/spanien/barcelona/forum/14351.aspx/spanien/barcelona/forum/14351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona .Sami.
2010-11-22 15:07
Suarez en Vampyr?
Barcelona Abbe.
2010-11-22 15:00
Det ska bli intressant att se hur Pep agerar på onsdag, då el Clásico är precis runt hörnet. Vid första bästa tillfälle bör han vila vissa spelare för att undvika skador etc.

Jag blev lite förvånad när Messi fick spela hela matchen mot Almería, men jag antar att han fick order om att vila på planen istället. Matchen var väl hyfsat avgjord vid 5-0 ändå.
Atlético addeh
2010-11-22 14:56
Puyol har fått extremt mycket speltid på sistone och trots att det är en viktig match mot Panathinaikos ser jag gärna att kaptenen vilar. Piqué lär med största sannolikhet starta medan Abidal och Fontás får slåss om platsen bredvid om det blir som jag förutspår och vill.

Kul att Jeffrén är tillbaka fullt frisk igen. Vid en stabil ledning vore det inte mer än rätt att låta honom få några minuter.
Barcelona .Sami.
2010-11-22 14:46
Truppen som hänger med på Onsdag.
Barcelona el Maestro!
2010-11-22 13:58
Hetfield- Megan Fox is a dude//
Javisst, Cristiano Ronaldo har alltid haft den egenskapen, men min poäng var att jag tror att han uppmuntras idag mer av sin tränare, Mourinho.
Kanske kommer vi att få se Cristiano Ronaldo göra till och med en filmning i El Clasico som leder till ett avgörande mål? Det skulle inte göra Mourinho mindre glad även om han ser att det är ojuste.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-22 13:27
el Maestro

C.Ronaldo har väl knappast börjat filma under Mourinhos vingar, han har varit en bortskämd snorunge ända sen Sporting tiden. Jag förstår verkligen inte, han kan ta sig förbi spelare men han väljer att slänga sig, jag kan inte analysera honom.

Äh, vissa samlar på kulor, vissa samlar på hur många frisparkar/straffar de kan få genom att filma. Alla är olika.
elbraco
2010-11-22 13:23
Hetfield

Jag funderar också på det. Jag tror han ser det som någon slags prestige för honom. Det som känns mest logiskt är ju att han vill göra så många frispark/straffmål som möjligt, men hur imponerande är egentligen ett straffmål?
Hans frispark mot Bilbao var ju ett hallelujah-moment för madridfansen, och det kan jag förstå, men straffar....
Dessutom blir även frisparksmålen mindre "värda" eftersom man vet att han har filmat sig till dom. Nä, tacka vet jag Juninho och Roberto Carlos.

Kuriosa: Om jag inte minns fel så var 40 av Juninhos 100 mål i Lyon frisparksmål. Galet snitt!
Barcelona el Flaco
2010-11-22 13:09
Intervju med David Villa där han bl.a. kommenterar att det svåra för honom var inte att komma in det offensiva spelet i Barcelona, utan snarare när det var dags att försvara sig. El Guaje berättar att han hade svårt att anpassa sig till sin nya roll under början av säsongen och berömmer dessutom Pedro för sitt sätt att stressa motståndarna och vinna tillbaks bollen.

Att en spelare av Villa status väljer att lyfta fram Pedro som ett föredöme säger en del om Villas ödmjukhet och inställning.
Barcelona el Maestro!
2010-11-22 13:05
"Jag tror personligen att i hans huvud så är filmningar något som är vackert och hedervärt, det är nästan som att någon klappar på hans huvud så fort han får en frispark/straff med sig. Usch."

Jag är säkert på att det ingår i Mourinhos taktik. D.v.s. att tillskansa sig möjligheter till frisparkar vid minsta kontakt. Han kan ju göra mål på dem, eller hur? Rätt smart.
Mourinho är känd för att ta till alla möjliga knäpp. Någon som kommer ihåg den bok som Drogba skrev om bland annat Mourinho som tränare? Där står det en del av de ”trix” som Mourinho brukar använda sig av. Att ständig protestera är ett annat exempel för att få med sig domaren.
Barcelona Pep the King
2010-11-22 13:00
Ronaldo jävla filmare!!
Atlético addeh
2010-11-22 12:52
Hetfield

Co-sign. Ronaldo har nog kommit till det stadiet att han inte tänker på när han filmar, han bara gör det omedvetet utan att tänka sig för. Det blir nog som ett beroende för honom, ungefär som Maradona är beroende av heroin. Idioter båda två, fast på olika sätt.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-11-22 12:52
Filmningen a la Hollywood är pinsam, ja. Men i sekvensen efteråt där han gråter som en två-åring upprör mig mest.

Upp för fan och spela fotboll istället. Ronaldo är en magisk fotbollsspelare, men det är stora saker som detta som får mig att vilja kasta ut honom ur La Liga.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-22 12:50
Vet ni vad, jag tror att C.Ronaldo har kommit till den punkten att även om han har världens läge att göra mål så väljer han att slänga sig.

Jag tror personligen att i hans huvud så är filmningar något som är vackert och hedervärt, det är nästan som att någon klappar på hans huvud så fort han får en frispark/straff med sig. Usch.
AndreD
2010-11-22 12:48
Det "bästa" av Hussfelt igår var ändå:

"Sneijder har inte spelat bra för att han är trött"

I rest my case.
Atlético addeh
2010-11-22 12:41
Rambla

Den filmningen var nog en av hans mest extrema och fulaste någonsin. Det är inte konstigt att den spelaren äcklar mig när han håller på med sånt där.

Förresten så har det hänt förut att han gjort ungefär så här, dvs ramlat istället för att försöka hinna i kapp bollen och slå in den i öppet mål. Ni hör ju själva hur patetiskt det låter...
Barcelona el Flaco
2010-11-22 12:31
Rambla/

Lol åt den där filmningen. Marängerna sitter säkert just nu med förstoringsglas för att försöka hitta kroppskontakt och därmed försvara sin idols agerande i den situationen.

Precis som elbraco skriver så känns det som en ologiskt filmning med tanke på att han har öppet mål och säkert hade hunnit ifatt bollen. Pinsamt.
elbraco
2010-11-22 12:25
Rambla

Fyfan vad fult. Det finns bara en spelare som väljer att filma trots att han har ett öppet mål framför sig. Hoppas vi får en domare som är medveten om detta, eller att Puyol ger honom en dansk skalle (utanför straffområdet, helst).

Snuskigt bra krönika Taimaz! Hoppas många "haters" läser den.
Varför är det så att jag inte kan läsa kommentarerna, trots att det står 49 kommentarer? :(
Kingh
2010-11-22 12:20
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Hoppas du skämtar. Han avgjorde El Clasico, eller räknar du det också som en match på ``låg nivå``? Han avgjorde ett Milano derby för en vecka sen men det är inte heller någon match på hög nivå. CL-kvartsfinal borta mot Arsenal och gör två mål. m fl
jeffren
2010-11-22 11:26
Måndag är det äntligen tid för att vi återigen ska spöa korkskallarna från (xxxxx) vill inte ens skriva namnet,,,,,,,,

Har tagit ledigt från jobb Måndag-Tisdag så man kan festa till det

Visca Barca

Hoppas att Pep vilar Messi på Onsdag och låter Bojan få chansen
Barcelona Capitán - El tiburón
2010-11-22 11:22
What?

Stämmer det att vi inte fått en enda straff sedan ligastarten!? Ganska otroligt med tanke på hur ofta vi spelar runt bollen i motstådarnas straffområde..

Ronaldos slängning var ju helt patetisk. Ska han gå ner, gör han det väl bäst precis när han är vid målvakten, inte 4 meter efter. Helt galet att han inte fick ett gult kort.

För övrigt hoppas jag att Mourinho närvarar vid klassikern (inte för att jag tror att han kommer åka på nåt straff från förbundet för den delen heller iof)!
Men det är helt priceless att se portugisen åka på stryk efter allt sitt käbbel i media. Lika mycket som han älskar att vinna, hatar han att förlora!
Barcelona tarrak
2010-11-22 09:50
Rambla

Med såna spelare det är inte konstigt att Madrid bara under den här ligasäsongen har fått nästan dubbelt så många straffar som Barca fått under den här OCH förra tillsammans.

Någon som har koll på hur många straffar Madrid fick förra säsongen?
Barcelona Rambla~
2010-11-22 09:07
Ronaldo var i farten i helgen. Det komiska är hur han sitter och tjurar över den uteblivna straffen när hela världen i efterhand kan se vilken filmare han är. Hur kunde han undgå varning för den? Håller ju samma klass som Gilardino för några säsonger sen..
Barcelona .Sami.
2010-11-22 01:04
Han kommer inte bli avstängd.
elbraco
2010-11-22 00:54
Basuuka

Haha, klockren :D "all shot."
Barcelona Hyder
2010-11-22 00:40
Tror absolut inte att Mourinho kommer bli avstängd. Ett liknande scenario var det ju för Pep under trippelsäsongen. Då handlade det om CL i den första matchen mot Bayern Munchen där han blev uppvisad på läktaren. Därifrån gav han sedan Busquets instruktioner, face-to-face. Inget uppseendeväckande då, även om situationen var lite annorlunda från den Mourinho var inblandad i under matchen mot Bilbao men det är ändå värt att notera.
Barcelona älskabarcelona
2010-11-22 00:34
Jämför man från säsongen 05/06 då messi blev a-lag spelare så har han gjort 148 mål på 222 matcher = 0.67 och Ronaldo har gjort 152 på 255 matcher = 0.60
Barcelonistas
2010-11-22 00:30
Barcaholic

sen har messi haft ronaldo som motståndare 4 times och i alla dom 4 har han överglänst ronaldo.

Båda cl semifinalerna 07/08 var messi man of the match, medans ronaldo de motsatta. Cl finalen i rom var det klasskillnad, och dom 2 senaste el clasicon har messi varit med marginal mycket bättre än cristina.
Barcelona Barca4eva
2010-11-22 00:29
Pep the King

Tror inte det =P
Barcelona Pep the King
2010-11-22 00:22
Kommer Mourinho bli avstängd?
Barcelona Barca4eva
2010-11-22 00:17
Barcelonistas

Okej tack! Vet inte vad det blir för straff för sånt men inget lär hända innan El Clasico
Annons: