han är så hade han gjort nått anurlunda under CL mot inter tex... då när murre läste skiten ur barca laget... de klart då alla barca spelare hamnar fel när dom blir av lästa....

va består av barca om 3-5 år... mindre storspelare... mycket mera egna talanger... ett stort steg från real... som bokstavligt talat är REAL
Barcelona El Seny #15
2010-08-24 10:00
Om Zlatan nu vill ha en CL-Titel så skall han kanske inte gå till Milan , finns inte en sportslig chans att dom vinner. Då är Man. City närmare en vinst i CL och dom är ju inte ens med ;-) Hade jag varit Z hade jag kört ett år till , han kommer få speltid men även kötta lite på bänken. Vi får snart veta hur det blir, man skulle ju vilja veta hur han resonerar.
Skönt att Silly Season snart är sluuuuuut . Visca Barca
Barcelona jonny p
2010-08-24 09:56
Ämne: Jag har också undrat....
Jag köper en lägenhet i Göteborg för 2 miljoner, sen GER jag bort den till någon annan och dessutom betalar jag 20% av hyran till honom. Det måste ju vara en bra affär...
Barcelona Roma_Barca
2010-08-24 09:45
in gnäller om att ibra kanske kommer gnälla om han bli bänkad osv.. vilket han inte skulle göra förmodar jag

MEN

tror ni att Mascherano skulle sitta tyst var och varrannan match, och att byta ner sin från liverpool med bra lön och start spelare och en säker landslags plats, han skulle inte sitta tyst på bänken i barca... han går före alla dagar i veckan istället för busqes... för mig...

en het levrard argentinare som vill behålla platsen i landslaget nu när cambiaso är välkommen osv... det blir hårt men han kommer inte vara tyst! luktar problem i framtiden...
MF Doom
2010-08-24 09:17
Pep är ingen vidare tränare utanför plan. Kolla bara på henry, eto, chyg, yaya & ibra.
Zlatanic_Bazz
2010-08-24 09:12
Snacka om att ha noll koll.
Utan Zlatan hade Real vunnit ligan.. så enkelt är det.

Säljs Zlatan så är detta inte hans misslyckande, Pep har inte lyckats ta till vara på den kapacitet Ibra besitter. I Barca skulle han kunna bli hur stor som helst. Byter han ner sig till Milan så kräks jag. Inte pgr av att Milan är hemska.. gillar dom. Men jag trodde verkligen att Pep var mannen som skulle kunna ta Ibra till nästa nivå, inte ta död på den största stjärna som funnits inom svensk fotboll.

Så jääävla dåligt. Hoppas detta bara är skitsnack som vanligt.
Barcelona Rambla~
2010-08-24 09:10
Jag har också undrat vad man tänkte och hur väl man scoutat Zlatan innan han värvades. Det borde heller inte ha undgått någon inom Barcelonas organisation vad hans agent Raiola går för. Hela den här historien med köpet av Zlatan och Eto'o i den andra riktningen är väldigt pinsam. Sedan bara efter en säsong utlåning/försäljning av Zlatan och kanske tom även betala delar av hans lön gör det hela bara värre.

Barcelona, ni skämmer ut er i den här affären! Sälj bort skitet även om det innebär en rejäl förlust, det sparas åtminstone pengar från och med nu, men låna för fan inte ut honom och samtidigt fortsätta betala delar av hans lön.
Annons: