/spanien/barcelona/forum/14344.aspx/spanien/barcelona/forum/14344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Odjuret
2010-08-26 14:28
Hetfield - Håller helt med dig. Det är i år som är den riktigt stora utmaningen för Pep. Real har fått ett år på sig att spela ihop alla sina stjärnor. Hur många matcher har vi vunnit när den där galne portugisen coachat? Chelsea, Bayern, Inter ser jävligt starka ut. Arsenal blir nog bättre än på många år. Personligen tror jag lite på av ett mellanår i år, och det ska bli intressant att se hur Pep agerar när det börja blåsa. Jag hoppas (och tror faktiskt) att han klarar det med hjälp av de enorma förtroendekapital han har i organisationen och från supportrarna efter sina år som spelare och med det fantastiska jobb han gjort i ungdomsleden. Då kan vi börja snacka om något så märkligt som kontinuitet!
Barcelona ★Sami★
2010-08-26 14:28
Lite nya nyheter om Ibra.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-26 14:27
Jag måste säga att denna soppa är otroligt komisk! Det är dagisnivå från alla håll.

1. Pep ville redan för 2 år sedan ha en target player till laget, då handlade det om Adebayor som någon tidigare har nämnt.

2. När vi värvar en targetplayer i form av Z utnyttjar de inte honom som en target.

3. Zlatan gör inte lika mycket mål och är "dålig" pga att Pep inte använder Z som en target.

4. Zlatan får bära "skammen" för att han är "dålig"??????

5. Visst ska en spelare rätta sig efter spelsystemet, men då kan ni inte punga ut 500 mkr + Samu när ni vet att han inte är samma spelartyp som den han ska ersätta.

6. Att skeppa iväg dyraste spelaren genom tiderna efter enbart en säsong till ett REA pris är så jävla dåligt!

Slutord.

Köper du in en viss spelartyp som du varit ute efter och när du äntligen får honom ska du väl använda dig på det sättet du köpte in honom?!

Skulle vi byta ut Samu mot en striker kunde vi lika gärna ha köpt Defoe lixom.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-26 14:27
Varför är det här helt plötsligt Peps fel? Ni förstår väl att hela sprickan som uppstod är tack vare den där feta pizzabagaren till agent som Zlatan har. Om han inte står bakom Raiolas uttalande, varför ber han inte honom att hålla truten?

Tänk på det istället för att skylla på Pep.
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-08-26 14:26
Säga vad man vill om detta, men det är ju helt jävla uppenbart att Zlatan och Pep är trötta på varandra. Det är ju helt uppenbart att Pep vill ha bort Zlatan... Vad som sedan sägs via media är ju mindre viktigt...
Barcelona Rambla~
Det är nu konstaterat. De som håller Raiola högt här inne, anser det vara omoget av någon att istället vilja lösa problem internt inom klubben.

Jag säger då det...
Sillyseason
Ämne: Ronaldinhoism

Jag....
Beskriv om dina superkällor som bekräftar att Zlatan & pep haft FLER än 2 samtal inom de senaste 6 månaderna. Det ska bli intressant..

"El Kaiser de Michoacán" - Samtidigt löser han inte konflikten internt heller, förr eller senare spårar det ur.
Barcelona westinho
2010-08-26 14:25
Ämne: Ronaldinhoism

Jag....
Vadå Zlatan ljuger? Det är väl omöjligt för dig att veta. Varför skulle Zlatan ljuga? Pep dementerade det inte heller (nej han vill inte prata om det i pressen) och verkade inte förvånad heller. Det finns en spricka mellan Zlatan och Pep, och det är Peps ansvar att fixa den sprickan.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 14:25
El Kaiser de Michoacán

Tack!
2010-08-26 14:24
"– Om jag bara pratat med honom två gånger på sex månader så beror det på något. Det finns alltid en anledning till saker och ting."

Vad är det som är så omoget? Om han nu har sagt det så säger han mer eller mindre till pressen: "Jag vill inte prata om det här med er". Är det omoget att göra så istället för att göra som Zlatan?
Barcelona Rambla~
2010-08-26 14:24
Sillyseason

Lägg du ner hyckleriet istället!

Vad vet du om att Pep vägrar att tala med spelarna? För att Zlatan påstår det? Naiv?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-08-26 14:23
Sillyseason//

Oavsett vad som ligger bakom Peps uttalande så kan man ju även vända på hela steken och och säga att Pep är betydligt mognare som INTE väljer att ta det hela genom media till skillnad från Zlatan.

Edit: Rambla hann före.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 14:23
Ronaldinhoism

Jag menar varken att det finns eller inte finns någon konflikt. Det vet inte jag. Det jag dock menar är att om det finns en konflikt, så tänker inte Pep berätta för pressen vad det handlar om. Han har konsekvent vägrat att uttala sig om spelare i pressen, speciellt Zlatan, för det gynnar inte klubben att han gör så.

Vad har inte skett? Det enda jag skrev att Zlatan ljuger om han påstår att han och Pep endast har pratat 2 gånger under 6 månader.
Sillyseason
2010-08-26 14:22
"Pep har principer, han vill inte uttala sig i media om det finns konflikter. Han vill i sådana fall lösa det internt."

Genom att inte prata med spelarna, det löser verkligen problem. Lägg ner hyckleriet.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-26 14:19
Ämne: Ämne: Ämne....
Rambla.

Menar du att det inte finns någon konflikt mellan Z och Pep? Jag menar du säger att Pep vill lösa det internt men det har ju inte skett.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 14:19
Sillyseason

Det du inte förstår är att Pep vill inte diskutera ämnet med pressen.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 14:17
Pep är inte tillsatt som tränare för att byta pampers på Zlatan och Raiola. Det får de faktiskt acceptera.
Sillyseason
2010-08-26 14:16
Ämne: Ämne: Ämne....
Klart som tusan man påstår något man skriver?...

"– Om jag bara pratat med honom två gånger på sex månader så beror det på något. Det finns alltid en anledning till saker och ting."

Det omogna svaret.
Barcelona Rambla~
NoGo™

Raiola lunchar med Galliani. Det är de två tillsammans som lägger upp en strategi hur de ska agera de här dagarna. Vad som ska sägas i media osv.
Barcelona Goliador
Ämne: Jag tror att Zlatan ....
Kolla upp vilken katalansk tidning som helst så ser du att det du påstår är helt åt häcklefjäll
Barcelona ★Sami★
2010-08-26 14:14
Raiola kan verkligen förstöra för en klubb.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 14:14
Ämne: Ämne: Jag tro....
Pep har principer, han vill inte uttala sig i media om det finns konflikter. Han vill i sådana fall lösa det internt. Till skillnad mot Zlatan och hans agent som gärna pladdrar på i media. Om det är omoget, so be it.

Zlatan ljuger!
2010-08-26 14:12
Sillyseason

Vad var det som var så omoget av Pep? "Dörren är öppen", är det vad som stör dig? Stör det dig att Pep inte torkar Zlatan varje gång han bajsar?

Barcelona Abbe.
Ämne: Ämne: Jag tro....
Det finns en skillnad på det inlägget och dem flesta andra här. Rambla avslutade med "påstår jag".
Barcelona NoGo™
Rambla~

Hehe ja det är ju bara att kolla på bilder från träningar osv så ser man att det inte stämmer, plus att de hade en middag för inte så länga sedan och mötet innan säsongen nu så.

Utspelet kommer väldigt lägligt nu när förhandlingarna med Milan är igång, har en känsla av att en viss Railoa har den del i det hela. Sorgligt att det blev så så här faktiskt.
Sillyseason
2010-08-26 14:10
Ämne: Jag tror att Zlatan ....
Och detta vet du? Okeeeeeej.. Pinsam du är. Ibra sa det, pep bekräftade det (på sätt & vis genom ett omoget svar).

Innan du sitter och säger åt andra att de bara "gissar" så kanske du borde granska dig själv lite.
2010-08-26 14:09
Jag sticker ut hakan och säger att trots trippeln och ligatiteln så är det faktiskt i år som Pep har fått en rejäl utmaning. Let's face it, Pellegrini och Schuster var bara temporära lösningar tills Mourinho (eller dylikt) skulle bli tillgänglig.

I år så får Pep möta en mästare, och ett lag som på pappret ser starkare ut än på många, många år. Alla storlagen ute i europa har blivit betydligt starkare, så vi får se om Pep har vad som krävs. Han tror på vissa principer och hittills har det funkat, men kommer det att funka i år?
Barcelona Rambla~
2010-08-26 14:06
Jag tror att Zlatan ljuger när han påstår att Pep bara har pratat med honom 2 gånger under 6 månader. Han blåljuger påstår jag!

There I said it! :P
Barcelona nosskirneh1
2010-08-26 14:03
Goliador

Bara för att man har vissa favoritspelare som man absolut inte vill se lämna så kan man inte argumentera emot vad laget har presterat sen Pep tog över. Tro mig, jag vill verkligen se att Zlatan stannar och vart han än säljs kommer det bli ännu en stor förlustaffär för klubben pga Peps taskiga hantering av spelarköp. Och den kritiken är befogad men sportsligt kan inte ens den mest negativa människa hitta något att klaga på!
Barcelona Rambla~
2010-08-26 14:03
Goliador

Nej, det är bättre att han sparkar iväg dem så långt det bara går. Ju hårdare, desto bättre. Heja Pep!
Annons: