/spanien/barcelona/forum/14327.aspx/spanien/barcelona/forum/14327.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-26 11:13
Ðavë

Snälla, sluta tro på allt tidningarna skriver, då kan du lika gärna kasta bort hjärnan. Den dagen det finns bevis för att Pep har ignorerat Zlatan i 6 månader, det är den dagen jag kommer att släpa rumpan runt stora torget.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 11:11
Hur många gånger har inte Pep inför media försvarat Zlatan efter dåliga insatser och dessutom sagt att hans förtroende för Zlatan finns kvar? Pep sa tom flera gångar att han var nöjd med Zlatans insatser och att Zlatan spelat bra trots halvdåliga insatser.

Om inte det är att stötta en spelare så vet jag inte vad är. Det samma gjorde Pep envist alltid med Chygro trots att denne tom blev utbuad någon gång på Camp Nou.
Barcelona Kimmen
2010-08-26 11:10
Kan inte vara någon rolig sits Zlatan sitter i nu. Han vill vara kvar men känner sig inte välkommen, och laget som vill ha han är inte i närheten av samma klass och i det landet har han redan vunnit allt. Måste vara många tankar i Zlattes huvud nu.
Ðavë
2010-08-26 11:09
"Rambla~": Jo, men det återstår ju fortf ett stort frågetecken. Om Pep inte ogillat Zlatan, som du säger, så borde han ju rätteligen svara medierna "Vi har visst talats vid mer än två ggr på 6 månader". Det gör han inte. Varför?

Om det nu inte finns något problem från Peps sida så borde han inte vilja bli av med honom.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-08-26 11:05
Ðavë//

"Om en spelare skitit ner sig totalt i relationerna med klubben så spelar man inte. Man har inte tränarens förtroende. Så har inte skett med Zlatan, han har fortsatt spela."

Sant, men fram tills igår efter Milan-matchen har Zlatan inte sagt något själv utan innan har det bara varit Raiola som har gnällt men nu börjar alltså Zlatan själv också och därmed tror jag det är kört.

Guardiola har alltså fram tills nu spelat Zlatan hyfsat regelbundet trots Zlatans uppenbara problem med spelstilen och hans många gånger lata inställning.
Ðavë
2010-08-26 11:05
"Hetfield- Megan Fox is a dude": Fast i detta fall finns ju uttalanden från de båda, filmat.

Real Madrid Hassan
2010-08-26 11:04
Rambla

Även om det kan vara överdrivet angående dessa sex månader så säger båda två att lite samtal förts mellan båda. Därav är det inget som media hittat på.

Ska bli spännande att se vad som händer med Barcelona - jag tror att laget blir bättre men truppen blir tunnare.

Om Pep inte vinner något - jag säger OM - tror ni att han drar från Barcelona?
Barcelona Barca-nist
2010-08-26 11:03
Hetfield- Megan Fox is a dude

tack nu slipper jag skriva det du skrev!
Barcelona Rambla~
2010-08-26 11:00
Ðavë

Precis, han fick spela fast han i matchen före varit helt bedrövligt. Det har inte på något sätt märkts av att Pep och Zlatan inte tålde varandra. Jag tror att det förstoras upp väldigt mycket just pga att man sitter i förhandlingar med Milan.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-26 10:59
Men snälla, fan ta tidningarna. Människor som inte kan bilda en egen åsikt blir så lättlurade av allt strunt som tidningarna skriver. Pep har knappast ignorerat Zlatan i 6 månader, bara tanken är skattretande. Alla som har kommit i kontakt med Pep har bara sagt bra saker om honom, det sista han skulle göra är att ignorera Zlatan.

Ja, deras kommunikation under senaste tiden har kanske inte varit världens bästa, men det är en helt annan femma.

Jag blir faktiskt genuint äcklad av vissa Zlatanister som har mage att kritisera Pep och kalla honom för olika saker när det är Zlatan som spelar dåligt. Vad ska Pep göra, ska han smiska Zlatan inför varje match? Ska alla i laget buga så fort han går förbi? Ska alla passa Zlatan oavsett hur bra läge de har?
Glöm inte bort att det här är Fc Barcelona, inte Fc Zlatalona, om ni vill heja på Zlatalona, gör oss en tjänst och försvinn.

Slutkontentan:
Zlatan har satt sig själv i den här situationen, faktum kvarstår att en 9:a i Barcelona MÅSTE vara rörlig, det är precis motsatsen till vad han är. Om Zlatan försvinner så tackar jag honom för allt, om han stannar kvar så får han vara beredd på att springa arslet av sig nu när Villa är här.
Ðavë
2010-08-26 10:56
"Som jag sa tidigare: Det finns inte i min värld att Zlatan skulle ha gjort något så fantastiskt dumt att han blir utfryst av tränaren samtidigt som han får fortsätta spela." Jag åsyftade alltså Sir Alex-jämförelsen här. Om en spelare skitit ner sig totalt i relationerna med klubben så spelar man inte. Man har inte tränarens förtroende. Så har inte skett med Zlatan, han har fortsatt spela.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 10:55
Pep har nog gjort klart för Zlatan vad som gäller och vad som förväntas av honom. Vilken roll han skulle få i systemet. Det fattar ni väl? Man gör inte en sådan dyr värvning innan man kollat av med spelaren, vad som gäller, hur laget ska spela osv.

Zlatan hade inga problem med att köpa det och gå med på de förväntningarna innan han skrev på.
2010-08-26 10:55
el Flaco //

Håller med! Dessutom tog väl Pep Zlatan med ut på middag i samband med att Zlatans form började svikta för försöka muntra upp honom. Precis som Pep tidigare hade gjort med Henry och Piqué när deras from sviktade. Så att säga att Pep har försökt frysa ut Zlatan är ju direkt fjantigt.
Barcelona Barca-nist
2010-08-26 10:53
När vi läser Zlatans Milan(vadå Berlusconi) imorn i svenska media, först då kan vi pusta ut den jobbigaste värvningen på länge!

Rambla~

Den taktiken har fungerat väl tidigare men inget är omöjligt!
AndreD
2010-08-26 10:52
Kåmark: "Vet att det stämde"

Skojar han med mig eller
Ðavë
2010-08-26 10:51
"Sen att Zlatans grouppies försöker få Pep att se ut som boven i dramat medan Zlatan är den snälle och oskyldige pojken som har blivit mobbad och psykologiskt misshandlad av klubben känns lika väntat som patetiskt."

Jag tolkar inte det hela som att folk tycker Pep är boven. Jag tolkar det som att folk faktiskt visste, inkl Pep, hur Zlatan är och fungerar. Trots det verkar man inte ha en aning om hur man skall hantera honom. De flesta är nog väldigt överens om hur Zlatan fungerar och hur hans agent fungerar.

Det som förbryllar folk, iaf som jag tolkat det är hur man från Barcelonas synvinkel haft så otroligt naiv inställning till hur man skall handskas med situationen. Zlatan är en av världens dyraste köp, genom tiderna. Man måste förstå vilken press han har på sig. Självklart vill han vara stjärna när han köpts till det priset.

Som jag sa tidigare: Det finns inte i min värld att Zlatan skulle ha gjort något så fantastiskt dumt att han blir utfryst av tränaren samtidigt som han får fortsätta spela.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 10:50
Vissa här tycks tro att Pep ska kyssa Zlatans och Raiolas arsle. Helt seriöst, är ni dumma i huvudet?

Passar det inte, är det bara att packa Zlatan. Ta med ditt svin till agent fortare än kvickt.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 10:46
Eto'o hade en hög lön, inte halva Messis lön som någon påstod. Har ni inte korrekta uppgifter sitt inte gissa då.

Tror ni verkligen på detta att Guardiola endast har pratat med Zlatan två gånger under ett halvår? Vilket skitsnack. Jag har sett otaliga bilder från träningar där man ser att Pep pratar och instruerar Zlatan. Dessutom så tog han ut honom på middag för att peppa honom. Han hade ett långt enskilt samtal med honom när försäsongen drog igång.

Tror ni att det bara är en tillfällighet att Zlatan endast inför italienska journalister uttalar sig om sin relation med Pep? Agenten Raiola har några tricks för sig som vanligt och vet hur man får igång en klubb, dess fans när hans spelare ska lämna en klubb. Detta är hans verk och ingen annans. Varför har då inte Zlatan uttalat sig om relationen med Pep tidigare?

Kan någon förneka att släppga denna "bomb" inte har något och göra med att Milan försöker värva honom? Galliani och Raiola har snackat ihop sig.
Barcelona Barca-nist
2010-08-26 10:46
el Flaco

Problemet är att vissa har inte vart här så länge för att minnas det!
Jag hatar när folk vänder på hatten efter vinden.
Jag kan rada upp flera tränare som har behandlat spelare 10 ggr värre än detta men nu pratar vi om Zlatan och hans agent inte annat.

Om vi säger Cristiano hamnar i samma sits vilket är inte otroligt och Mourinho kanske måste sätta honom på plats för att visa att laget går före honom.
Kommer vi se samma reaktion från alla håll ??? Tror jag knappast
2010-08-26 10:45
Oavsett vad som ligger bakom "konflikten" mellan Pep och Zlatan så känns det hur som helst som det är bye-bye Ibra. Har svårt att se någon annan lösning nu när Zlatan själv går ut och kritiserar Pep offentligt. Zlatan och Raiola kör sitt sitt "jag-gör mig-omöjlig-hos-klubben-för-att-sedan-kunna-säga-att-JAG-SJÄLV-valde-att-lämna"-snack.

Om man själv vill stanna i Barcelona så kritiserar man inte Pep. Det är liksom som att kritisera Påven i Vatikanstaten; You can't win....

Rättvist? Nä, kanske inte men det är så det är. Det finns väl en liknade situation i till exempel Man Utd. Där styr Sir Alex med järnhand och det är både en styrka och en svaghet för klubben.

Det enda som jag ser kan själpa Zlatan-affären är de ekonomiska faktorerna och syftar jag både på övergångsumman och Zlatans egen lön. Men jag tror det har gått för långt för samtliga parter nu för att någon ska backa. Milan (läs Berlusconi) har pengar men framställer sig ofta som fattiga mycket pga Berlusconis position som premiärminister samt den höga arbetslöshet som finns i Italien.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-26 10:40
Guiri

Ditt första stycke anser jag bara vara en konspirationsteori från sin sida. Det finns så många exempel på motsatsen att din teori faller på sin egen orimlighet. Pep hyllar ju Zlatans professionella inställning, och av hans "attityd" tycker jag att det är en ödmjuk Zlatan vi fått se i de flesta sammanhang.

Och ja, Messi är världens bästa spelare och har en spelstil som inte tillåter att den rutas in alltför mycket. Tyvärr kan inte alla spelare i ett lag ha fria roller.

Eto´o historien var klumpig ja, men att skylla den på Messis roll eller lön tycker jag är fel.

Att vinna 6 titlar på en säsong talar för att Pep är en bra ledare. Pep säger ju också att hans dörr står öppen, men att Zlatan undvikit att knacka på den under 6 månader. I stället har dialogen och tyckandet förts via en pizzabagare i all sorts media.
Barcelona el Flaco
2010-08-26 10:37
Det verkar som om många här inne har bildat en fattning om Guardiolas sätt att leda en grupp enbart efter hans relation med Zlatan. Varför är det ingen som nämner det faktumet att Pep övertalade Xavi till att stanna kvar i Barça när spelaren funderade ett tag på att lämna klubben, eller det faktumet att Pep fick Henry att hitta spelglädjen igen under 08/09 säsongen, eller den gången då Guardiola besökte Milito på sjukhuset när han var skadad för att ge honom några uppmuntrande ord.

Jag anser att Pep har varit väldigt skicklig i att ena gruppen och få spelarna att dra åt samma håll. Hans resultat talar för sig själva.

Sen att Zlatans grouppies försöker få Pep att se ut som boven i dramat medan Zlatan är den snälle och oskyldige pojken som har blivit mobbad och psykologiskt misshandlad av klubben känns lika väntat som patetiskt.
Real Madrid placeboefecto
2010-08-26 10:34
Fattar inte hur ni kan smutskasta Pep. Ni ska vara glada att ni har honom, ni ska vara stolta att ni har honom. Han brinner ju för Barca. Zlatan har alltid varit ego. En spelare som svek sitt lag, det laget som var hans favorit lag. På vilket sätt tror ni att han inte sviker Barca då? Som sagt Pep är en bra tränare å jag tycker faktiskt om honom även om jag är en madridista, å det är roligt att ha honom i laliga.
Ðavë
2010-08-26 10:29
Sir Alex jämförelsen, må vara riktig, men jag ser faktiskt inte hur den är relevant här.

Zlatan är ny i landet, ny i klubben. Den dyraste värvningen. Zlatan kan omöjligen ha gjort något så illa att en tränare skall frysa ut honom - OCH sedan fortsätta spela denna spelare. Hade han gjort något SÅ illa att man inte kan tala med honom skall han rätteligen se till att han skärper sig innan han spelar igen. Något sådant har inte skett.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2010-08-26 10:28
Såg videon när Puyi överlämnar trofén till Ronnie igår, alltså. Jag förstår inte, får han behålla den eller vad var grejen?
Barcelona Boixos Nois 81
2010-08-26 10:26
Ämne: Min syn på Zlatan-te....
Raiola är agent till Maxwell också :) så han blir vi inte av...
Krönika Guiri
2010-08-26 10:26
Fascinerande verkligen situationen Zlatan-Guardiola.

Troligtvis är det helt enkelt en personlighetskonflikt. Det talas ju om att kärnan i Barcelonas spelartrupp är en klick med Xavi, Puyol, Messi och några till, alla utbildade i klubben och vana att inordna sig i en viss stil. Sedan har vi övriga spanska spelare som alla vet att vederbörligen dyrka nationalinstitutionen FC Barcelona. Tränaren Guardiola är själv en del av sagda institution och identifierar sig enormt med klubben. In kommer en lirare som Zlatan, som gillar att ta plats och gärna kör med en kaxig "jag är bäst"- attityd. Gruppdynamiken rubbas. Uppenbarligen är Guardiola inte kapabel att hantera situationen, och för att undvika bredare disharmoni i truppen väljer han att frysa ut Zlatan.

Det påstådda "gullandet" med Messi retar säkert Zlatan, som ju själv alltid vill vara nr 1. Samma sak var sannolikt en del av skälet till att Etoo gav sig av också - han gjorde lika mycket som Messi (30+ mål) men tjänade bara drygt hälften så mycket. Med ett år kvar på kontraktet ville han enligt egen utsaga inte förnya på de villkor som klubben erbjöd, dvs han hade stannat om han fått ett bättre förslag. Uppenbarligen kände han sig litet som "negern som gör allt jobbet men inte får någon cred". Att tappa Etoo på det sättet tycker jag var extremt klantigt, eftersom det var en spelare som var väl integrerad i truppen och vann många matcher åt dem.

Avslutningsvis måste jag bara säga: att Guardiola verkar tycka att det är ok att i princip ignorera en spelare i truppen under 6 månader talar inte direkt till hans fördel som ledare av en grupp. Att på detta sätt nästan medvetet misslyckas med att tillvarata en fotbollsmaskin som Zlatan är grovt tjänstefel. Och visste de inte när de värvade Zlatan vilken typ av person han är så läser de fan inte tidningarna.

Det skall hursomhelst bli intressant att se vad som händer.
Barcelona Barca-nist
2010-08-26 10:20
När jag för första gången hörde att Zlatan var aktuell för Barcelona så kände jag stor oro. Inte för hans spelstil eller för för hans stora lön utan för alla dessa komplikationer som Zlatan har med sig varje gång han ska skriva på nytt kontrakt. Alla tidigare fans (Ajax, Juve och Inter) har varit blivit otroligt besvikna och trötta på allt kring honom.

Jag är 100 % säker att en del av de nyblivna fansen kommer gå vidare med Zlatan som vanligt.
Jag ser hellere en tunnare trupp än en orolig grupp, som vissa har tidigare skrivit här!

När det gäller tränare som inte pratar med vissa spelare så är Sir Alex en bra exempel, han knäcker de största divorna men ingen som kan kritisera honom på samma sätt. Ska Pep behålla respekten som ledare så måste han vara större än Zlatan inte tvärtom.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-26 10:16
Hmm,
Zlatan säger att han inte vet vad problemet är, Pep säger tvärtom - Zlatan vet varför han inte talat med honom.

Och jag tror att det har med agenten att göra, tittar man på Yaya så var det samma visa där, även om de båda fallen inte kan likställas fullt ut.

Det handlar om förlorat förtroende, och i alla fotbollsklubbar är tränarens ord lag, dvs om Zlatan vill stanna kvar så är det upp till honom själv att bevisa detta, både på och utanför plan.

Jag anser dock inte att Pep är fri från alla anklagelser, han har ett visst ansvar för spelarna, särskilt de som han själv "handplockat", och där har visat att han har en del utveckling kvar att göra. Även solen har sina fläckar så att säga.

Jag tycker Zlatan bör flytta på sig om Milan och Barca kommer överens. Han kommer kanske inte att kunna fortsätta spela i landslaget om han inte får någon speltid, plus att hans varumärke skulle försämras avsevärt i det stora hela.

Sen är det ju som el Flaco säger, lämnar han försvinner även Raiola och svensk media, vilket bara i sig är fantastiskt...

Tyvärr kommer det vara för sent att hitta en bra ersättare om han lämnar, jag anser ff att truppen är för tunn. Risken är att det kommer en "konstig" värvning a la Dima. Liksom bara för att.
Ðavë
2010-08-26 09:56
Vad håller Pep på med i klippet ovan. "Min dörr är alltid öppen"... what. Vilken klippa, han har en situation som är olöst och han "lämnar dörren öppen". Det finns 10åringar i Sverige med större förståelse för att det inte är så man löser ett problem. Pinsamt, minst sagt.
Annons: