/spanien/barcelona/forum/1436.aspx/spanien/barcelona/forum/1436.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Flavía
2016-01-04 12:36
@Andresito:
Självklart så vill jag (och säkert flera härinne också) att Lord Benitez ska vara kvar i Real Madrid och det står jag fortfarande för. Under Benitez styre, så har flera av Real Madrids spelare underpresterat med deras mått mött och vissa spelare är t.o.m. utfrysta (läs Isco och Ja). Man har förlorat mot varenda storlag under denna säsong och blivit utspelade av sämre lag på Bernabeu men att man har vunnit sina matcher tack vare domaren eller att motståndarlaget har haft 1-2 man utvisade. Real Madrids försvarsspel har varit under isen och vore det inte för Keylor Navas, så hade dom varit en bra bit utanför topp 4 vid det här laget. Under gårdagen, så rapporterades det att deras ledning tänker sparka Benitez idag för att man inte vann mot ett Valencia som har en helt orutinerat tränare i Gary Neville och har mediokra spelare i överlag. En nyhet som gjorde mig ledsen (betydligt mer om man fullföljer beslutet) eftersom att det hade löst en hel del av deras problem, men tydligen så inser du inte det. Men nog är det knappast fel på min logik mellan oss två utan...
Flavía
2016-01-04 12:23
För den som inte har bättre för sig, så kan ni kika på den öppna träningen som hålls just nu. Edit: Lol, tog precis slut direkt efter att jag postade denna inlägg...
Barcelona Cule4life
2016-01-04 12:19
@Forza GS:

Vidal borde få t Douglas nr 2
Barcelona oocbgb
2016-01-04 12:11
[QUOTE=Neymar N11]Record Bravo in 50 Liga games with Barcelona: 39W 6D 5L, 31 clean sheets, 26 goals conceded, 109 saves #fcblive [via @barcastat] Med detta fina form så blir det svårt att peta Bravo, han lär spela i ligan den här säsongen. Frågan är om Ter stegen har tålamod att vänta på sin tur. Alla dessa rykte kring honom gör en nervös. Vill gärna behålla tysken för att han kommer bli något stort i framtiden. Hoppas han inte lämnar oss och kämpar för att bli nr 1 där bak. [/QUOTE] Det optimala är självklart att Ter Stegen stannar och konkurrerar, tills han slutligen petar Bravo. Men har han inte tålamodet att vänta, är det helt klart bättre att låna ut honom en säsong eller två. Kolla bara på hur det gick till slut för Thibaut Courtois. Men med tanke på vilken ledning vi har, som behöver stora pengar nu skulle jag tyvärr inte bli jätteförvånad om han skulle bli såld för 20m€ nästa vecka..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona A good coach is everything!
2016-01-04 12:04
Hoppas verkligen att spelarna tar sig i kragen och verkligen förnedrar Espanyol i copan! Hatar den klubben så jävla mycket. Inte nog med att Eto'o, dani Alves, och nu Neymar denna klubb är full med rassar jävla skit klubb..
Barcelona Forza GS
2016-01-04 11:01
Officiellt: Arda Turan kommer bära nummer 7.
Barcelona Neymar N11
2016-01-04 10:58
Record Bravo in 50 Liga games with Barcelona: 39W 6D 5L, 31 clean sheets, 26 goals conceded, 109 saves #fcblive [via @barcastat] Med detta fina form så blir det svårt att peta Bravo, han lär spela i ligan den här säsongen. Frågan är om Ter stegen har tålamod att vänta på sin tur. Alla dessa rykte kring honom gör en nervös. Vill gärna behålla tysken för att han kommer bli något stort i framtiden. Hoppas han inte lämnar oss och kämpar för att bli nr 1 där bak.
Barcelona neymar JR
2016-01-04 08:25
Team of the Year 2015: Neuer - Lahm ThiagoSilva Pique Alaba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive [l'equipe] Haha!
Barcelona Neymar N11
2016-01-04 08:00
Thiago (Bayern): "Rafinha? Doctor told me he was surprised how good his knee was after such a short time. We hope he'll play again soon."
Flavía
2016-01-04 03:33
Collet (president Espanyol): "Racist chants against Neymar? Lies. Maybe handful of people, but nothing systematic. Our fans are exemplary."

Barcelona Vampíro
2016-01-04 01:33
Blev livrädd när jag läste att Benitez fått sparken. Han är en av de viktigaste delarna i vårt lagbygge. Visca Rafa!
Barcelona Barcelonistas
2016-01-04 00:33
Ronaldo 0 Goals vs Barcelona Valencia Sevilla PSG ( 2 times) Atletico Against Malmö 5 Goals siiiiiiiuuuu. Lord Benitez får gärna stanna han gör ett alldeles utmärkt jobb. Helt fantastiskt. Han märkte att saker o ting höll på att gå fel när Bale gjorde 1-2. Men tokslut lyckades han på 1 min bara efter att Bale gjort mål få det till 2-2.
Barcelona Cule4life
2016-01-04 00:19
Vår elva och bänk hade kunnat se ut såhär med Rafinha hel.

Bravo
Vidal . Pique . Vermaelen . Alba
Rakitic . Busquets . Iniesta
Messi . Suarez . Neymar

Stegen . Alves . Mathieu . Macherano . Roberto . Rafinha . Turan

Till sommaren kan man rensa lite av dom äldre spelarna och få in talangfulla spelare med spets, te.x Mathieu, Macherano, Alves hade frigjort både utrymme och lön. Det finns fler också som bör rensas ut som te.x Adriano, Bartra m.fl som inte platsar, vissa bör gå på lån av dom yngre också.
Barcelona Fuerza
2016-01-04 00:04
@Liunil Masse:

Vad jag kan utläsa är att Varane, James och Isco definitivt har plats på vår bänk. Annars ser jag ingen större skillnad.

Mathieu är bättre än Nacho. Ja, Adriano är t o m bättre än Nacho. Sergi Roberto är definitivt inte långt ifrån varken Isco, Casemiro eller James sett till dagsformen. Munir är kall som luften här utanför och Sandro har inte ens fått en ärlig chans för att man ska kunna ge en ärlig bedömning. Ter Stegen är bättre än Casilla.

Har vi en Bartra i form och byter ut Munir mot en bättre offensiv fotbollsspelare så är vår bänk minst lika bra i mina ögon. Jag har fullt förtroende för de övriga spelarna. Den som kliar mig mest i ögonen är Mascherano. Klubbens säkerhetsrisk #1 ... men som ändå får fortsatt förtroende.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-03 23:43
Reals bänk mot Valencia: Casilla, Varane, Nacho, Casemiro, James, Isco, Vázquez.
Skadad: Carvajal

Barcas bänk mot Espanyol: Ter Stegen, Bartra, Mathieu, Adriano, Sergi Roberto, Munir, Sandro
Skadad: Rafinha

Inte lite skillnad. Rätt sjukt att vi är i en sån bra tabellpositionen med den usla truppbredden. Skönt att vi nu får in Vidal och Turan men en anfallare måste värvas.
Barcelona enkos
2016-01-03 23:36
Real fans har det inte lätt, speciellt inte med tanke på att de måste vänta till nästa helg när Real spelar sin nästa match..
Barcelona oocbgb
2016-01-03 23:35
[QUOTE=Tiki-Taka]Benitez sparkad! [/QUOTE] Nej, men Real Madrids ledning ska däremot ha ett möte imorn för att bestämma sig för huruvida Benitz ska stanna eller få sparken. Håller tummarna stenhårt för att gubben blir kvar säsongen ut!
Barcelona neymar JR
2016-01-03 23:31
Oh äntligen äntligen kommer vi få se arda&vidal som man har längtat. Krigare till 110% och med spetskvaliteter 1 virvelvind som aldrig slutar springa 1 krigare ut till fingerspetsarna med en bländande teknik
Barcelona Tiki-Taka
2016-01-03 23:25
Benitez sparkad!
Barcelona LegendenN10
2016-01-03 23:21
På onsdag vill jag att vi verkligen fullständigt kör över detta smutsiga Espanyol sen är jag väldigt nöjd.
Flavía
2016-01-03 23:17
Cristiano Ronaldos 25 mål under säsongen i all ära, man kolla bara på vilka lag som han har gjort sina mål mot.

6 mål mot Malmö (över två matcher i CL-gruppspelet).
5 mål mot Espanyol.
5 mål mot Shaktar (över två matcher i CL-gruppspelet).
2 mål mot Rayo Vallecano.
2 mål mot Real Sociedad.
1 mål mot Levante.
1 mål mot Celta Vigo.
1 mål mot Las Palmas.
1 mål mot Eibar.
1 mål mot Getafe.

Totalt: 25 mål på 12 matcher.

-------------------------------

0 mål mot PSG (över två matcher i CL-gruppspelet).
0 mål mot Athletic Bilbao.
0 mål mot Atlético de Madrid.
0 mål mot Sevilla.
0 mål mot Barcelona.
0 mål mot Valencia.

Totalt: 0 mål på 7 matcher
Barcelona Junta Dimision
2016-01-03 23:16
@Ali G:
Ha i åtanke att vi har en match mindre spelad och är två poäng före Real Madrid. Varför skulle inte folk vara nöjda med det med tanke på att vi har en tunn trupp och spelar fler matcher i jämförelse med förra säsongen? I mina ögon börjar säsongen imorgon då vi får in nytt blod till truppen i form av Arda och Aleix Vidal. Jag är oerhört nöjd med det här läget iallafall sett till våra förutsättningar eftersom vi har en tunnare trupp samt spelat fler matcher eftersom vi har deltagit i fler tävlingar denna säsong jämfört med den föregående. Alla har dock rätt till sin egna åsikt.
Barcelona Vronskij
2016-01-03 23:16
Hade Valencia mer än en målchans mot Barcelona häromsistens?
Barcelona Ali G
2016-01-03 23:12
Om Jag är ett troll för att jag inte är nöjd med bara ett två poängs försprång mot detta medelmåttiga lag, ja då är jag väl ett troll.. Pinsamma människor härinne!
Barcelona LegendenN10
2016-01-03 23:04
Vi satte real i den krisen de är i. Vi förnedrade de hårt och djupt. Det tar tid att återhämta sig efter sån grov förnedring. Innan el clasicot så var Benitez "gjord" för att träna Real men efter el clasicot så börja de skylla på tränaren för att ha något att säga som försvar när det Svider som Mest. Vi utklassade Real och det hade inte hjälpt vem än det var som var tränare för de. Neymar och Suarez hade lekstuga med deras försvar. Real fansen vet själva att FC Barcelona är världens bästa lag genom tidernas och det laget som real mest fruktar och bugar för.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-03 23:03
@Barca4life98:

Under Pep var vi ett självspelande piano och han gjorde ingenting. Nu är det samma visa igen med Lucho. med andra ord: Barca har alltid usla tränare :D
Barcelona LegendenN10
2016-01-03 23:01
Vi satte real i den krisen de är i. Vi förnedrade de hårt och djupt. Det tar tid att återhämta sig efter sån grov förnedring. Innan el clasicot så var Benitez "gjord" för att träna Real men efter el clasicot så börja de skylla på tränaren för att ha något att säga som försvar när det Svider som Mest. Vi utklassade Real och det hade inte hjälpt vem än det var som var tränare för de. Neymar och Suarez hade lekstuga med deras försvar. Real fansen vet själva att FC Barcelona är världens bästa lag genom tidernas och det laget som real mest fruktar och bugar för.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-03 22:59
@Ali G:

Busted...
Barcelona Fuerza
2016-01-03 22:57
Offside på Bale!

Hade Barcelona gjort ett sådant mål så hade producenten lekt med reprisbilderna som en DJ-platta bara för att hitta något.
Barcelona Federer
2016-01-03 22:57
Nuff said...
Annons: