/spanien/barcelona/forum/14341.aspx/spanien/barcelona/forum/14341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2010-08-26 17:57
Hur det här än slutar så tror jag inte vi kommer få reda på vad "sprickan" berodde på, och om vi nu skulle få det så skulle vi nog bara få se ena sidan av myntet. Pep kommer inte att prata, Zlatan pratar nog gärna. Troligtvis stannar det bara med en "anledning", precis som i Eto'o-affären där det slutade med en "känsla".
Barcelona ★Sami★
2010-08-26 17:52
Tycker vi släpper Zlatan snacket. Och riktar oss mot Cl lottning:)
Atlético addeh
2010-08-26 17:49
1.70

Visst är det synd. Hade Zlatan lyckats fullt ut och dessutom bidragit med den nya dimensionen till spelet han faktiskt skulle hade han haft många fina år framför sig i den katalanska huvudstaden.

Ronaldinhoism

Angående denna spricka som uppstått mellan Pep och Zlatan vågar jag inte uttala mig om. Något verkar vara fel, men exakt hur mycket sanning det ligger i allt som skrivs vågar jag inte sia om. Att Pep inte pratat med Zlatan mer än två gånger det senaste halvåret låter bara absurt.
Barcelona jopo
2010-08-26 17:43
Då drar man snart för att kolla Malmö FF U17 - FC Barcelona U17 på Swedbankstadion :D
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-26 17:42
Addeh,

Du har helt rätt att Z's kroppsspråk och attityd var nonchig under våren. Kan det varit DÅ denna "konflikt" som finns uppstod?
Berättade Pep för Ibra varför han bänkades eller blev det bara "Zlatan du sitter på bänken" utan någon förklaring? Då är det inte konstigt att man surnar till.

Det vet vi inte. Hmmm. Soppa var ordet! Hoppas det löser sig väldigt snart så vi kan blicka framåt mot premiären!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-26 17:41
addeh,

Jag förstår. Visst är det så, tråkigt nog. Därför är det kanske lika bra att han lämnar.. men det var inte det jag menade med det förta jag skrev, tidigare i eftermiddags.

Jag menar att jag tycker det är synd att situation är så som den är. Att inte Zlatan kunde fått bli en stora spelare i Barca han faktiskt hade kunnat bli, om han bara hade varit lättare att ha att göra med.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-08-26 17:39
Lottningen kan ses här live på Uefas hemsida. :)
Atlético addeh
2010-08-26 17:37
1.70

Du missar min poäng. Det är inte frågan om att Zlatan rent målmässigt gjorde en bra första säsong. Det handlar om så mycket mer. Läs mitt förra inlägg så hoppas jag du förstår vad jag menar.

Henry var ödmjuk, kunde sitta på bänken utan att gnälla (åtminstone utan att agenten gnällde) och gav alltid 100% när han väl fick chansen. Jag tycker Zlatan såg ganska nonchalant ut under våren, vilket förmodligen var stor del till att han fick skåda de sista matcherna från bänken.
Real Madrid vanbasten_9
2010-08-26 17:35
Club de Fútbol

sunkiga Milan vann mot Real på bortaplan!
Atlético addeh
2010-08-26 17:33
Ronaldinhoism

Självklart inte, men precis som jag skrev längre ned i mitt förra inlägg handlar det om så mycket mer än själva spelet. Zlatan attityd och kroppsspråk på planen gick inte hem.

Ibra saknade seny. Den ödmjukhet som krävs för att lyckas i en klubb som Barcelona. För mycket Zlatan & för lite Bojan helt enkelt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-26 17:31
addeh,

Som Henry fick t.ex. Han presterade inte heller bra första säsongen i Barca, men nästa var han magisk. Det är inte helt lätt att acklimatisera sig till en ny klubb med en gång och ofta tar det ett år för en spelare innan man riktigt börjar prestera.. Zlatan visade ändå glimtar av vad han är kapabel till ifjol och jag tror vi hade fått se mer av den varan denna säsongen.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-26 17:27
addeh

Jo men du kan lixom inte värva en världsstjärna med vissa egenskaper och sedan förvänta dig att han ska vara lika bra som året innan när han måste byta spelsätt?
Tex Du kan inte förvänta dig att Dani Alves ska vara lika bra som han är idag om du förbjuda honom att löpa fritt på högerkanten utan måste vara en old school defensiv högerback, förstår du vad jag menar?

Zlatan gjorde det relativt bra, han gjorde över 20 mål, men visst som du påpekar så spelar kroppssråk och attityd in och där håller inte Z Barca klass.
Atlético addeh
2010-08-26 17:21
Ronaldinhoism

Jag var väldigt skeptisk till värvningen från början, och trodde aldrig Zlatan skulle passa in i harmonifyllda Barcelona. Även om jag ville ha fel, så blev det som jag förutspådde.

1.70

Jag förstår inte riktigt vad du menar med "inte en riktig chans"? Zlatan spelade de flesta matcher förra säsongen, utom de allra sista så Bojan tog hans plats. Det handlar om så mycket mer än själva spelet. Zlatans kroppsspråk och attityd är det största problemet. Man kan inte bara ändra någon personlighet, tyvärr.
Real Madrid Club de Fútbol
2010-08-26 17:19
Hmm en liten såpa om zlatan kanske? Antagligen gör han precis som sin idol Ronaldo och kör alla 4 klubbarna. Inter, Milan, Barca, Real... Skulle inte förvåna mig om han skiter i att leverera i ett sunkigt milan detta året och sedan fiskar mou hem honom till real? Kanske... Kanske inte? Vad tror ni? Är det en möjlighet?
Barcelona Abbe.
2010-08-26 17:19
Ämne: någon som vet om Lot....
Eurosport sänder lottningen. Tidigare år har man haft tillgång till lottningen via UEFA's hemsida också, om jag inte är helt ute och cyklar.
Barcelona Abbe.
2010-08-26 17:18
Jag kan förstå att en spelare som Zlatan har Raiola som agent. Deras personligheter passar ihop. Raiola är dessutom agent åt fler problemskapare, så som Balotelli och Mido. Det jag inte förstår är att en spelare som Maxwell har pizzabagaren som agent. Dem två passar inte ihop, åtminstone inte utåt.
Barcelona davidpique93
2010-08-26 17:17
någon som vet om Lottningen kommer finnas på någon stream? eller om man kan se den gratis någonstans :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-26 17:10
Addeh,

Men har klubben gett honom en ordentlig chans? Jag tycker han har visat tendenser på att han kan bli riktigt bra den kommande säsongen..

Jag är inget Zlatanfan och om han inte kommer överrens med Pep/inte kan acceptera att vara en av många stjärnor, så ska han självklart försvinna.
Men jag kan ändå inte låta bli att störa mig på att vi inte gav han en ordentlig chans att bli något stort i klubben. Och om han nu lämnar, några dagar innan fönstret stänger, så ser det helt plötsligt inte alls lika bra ut i offensiven..
Barcelona Messidinho_10
2010-08-26 17:06
Zlatans agent ligger bakom allt detta. Barca gick ut med uttalande att Raiola förstör Zlatans image.

När ska Zlatan fatta och sparka iväg honom?? Han måste förfan fatta det nu.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-26 17:05
addeh.

Zlatan va inte den spelaren för det spelet barca spelar innan han köptes heller.
Pep använde han fel, så om det är någon som är besviken så borde det vara Z.
Men ja, Z ska bort då han är mer än target player än striker.
Atlético addeh
2010-08-26 16:59
1.70

Det spelar ingen roll om Zlatan är en stor spelare som besitter kvalitéer som ingen annan har i Barcelona. Då han inte passar in i spelet för fem öre ser jag ingen anledning att behålla honom.

Hade bara Zlatan gjort vad som förväntades av honom skulle han till hundra procent bli kvar denna säsongen. Jag förstår Pep, det klart han är besviken.
Barcelona Antonio Puerta
2010-08-26 16:54
Huntelaar hade ändå inte vart fel som backup han kan prestera och det gjorde han i Real men ändå fick flytta !
Atlético addeh
2010-08-26 16:51
Jag tror Huntelaar hellre väljer att få speltid i Schalke än att sitta på läktaren i Barcelona.
Barcelona Barclasico
2010-08-26 16:48
Kan ni skicka en länk, en länk som Ronaldinho hade på sig barca tröja igår !, förutom fcbarcelona.cat !
tacksam för svar !:)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-26 16:46
Det som irriterar mig är egentligen på det sätter Zlatan lämnar. Han är en stor spelare som utan tvekan hade varit en tillgång för oss kommande säsongen. Han har kvalitéer som ingen annan har i Barca. Men pga han och Pep, likt två småbarn, inte kommer överrens med varandra så kan han inte fortsätta i klubben.

Allt annat talar egentligen för att han borde vilja stanna! Han har uppenbarligen inga problem med lagkamraterna.. de gillar ibra och ibra giller dem. Han vill vinna titlar - något som han lär kunna göra med Barca. Zlatan hade ett OK första år i klubben och av det vi sett på försäsongen har man mer att ge i år.. tyvärr kommer vi nog aldrig få se det, och ser ut att tappa en sisådär 300 mille på en säsong.
Barcelona ★Sami★
2010-08-26 16:45
Rambla
Jag skulle vilja ha en ung Nesta:)
Barcelona Rambla~
2010-08-26 16:43
Antonio Puerta

Enligt milanfolk så verkar ju Huntelaar vara på väg till Schalke 04. Dessutom så tror jag inte Barca vill ha någon spelare i utbyte. De vill ha pengar och ingenting annat.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 16:41
Ämne: Rambla~

Vi får se....
Det är möjligt, men Zlatan lutar inte åt Milan för några 30m i alla fall. Jag tvivlar dessutom på att de har råd med hans lön. Fast kanske han går ner i lön en aning om han garanteras att få stanna i klubben under många många år?
Barcelona Antonio Puerta
2010-08-26 16:41
Ämne: vanbasten_9

Du få....
Ramla

Hur ser du på Zlatan affären vet att du vet lika mycket som mig och alla andra, men tror du Huntelaar blir inkluderad i en Deal Med Zlatana som verkar dra till milan?, hur tror du affären till slut slutar !
Barcelona Rambla~
2010-08-26 16:40
Jag tycker att Zlatan gör rätt i att gå till Milan. Där får man spela så länge man är en stjärna oavsett hur man presterar på planen. Dessutom så är man garanterad att vara kvar i klubben en lång, lång tid. Milan är ju som en familj. :)
Annons: