/spanien/barcelona/forum/14346.aspx/spanien/barcelona/forum/14346.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-26 13:05
Har ni märkt hur bra Pep är på att ta bort spelare som är "bråkiga"? Först var det Ronaldinho och Deco som fick gå, sen var det Eto'o som fick gå, sen började Yaya tjata lite, och nu är det Zlatan och hans agent som har hamnat i bråk med Pep.

Jag tror att Peps första regel är harmoni, allt annat kommer efter. Han vill att alla ska dra åt samma håll, det är därför han inte accepterar tjat och annat. Jag tror att mycket av det här "bråket" är pga. snacket från Raiola.
Barcelona el Maestro!
2010-08-26 13:05
Ämne: el Maestro!

Hur l....Jag har följt Zlatan längre än vad du tror.
Inter spelar en annan typ spel. Där har man byggt spelet runt honom. Alla bollar i anffallsväg gick via honom.
Det skulle även Nikola Žigić kunna imponera i Inter om han fick fria tygglar på plan.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 13:04
Clichy #22

Du borde istället oroa dig för vad Wenger ska skylla på efter denna säsong. Kungen av ursäkter.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 13:02
"Pratar du trix så prata Messi som både i landslaget och i Barca ALLTID försöker göra det svårare, och som mot Inter i CL misslyckades kapitalt."

Det är lätt att peka på ett möte i en semifinal där motståndaren var superdefensiv och hade minst 3 spelsare omkring Messi hela tiden, för att få grund för sina argument.

Jag antar att det är svårare att titta närmare på de 47 målen han gjorde under säsongen. Eller?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-26 13:02
el Maestro!

Hur länge har du följt Zlatan? Vad var det han gjorde i Inter, match efter match? Avgjorde i princip allt på egen hand.
Barcelona el Maestro!
2010-08-26 13:00
Ämne: Måste få skriva av m....
Zlatan har inte de egenskaperna. Han kan inte ändra en match på egen hand på grund av sin storlek.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 13:00
Gunners Freddie

Enbart spekulationer från din sida. Enligt de flesta så är det just så det går till. Alltså, Pep lämnar en lista med positioner (och spelartyper) på nytt folk han behöver (om han nu anser sig behöva nytt folk) till nån som klarar spelarköp på ett bättre sätt. Det är sportdirektören som tillsammans med Pep planerar hur truppen ska se ut till nästa säsong.
Spanien Pablo Gorcon
2010-08-26 12:57
Ingen Ibra, ingen Yaya Toure.

Barca har blivit ett pygmélag...hoppas för er skull att canteran har någon storväxt spelare på g då Rosell och Pep bara vill ha katalanska spelare.
Barcelona Edoo9
2010-08-26 12:57
Ämne: Hur det än ligger ti....
Westinho jag tycker att det är just motsatsen som sker om han stannar. Zlatan i Barcelona är inte den gamle Zlatan som gör mycket på egen hand. Men med villa som kan hitta på vad som helst mer eller mindre får vi mer variation i anfallsspelet då han både kan delta i uppbyggnad och va den som ska va sist på bollen innan den hamnar i mål. Sen har vi störst bredd i anfallsspelet så om Zlatan försvinner tror jag inte han hade blivit saknad alltför mycket. Och då ser jag detta endast utifrån det spelmässiga.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 12:56
Pablo Gorcon

Kanske du också kan ge mig den rätta tipsraden till helgens matcher? Jag skulle behöva öka lite på intäkterna känner jag. Det skulle vara bussigt om du kunde ge en hjälpande hand. :)
Barcelona el Maestro!
2010-08-26 12:55
Ämne: "el Maestro!&qu....Kontentan är att han blir det i Barca i och med att han inte är rörlig. Hans bollmottagande har varit oroande. Han saknar också en del av de egenskaper som man associerar med en fysisk storspelare som han är.
Faktum är den att jag hade föredragit Nikola Žigić i hans position. Det säger en hel om honom.

Edit:
Llorante hade varit ännu bättre. Han blir ett par klass bättre än Zlatan i Barca.
Barcelona ★Sami★
2010-08-26 12:54
el Maestro!
Vad sägs om Llorente:)
Barcelona Rambla~
2010-08-26 12:54
Ðavë

Jag tror att problemet till stora delar beror på Peps orutin att handskas med stora egon. Åtminstone egon som inte är stöpta inom klubben. Vi ska inte glömma bort att Pep nu inleder endast sin tredje säsong som huvudtränare för ett A-lag. Innan dess enbart 1 säsong med Barcelona B som då låg i den spanska fjärde-divisonen. Han är inte på lång vägar lika erfaren som Mourinho, Capello och Ferguson när det gäller att handskas med sådana spelare. Det är något som tar tid att lära sig att hantera.
Spanien Clichy #22
2010-08-26 12:53
Skrev igår eftermiddag att jag tycker att Pep inte är lika flink utanför plan som han är som tränare och matchcoach. Nämnde Zlatan som ett exempel.

Känns som att var ute en dag för tidigt.

Guardiola framstår verkligen som ett litet barn med sitt uttalande. Han har bevisligen vad som krävs när det går bra för laget. Men hur pass bra är han som tränare på att hantera motgångar? (Zlatan-affären, uttåget ur CL). Kommer att bli en intressant höst.
Spanien Pablo Gorcon
2010-08-26 12:53
Criff

Snackar du om? Ibra har i princip bara gjort enkla, konventionella mål sista året. Inga trix direkt.

Pratar du trix så prata Messi som både i landslaget och i Barca ALLTID försöker göra det svårare, och som mot Inter i CL misslyckades kapitalt.
Barcelona Kimmen
2010-08-26 12:51
Ska bli kul att se hur Barca klarar sig utan Zlatan i CL mot ett lag fullt av 190 centimeters backjättar som bara knuffar bort Pedro, Villa å de andra.
Barcelona Criff
2010-08-26 12:50
Stolpskottsdagen idag eller?

Vad har Keita som är mittfältare med saken att göra? Behöver han vara lika tekniskt begåvad som Messi för att agera mittfältare i Barca? TVEK!
Zlatan däremot måste kunna trixa o ha sig för att kunna göra mål.. Lite skillnad.
Spanien Gunners Freddie
2010-08-26 12:50
Måste få skriva av mig om Zlatan lite... Det är Peps ansvar som huvud(ledare)tränare att se till att allt fungerar i en grupp med olika individer. Och när det inte fungerar mellan han och klubbens dyraste värvning genom tiderna som han "tvingade" igenom samtidigt som man gjorde sig av med lagets store målskytt så är det ett enormt misslyckande för Guardiola.
Han visar nu att han inte klarar av att ansvara för spelarköp utan bör bara lämna en lista med positioner (och spelartyper) han behöver nytt folk på till nån som klarar spelarköp på ett bättre sätt.

Man köpte Zlatan för att försöka ändra spelsätt lite, för att kunna då och då lyfta upp bollen på Zlatan och bli mer svårlästa. Men hur ofta har det egentligen hänt? Mot Inter när det var dags att börja lyfta lite tog man ut Zlatan och satte upp Piqé istället.

Det som Guardiola borde ha gjort och nu gör när han har facit i hand är att bygga vidare på det Rijkard byggde upp, dvs haft kvar Eto. Med Villa får ni en rörligare forward (som Eto) och det är ett steg tillbaka till det spelet.
Ðavë
2010-08-26 12:48
"el Maestro!"
Zlatan är inte lättläst någonstans. Det har bevisats gång på gång. Frågan är om man hade en plan med honom överhuvudtaget.
Sillyseason
2010-08-26 12:46
Oavsett vad som skett så är det väl tränarens roll att försöka lösa en konflikt OM det nu uppstår en sådan inom gruppen. Det är MINST lika stor del i en tränares uppgift som att coacha laget taktiskt.

Ifall man inte klarar av den biten kommer man få problem, ofta.. Ifall tränaren inte ens försöker utan tjurar ihop? - ja då är det ett hopplöst fall & otroligt dåligt ledarskap.
Real Madrid Djurgårn
2010-08-26 12:45
hur kan Pep säga såhär?

"om jag bara pratat med Zlatan 2 gånger,
så finns det ett skäl till det "

låter som ett barn, inte tränare över världens bästa fotbollslag
Spanien Pablo Gorcon
2010-08-26 12:45
Barca kommer tappa 10 poäng skulle jag tippa om Ibra försvinner. Visst är Pedro bra, men Ibra är mer komplett. Pedro känns som en sämre kopia av Messi och Villa.

Tycker det e kontsigt om Ibra skeppas iväg när träben som Keita är kvar i truppen...
Barcelona el Maestro!
2010-08-26 12:43
Ämne: Hur det än ligger ti....Lättlästa är exakt vad det blir med Zlatan i anfallet. Zlatan tillför inte mycket till Barca. Han har tyvärr inte de egenskaper som Pep sökte med en tung targetspelare likt Rivaldos.

Jah hade hellre föredragit Nikola Žigić i hans position. Zlatan kan inte hålla i bollen så som man vill -han krånglar till det istället ganska ofta. Han är tyvärr inte heller nickstark i hans storlek. Herlst av allt vill han ha en fri position.
Dessuttom har det har visat sig att Barca faktiskt spelar bättre utan Zlatan. Jag tror till och med att han själv har insett det.

Jag hoppas verkligen att Barca och Milan kommer överens illakvick så att vi får lugn och ro i lägret igen.
Barcelona ★Sami★
2010-08-26 12:42
Shet va händer med Zlatan och Guardiola. Har ni problem med varandra. Så prata ut det bara. Så svårt kan det inte vara. Istället att förstöra för Barcelona.
Barcelona Söderqvist
2010-08-26 12:34
Ingen med info om Barcelonas U-17?
Barcelona westinho
2010-08-26 12:30
Hur det än ligger till så har min respekt för Pep Guardiola minskat. Han har verkligen inte skött denna saken på rätt sätt.
Om han nu har problem med Ibra, varför pratar dom inte om det? Varför ska Zlatan behöva gå till honom när det är Pep som har problem?

Behåll Zlatan nu för fan. Utan Zlatan har vi inte alls samma tyngd och bredd i anfallet, då är det lätt att vi blir sönderlästa som för ett par säsonger sedan.
Ðavë
2010-08-26 12:28
Hetfield- Megan Fox is a dude:
"Nu när jag såg klippet så insåg jag hur enormt korkat det är av Zlatan att säga så när han har 100 journalister där. Varför elda intrigerna, även om det stämmer, hur smart är det att göra så?

Pep säger ju att dörren är öppen, jag tolkar det som ungefär: Om Zlatan vill prata, så får han prata med mig. Han är en vuxen man, jag kan inte jaga runt honom."

Bra, nu har du sett vad jag syftade på. Och självklart får man tolka Peps agerande hur man vill.

Jag tycker det är jävligt omoget från båda håll.

Det känns lite som om Barcelona trott sig köpa en sommarkatt. En gullig liten varelse som gör söta saker och som alla kommer älska. Sen visar det sig att katten har en egen vilja och är aningen svår att ta hand om. Säcken plockas fram och plötsligt ligger sommarkatten död på sjöns botten.

Edit: Frågan är helt enkelt. Hur har man scoutat? FM2009? Hur fan kan man inte ta lärdom av vad Mourinho gjort med Zlatan om man är så sugen på att ta Zlatan till Barcelona.
Barcelona Qanii
2010-08-26 11:59
Trodde aldrig att det skulle spåra så mycket som det har gjort senaste dagarna kring ibras vara eller inte vara i laget. Detta är ett internt problem som jag har läst och som pep säger så har det inte att göra med ibras kvaliteter som spelare utan hans sätt att vara alltså hans attityd utanför planen. Det jag tycker är så konstigt är att vet inte klubben hur ibra är som person han ju spelat på topp nivå ett par år ajax, juventus, inter.. Kollar man enbart på spelarens kvaliteter på plan? Alla visste vi ju redan hur ibra är som person lite i alla fall. Det tycker jag är väldigt konstigt! Dessutom var det tränaren själv pep som ville ha honom för han hade dålig "känsla om samuel" och vips ett år senare så är vi där igen fast med en ny spelare?!

Visst ibra ska ha en skuld i detta men glorifiera inte pep för det var han som ville ha ditt ibra och klubben måste ha vetat i alla fall lite om spelare hur han var/är eller? Det helt absurt att köpa spelare för 500 plus samuel för att 1 år senare sälja honom! man visste vad man gav sig in på när man valde att köpa ibra.

Pep må vara världs tränare när det gäller taktiskt men när det handlar om att köpa eller välja spelare håller han inte världsnivå.

Barcelona Steaua/Bukarest
2010-08-26 11:55
Zlatan är en mycket bra spelare när det vill sig, men han passar helt enkelt inte in i Barcelonas sätt att spela. Hans personlighet passar heller inte in i Barcelona, även om Zlatan har visat upp en lite ödmjukare sida under tiden i Spanien.

Men man ska samtidigt inte beskylla Zlatan för något. Jag tycker att han har försökt anpassa sig så gott han kunnat, men han passar helt enkelt inte in i Barca. Zlatan passar bättre i Serie A, på samma sätt som Messi passar bättre in i Spanien än exempelvis England.

Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-08-26 11:54
Förövrigt kommer ju "bråket" mellan Pep och Zlatan otroligt lägligt precis när Barcelona och Milan förhandlar.

Kalla mig konspiratorisk men jag tror följande:

*Barcelona vill sälja Zlatan annars hade man inte ens förhandlat överhuvudtaget med Milan.

*Milan vill köpa Zlatan annars hade dom förhandlat. MEN Milan vill inte köpa Barcelonas överflödiga Zlatan utan de vill köpa superstjärnan Zlatan.

*Zlatan själv är enligt agent Raiola "ingen spelare man säljare utan han går precis när han vill gå". Det är alltså viktigt för Zlatan att inte lämna för att han inte är bra nog och då är det bättre att lämna för att tränaren (Pep) och han själv inte kommer överens och har skilda idéer om hur fotboll ska spelas samt favorisering av Messi osv.

*Pep vill bli av med Zlatan då han bevisligen inte passar in i Peps fotbollsfilosofi och deltar därför smått i denna såpa och säger lagom kryptiskt att "om jag har pratat med Zlatan två gånger på ett halvår så finns det en orsak".

På detta sätt vinner alla: Milan får sin superstar, Barcelona får pengar, Zlatan får lämna med huvudet högt och Pep kan använda David Villa som center och få tillbaka det rörliga anfallsspelet från trippel-säsongen.
Annons: