/spanien/barcelona/forum/14332.aspx/spanien/barcelona/forum/14332.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid vanbasten_9
2010-08-26 16:22
Huntelaar är påväg till Schalke 04 enligt Milannews för ca €15M. Pengar som kommer gå till Ibra-affären. Snackas från italiensk media att Milan och Barca är överrens gällande priset, ca €30M, men det kommer inte betalas direkt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-26 16:22
Dessutom har Inter lagt ett bud på 23 milj euro för masken.. Härligt att de trissar upp priset för Barca :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-26 16:20
Fyfan vilken match igor!!

Ett minne for livet helt klart. Jag kommer lagger upp videos fron kvallen imorgon do jag kommer hem till Sverige.

Halsningar fron Barcelona! :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-26 16:14
Isåfall hoppas jag verkligen inte Ibra lämnar. Vi ska bredda truppen, inte tunna ut den ännu mera!
Barcelona Barca4eva
2010-08-26 16:09
1.70-ligan.

Tror jag knappast =P
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-26 16:07
Om Zlatan nu lämnar, tror ni klubben kommer ordna en ersättare innan fönstret stänger?
Barcelona el Maestro!
2010-08-26 16:05
I Milan får Huntelaar inte chansen på grund av sin ålder. Han är ju yngst. :P. Det går inte att peta gamla gubbarna!
Barcelona DM1982
2010-08-26 16:05
Ämne: Vad säger ni om €30m....
Huntelaar ska tydligen vara klar för Schalke. Hur som helst så hade det varit nej tack. Tror inte att det finns någon offensiv kraft som Milan skulle kunna tänka sig att ge som vi behöver. Om det fanns någon defensiv kraft så skulle det kanske vara intressant men nu verkar det som om Mascherano mer eller mindre är färdig för oss så det behövs inte.

Nej, det enda som gäller är en försäljning där endast kontanter ingår. För pengarna så köper vi Mascherano och lägger undan lite för nästa års värvning av Fabregas.
Barcelona Goliador
2010-08-26 16:02
Ämne: Men dina åsikter kri....Jag har en nyhet till dig delarocha. dina åsikter är också helt meningslösa och ointressanta pga att de är just åsikter i ett forum på svenskafans.com.
Om du följer mina tidigare inlägg så kanske du skulle fatta varför jag tog upp etoo, och att etoo inte var huvudspåret utan ett exempel på vad Pep har gjort som jag tycker har varit dåligt efter cl 2009.
Ett hett tips, kolla det varje gång innan du ger dig in i att börja argumentera.

Om du tycker att varje diskussion här på forumet ska vara grundad på något annat en det som står i tidningar eller vad folk har för åsikter så kan du lika gärna lägga ned hela forumet.
Det sista du skrev om Guardiola är precis det jag tycker att Guardiola är ute och cyklar med. En bra tränre kan lösa konflikter med spelare som är lite stökiga utan att behöva sälja dem direkt när det uppstår problem.

Ponera att Barca köper in en ersättare till zlatan för x antal miljoner och samma situation uppstår så är det inte hållbart i längden att göra sig av med allt och alla, när allt som krävs kanske är några mer samtal än 2 på ett halvår för att lösa situationen.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-26 16:00
Ärligt talat så tycker jag att Pep har hamnat mellan stolarna av ett politiskt och ekonomiskt spel.
Att köpa Zlatan kom som ett hastigt förslag av Laporta via mobilen till Pep. Det fanns inga långa planeringar eller så, utan bara en impuls. Laporta såg hur Real utrustade sig med Kaka och CR och han vill skaffa en motvikt.
Jag är ganska övertygad om att Laporta tryckte fram hela Zlatans grej på Pep. Det är inte så lätt att säja nej till ett förslag som själva chefen är totalt besatt av. Prova själva på er arbetsplats.
Laporta var säkert helt besatt att slutföra affären med Zlatan, precis som han var besatt av Henry under tidigare år.
Zlatan har hamnat i Barca till stor del av Laportas drivande kraft och charm. Vad Pep hade att säga vägde nog en liten bråkdel och Laporta lyckades säkert och charma Pep med hela idén. Laporta har en stor del av skulden till situationen, inkluderad så klart den enorma summan.

Och nu återigen så hamnar Pep framför en våg med påtryckningar från chefen om besparningar. Rosell vill sanera ekonomin. Han vill inte ha en 12 milj euro bänkrumpa per säsong.
Vissa uppgifter visar att klubben har gått back förra säsongen med 60 milj euro. Vi har redan diskuterat de här sakerna om klubbens skulder och vinstkapital. Det är ganska rörigt.
Men ändå så kan klubben få en ekonomisk bunt om Z säljs. Rosell tänker inte på det sportliga i Zlatans fall. Han ser en stor möjlighet att spara utgifterna och få in pengar till kassan.
Det är klart att Rosell vill driva fram sin ekonomiska linje. Fallet Chyg är också ett exempel på det.
Pep kunde kanske tänka sig att Z stannar, men han kan inte garantera speltid. Då kommer påtryckningar från chefen.

Så värvningen av Z var inte rent sportligt beslut av Pep, utan det var mycket annat runt omkring så tvingades fram Z till klubben. Likadana krafter kan tvinga bort honom nu.

Pep har det största sportliga ansvaret – vad kan han göra när han ser att spelet fungerar bättre med andra små pojkar?
Messi och Xavi får en annan behandling eftersom det inte finns någon som kan ersätta dem lika bra. Det är därför de spelar alltid, inte för att de är från La Masia.
Pep var bered att bänka Puyol för Chyg, om Chyg skulle visa sig vara bättre. Pep kommer att spela med Villa förre Bojan och Pedro, om det visar att han är bättre.

Jag vill gärna att affären ska bli klart så fort som möjligt. Det har blivit för mycket tjafs som stör harmonin.
Ger oss en bra summa och hejdå. Då kan vi lösa ut Mascherano och laget blir komplett.
Inga problem i anfallet – vi har Messi, Villa, Bojan, Pedro, Jeffren, Iniesta och glöm inte Adriano som kan också ta en vikariat om det krisar sig.
Vi kommer att snurra runt Real på Bernabeu om alla är friska, utan Zlatan:D
Barcelona el Maestro!
2010-08-26 15:58
Rambla~//
Fast jag skulle tycka att Huntelaar blir en bra back up. Skulle tro att Pep skulle kunna utveckla honom. Huntelaar är holländare och det skulle göra att han har något lättare att komma in i Barcas spelsätt. Han är skolad i 4-3-3 systemet.
Han gjorde succé i Ajax men han floppade i Real Madrid. I Milan har han ju inte fått chans att växa in i laget. Han har fått väldig lite speltid.
Så 30 mille euro och Huntelaar skulle jag nog tacka för.
kaliber
2010-08-26 15:56
Smogen, väl skrivet, kan inte hålla med mer.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 15:50
Det är ingen hemlighet att Samu hade problem att följa Peps taktiska direktiv. Ok, oftast gjorde han det men knappast utan att ifrågasätta dom. Det håller inte i längden oavsett om Pep har fel eller rätt.

Dessutom, Pep såg själv inifrån klubben ett och annat om hur trupen fungerade redan när han själv tränade Barcelona B. Han visste exakt vad han ville göra när han tog över efter Rijkaard.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 15:48
Jag säger det samma. Han säljs nog till Schalke 04 som det ser ut. Då vet vi i alla fall vilka pengar det handlar om när det gäller Zlatan. En ren försäljning lär inbringa åtminstone €40m. Det är som situationen ser ut i dagsläget mer än vad jag vågat hoppas på.
Delarocha
2010-08-26 15:47
Men dina åsikter kring huruvida Eto'o var ett problem eller ej är helt meningslösa och ointressanta.

Då dina åsikter bygger på lösa rykten, det du ser på tv och det folk påstår ha läst/sett.
Dessutom är Eto'o inte längre kvar. Så förstår inte vari intresset av att DU tycker att Eto'o inte var ett problem ligger.

Eller är din åsikt bättre grundad än någon annan? För jag tror bestämt att Eto'o var ett problem. Han har hamnat i konflikter i de flesta klubbar + landslaget han varit inblandad i och är en högst kontroversiell person på gott och ont. Så att tro att det INTE var ett problem med Eto'o kräver fan en förklaring eller välgrundade argument.

Och Pep har ju visat att det spelar ingen roll om du presterar på plan eller ej. Funkar du ej socialt/harmoniskt med gruppen försvinner du.
Barcelona Barca4eva
2010-08-26 15:45
Rambla~

Nej tack XD
Barcelona Rambla~
2010-08-26 15:43
Vad säger ni om €30m + Huntelaar?
Barcelona Goliador
2010-08-26 15:35
Ämne: dubbel....
Delarocha....
Hmm. Självklart inser jag att Pep har bättre grund än jag att stå på, när det gäller Etoo. Men vad är vi här för? Att rabbla statistik och kyssa folk i arslet? Det jag kommer med är egna åsikter och de kan du hålla med om eller inte! Men om du letar efter fakta så är du nog på fel ställe grabben..
Det jag menar är att jag inte tyckte att etoo var ett problem med tanke på hur bra han spelade och hur bra barca spelade med honom. Något annat kan jag inte gå på.
Barcelona lameG^
2010-08-26 15:30
Känns som zlatar har hittar sin position nu. Iallafall igår så kändes han mycket bättre och säkrare än förra säsongen. Hoppas han stannar ytterligare en säsong.
Delarocha
2010-08-26 15:28
dubbel
Delarocha
2010-08-26 15:28
Goliador

"Eto'o var inte ett problem enligt mig".

... vet inte hur jag ska svara på ett sånt här dumt citat. Inser du själv vart det brister? Du såg Eto'o hur ofta, 1 gång i veckan, under matcherna? Du tror då du har koll nog för att göra en sån bedömning?

Suck.
Barcelona Gaucho!
2010-08-26 15:25
Någon som har koll på vilka spelare som kommer starta mot MFF (u17) ikväll?
Real Madrid Ronaldo10
2010-08-26 15:25
Victor sanchez klar för getafe... Fakta om han?!

PMA ISÅFALL!
Barcelona GeziiMelBarca
2010-08-26 15:15
Jag tycker hela peps å zlatans bråk förstör för laget, pep har ganska mycket att förbereda inför denna säsong och det är inte direkt en bra början när det förekommer sådana diskussioner, när det gäller zlatan så IFALL han stannar så har han en säsong att göra bra ifrån sig och det blir inte lättare av att ha en tränare som motståndare. ifall ingen av dessa 2 klarar av att säga till den ena att vi borde ta ett snack, så tycker jag presidenten ska rycka in och fixa ett möte åt dom!
Barcelona Goliador
2010-08-26 15:15
Ämne: Goliador

Lever du....Rambla...Guardiola red på en våg av förändring under första säsongen. Precis på samma sätt som man sett i många olika klubbar runt om i världen, även i allsvenskan med Stahre i AIK. Det var för komplicerade strukturer i barcas omklädningsrum och rijkaard hade tappat kontrollen både taktiskt på plan och i omklädningsrummet.

Guardiola kom och införde strängare regler (det ska jag inte ta ifrån honom) vilket barca behövde just då och rensade bort en del omotiverade spelare. Det var precis rätt för barca i det läget. MEN Pep har fått en övertro på att allt måste vara perfekt i omklädningsrummet. Etoo var inte ett problem enligt mig. Men Pep hade en känsla att det var dags att ta bort honom, vilket inte kan förklaras på något annat sett än att han var orolig över etoos uttalanden i pressen. Samma sak nu med Zlatan.

En skicklig tränare måste kunna ta hand om spelare som är speciella. Pep verkar närmast konflikträdd, inte en särskilt bra egenskap.
Barcelona ★Sami★
2010-08-26 15:12
Barcelona har träning idag. Och den börjar kl 7. Vi får se helt enkelt om Zlatan är med eller inte.
Spanien Clichy #22
2010-08-26 15:09
Rambla~ //

Det är ju klart att allt hör ihop med Milans förhandlingar. Vet inte riktigt vad du menar där. Jag tycker det är lustigt, särskilt som en del, inklusive du, inte tyckte det fanns fog för att säga att Pep inte är så flink utanför plan.

Jag tror dock inte att du kallat folk för zlatanist. Och det var inte meningen att ge det intrycket heller, så miss av mig där ifall du tog det så. Konstaterade bara att en del här använt den sortens underkännande av de som inte har samma åsikt.

Hetfield- Megan Fox is a dude//

Jag kan bra tänka mig att det var så, han är ju en fantastisk spelare som säkert väckt fotbollsintresset hos många. Och antagligen kommer samma sak att hända när Zlatan lämnar. Jag tycker inte det är något fel med det heller. En del supportrar en klubb, andra supportrar en spelare. Jag vet vad jag själv föredrar men tycker inte de som ser på det annorlunda är sämre supportrar.

Det jag ifrågasätter är snarare det att folk med en viss syn på saken försöker undergräva andra synsätt genom att stämpla meningsmotståndare som något negativt, i det här fallet zlatanister.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-26 15:08
Delar din åsikt Smogen.. Man borde skött allt detta på ett annat sätt än vad man gjort..
Barcelona tano
2010-08-26 15:08
Ämne: Det här håller ju fu....
Håller med även här. Spelarnas ansvar är t.ex. att göra bra ifrån sig på planen, utvecklas och lyda tränaren.
Tränaren å sin sida är chefen som har som del i sin arbetsuppgift att hålla samman trådarna. Han ska styra laget. Han har ett ansvar. Han har liksom spelarna också en hög lön för sitt ansvarsfulla jobb.

Men vi ska också ta i beaktande att detta kan vara mycket svårt i vissa fall beroende på omständigheter. Pep kanske inte klarade av det den här gången men det behöver inte betyda att han är skit och kass som vissa påstår här på forumet. Alla är människor och gör misstag, så är det bara. Sedan finns det ju en grupp människor som istället tror att tränare är gudar och aldrig gör något fel, dessa är ju minst lika tappade.
Barcelona ★Sami★
2010-08-26 15:07
Bra skrivet Smogen
Annons: