/spanien/barcelona/forum/14331.aspx/spanien/barcelona/forum/14331.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-12-06 16:35
precis ronaldinho vann tom dubbeln med barca och han var överlägset bäst i världen. han lekte sönder allt i barca men i vm gick det inte lika bra.

cana vann inte ens en titel i juventus 06 men gör ett bra vm och det räcker. fattar inte hur mupparna inte kan se detta.
Barcelona Barca4eva
2010-12-06 16:35
Som att Sneijder skulle vinna priset ifall han var med i Top 3...

Barcelona SaM__-
2010-12-06 16:32
Har varit mycket snack om huruvida Sneijder borde ha vunnit priset eller varit topp 3. Men återigen så måste jag påpeka som jag har gjort i flera år nu och måste vara lika konsekvent även idag.

Priset är ett individuellt pris! Jag tycker det är löjligt att spela på argument om att Sneijder vann allt med Inter som var en kollektiv bedrift men det betyder inte att Sneijder inte var en bidragande faktor. Sen vet vi även att vart fjärde år är det, tyvärr för det här priset, VM och det väger otroligt tungt. Vem minns inte hur Ronaldinho inte ens kom topp3 2006 efter en supersäsong med barcelona där han vann dubbeln, halvtaskigt vm, och skaplig höst sen i Barca.

Och rent individuellt är och har, och ja jag är färgad, barcatrion presterat bättre under 2010 som individer under de tillfällen man har lirat.
Barcelona Rambla~
2010-12-06 16:26
När Barca vann trippeln fanns det många som ifrågasatte att Messi van priset. Var det kanske samma personer som nu argumenterar för att Sneijder bara för att han ingick i ett lag som vann en trippeln bör vinna priset? För det ska kommas ihåg, han vann ju knappast trippeln på egen hand. Vilket vissa nästan verkar få det till. Vad är det som säger att en spelare som vunnit 3 titlar med sitt klubblag automatiskt måste vinna priset? En oskriven regel?
Barcelonistas
2010-12-06 16:20
dessutom räknas det även hur bra du har presterat nu ochså.

Både Xavi,Iniesta,Messi har varit gudar medans sneijder har varit lika bra som en råtta.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-06 16:17
Tre Barcaspelare är topp 3 i världen - Tre La Masia produkter är topp 3 i världen..

Fan vad stort! Jag tycker alla tre är lika värda priset, fast av olika anledningar. Därför känns det skönt att de alla tre blev nominerade. Förstår besvilkelsen hos Interfansen att inte Sneijder är nominerad, men i ärlighetens namn tycker jag det var rätt.
Okej, han har gjort en otrolig säsong och vunnit trippeln med Inter och kom tvåa i VM.. men efter VM har han inte presterat i närheten av att kallas för "bäst i världen"...I ärlighetens namn är han inte lika bra som någon av Barcas fantastiska 170-liga... Och det hade varit orättvist att uteluta någon av dessa tre, bara för att inte ett lag ska ha alla nominerade.
Min åsikt!

Jag struntar i alla avundsjuka fans och gläds till 100% för denna triumf för Barca, La Masia och fotbollen!
Barcelonistas
2010-12-06 16:15
jag kollade på alla hollands matcher i vm och Spaniens, och utan att överdriva kan jag säga att iniesta gjorde ett mycket bättre vm än snejider. och i finalen så var Iniesta matchens lirare. Snejider? :S var han ens på plan i vm finalen?

Vm är det största du kan vinna presterar du bäst i det så är det självklart att du ska vara nominerad till top 3 ffs.

PedroRodriguez

Chelseas forum är ett skämt "the shed" :S mupparna är fortfarande bittra på andres som skicka ut dom med en yttersida.
PedroRodriguez
2010-12-06 16:09
Haha förstår inte hur avundsjuka alla andra fans är för att vi har så enormt bra spelare. Checkade nyss in Chelseas , Inters , Man U's forum och hela högen klagar på att Iniesta är nominerad och att Sneijder inte är det.
Samtalsämnet är alltså att det är ''skandal'' att Ini är med och inte Sneijder.

Barcelonistas
2010-12-06 16:03
Man blir lite frustrerad när man hör muppar i olika forum som säger att "Iniesta är me bara för han gjorde målet i finalen" tycker de är helt absurt och tänka så!

Iniesta låg bakom alla mål spanien gjorde i vmet. han var vms bästa spelare tycker han presterade i varje match.

KOLLA LÄNKTIPS HELA SÅ FATTAR NI VA JAG PRATAR OM.
PedroRodriguez

Tänk er att Barca har dom 3 bästa spelarna i världen!!
Visca La Masia
MES QUÉ UN CLÚB !
Blaugrana_Messi10
Sneijder borde vara glad att han var nominerad till priset.. men visst känns det bittert det kan jag hålla med om. Men hur som helst fan vad skönt. 3 Barca spelare!!
Barcelonistas
2010-12-06 15:53
Barca Skapar guldbollevinnare, real madrid köper haha klockrent!
Barcelona .Sami.
2010-12-06 15:48
Fan vad Barca äger!! Dom krossar allt!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-06 15:42
Det något bisarra i utelämnandet av Sneijder är att han alltså även hade varit tvungen att vinna VM för att knäcka Xavi, Iniesta & Messi.

Det om något måste ju bevisa att de tre barcalirarna är i en helt egen klass, alternativt att VM betyder enormt mycket. Vilket i sin tur då klargör att Lionel Messi är i en helt egen dimension!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-12-06 15:42
Iniesta förtjänar att vara där. Det är bekostnad på förra året då han inte ens blev nominerad. Enligt mig så borde Xavi vinna priset naturligtvis.
Atlético addeh
2010-12-06 15:35
Klint

Absolut, det handlar helt väldigt mycket om vilka lagsympatier man har och jag kan tänka mig att framför allt Inter-supportrarna inte är så speciellt nöjda för tillfället, det hade inte jag heller varit. Men det jag reagerar på allra mest är hur fotbollsälskare i allmänhet inte kan tycka att Iniesta & Messi vore värda att placeras bland de tre främsta fotbollsspelarna i världen. Ser man rent talangmässigt är det en självklarhet, sedan är ju hur mycket man ska gå på vunna titlar när man delar ut en sådan utmärkelse.

Även om jag personligen är väldigt nöjd för tillfället och tycker att Iniesta, Xavi & Messi är världens tre bästa fotbollsspelare, känner jag ändå någon sorts empati för alla upprörda Inter-supportrar som självklart ville ha Sneijder på den listan.
Barcelona Pep the King
2010-12-06 15:34
Mojito - Culé (un estilo de vida)
Laporta hade sjukt rätt!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-06 15:32
Joan Laporta;

"Real köper guldbollenvinnare, Barca skapar dem"

Hur rätt hade han inte vår expresident..!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-06 15:31
Hehe, kolla gärna på Euro Talk, Anna Brolin är med. Det är något med fotbollsintresserade tjejer som får blodet att hetta till lite hos mig :P

Xavi ska vinna guldbollen, enough said.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-12-06 15:30
Iniesta, Xavi eller Messi har chans att vinna priset?

Alla tre världstjärnor, alla tre fostrade i klubben.

Hur stort som helst.
The Special Five
2010-12-06 15:24
Väldigt sorgligt att maränger och Inter fans skyller på FIFA, det är ju inte dom som röstar fram de nominerade, varför har folk så svårt att förstå det?
Barcelona JakeSully
2010-12-06 15:19
Skönt & se alla avundsjuka maränger. Dem tror att man måste vinna allt för att bli nominerad. Tyvärr är det inte "Cannavaro/Italien"-effekt på det hela (än idag frågar man sig varför han vann :S).

Messi gjorde 47 mål på 51 matcher, vann skytteligan i CL och slog flera andra rekord. Senast en person gjorde 47 mål (Ronaldo 1997) så vann han också VÄRLDENS BÄSTA SPELARE. Fullt förtjänta 3 platser av Barca's supertrio. <3

P.S. - Man bedömer den individuella skickligheten och där är Messi #1 odiskutabelt.
Barcelona Klint
2010-12-06 15:15
Vem man tycker är bäst eller inte är ju helt och hållet baserat på subjektiva grunder och därav diskussionen. Att idiotförklara någon som har en avvikande åsikt, åt vilket håll som helst, är ganska korkat.

Eftersom det är 570 personer som röstat borde detta ge en ganska bra återspegling över hur merparten av befolkningen ser på saken.
amnesia
2010-12-06 15:14
// pedrorodriguez

sista. hade iniesta en stor del i...
la liga titeln? nej.
vm? ja.

sneijder och ligan? ja.
cl? ja
vm final? ja

men som sagt anser jag det finns fler som haft ett bättre år än iniesta.
men nu orkar jag inte mer

hej då
Barcelona ardan
2010-12-06 15:11
Va va de Mourinho sa på sin pressträff några dagar efter el clasico?

"Min mormor dog för många år sedan men jag kommer ihåg många saker som hon sa till mig när jag var liten. En av dem var att om folk är avundsjuka på dig ska du vara glad och inte oroad. Det är exakt vad som händer mig. "

Det är exakt vad som händer med vår klubb!!
PedroRodriguez
2010-12-06 15:09
amnesia

Ja nu är vi där igen...att han är med är ett skämt? Med andra ord så tycker du att han var rent skit gående säsong då? Iniesta har en MYCKET högre fotbollstatus än vad Sneijder har och han ledde Spanien till en VM vinst, Iniesta avgjorde finalen inte Villa inte Pedro inte Xavi inte Alonso...Iniesta är en sjuuukt grym spelare som jag rankar som andra bästa mittfältare i världen efter Dirigenten.

Absolut att Sneijder förtjänar beröm för det han åstadkomm förra säsongen men var det Sneijder som vann VM?
amnesia
2010-12-06 15:08
tänker inte fortsätta slösa tid på det här så det här blir det sista ja skriver. det handlar inte om att iniesta är en av världens bästa mittfältare, för det är han. det handlar om att hans skadefyllda förra säsong inte alls var något märkvärdigt och han då alltså INTE varit en av världens tre bästa spelare. men fortsätt ni tycka det, ja bryr mig faktiskt inte men pinsamt är det.
Barcelona Messidinho_10
2010-12-06 15:03
Alltså dem som inte ser Iniestas storhet borde fan sluta kolla på fotboll!
Herregud alltså Iniesta världens bästa mf, bättre än Xavi enligt mig, han är ett GENI utan dess like. Har vunnit allt som går att vinna och gjort allt som går dvs.. avgjort VM-Finalen vunnit CL, ligan och m m.
amnesia
2010-12-06 15:01
men varför är vissa så imbecilla? tror du att du gillar barcelona mer än mig lr? jag är culé och har varit på plats nere i camp nou. har du det? det betyder inte att jag kommer tycka iniesta var en bättre fotbolls spelare än sneijder under året bara för att den ena är fostrad i barcelona. det han gjorde för inter och holland förra säsongen var makalöst och förtjänar beröm.

och jag håller helt med om att messi är världens bästa fotbolls spelare och barcelona har världens bästa lag. men fotboll handlar om att prestera och vinna. fatta det.

messi är utan tvekan bäst i världen men vann inget stort förra säsongen. fakta. xavi diskuteras inte för han gjorde det riktigt bra och var topp3 material

att iniesta är med är ett jävla skämt dock.
Atlético addeh
2010-12-06 15:01
Personerna som inte tycker att Iniesta inte är välförtjänt att placeras bland de tre främsta 2010 är antagligen helt fotbollsblinda eller bara avundsjuka. Enligt mig är det inget snack om saken, Iniesta kanske till och med tar hem hela priset.

Culés - bry er inte om vad andra supportrar tycker, låt oss njuta av det här istället.
Annons: