/spanien/barcelona/forum/14352.aspx/spanien/barcelona/forum/14352.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-08-25 17:53
Vad ska Pep göra? Ändra Barcelonas spelidé helt och hållet för att det ska passa Zlatans fotbollskunnande? Vill ni då att Barca ska spela som Inter gjorde när Zlatan var där? Om nu Zlatan är en så stor spelare så anpassar han sig till den miljön han är i och lär sig att spela på det sättet. Han visste vad som gällde när han värvades. Det var inte tal om någon Inter-roll för honom när Pep förklarade vad som väntade.
Barcelona el Maestro!
2010-08-25 17:53
Ämne: FC Barcelonaspelarna....
Det är han värd. Han är champion.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-25 17:51
FC Barcelonaspelarna ska ge Ronaldinho en "Guard of Honour". Mycket fint drag av klubben.
Barcelona Rambla~
2010-08-25 17:47
Roma_Barca

LÄS DETTA MYCKET NOGA!

Barca kör inte med den katalanska andan, inte enbart. Iniesta är inte katalan, Messi är inte katalan, Villa är inte katalan, Dani Alves är inte katalan, Keita är inte katalan.

Du har fått det om bakfoten. Pep kör med det laget han är övertygad som är det bästa just för tillfället och beroende på vilken motståndare. Det råkar bara vara så att det finns en del bra katalaner i laget som är uppväxta i klubben. Det får du acceptera.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-25 17:45
Jag tycker att Zlatan tog på sig för stora skor. Det svenska folket verkar ha glömt att det är Zlatan som inte har presterat och inte Guardiola som är korkad. Visserligen har inte Zlatan samma roll som han hade i Inter, men de hade inte Henry heller. Skillnaden var att när Henry väl kom och det gick så där, gick inte hans agent ut och kritiserade Rijkaard eller klubben.

Raiola har kritiserad Guardiola flera gånger och när Guardiola tidigare sade: "Det är nog bäst att Zlatans representanter är tysta för hans eget bästa" så sände han ut ett tydligt budskap.

Jag tror nog att Guardiola har förklarat för Rosell att Zlatan inte är någon prioritet inför nästa säsong. Eller vi får väl vänta och se om han blir såld - det kommer nog att komma ut ett eller två elaka kommenterar om FC Barcelona från Raiolas sida.

Jag vill dock ha kvar honom i ett år till. Enbart för att han ska bevisa att han är villig att kämpa och låta sitt ego vila.

Rambla. När Guardiola bytte ut honom i semifinalen mot Inter på Camp Nou tittade han inte ens åt honom. Men fan, vi måste väl hitta någon ersättare. Vad finns det kvar i Europa i anfallsväg egentligen?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-25 17:45
KLint,

här har du länken. Ledsen för att det tog tid, var inte vid datorn innan.
Barcelona Rambla~
2010-08-25 17:43
Barcafan

Jag måste få fråga. Du skrev något om att ha en plan B och pekade på hur det gick mot Inter.

Missade du att denna plan B användes just då? Zlatan startade den matchen men vad uträttade under de 60 min han var på planen? Inte något som jag minns det.

Nu är det ju klart att han lämnar. Hade Zlatan velat stanna så hade inte Raiola gjort de senaste uttalandena han gjort de sista två dagarna. Var inte naiva. Vill Zlatan stanna så knyter han näven, kämpar om speltid och ber samtidigt sin agent hålla igen brödintaget. Allt är ett sätt att bråka sig ut ur klubben för han de två har insett att Zlatan aldrig kommer att vara numero uno i FC Barcelona.

Nu är jag med tarrak, kan inte bärga mig innan de två försvinner. Det går inte att hålla på så där med förlämpningar som Raiola gör. Jag bara hoppas att det blir en försäljning och inte något lån. Ingen Boriello heller för den delen. Frågan är om vi hinner få fatt i en ersättare?
Barcelona Rooonney___
2010-08-25 17:41
Tror att i grund o botten handlar det om svensk media att häx jakten är som den är. Många spelare tar 2-3 år på sig innan dom komer in i laget. Zlatan gör en bra säsong och det klaffar inte till 100 % och det blir världens grej av det
Barcelona Frodo
2010-08-25 17:36
Barcafan

Som jag skrev tidigare så vill jag ha kvar honom i klubben. Däremot förstår jag inte häxjakten på Pep för att Sveriges gunstling inte behandlas som en superstjärna. All skuld riktas åt klubben samtidigt som Zlatan porträtteras som något offer. Man beskyller Pep för att Zlatan inte får en fri roll och man anklagar hans medspelare för att inte passa bollen till honom. För mig är det obegripligt hur man kan säga sånt och det enda skälet måste vara att man är en Zlatan-fanboy.

Klubben pungar årligen ut ca 18 milj € till honom så visst måste även ett visst ansvar ligga på Zlatan att prestera och anpassa sig.

Transfersummor och förhandlingar är inget som Pep sköter utan det är sportchefen. Hans jobb är att träna laget. Han kan inte tänka på transfersummor när han tar ut sitt lag.

Visst har ledningen skött hela affären dåligt men det finns två sidor av myntet. Det är inte en "good guy, bad guy" situation där Zlatan är "the good guy". Att hans agent är en glappkäft hjälper ju inte precis. Det finns inga grönare ängar för Zlatan att gå till. Det har alltid funnits det innan så därför kunde agentens utspel ge positivare effekter förr.

Återigen för att förtydliga allt. Jag vill att han ska stanna och lyckas här. Men ingen garanterad startplats, ingen agent som käftar i media och kallar vår legendariska spelare och tränare för mentalsjuk. Kriga och visa varför klubben betalat stora summor på honom.
Barcelonistas
2010-08-25 17:35
eltriplete

jo de bästa vore om vi gjorde de för alla är inte 100 än och säsongen drar igång dena helg!

ja hoppas på detta anfall pedro--Villa--Messi
Barcelona ElTriplete
2010-08-25 17:31
Jag tycker absolut inte vi borde spela med bästa möjliga ikväll, sjukt skulle det vara isåfall. I en startelva är det 11 spelare. Därför kör vi med 5 eller 6 startspelare ena halvleken och 5 eller 6 startspelare nästa också. Såhär skulle jag ställa upp.

Pinto
Adriano - Puyol - Milito - Abidal
Xavi - Busquets - Keita
Jeffren - Messi - Bojan

skulle jag ställa upp med. Puyol, Abidal, Xavi, Busquets och Messi är alla ordinarie i startelvan och det räcker med fem stycken i den första startelvan. I den andra halvleken byter man ut alla spelarna och tar in nya.

Valdes
Alves - Pique - Gomez - Maxwell
JDS - Romeu - Iniesta
Pedro - Ibrahimovic - Villa

Vad tror ni? Blir inte detta bra?
Barcelona Roma_Barca
2010-08-25 17:30
alla klagar på hur ibra är osv men INGEN tänker på att masken kanske kommer anlända och med inebär det problem...

tror in värkligen att han komm gå med på att sitta på bänken för att vara en 2 hand spelare... en hetlevrad argentinare som vill spela kan skapa kaos inom laget! så länge barca kör med den katalanska andan så kan dom inte köpa givna start spelare... masken är en start spelare! en grym sån också...
Barcelona el Maestro!
2010-08-25 17:27
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Frågan är bara vad Barca får i utbyte? Pengar och en viss spelare eller bara pengar?
Det ska bli intressant att se hur bra förhandlare Rosell & company är mot Milans gamla räv.

Edit: Ska tillägga, om det blir en affär överhuvudtaget.
Barcelona tarrak
2010-08-25 17:21
Ämne: Ämne: Kul att....
Envisas man att ha med representanter som gång efter annan går till offentliga angrepp på både tränare och medspelare, så får man räkna med att man gör sig icke önskvärd tämligen omgående i en klubb som Barcelona. Skulle Zlatan fått tyst på sin agent och jobbat professionellt, så hade han säkert fått fler chanser, men nu valde den dynamiska duon en annan väg och jag kan knappt bärga mig innan de försvinner från klubben.
Barcelona Klint
2010-08-25 17:18
1.70-ligan

Källa?
Barcelona Barcafan
2010-08-25 17:17
Ämne: Just nu är jag så le....
Petersays, så du tycker allvarligt att det är ok att göra som ledningen gör? Dom kastar fullständigt bort miljontals kronor som om det vore något manager spel dom spelar. Zlatan är det stora samtalsämnet för att han är svensk. Men alla affärer blir ju bara värre och värre. känner du igen spelare som Chygrinsky, Kerrisson, Caceras, Henrique mm. Det finns massor utav spelare som jag inte fattar varför dom värvar. Om nu målet för denna säsongen var att få hem Cesc och Villa. Varför kunde man då inte haft kvar Etoo en säsong tills hans kontrakt gick ut och bara köpt över Villa som man gjorde. Jag fattar verkligen inte denna värvnings politik!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-25 17:16
Från det ena silly-rykten till det andra.

Liverpool uppges gå med på att släppa masken för 18 miljoner pund.
Barcelona petersays
2010-08-25 17:10
Just nu är jag så less på det här. Hoppas vi aldrig mer behöver se en svensk spelare i Barcelona.. :P

Och visst, vill man vara cynisk så kan det mycket väl vara så att Zlatan inte spelade sist för att man förhandlar om honom och inte vill riskera skada..

Edit: Skulle vara träbocken Henke Larsson som asstränare på ungdomsnivå då kanske.
Barcelona Barcafan
2010-08-25 17:01
Ämne: Kul att alla Zlatani....
För mig handlar det inte om att ge Zlatan en start plats eller hur många chanser man har. Man köper helt enkelt inte en spelare för 500milj plus Etoo för att slänga bort spelaren för pengar under den summan efter bara en säsong. Det är väldigt dåligt av både Guardiola och ledningen. Spelar ingen roll vilken spelare, så behandlas man inte. Sen vet vi inte vad som händer bakom kulisserna.
Skulle barca sälja Zlatan, då har vi ingen plan b, såg ju emot Inter sist. Vem hade vi att slänga in när spelet hade kört fast? Jo ingen.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-08-25 16:57
16:30 lämnade Rosell och Galliani restaurangen för att fortsätta mötet på ett ställe där media inte stör.

Som det ser ut just nu så kan Zlatan vara en Milan spelare när matchen drar igång, men i FCB tröjan.
Barcelona Sam
2010-08-25 16:50
westinho

LoL. Hela lokalen är säkert buggad med mikrofoner.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-25 16:45
För att Zlatan ska lämna måste:

1. Rosell gå med att sälja.
2. Milan hosta upp 40milj euro (vad Rosell sägs kräva)
3. Zlatan gå med på att lämna och inte vinna CL på några år, troligen.

Herregud, vissa här skriver som om det redan vore klart att han lämnar.
Barcelona VizzlA^^
2010-08-25 16:41
Dröm. Milan köper Zlatan för 50milj euro rent köp (kommer inte hända) eller 35milj euro + Thiago silva
Barcelona ★Sami★
2010-08-25 16:34
Milans vicepresident Adriano Galliani framme i Barcelona. För att diskutera Zlatan. Tror Zlatan blir klar idag för Milan.
Barcelona Frodo
2010-08-25 16:33
Kul att alla Zlatanister och Arsenalfans gaddar ihop sig här på forumet för att att smutskasta Pep och Barcelona. Dum och dummare? Jag vet inte vilka som är vad.

Till puckot som sa att vi stjäl spelare från Sevilla: Vi betalade ca 40 milj € för Dani Alves. Låter det som en stöld? Man kan inte stjäla från del Nido och Sevilla som har Europas bästa ledning.

Till fanboysen bör sägas att Zlatan är en i mängden här i Barcelona. Jag struntar fullständigt i om han så är Sveriges bästa fotbollsspelare genom alla tider. Större spelare har kommit och gått i Barcelona. Jag hoppas att han stannar och lyckas i Barcelona då jag vill att det ska gå bra för alla våra spelare. Men sluta intala er själva om att han ska garanteras en startplats. Han fick massvis med chanser förra säsongen tills det blev ohållbart. Stannar han så måste han med sitt spel och inte sin status eller lön visa att han förtjänar en plats i startelvan.

Slutligen...Wenger är en talangtjuv. There I said it!

Jag vill även passa på att slänga en känga åt ledningen. Vad fan är grejen med alla dessa utlåningar?! Den senaste i raden är V.Sanchez.
Barcelona ElTriplete
2010-08-25 16:33
Jag tycker det är skönt att Ibra har fansens stöd men att det är riktigt fult av Raiola. Allt ligger i Ibras händer.

1. Vill han möjligtvis sitta på bänken och kämpa för en plats?

2. Sparkar han Raiola? (Om inte han själv är med på allt detta)

Allt mer lutar det åt att ZLatan lämnar och om det blir så kan jag inget göra än att tacka honom för det han gjort hos oss. Han sänkte Madrid, Arsenal, Stuttgart och ett flertal lag som gav oss viktiga poäng under säsongen.

Tack Ibra för det du gjort och lycka till i Milan! (om han stannar framstår jag som ett fån)
Barcelona Espanaboy
2010-08-25 16:30
Tycker Víctor Sanchez gör rätt som lämnar(troligen) Barca! Han är säkert Peps sjunde val på det centrala mitfälltet(Xavi,Iniesta,Sergio,Keita,JDS,Thiago,Víctor) och det är klart att man hellre spelar(oavsett om det är en sämre klubb) i en annan klubb då!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-25 16:22
Hur kan man vara Arsenalsupporter och kalla Zlatan för fail när han sänkte dom på Emirates så hårt? Där fick ni nåt o fundera på, haha.
Barcelona FCB_armin
2010-08-25 16:21
03/04 var han den störst bidragande orsaken över att vi klättrade så mycket tabellplaceringar som vi gjorde. (Laporta tillsattes som president under samma år, efter att ha haft Beckham som löfte som gick till Real, värvades Ronaldinho istället.)

Ronnie tog hela ligan med storm under dessa år, bl.a. under sin födelsedag hemma mot Real Sociedad med mamma på plats för första gången satte han 1-0 på en snygg frispark i den 86:e matchminuten och vi vann. Han stannade kvar och firade och verkade "prata" med publiken och visade starka känslor. Det var först efter det här som han blev upptäckt som den store liraren trots att Cocu, Luis Enrique & de gamla legenderna fanns på plan.
Atlético addeh
2010-08-25 16:19
Hetfield

Det blir väl mest kel när Ronnie & Messi stöter på varandra på planen. :P
Annons: