/spanien/barcelona/forum/14349.aspx/spanien/barcelona/forum/14349.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-08-24 13:22
Köpet av Zlatan må vara ett misstag, men det var han som gjorde målet mot Real i El Clasico. Och sedan vann ni ju ligan 3 pinnar före just Real..
Han har ju egentligen inte ens gjort en dålig säsong i Barcelona med tanke på flera saker:

1 Det var hans första säsong i La Liga
2 Det var hans första säsong i Barcelona
3 Han gjorde en väldigt bra första halva av säsongen
4 Han avgjorde El Clasico
5 Han gjorde 2 mål mot Arsenal i CL
6 Han har bidragit med fysisk styrka i anfallsspelet

Så varför anser många här ens att det var ett så dåligt köp???
VAd har Eto gjort för Inter som Zlatan inte gjort för Barcelona??????????
ZLATAN SKULLE HA HAFT MER TID PÅ SIG!
Det känns som att flera av de4 som klagar på honom nu klagade redan innan han ens hade spelat en match för Barca.
Barcelona Rambla~
2010-08-24 13:20
Något helt annat.

Många har säkert sett denna intervju med Samu tidigare. Den är från Informe Robinson. Det fina är att det är med engelsk text till. Till alla er som inte sett den.

Jag lovar er, det var svårt att hålla tillbaka tårarna. Det är väldigt känslosamt. Del 2 hittar ni längst ut överst till höger.
Barcelona el Maestro!
2010-08-24 13:19
Ämne: Taktiskt sett är Las....Hehe, jag har slutat att läsa ryktarna om Zlatan. Jag är säker på att han inte vill gå till Milan nu. När han fyller 30 år då kan jag tänka mig att han tycka att Milan vore intressant. Zlatan har ambitioner nu på att vinna Champions League. Det kan han inte göra i Milan i dagsläget.
Barcelona Rambla~
2010-08-24 13:17
El-Maräng

Du behöver inte vara orolig, vi vill inte ha Lass om ni så betalade oss för det.

Åjo, bättre bud än 15m kommer Barcelona visst att hitta. Oroa dig inte för det du.
Barcelona westinho
2010-08-24 13:16
Ämne: vem skulle ni föredr....
Det beror på vilka vi möter. Jag tycker Mascherano och Busquets ska rotera, så att båda får mycket speltid.
Barcelona el Maestro!
2010-08-24 13:13
EXTRA.
Ronnie har tydligen skickat ett brev till hans gamla fans i Barca.
Det blir en känslosam läsning för oss.
Tack Ronnie säger jag.
Real Madrid El-Madridsta
2010-08-24 13:10
15m för Zlatan är bra bättre bud kommer ni inte hitta.
Rambla.Perez ger hellre Lass gratis till Spurs än ger det till er.
Barcelona Rambla~
2010-08-24 13:06
Taktiskt sett är Lass som en huvudlös kyckling. Det är min åsikt. Dessutom, Barca kan inte värva en endaste spelare från Madrid. Det kommer aldrig deras ledning (läs Floro) tillåta.

€15m för Zlatan är direkt skrattretande från Milans håll, även om en spelare ingår. Det är väl klart att denna spelare är Boriello och inget annat. Det är honom de vill bli av med. Jag är gansksa så säker på att Pep inte ens vill titta åt honom. Nu vet jag inte var ni fått dessa uppgifter från och om de ens stämmer, men det skulle vara så typiskt Milan. Den summan är vad de max brukar värva för. Jag minns Huntelaar, jag minns även att det var de summorna det talades om när Fabiano var på tapeten förra sommaren. Jag lovar, hade de lagt ett bud på Messi eller Iniesta så hade de kommit med den summan. :P
BigDog
2010-08-24 12:53
Ursäkta att jag svär i den katalanska kyrkan men:
Är Lass Diarra sämre än Mascherano i Barcas system ? För dyr kanske ?
Real Madrid REAL MADRID!
2010-08-24 12:53
vem skulle ni föredra i er startelva av bousqets eller Mascherano om han nu kommer?
Barcelona lameG^
2010-08-24 12:50
Skulle inte säga nej till 15 miljoner euro+pato eller silva. Men tror att Milan menar Boriello när de erbjuder en spelare och där tjänar vi verkligen inget på.

Hoppas att Mascherano skriver på innan la liga startar. Kommer han är vårt mittfält världens bästa utan tvekan och på bänken har vi Busquets,Keita + canteros.

Vi har sålt många backar denna säsongen men ändå känner jag att vi aldrig haft en så bred backlinje trupp som denna säsong.

Vi har Alves,Puyol,Pique,Abidal,Milito,Adriano,Maxwell,Caceres. 8 backar räcker utan tvekan + alla våra canteros.

Som sagt, Ibra stannar och Mascherano skriver på skulle vara perfekt!!
Barcelona Riiio!!
2010-08-24 12:49
Bokat flyg och boende för matchen mellan Barca - Valencia senare i okt.

Vet någon om det går att beställa matchbiljett direkt från hemsidan och sen printa eller om man kan "boka" sin biljett redan nu och hämta ut den dagen innan match te.x??

Det är den enda biten som saknas och vore tacksam för hjälp =)
Barcelona Sam
2010-08-24 12:44
Verkar som Mascherano anländer trots allt. Lite på gott och ont känns det som. Det ända jag är rädd för är om han kommer lyckas anpassa sig till Barcas spel och om han kommer att acceptera bänken då och då.
BigDog
2010-08-24 12:43
Ska bli intressant att se hur pass bra korrelationen Zlatans minuter kontra Barcas ligapoäng stämmer om det blir markant färre minuter för vår anfallsjätte.
Barcelona ★Sami★
2010-08-24 12:42
Fan jag som trodde Mascherano skulle bli klar idag.
Barcelona el Flaco
2010-08-24 12:19
Maxwell ska tydligen blivit indragen i en komplicerad situation från sin tid i Inter. UEFA kräver en förklaring till varför han spelade med ett holländsk pass under sin tid i Italien, med tanke på att han nu har en brasiliansk pass sedan han flyttade till Barcelona, där han är registrerad som icke-EU.

Man misstänker nog från UEFA:s sida att någon från Inter har fifflat med hans dokument för att registrera honom som icke-EU spelare och det vore inte direkt första gången det händer i Inter och Italien. Ingen dom har fällts från UEFA:s håll än och allt hänger nu på hur pass bra förklaring Maxwell har till sitt försvar.
Barcelona tano
2010-08-24 12:11
Ämne: Vad pratar du om? Vi....
Zlatan har väl varit med och vunnit 4 titlar?
Ligan, VM för klubblag, 2xSupercupen.

Å andra sidan är det väl bara ligan och VM för klubblag som är intressanta. Men envisas folk med att räkna titlar ska väl rätt vara rätt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-24 12:07
★Sami★

Det pratas om Boriello, jag hoppas att det är antingen Silva eller Pato.

Lucho

Om man tänker ge bort Zlatan för 15 miljoner plus en skitspelare så kommer jag att bli magsjuk. Seriously.
Delarocha
2010-08-24 12:04
Underbart att Yaya vs Sergio Busquets diskussionen kommit tillbaka. Njuter verkligen av att se alla Yayanisters tårar här på forumet.

All hail Busquets!
Barcelona ★Sami★
2010-08-24 12:04
Lucho
Undra vilken spelare Milan erbjuder.
jeffren
2010-08-24 11:48
Jag har inte läst allt, men vilken korkskalle blandar in Pedro??? Pedro har ingenting att göra med Zlatans situation i laget
jeffren
2010-08-24 11:43
Äntligen är Zlatan på väg bort, att vi köpte honom var och förblir ett misstag

Ibland vet man inte förrens man testat eller hur?

Så det finns ingen att klandra på
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-24 11:42
Hade inte vi haft Pedro så hade ju inte Zlatan bänkats nu eller hur? Det visste han väl inte när han köpte Zlatan?

Sluta gnäll människa. Det är så det funkar inom fotbollsvärlden. Ibland blir inte värvningarna som man tänkt sig. Zlatan är ändå mycket mer lyckad än många andra är. Köpet var det inget fel på, Pep ville ha en stark, stor spelare och fick det han ville ha. Att Zlatan inte passar in lika bra som Pedro i systemet är en annan sak.
Barcelona Lucho
2010-08-24 11:36
15M Euro... Så mycket ryktas Milan erbjuda (+ någon spelare). Om det stämmer och det blir något av detta så kan detta mycket väl vara fotbollshistoriens sämsta deal någonsin.

Som någon nämnde tidigare här, det har sina nackdelar när pengarna som förvaltas i klubben inte tillhör en enskild person utan en "organisation". Det blir lite Monopol-spelande ibland...
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-24 11:35
Vad pratar du om? Vi vann 6 av de titlarna innan köpet av Zlatan.. Men om du nu erkänner att Pep gjorde ett misstag när han värvade honom, ställ då inte frågor som "Är det Peps fel att Pedro spelar bättre än Zlatan?".
2010-08-24 11:35
Håller faktiskt inte med. Zlatan ska fortfarande funka som targetspelare. Såpass bra teknik och styrka har han att klara av o anpassa sitt spel lite. Det är inte bara Barca som ska anpassa sig efter hans spel.

Titta på Villa, han kan fanimig spela på vänsterkanten om det behövs. Såpass kvick och smart är han att klara av det.
2010-08-24 11:32
¡Barça! - Crèma Catalana

Det är också Peps fel att vi har vunnit 8 titlar på 2 år. Acceptera att värvningen inte blev riktigt som han hade tänkt sig, skit i pengarna och gilla läget. Det finns en anledning att vissa sitter där och gör ett jobb och att vi sitter här.

Pep köpte Zlatan, då gjorde han rätt. Det var så han ville ha det.

Zlatan funkade inte så som Pep hade tänkt sig. Fine, det finns fler spelare.
2010-08-24 11:30
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Fel, det är skillnad mellan att gambla och gambla idiotiskt. Det är idiotiskt att köpa en spelare för 700 miljoner kr för att sedan försöka göra om honom till en targetspelare. Istället för att köpa en riktig targetspelare från första början. Till och med du kan hålla med här?
2010-08-24 11:27
¡Barça! - Crèma Catalana

Tvärtom, det är precis så det funkar i fotbollen. Man gamblar alltid när man köper en spelare. Det kan gå bra, det kan gå åt skogen. Det är en risk man tar varje gång man köper någon.

Som sagt, kan rabbla upp hundra spelare på en gång som inte blev vad klubben tänkt sig.

Aquilani, Kaka, Benzema, Ibra, Caceres, Keane, Shevchenko, Quaresma, Babel, Flamini, Ronaldinho (milan), Huntelaar, Van der Meyde, Sneijder (real), Baptista, Gravesen, Albiol, Mutu, Kezman (chelsea)... Jag kan verkligen fortsätta i timmar och skriva om dyra spelare som inte blev som klubben hoppades på. Det är så det funkar.
2010-08-24 11:24
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Men sluta då ställa frågor som "Är det Peps fel att Pedro spelar bättre än Zlatan". Det är Peps fel att man ens köpte Zlatan för att sedan använda honom helt fel och bänka honom.
Annons: