/spanien/barcelona/forum/14348.aspx/spanien/barcelona/forum/14348.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Pablo Gorcon
2010-08-24 14:11
ÄSch, ni har ingen historia. Dinho hit och Messi dit...Vad hände med de RIKTIGA gudarna som Patrick Kluivert, Philip Cocu, De Boer och Sergi?? Där snackar vi Barca-ikoner...
Barcelona A.Gaudi
2010-08-24 14:06
Absolut ingen ronaldinho i Barca igen, han har ingenting att ge oss eller sig själv i barca igen. Mannen är en av vår klubbs största legendarer, utan tvekan. Han är en gud i barcelona, och skulle han återvända som den spelare han är idag skulle det bara fläcka ner den Messias-stämpel han bär idag.

Det vore lite som när Shevchenko kom hem till Milan från chelsea, från att ha varit guldbollen vinnare till att återvända som en helt annan människa. Ronaldinho gör sig bäst i nostalgin helt enkelt.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-24 14:06
Delarocha

Det är tack vare Ronaldinho som Barca har vunnit 2CL 4Ligatitlar och en hel del annat. Innan han kom var vi ett mitenlag!!
Barcelona lameG^
2010-08-24 14:05
delarocha

Hur vågar du skriva så om den som vi ska tacka för att barca är så bra som dem är nu. Utan ronaldinho skulle vi inte varit så här bra som vi är nu och det har vi ronaldinho och tacka för!!
Barcelona älskabarcelona
2010-08-24 14:03
Ämne: Messidinho_10

Du ....
Den som skulle säga att Dinho är inte värt nånting framför näsan på mig skulle få en punch i näsan . Efter allt han gjorde för klubben ! Det är MYCKET TACK VARE HAN att klubben går bra nu . Otacksamma idioter . Kan hålla med om att vi inte behöver han länge för att det är som du säger att han respekterar inte reglerna och gör lite för mycket som han vill . Han bjuder fortfarande på bra fotboll och gör mycket bättre ifrån sig än många andra även om han står still för ofta..specielt mycket mer än Boriello.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-24 14:03
Tyvärr skulle inte Ronaldinho göra något för vårt lag idag. Hans bästa tid är över.

Dock så är han en av mina favoritspelare och jag kommer aldrig glömma hans tid på Camp Nou.
Delarocha
2010-08-24 14:01
Aldrig gillat Ronaldinho överdrivet mycket. Tycker han är alldeles för oprofessionell och springer runt och ska göra roliga tecken till folk på läktaren istället för att fokusera. Ja, det funkade när han hade medvind, men när det började gå tungt för honom och laget var det bara patetiskt och sorgligt att se honom försöka hålla minen uppe och göra roliga gester när han var sämst på planen match efter match. Men om folk här vill ha en sådan spelare tillbaka så varför inte. Lagets prestation är ju inte viktigast. Det viktigaste är ju de individer i klubben. Att de har höga kontrakt och kan göra vad de vill och så att de är lyckliga. helst ska de då vara dyra och inte egentligen vara egna produkter.
Eto'o, Ronaldinho, Zlatan och Toure t.ex. Är dessa lyckliga (höga löner, och få träningspass och mycket gnäll i media) då är jag också nöjd.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-24 13:58
Ronaldinho är Milans viktigaste spelare (och bästa). Sen så springer han lika snabbt som Messi joggar, så jag förstår inte vad han skulle kunna göra på kanten för oss.

Men men, han kommer att vara min favoritspelare tills den dagen jag dör.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-24 13:57
VizzlA^^

Terence Morris, Barcelonas nya basketspelare.
Barcelona el Maestro!
2010-08-24 13:56
Ämne: Tänk om Rosell bara ....
Omöjligt. Ronnie får regelbunden speltid i Milan. Han spelar i princip i varje match. I Barca skulle han idag vara bänkvärmare och det går han inte med på. Ronnie har det väldig bra i Milan.
Barcelona Vampíro
2010-08-24 13:56
Ämne: Jag må vara den typ ....
Haha Edmilson, hur kan den här personen få skriva på SF? Jävligt kul annars att läsa artiklarna. Längtar tills de kommer till Barça, kan se det framför mig: "ikoner: Rüstü Recber, Puyols frisör och Gudjohnsens son".
Delarocha
2010-08-24 13:55
Messidinho_10

Du skämtar va? vad i helvete ska vi ha Ronaldinho till? Sluta romantisera Ronaldinho. Han har inte presterat fotboll på 4 år och respekterar inte klubbens regler. Han är för mig inte värd något längre. Herregud vad jag är trött på Ronaldinho alla dess fans.
Barcelona tarrak
Ämne: vem är det!?..och wt....Någon basketspelare, vet tyvärr inte vem.

Edit: Terence Morris heter han, om man kollar på den katalanska sidan.
Barcelona L.A.M Nr 10
tarrak

Det blir verkligen bara roligare och roligare. Undrar vad de skriver om Barca? Vågar inte ens tänka på saken.

Den där Jacob Appelblom verkar inte ha alla hästar hemma i stallet:)
Barcelona älskabarcelona
Ämne: Tänk om Rosell bara ....
Jag skulle springa naken runt hela stan ifall Zlatan byts mot Dinho :D
Barcelona VizzlA^^
2010-08-24 13:54
vem är det!?..och wtf.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-24 13:52
Tänk om Rosell bara sätter ner foten och byter Ronaldinho mot Zlatan plus dem där 150, då hade jag varit lyckligaste i världen!!
Barcelona el Maestro!
2010-08-24 13:47
Rosell får en guldstjärna av mig i och med att han lyckades få Ronnie tillbaka på Camp Nou så att fansen äntligen kan säga farväl till en sådan legend som han är i klubben.
Klockren matchning dessutom i en Gampermatch där det brukar vara en "fiesta"stämning kring.
Barcelona GeziiMelBarca
2010-08-24 13:42
Z stannar i år tro mig å han gör en RIKTIGT bra säsong. ge han chansen i år bara ! Visca Barca
Barcelona tarrak
2010-08-24 13:42
Jag må vara den typ hundrade personen som sparkar in den här dörren, men Madrid-reds syn på vad som är en ikon är något av det roligaste jag sett. Är det någon som kan förklara hur Edmílson lyckades bli en ikon på de sex(!) matcher han spelade för Villarreal!?!
Barcelona Messidinho_10
2010-08-24 13:37
Hahaha 15miljoner + Boriello siket skämt, 1april har redan varit, lol.
Barcelona el Flaco
2010-08-24 13:35
Rambla/

Den här teckningen beskriver situationen bäst. :P

*Länktips.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-24 13:35
Om nu Ibra lämnar oss till Milan, hoppas jag att det är i utbyte mot ronaldinho :)

Blaugrana13

Nej, den visas inte i sverige
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-24 13:34
Stannar Zlatan så vinner både han själv och Villa på det. Villa är en anfallare som kommer ligga mycket närmare Zlatan än vad Messi, Henry och Pedro har gjort tidigare. Han är en spelare som söker sig i djupled med och faktiskt kan utnyttja Zlatans kvalité. Zlatans skarvningar, styrka och storlek gynnar nog Villa ganska mycket.
Barcelona el Flaco
2010-08-24 13:33
Ämne: EXTRA.
Ronnie har t....
Pep hyllade också Ronaldinho under dagens presskonferens:

"Innan Ronaldinho hade jag aldrig sett något liknande. Han var en viktig bidragande faktor till att ändra stämningen i en klubb som led av depression. [...] Ingen hade förmågan att plocka upp bollen och säga: 'Nu tar jag den och gör mål' som Ronaldinho hade".
Barcelona Blaugrana13
2010-08-24 13:30
Är det någon som har koll på om Barca - Milan visas på tv i Sverige?
Barcelona lameG^
2010-08-24 13:27
Jag tror faktiskt att Ibra kommer göra en mycket bättre säsong om han stannar. Hans uppgift kommer vara annorlunda denna säsongen. Villa kommer pressa och då får ibra göra det han är bra på.

Sen känns han mer motiverad denna säsongen och varit bra på försäsongen.

Säljs Ibra gör vi ett stort misstag för då blir det för tunnt i fram. Om Fabregas hade kommit så kunde vi sålt ibra men nu har vi inte tid och ersätta honom.
Barcelona Rambla~
2010-08-24 13:25
Ämne: Köpet av Zlatan må v....
Nej, vi skulle ha behållt Samu. Då hade vi sluppit den här såpan bara ett år efteråt. Nu hade tyvärr Pep en "feeling" så det är bara att gilla läget och sen gå vidare.
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-08-24 13:22
Köpet av Zlatan må vara ett misstag, men det var han som gjorde målet mot Real i El Clasico. Och sedan vann ni ju ligan 3 pinnar före just Real..
Han har ju egentligen inte ens gjort en dålig säsong i Barcelona med tanke på flera saker:

1 Det var hans första säsong i La Liga
2 Det var hans första säsong i Barcelona
3 Han gjorde en väldigt bra första halva av säsongen
4 Han avgjorde El Clasico
5 Han gjorde 2 mål mot Arsenal i CL
6 Han har bidragit med fysisk styrka i anfallsspelet

Så varför anser många här ens att det var ett så dåligt köp???
VAd har Eto gjort för Inter som Zlatan inte gjort för Barcelona??????????
ZLATAN SKULLE HA HAFT MER TID PÅ SIG!
Det känns som att flera av de4 som klagar på honom nu klagade redan innan han ens hade spelat en match för Barca.
Barcelona Rambla~
2010-08-24 13:20
Något helt annat.

Många har säkert sett denna intervju med Samu tidigare. Den är från Informe Robinson. Det fina är att det är med engelsk text till. Till alla er som inte sett den.

Jag lovar er, det var svårt att hålla tillbaka tårarna. Det är väldigt känslosamt. Del 2 hittar ni längst ut överst till höger.
Annons: