/spanien/barcelona/forum/14328.aspx/spanien/barcelona/forum/14328.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona deluX
2010-10-16 14:28
Tagga tills ikväll , hoppas på vinst :)
Atlético addeh
2010-10-16 14:19
el Flaco

Det var bland de bästa jag har läst, vilken oerhört klok man som sade de orden. Om Rosell skulle sälja Iniesta/Messi eller någon av de andra själarna i laget bara för att gå plus rent ekonomiskt kommer han förmodligen gå samma öde till mötes som Andrés Escobar gjorde efter sitt självmål mot England i VM 1994. Han blev skjuten med 12 skott i ryggen.
Barcelona LaSagradaFamília
2010-10-16 14:10
Varför stället Earl (från my name is Earl) en fråga?
Barcelona Hyder
2010-10-16 13:57
FcB - I Motgång Och Framgång!

Veetle ger dig allt som oftast möjligheten att streama GOL TV:s HD kanal. Visst, det är inte lika bra bild som du skulle få på din Tv med exempelivs C+HD men jävlar vilken bra bild det är ändå. Det är exempelvis ljusår bättre än att titta på Tv över det analoga nätet. Jag skulle säga att det håller åtminstone digitalbox-nivå beroende på vad du har för uppkoppling osv.

Att det finns så fina streams nuförtiden gör det ju bara enklare att låta bli att stödja hycklare som C+.
Barcelona el Flaco
2010-10-16 13:56
En soci slog huvudet på spiken i sin diskurs till Rosell. Han sa att det viktigaste för honom är inte att den förra styrelsen gjorde fel i köpet av Zlatan, utan snarare att klubben fortsätter vinna titlar som man har gjort de senaste åren. Någon i Rosells styrelse lyfte för en stund sedan Manchester United som ett exempel för en klubb med sund ekonomi och denne medlemmen påpekade att United inte har vunnit några titlar och att de har sålt Cristiano Ronaldo.

Barcelona har aldrig varit en säljande klubb, vi värvar dyrt och när vi inte längre behöver de så säljer vi de till ett lägre pris än för vad vi värvade honom för. Och eftersom medlemmarna inte får ut en vinst från klubben bryr han sig mest om att fortsätta vinna titlar, inte att Barça går i vinst. Han attackerade Rosell med att säga att denne kan komma att sälja Iniesta eller Messi bara för att avsluta sin mandatperiod med plus i den ekonomiska aspekten.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-16 13:45
Hyder

Kan du snälla förklara hur man streamar i HD :)?
Barcelona Siempre Barça
2010-10-16 13:45
Barcelona VS Valencia 3-0 Ha trick av messi
Barcelona Siempre Barça
2010-10-16 13:44
Föra året kunde man titta på alla la liga matcher hos fotbollskanlen för 50 kr, de som tv4 sport visade inte på tv.

så jag undrar om man kan titta på matchen på nätet hos canalplus hemsida??
Barcelona Hyder
2010-10-16 13:42
FcB - I Motgång Och Framgång!

Alla som har köpt Canal+ för att titta på La Liga i alla fall.

Att betala så mycket pengar för att inte ens kunna se en toppmatch som kvällen bjuder på är ett skämt. Visst, betalar man för det dyraste paketet så behöver man inte ora sig men det är absolut inte värt pengarna. Mina lösningar på detta problem är att streama i HD när det är matcher mot bottenlag och mittenlag. När det vankas större matcher som den mot Valencia ikväll så beger jag mig till min favorit sportbar i Stockholm. Jag sparar pengar, blir inte lurad av någon och behöver inte ha dåligt samvete. Den dealen gillar jag i alla fall.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-16 13:38
Alla som har Canal+ har blivit grundlurade..

Det är min åsikt iallafall
Barcelona Vampíro
2010-10-16 13:34
el Flaco:

Haha, co-signar inlägget. Livestreamiing förre Canal Plus alla dagar i veckan!
Barcelona el Flaco
2010-10-16 13:29
*Drar en lättnaden suck över att jag inte köpte Canal+ innan säsongen drog igång*
Barcelona Vampíro
2010-10-16 13:25
Säga vad man vill om TV4 men det var iaf gratis och de visade alla matcherna, sen så kunde man ju alltid stänga av ljudet om man inte ville höra Kåmark & co. Canal Plus är ju bara usla, de tar hundratals kr i månaden och så lägger de viktiga matcher på kanaler som alla inte ens har. Känns som att deras utlovade La Liga satsning dog ut sekunden då klubbhoran lämnade ligan.
Barcelona GDS-17
2010-10-16 13:22
Vaa? Visar inte canal plus barca vs valencia?
2010-10-16 13:22
@C.Andrés:
Det blir nog extremt svårt att få tag på biljetter, skulle jag tro. I andra hand kostar de nog några tusen
Atlético addeh
2010-10-16 13:17
Det känns verkligen som man kastar alla pengar i sjön när Canal+ väljer att visa elitseriehockey istället för en La Liga-toppmatch. Jag har varit relativt nöjd med Canal+ hittills, men saknaden av TV4 Sport, som i alla fall visade de matcher jag ville se, är numera stor.
Barcelona C.Andrés
2010-10-16 13:14
Hej,var ett tag sedan jag skrev sist men har ett par frågor att ställa angående El Clasico.

Ett par kompisar åker ner nu i slutet av månaden till Barcelona för att studera i ett par månader. Vi har alltid velat gå på El Clasico och nu ska vi försöka att göra det. Idén var att jag fixar eget boende och flyg medans dom tar hand om biljetterna.
Fast då undrar jag,kan dom faktiskt köpa biljetter till matchen eller om ALLT är slutsålt. Hemsidan säger att det är slutsålt men att det några dagar innan kommer släppas ett antal biljetter,men kommer dessa vara extremt dyra? Känns inte så lockande att boka flyg+hotell för att sedan inte få någon biljett.

Tack på förhand!
Barcelona el Flaco
2010-10-16 13:04
Hetfield/

Det är framför allt skrämmande hur pass stora summor Laporta och hans direktörer har slösat på caterings, restaurangbesök, privata jet och VISA-räkningarna. Här måste man börja dra åt livremmen och förhindra fler framtida onödiga utgifter.

Rent sportsligt kan man konstatera att Laporta har styrt över den bästa Barçaupplagan genom tiderna, men med facit i handen (Due Diligence) har skulden växt de två senaste åren till enorma höjder. Ekonomi är naturligtvis viktigt, men jag skulle hävda att den sportsliga biten är strået viktigare med tanke på att detta är en fotbollsklubb och inte ett vanligt företag där det går ut på att gå i vinst.
Barcelona Rambla~
2010-10-16 13:00
Piquénbauer:

Det bästa du kan göra i dagsläget är att uppgradera ditt grundabbonemang till tex 8 favoriter HD, då kan du få med en HD-box för endast 1kr.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-16 12:56
Piquénbauer

Jag varnade alla här innan att canal + är lurendrejare som är ute efter att mjölka så mycket pengar det bara går , samtidigt som de lovar för mycket och utträttar ytterst lite.

Det bästa du kan göra är att vänta tills bindningstiden är över, sen köpa dreambox eller streama genom datorn.

el Flaco

Jo, men det jag menar är att Laporta har skadat Barcelonas ekonomi, det kan nog vi enas om, sen är frågan hur mycket skulden ligger på.

Laporta må vara en underbar president med en magisk fingertoppskänsla, men när det gäller att ta hand om pengar så är han aningen tanklös.
Barcelona Piquénbauer
2010-10-16 12:52
Nä nu får det vara nog!
Jag har blivit grundlurad inte visste jag att de skulle skippa barca matcherna på Canal + !!! Jävla skit kanal, jag sa specifikt om jag kommer att kunna följa barca matcherna när jag köper sport paketet gissa om jag är förbannad nu.
Tänkte att jag ska ringa upp idioterna nu och säga upp skiten jag kan lika gärna jaga en stream eller gå till närmaste pub!

Någon som har tips på hur jag ska fixa det här, jag köpte canal+ sport paketet via comhem. Jag kommer inte tåla ett svar på tyvärr så har du 12 månaders bindningstid.

Måste jag verkligen ge mig ut till centrum och köpa en hd box?
Barcelona el Flaco
2010-10-16 12:50
Hetfield/

Naturligtvis kan det uppstå situationer som håller sandlådenivåer i de här fallen, men det viktigaste för mig är att det inte uppstår fler osämja bland Barçaanghängarna (laportistas, rosellistas, nuñistas, cruyffistas...). Den siste medlemmen som talade tog upp just detta och varnade för att det finns medier som kan utnyttja detta för att försöka skada klubben.

Jag gillade Laporta, men jag ser på mig själv som en barcelonista, inte en laportista. Klubben kommer alltid först och därför är jag för att den nuvarande styrelsen avslöjar hur det ekonomiska situationen verkligen ser ut i dagsläget, hur stor än skulden må vara.
2010-10-16 12:38
el Flaco

Det där kändes lite som att Laporta gav honom en check innan mötet och sa "säg något fint så skriver jag något fint på checken" hehe.

Även om det är sandlådenivå på det mesta när det gäller politik så behöver man inte vara en ekonom för att förstå att köp som Zlatan, Chyg, K9, Henrique, Caceres, Hleb osv. har gjort stora hål i ekonomin, det kan inte ens den mest pro-Laporta personen neka.
2010-10-16 12:20
Bara jag som tycker att artikeln "sex saker att förvänta från årets upplaga av La liga" är ganska kass? Man tycker ju att artikelförfattare ska kunna korrekturläsa sin text innan den publiceras... Nu kan man inte ens kommentera det och få till en förändring..

"Real Madrids 4-3-3 boll innehavsrika men målchans fattiga system mot Barcelonas vertikala 4-2-3-1 system blir en intressant schack spel."

Mallorca må ha förlorat sina bästa spelare, men ett uppstickarlag är de ju knappast i år. De var ju typ 10 sekunder (och en enorm skuld) ifrån att spela CL-fotboll i år.
"Pinchi" istället för pichichi är också ett ganska grovt fel...
Barcelona el Flaco
2010-10-16 12:14
Hetfield/

Det är kul att du nämner det, för just nu är det tur för de närvarande medlemmarna att ha friord att säga vad de vill till Rosell och styrelsen och en av de gick upp till mikrofonen och sade att Laporta hade varit klubbens bästa president genom tiderna och detta orsakade spontana applåder från de övriga medlemmarna.

Los compromisarios är annars inte nödvändigtvis neutrala. De är ju också människor och det finns de som är pro-Laporta och även de som röstade på Rosell i det senaste valet. Däremot är det tänkt att de ska vara objektiva när de granskar styrelsens siffror.
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-10-16 12:03
LaSagradaFamília //

Ja det är bara att hålla med, sorgligt men sant. En väldigt kostsam affär det där och jag hoppas verkligen det aldrig kommer hända igen.
2010-10-16 12:02
el Flaco

Jag antar att de som gör detta är objektiva, dvs. de är inte ute efter att smutskasta Laporta eller Sandro, annars vore hela grejen aningen skum.

Det ska bli roligt att få se vad som sker bakom kulisserna.
2010-10-16 12:00
Zlatanaffären måste ju vara en av fotbollshistoriens sämsta, så där är kritiken klart befogad. Eto'o är en bättre spelare för Barca, och hittills har inte Villa nått upp till samma nivå
Barcelona krullo
2010-10-16 11:48
Tuff match.

Tycker Pep får mycket kritik för sina transfers(vilka har varit hyfsat dåliga) men jämför man med Madrids så är de i det närmast geniala. Att sälja Robben, Snejder och nu senast VdV som alla nu dominerar världsfotbollen i sina lag. Robben och Snejder förde ju Holland till VM-final samt sina klubbar till CL final.

Spännande säsong i år!
Barcelona Bojan Perez Krkic
2010-10-16 11:28
Dags att börja tagga via youtube då, först ut Villa highlights.
Någon mer som tycker det är en fin dag för honom att bevisa sig på?
Kommer behöva länktips på videos att tagga till så bara skicka in dom.

VISCA
Annons: