/spanien/barcelona/forum/1434.aspx/spanien/barcelona/forum/1434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Erik Satie
2016-01-04 15:32
@Liunil Masse:

Otroligt jämnt i toppen också. Villareal ligger bara en poäng efter Real exempelvis.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-04 15:32
Erik Satie Zidane har till och med stuckit till Munchen många gånger och studerat Pep samt fått råd av honom. Pep borde bett honom dra, inte bra om han blir lyckad i Real...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2016-01-04 15:30
Hur stark är inte La liga i år, seriöst? Barca, Atletico och Real har tappat sjukt många poäng redan. Real har tappat poäng hemma mot Malaga, vi har tappat poäng hemma mot Deportivo. Vad fan? Vartenda bortamatch är extremt tuff också. Hur det finns folk som på riktigt inte tycker la liga är världens bästa liga. Det enda negativa med ligan är hur ligan sköts, usla domare, inga åtgärder mot rasism. Men kvalitén på lagen är the best.
Barcelona Erik Satie
2016-01-04 15:29
Real försöker desperat efterlikna Barca genom att ta in Zidane som ny tränare. Skillnaden mellan Guardiola och Zidane är att den förstnämnde gjorde succé med B-laget, det har verkligen inte Zidane gjort. Vi får se hur det slutar. Ser gärna att Benitez stannar.
Barcelona Mdawg
2016-01-04 15:26
If there aren't any sudden changes, Rafa Benitez will no longer be Real Madrid's coach this evening. [@hectorfernandez]

Om inte något stora förändringar sker, så sparkas alltså Benítez.

Detta intygar några trovärdiga källor på twitter.
[@dianakristinne] & [@rafaelh117]
Barcelona Rambla~
2016-01-04 15:04
MessiyoyO 10

Problemet är bara, vilken rutinerad och etablerad tränare vill ta över ett B-lag? Pep och Lucho är nog lite av ett unikum, väldigt motiverade och dedikerade just för kopplingen de båda hade till klubben som spelare.

Snarare borde man från början ha tagit någon som kan La Masia utan och innan när man istället valde att ta in Eusebio. Trots att man hade lovat jobbet till Oscar Garcia, en riktigt produkt av La Masia både som spelare och tränare. Han om något hade kunnat förvalta det Pep och Lucho lämnade efter sig. Aja, det är lätt och vara efterklok nu med facit i hand. :(
Barcelona MessiyoyO 10
2016-01-04 14:49
Rambla

Så går det när man tar in orutinerade tränare och tror att det ska gå vägen. Man drog ingen lärdom av tiden med Eusebio som tränare. Istället så anställer man ytterligare en åsna som håller på att sänka Barca B åt helvete.

Om man tror att det är enkelt att utveckla ett lag som Barca B så tror man fel. Det håller inte med dessa orutinerade gubbar. Man behöver en tränare med Peps mentalitet. En hårt jobbande och motiverande coach som ständigt får ut max av sina unga spelare. Detta håller inte....men det tar nog 2 år innan ledningen förstår och agerar.
Barcelona Rambla~
2016-01-04 14:35
Fuerza

Kan bara instämma, så känner jag också. Allt det hårda jobb de gjorde och den höga standard de satte känns nu som helt bortblåst. Både Pep och Lucho skötte Barca B på ett jävligt professionellt sätt. Det var hård disciplin och hårt jobb som gällde för alla spelare. De båda hade även en proffisg stab under sig och allt sköttes på ett sätt så att man kunde tro att det var Barcas A-lag de tränade och inte Barca B.
Barcelona Rambla~
2016-01-04 14:24
@Abbe.:
Haha, jo det stämmer. Jag köpte hypen om honom i Brasilien och lurades med i de högt ställda förväntningarna. Lite komiskt så här efteråt när det ganska snart stod klart att Pep inte var det minsta instresserad av honom.
Barcelona Fuerza
2016-01-04 14:18
Tycker att man har urinerat på både Pep's och Lucho's arbete med B-laget. Deras arbete och slit tog Barca B till Segundan och det borde varit HÖGPRIORITET att behålla laget där. I Segundan får de unga spelarna möta bra fotbollslag och spela inför större publik. Det gynnar bara övergången till A-laget. Dessutom är mer pengar och publicitet involverade för alla parter. Nu har man skitit ned detta trots att klubben har kapital och resurser för att komfortabelt hålla laget i Segundan. Förmodligen bäst förutsättningar i hela regionen.

Det är förmodligen detta som stör mig enormt - att man inte uppskattat allt hårt arbete våra tidigare tränare har gjort för att ta upp B-laget där de hör hemma. Jag kan inte skylla på Gerard då Eusebio på egen hand sket ned ALLT i B-laget på väldigt kort tid och lämnade en söndertrasad trupp med ett skitnödigt självförtroende. Usch!
Barcelona Abbe.
2016-01-04 14:16
@Rambla~:

Nog för att värvningarna av Traffic-spelare känns aningen suspekta, men jag vill minnas att du sportsligt var rätt så förtjust i Keirrison. Stämmer inte det? :-)
Barcelona neymar JR
2016-01-04 13:59
Rambla Vi får helt enkelt se hur han presterar i b-laget Men själva det bolaget inte är under granskning är smått otroligt
Barcelona promasteryy@gmail.com
2016-01-04 13:51
Tack :)
Barcelona Rambla~
2016-01-04 13:45
@neymar JR:

Det vet jag om, ca €7m om jag minns rätt? Fast det är samma företag oavsett vilket. En för hög summa enligt mig dessutom.
Barcelona Rambla~
2016-01-04 13:44
När vi ändå är inne på saker som stör mig (ja jag är inne i en gnällig period). :)

Hur länge ska sopan Gerard få fotsätta köra Barca B i botten? Efter Eusebio trodde jag att "the Botten is Nådd" men denna Gerard verkar ju fan vara ännu värre (hur nu det kan vara möjligt). Jag gillar inte att sparka tränare till höger och vänster utan förespråkar hellre tålamod och att de ges lite tid och en chans att implementera sina idéer på laget. Fast under Eusebio och även nu med Gerard, enough is enough, det finns ju inget som tyder på att raset kommer att hejdas. Han är ju på väg att köra Barca B rätt ner i Tercera Division direkt.

Bara inte ledningen gör samma misstag som med Eusebio, man väntar för länge med beslutet och det blir för sent.
Barcelona neymar JR
2016-01-04 13:42
Rambla Sen så har vi inte värvat Robert utan lånat in honom med en köpoption efter den här säsongen
Barcelona neymar JR
2016-01-04 13:41
En rätt så mäktig introduktion av dom nya numren som arda&vidal får av klubben Time to play
Barcelona Rambla~
2016-01-04 13:35
@påfågeln:
Nja, Rosell var inte verksam alls i klubben när de spelarna värvades. Det var under Laporta styre och med Txiki som sportchef. Din teori hade annars varit logiskt ja, för Rosell och Bartomeu är ju av samma skrot och korn enligt många av oss. Fast nej, de värvningarna kan vi inte skylla på dessa herrar.
Barcelona Rambla~
2016-01-04 13:32
@Joppe9:
Hej, självklart bokar du biljetter, flyg och hotell var för sig. Blir mycket billigare. Du köper biljetter på Barcas websida och skriver ut dem själv eller så hämtar du ut dem på Camp Nou under matchdagen (ja eller dagen innan). Bästa tipset på hotell måste vara det här, ligger bara 200m från Camp Nou och har en skön pool på taket. Har själv bott där. :)
Barcelona påfågeln
2016-01-04 13:30
Rambla: Hade inte Henrique och Keirrison-värvningarna Rosell som upphovsman? Txiki valde dem knappast av sportsliga orsaker. Rosells pack styr ju fortfarande klubben...
Barcelona Andresito
2016-01-04 13:29
@Flavía:

Lite onödig diskussion, men whatever.

Vi kan nog enas om att samtliga här inne vill ha kvar Benitez i Real Madrid.

I och med att Madrid har åkt ut CdR så kommer de spela en match i veckan i 6 veckor, mot enkelt motstånd där man knappast kommer att tappa poäng.
Varför kommer de inte tappa poäng? Ta en titt på Madrids spelschema. Det enda "konstiga" poängtappet har kommit mot Gijón, utöver det är det lag som Málaga, Valencia, Sevilla, Atlético och Barcelona som tagit poäng av marängerna.

Håller dock med dig om att saker hade förbättrats om Benitez sparkats. Det självklaraste är att spelarna hade känt en lättnad, speciellt Isco och James, men även spelare som Benzema och Ronaldo. Men om nu Madrid skulle hamna på efterkälken ännu mer i ligan, finns det verkligen någon tränare som hade kunnat komma ifatt Barcelona och Atlético?
Jag hoppas på att Madrid kraschar ordentligt, inte att man tar 3 poäng i svåra bortamatcher och att man krossar smålagen för att blåsa upp luftslottet. Jag vill att de hamnar så långt efter som möjligt.

Slutsats? Benitez Madrid vinner mot smålagen, sexigt eller inte, så vinner man ändå och plockar sina poäng. Dock har man samtidigt otroligt svårt mot de större lagen. Om Benitez nu skulle börja vinna mot dessa också, som exempelvis Valencia igår, så är det liksom ingen poäng med att hoppas på att Benitez är kvar.

Själva poängen med Benitez i Real Madrid är väl ändå att han ska tappa poäng och få laget att halka ifrån titlarna. Gör han det om han tar 3 poäng mot Valencia på bortaplan? Svar nej.
Kan du nu dagen efter vara besviken på att Madrid inte vann mot Valencia? Eller känner du glädje av att Negredo missade friläget i 93e minuten?
Barcelona Barcelonistas
2016-01-04 13:29
Rojadirecta kan du se alla matcher
Barcelona promasteryy@gmail.com
2016-01-04 13:28
Hej Barca Fens!

Kan någon hjälpa mig?
Vart kan jag se barcelona B S tream? Eller Tv.
tacksam för hjälpen.
Visca Barca
Barcelona Rambla~
2016-01-04 13:22
Till något annat. Den här värvningen av brassen Robert. Även han ägs delvis av det där företaget Traffic eller hur? Hur fan kommer det sig att dessa suspekta affärer med det företaget tillåts fortsätta? Det luktar pengatvätt lång väg. Jag minns när Henrique och Keirrison värvades, då klagade alla på Txiki, även jag, på hans skumma värvningar av spelare som delägdes av detta Traffic. Fast nu är ju inte Txiki kvar och ändå fortsätter dessa bisarra värvningar. Visst var väl även Douglas delägd av Traffic?

Vad fan är det som pågår?
Barcelona Rambla~
2016-01-04 13:18
@Bästelona y M3ssi y BernaLeo:

Han är inte till salu oavsett vad the Mirror påstår.
Barcelona neymar JR
2016-01-04 13:17
THE MIRROR Ungefär lika trovärdigt som valfritt Facebook-konto
Barcelona Barcelonistas
2016-01-04 13:09
Om Benitez vinner en titel så lovar jag att hänga mig vid närmsta torg. Chansen är större att Lord Marlboro blir världens bästa MB.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-01-04 13:03
@Flavía:

Det roliga är han kommer gå för typ 19-20...
Barcelona Joppe9
2016-01-04 12:56
Hur bokar ni era resor? Paketresor på nån sajt eller allt var för sig?
Tänkte åka ner och kolla på Barca -celta i feb. Nån som kan rekommendera hotell mm? Mvh
Flavía
2016-01-04 12:46
Liverpool are prepared to offer 16M for Barcelona goalkeeper Marc-Andre ter Stegen (23). Barcelona want 27M. Buyout fee is 90M. [mirror]
Annons: