/spanien/barcelona/forum/14362.aspx/spanien/barcelona/forum/14362.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-11-21 00:38
Shi

"får man stopp på Messi som Mourinho har lyckats med i varenda möte han ställts mot Barca så stoppar man även Barca."

jag har ingen aning om hur länge du har kollat på fotboll men du kanske redan glömt att messi lekte med chelsea när mourinho var tränare 05/06 säsongen.

att försöka sig på att stoppa messi och tro att man vunnit matchen är rena självmordet mot dagens barca. Xavi och Iniesta är dom 2 som måste stoppas och de är världens svåraste uppgift finns inget lag som lyckats med det under pep.
elbraco
2010-11-21 00:37
Barcelonistas

Tack, missade ju matchen. Messi är ju helt sjukt...hans sjätte hattrick under 2010 var detta... Villas & Messis samspel ger mig fan ståfräs (no homo), ursäkta språket. Dessutom, kul för Bojan att sätta mål igen!

Shi

Personligen tror jag att det är David Villa som kommer bli stor matchhjälte i El Clasico, fråga mig inte varför men en känsla jag har...
Barcelona Barca4eva
2010-11-21 00:37
Cataloniaboy

Hahaha sade till min kusin mitt under matchen att Almeria skulle sparka tränaren!

Shi

Stoppar man Messi, vilket är svårt men fullt möjligt, så kan det bli problem ja.
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-21 00:35
Han dör ju nästan, domaren!!!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-21 00:34
Shi

Hur intelligent är det att mer eller mindre säga "C.Ronaldo är bättre än Messi och vi är bättre än er" och förvänta sig en sansad diskussion?

Det är som att jag skulle gå in i puertan och skriva: "C.Ronaldo har en vagina (men försök ha en sansad diskussion)."
Real Madrid Shi
2010-11-21 00:32
Fin vinst av er idag, grattis!

Rätta mig om jag har fel men det känns som att hela Barcelona spelar för Messi, inte konstigt att han öser in mål medans han endast gjort 3 assist samtidigt som Ronaldo ligger på nästan det dubbla. Anledningen att jag kom in på detta är att El Clasico närmar sig och får man stopp på Messi som Mourinho har lyckats med i varenda möte han ställts mot Barca så stoppar man öven Barca. Vi hotar på fler håll och kanter helt enkelt.

Vad säger ni, ligger det något i det eller är jag helt ute och cyklar? (förväntar mig inte att någon skall hålla med men försök håll diskussionen på en sansad nivå)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-21 00:31
Panathinaikos vände 0-2 underläge till seger med 4-2 i kväll. Så de kommer också in till matchen på onsdag i medvind. Men vi ska ha med oss 3 poäng hem från Grekland :)
Barcelonistas
2010-11-21 00:31
Messi är världens bästa fotbollspelare varena kotte i världen vet om detta även madridistas innerst inne!

en spelare som är så överlägsen i sin spelstil och har gjort över 100 mål på 2,5 säsong, samt vunnit skytteligan i cl 2 år riad är bästa spelare.

barcas

"Ronaldo första kvinnan som spelar herr fotboll"

haha sant!
AndreD
2010-11-21 00:28
"Första kvinnan som spelare herrfotboll"

Kunde inte sagt det bättre själv. Jävla äckel är han. Fy fan. Varje gång luften blåser lite på han faller han som ett löv och så bölar han som en bebis utan nappflaska. Hans jobb efter fotbollen är iallafall spikat.
Barcelona barcas
2010-11-21 00:24
fan vad ronaldo filmar borde fått två solklara kort för filmning tyckte att någon kallade honom cristina här på forumet helt rätt enlig mig. Ronaldo första kvinnan som spelar herr fotboll.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-11-21 00:15
Är de nån som vet hur många assist Messi har gjort i ligan den här säsongen?
Barcelonistas
2010-11-21 00:11
Almeria 0-8 Barcelona

ni som missat matchen här kan ni se målen.
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-21 00:11
Lillo, Almerías coach, fick sparken direkt efter matchen... Det snackades mycket inför matchen om att det var Lillo som "lärde" Pep hur man "coachar", men efter kvällens kross är det ombytta roller...
Madrid vet att dom kommer att få straff varje match, så därför har dom tom börjat låta backarna stiga fram till straffpunkten... Ett bra sätt för dom att bredda ut på målskyttarna i laget. Hur ska dom annars göra det ;)?
Vi får vänta oss det värsta i El Classico. Itturalde dömmer...
Barcelonistas
2010-11-21 00:07
Barca-MeTi

det som är mest störande är att domaren går på hans filmningar herregud han faller ju som ett löv i varje närkamp och gnäller direkt. Sen håller jag med dig Ronaldo är och förblir den största pussy i fotbollsvärlden.
Barcelona Barça-MeTi
2010-11-21 00:04
fan vad jag stör mig på real att dem alltid har sån flyt när dem spelar för de första imponerar dem inte ens men ändå lyckas vinna ? sjukt att dem får rätt mkt tur me sig också o sen att bitchen ska alltid ramla o gnälla som en BITCH!! hoppas verkligen bara sätter Real på plats som förr hade varit kul o se Muorinhos minn sen.. BARCA BARCA BARCA ALTID BARCA I MITT HJÄRTA!!
Barcelonistas
2010-11-21 00:03
Det som är sjukt är att 0-8 vinsten borta mot almeria så blev villa mållös. visar ju bara vilket sparkapital vi har!
Barcelonistas
2010-11-21 00:00
Fc Barcelona en Mi Corazon

just nu känns det som masken är bättre form men jag vet inte riktigt.
Barcelona Rambla~
2010-11-21 00:00
Afellay hade en fri roll väldigt långt bak på mittfältet i kvällens match. Ungefär lite som Xabi Alonso eller Pirlo. Jag gillade heller inte hans filmande mot Suarez och även lite gnällande. Det får han lägga av med. Nu gnällde ju visserligen nästan alla spelare på planen. Det var ju en match med ganska så mycket prestige.
Barcelona albanian4lifebarca
2010-11-20 23:59
Mascarano har imponerat på mig och jag tycker att han förtjänar att starta mot Real..
Barcelonistas
2010-11-20 23:58
1.70

haha sant faktiskt sjukt mycket flyt dom har haft i visa matcher dom senaste säsongerna.

Sen att cristina har skytteledningen bryr jag mig inte om. Messi har varit mycket bättre spelmässigt än ronaldo vem som helst kan se det.
2010-11-20 23:58
LEO "THE KING" MESSI,, tror på mitt Barca inför El clasico jag tror barca vinner.. Messi X2 eller Messi 1 och Villa 1 sen gör någon i real mål men hoppas och tror inte det blir Cristina ;) :D
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-20 23:57
DM1982,

Såg också matchen. Tyckte Afellay imponerade, men som du säger var han kanske lite gnällig emellanåt. Men det var en prestigefylld match och vem gnäller inte lite extra då? ;)

Men han spelade ju som innermitt idag, vilket han inte lär göra så ofta i Barca. Hoppas han är lika bra som ytter. Och att man använder honom på mitten vid behov.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-11-20 23:56
Mascherano eller Busquets? inför El Clásico vem skulle ni valt om ni var i guardiolas skor?
2010-11-20 23:55
LEO MESSI <3
Barcelona jopo
2010-11-20 23:55
Någon som har statistik på hur många straffar Madrid respektive Barcelona fått denna säsongen?
Barcelona Rambla~
2010-11-20 23:54
När det gäller Thiago. Ni får tänka på att hans partners på mittfältet var Keite och Mascherano. Hur kreatriva är de på en skala? Det är lite skillnad när Xavi och Iniesta spelar tillsammans på mittfältet. När det dessutom redan står 5-0 kanske man inte ska förvänta sig stordåd av Thiago.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-20 23:54
Jo, men Real har alltid flyt. Har liksom vant mig vid det nu :) Tråkigt Ronaldo tog över skytteligaledningen igen, efter ett straffmål.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-20 23:53
Hehe Real får ju Moggi att se ut som rena katolska skolflickan, jag syftar då på antalet frisparkar och straffar som ges så fort Ronaldo faller.

Vad är poängen med att domarna ger Real Madrid spelarna gult kort, i slutändan så kan ju Real Madrid alltid överklaga och vinna. Varför inte ge de ett "grönt" kort , vilket betyder "tom gest, spela vidare".
Barcelonistas
2010-11-20 23:53
aja nu är det dags för domaren att dra till perez och hämta in sin check. han har gjort sitt jobb billiga frisparkar och straffar.
Barcelona DM1982
2010-11-20 23:52
Visst var det straff, inget snack om det, men det är ganska intressant hur påfallande ofta de får straffar. Vi får tyvärr inte lika mycket "hjälp" av domaren när det gäller straffar.

Tittade på Afelley och visst är det en bra spelare men han bör lägga ner en del saker när han kommer till Barcelona. Han tjaffsade en hel del och filmade (han fick gult kort för det). Han var väldigt teknisk och snabb, jag är helt säker på att han kommer bli en bra tillgång.
Annons: