/spanien/barcelona/forum/14343.aspx/spanien/barcelona/forum/14343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zeptan.
2010-10-14 23:24
Nån som vet var jag kan hitta dem 2 första delarna till krönikan "Legenden om Pep Guardiola" ? hittar bara del 3, 4 och 5.
elbraco
2010-10-14 23:10
Gud är störst!

Vet du vad dom menar men att det skulle vara "a way to protect what Fc Barcelona represents"? Jag tolkar det som om att man vill ha bort alla medgångsfans :P vilket iofs är konstigt det med eftersom man betalar, vad är det, 1500:- per år?

Jag menar, har man stått i kö för medlemsskap i 10 år känns det som om man förtjänar det vare sig om man är under eller över 14 år.
elbraco
2010-10-14 23:05
FcB

Skön bild på Adriano (?) som kramar om dom :D
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-10-14 23:04
Intressant artikel, angående att Barcelona ska begränsa möjligheten att bli en medlem hos klubben. Se länktips.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-14 22:54
Okej, då är jag med!

Ja det håller jag med om. Sen finns det ungdomar med klubbkänsla.. får hoppas att Thiago är en av dom :)
Barcelona el Flaco
2010-10-14 22:33
Angående ynglingarnas inställning har Sergio Busquets vid flera tillfällen sagt att de B-lagsspelare är otroligt blyga och ödmjuka när de får chansen att träna med A-laget. Av det man har fått läsa har jag åtminstone inte fått det intrycket att de ska vara arroganta och fått hybris.

Om jag får smyga in med mina egna reflektioner så tycker jag att talangerna måste vara idioter om de får för sig att gapa till sig en plats i A-lagstruppen nu i ett skedde när Barça har en tränare som kan den egna akademin in och utantill. Pep lär säkert ge Thiago & Co chansen i framtiden, det gäller bara för att ta vara på den.

Bara en sådan sak att Albert Puig, en av de ansvariga för ungdomsakademin, har sagt att Pep Guardiola brukar även gå och se på när 13-14 åringarna tränar visar på det intresset och tilltron el míster har för La Masia.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-14 22:15
Hetfield,

Ang det du skrev tidigare ikväll om Thiago. Har han uppträtt på det sättet eller skrev du det bara om utifall att" så att säga?

Jag har fått intrycket av att Thiago är en skönt kaxig typ, men absolut inte bortskämt och anser sig vara mer värd än de andra? Har jag missat något?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-14 22:13
FcB

Så otroligt vackert, man blev nästan tårögd.

1.70-ligan

Nu pratade jag om utifall han väljer att lämna, men också generellt om dagens ungdomar. Vad har hänt med blod, tårar och svett? Det verkar som att så fort en yngling får känna smaken av framgång och pengar så ska det blåsas upp hela tiden.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-14 22:11
Grabbar kolla in detta! Så jävla fint gjort utav Barca.

I länken kan ni se hur Barca spelare bjuder in handikappade barn för att spela fotboll med dem under en träning. Stort!

Més Que Un Club
Barcelona Barca4eva
2010-10-14 21:02
addeh

Ingen match?! Aww =(

Ne skoja bara, är medveten om det men är man uttråkad så är man det :P
Atlético addeh
2010-10-14 20:42
Tjocken8

Förutom att det mittfältet får mig att dregla så både tror och hoppas jag att den uppställningen kommer vinna många titlar i klubbens färger. Dessutom kommer förmodligen Iniesta finnas kvar om 3-4 år, så det vore ingen vild gissning att dessa tre kommer rotera mycket på mittfältet. Andrés kommer väl precis som nu även vikariera som anfallare när det krisar.
Barcelona westinho
2010-10-14 20:40
Hetfield

Samtidigt kan man förstå dem. Jonathan dos Santos och Thiago Alcántara har mer än en gång bevisat att de håller på högsta nivån. Bojan blev uppflyttad när han var 16, Xavi blev uppflyttad när han var 17 och Iniesta var också väldigt ung när han blev uppflyttad. Wilshere i Arsenal får stort förtroende av Wenger och startar de flesta matcherna, endast 18 år gammal.

Jag förstår faktiskt inte varför JDS och Thiago inte får mer speltid. De borde få spela vissa matcher från start, som t.ex. mot Osasuna på hemmaplan eller något sånt. Det är dags att de skolas in i A-laget nu, de är inte så unga längre.

Anledningen till att Cesc är så bra redan vid så ung ålder är kanske för att han fick stort förtroende redan vid 16-17 års ålder. Ju längre man väntar, desto längre tar det för de att nå världsklass-nivå.

Barcelona Tjocken8
2010-10-14 20:31
Mittfältet barca om 3-4 år, en gissning:

--------Busi---------
Cesc--------Thiago

Eller iniesta ist för Cesc!

Edit: får även inte glööma Oriol Romeu och JDS!
Atlético addeh
2010-10-14 19:56
Som ni alla förstår så är inte tippningsfunktionen helt rätt inställd ännu, men det är ett spår i rätt riktning och det kommer fungera precis som innan renoveringen av sidan snarast möjligt.

Det finns ingen match mellan Allsvenskan och Barcelona.
Barcelona Mrfaariis
2010-10-14 19:42
Vadå tippa nästa match . Allsvenskan- Barcelona ???
Barcelona Barca4eva
2010-10-14 19:21
Grabbar grabbar, bättre att vi diskuterar inför mötet mot Allsvenskan istället! Blir storkross alltså!
Atlético addeh
2010-10-14 19:06
Hetfield

Jag skulle inte gråta blod, men nog skulle jag känna väldigt stor besvikelse om Thiago lämnade klubben. Att satsa på Pastore istället för Thiago finns inte på min karta, och även om jag är förtjust i den förstnämnde så anser jag utan tvekan att de egenproducerade talangerna skall gå i första hand. Jag ser minst lika stor potential i Thiago som i Pastore, och därför hoppas jag för allt jag är värd att halvspanjoren förblir Barcelona-spelare i många år framöver.

Hm, den som lyckas lösa gåtan hur Barcelonas mittfält kommer se ut om 3-4 år kan få en stor guldpeng av mig. Någon som kan komma med en gissning?
Barcelona Messidinho_10
2010-10-14 19:00
1.70 ligan

Ja han är bra också vet inte hur bra han e på talanger..
2010-10-14 18:54
El Kaiser de Michoacán

Jag är bara trött på vissa så kallade talanger som tror att deras bajs luktar godare än resten, de måste väl inse att allt tar tid.

Det finns två sätt för en b-spelare att bli en permanent spelare i A-laget: 1. Man har en enorm talang 2. Man sliter och kämpar om en plats
Pedro är ingen märkvärdig spelare, men han har kämpat och slitit om en plats och se vart han är nu. Vad fan slappna av, ni är bara runt 20 och ni spelar för världens bästa klubblag, vet de ens hur lyckligt lottade de är?

Jag är så trött på alla klausuler "om jag inte får spela X antal minuter så lämnar jag. Om jag inte får kontrakt med X pengar så lämnar jag bla bla". Håll klaffen och kämpa om en plats istället för att låtsas som att någon ska torka spelaren varje gång han skiter. Usch.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-14 18:43
Messidinho,

Jag tror att detta kan bli Peps sista säsong i Barca. Men det kan också bli många framöver. Svår att säga faktiskt!

Min personliga favorit som ersättare hade isåfall varit Ancelotti. Även om jag inte gillar Chelsea så gillar jag det han har gjort med klubben. Tycker de spelar en mycket roligare och offensivare fotboll nu under hans styre, än vad de gjorde tidigare.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-10-14 18:43
Hetfield//

Jag gillar din no-bullshit approach men å andra sidan tycker jag inte det är helt orimligt att Thiago anser sig vara bra nog att ingå i A-lagstruppen och den uppfattning är han inte ensam om. Framförallt eftersom på hans position så finns endast Xavi, Iniesta och Keita.

Och även om man inte ska gulla för mycket med talanger så tror jag Thiago är en sådan spelare som man inte ser speciellt ofta och bör hålla lite extra i. Dessutom tycker jag att Thiago skall ha lite extra cred då han har varit i Barcelona sen han var 14 år och gått igenom Cadete B, Cadete A, Juvenil B, Juvenil A och nu Barcelona B. Det visar på talang och vilja.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-14 18:38
Har haft lite funderingar grabbar, ärligt talat hur många här inne tror Pep kommer stanna kvar? Jag tror han har gjort sitt i Barca tyvärr.. det behövs nytt blod i klubben.

Frågan är då vem som ska ta öve,r min personliga favorit Wenger, jag vet att Barca har varit ute efter honom flera gånger men Wenger+Fabregas nästa säsong. Vad säger ni om det?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-14 18:29
Visst, men frågan är om inte Nolito skulle kunna tillföra mer åt A-laget än vad Jeffren kan? Isåfall kanske han kommer att lämna istället nästa sommar. Vi får se vad som händer. Jag tror Nolito får chansen att visa vad han går för i A-lag-sammanhang under säsongen nu. Sen är det upp till han själv om han tar chansen, så att säga. Samma sak gäller nog Jeffren.
2010-10-14 18:29
Om Thiago väljer att lämna så gråter jag inte blod, vi har redan hans brorsa som påstås vara ännu bättre. Givetvis så vill jag att han stannar kvar i Barcelona, men om man ska bete sig som en bortskämd snorunge så får man väl vara det.

Jag ser även Pastore som en ersättare till Iniesta.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-14 18:20
Ja, det finns några exempel. Båda Thiago Motta och Oleguer värvades till b-laget kring 20 års ålder och de lyckades efter typ ett par år att etablera sig i a-laget.
Men det händer väldigt sällan.
Jag tror inte att det kommer att hända med Nolito. Jag har svårt att tro det, eftersom vi har Jeffren som har väntat länge på sin tur i a-laget.
Barcelona petersays
2010-10-14 18:19
1.70-ligan.
Vi har redan Bojan och Jeffren som kämpar för att slå sig in och få speltid. En till ung up and coming forward från b-laget kommer nog inte på tal. Vill man ha en stark forward som backar upp för Villa så kommer man garanterat värva en erfaren och etablerad spelare som kan konkurrera om startplatsen. Nolito skulle på höjd bli bänkvärmare men säkert hamna utanför truppen.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-10-14 18:17
Hetfield//

"Personligen så vill jag ha Cesc i laget, jag ser Cesc som Xavis naturliga arvtagare men inte för mer än 40 miljoner."

Co-sign! Även om Thiago och Jonathan har stor potential så är dom inte i närheten av Cesc just nu. Jag är fullt medveten om att det skiljer några år mellan dessa två och Cesc men ska man vara ersättare till Xavi så duger inte potential utan då måste man vara the real deal. Och det närmsta Xavi man komma är just Cesc.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-14 18:12
Petersays,

Möjligt att det inte har hänt förut, men nu har trots allt Nolito redan varit och nosat på A-laget och uppenbarligen har han tagit några steg framåt i sin utveckling sedan den dagen han köptes till Barca Athletic. I nuläget håller han La Liga klass, och är den forwarden som ligger överlägset närmast till hands när Pep behöver plocka från B-laget.

Hans kontrakt går ut nästa sommar. Då är det kört för en fortsatt karriär i Barca B, den saken är klar. Antingen lämnar han för en mindre klubb i högstadivisionen, eller så blir han en utmärkt truppspelare för A-laget.. vågar man släppa Nolito? Om hans karriär fortsätter uppåt i samma takt kan vi ha stor nytta av killen i framtiden.

Tiden får utvisa hur det blir, men jag ser det verkligen inte som någon omöjlighet att han får A-lagskontrakt. Förstår inte riktigt hur du kan jämföra sannolikheten att det skulle bli verklighet med att Messi går till Real? ;)
Barcelona petersays
2010-10-14 17:55
1.70-ligan.
Du får gärna ge mig exempel på spelare som värvats i den åldern och som värvats enkom för att hjälpa Barca B spela sig igenom säsongen - men som istället hamnat i a-laget. Har inte hänt. Nu är det klart att det kan hända. Men att en spelare spelar upp sig så ofantligt är ganska sällsynt och jag tror helt enkelt inte Nolito pallar det. Visst rent teoretiskt kan det hända. Men rent teoretiskt finns det även en chans att Messi lämnar för Madrid vid nästa transferfönster, att jag skrapar fram 5 miljoner på triss eller att jag ser en apa i kostym rida på en livs levande giraff på gatan när jag går ut ikväll.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-10-14 17:44
Har Villa tangerat Rauls rekord, eller?

Eller är han 1 bakom?
Annons: