/spanien/barcelona/forum/14325.aspx/spanien/barcelona/forum/14325.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric
2010-08-26 04:02
Ämne: han var inte med å f....
Det var han visst, finns bilder på det om du backar lite.
Odjuret
2010-08-26 03:16
Har inte Pep ett ansvar som tränare att reda ut den här typen av konflikter med klubbens dyraste investering genom tiderna? Varför ska Zlatan gå till Pep och inte tvärt om?

Jag tror inte att Z förstod vilka konsekvenser Raiolas uttalanden förde med sig när de startade. Jag tror inte han förstod att förutom att de sårade Pep också sågs som ett hot mot stämningen i truppen och i förlängningen också ett hot mot lagbygget Barcelona. Istället ryckte han på axlarna och skrattade åt sin småtokiga agent. Tanken från Zlatan och Raiola var förmodligen att sätta press på Pep, istället blev resultatet det motsatta.

Pep gjorde helt rätt som bänkade Z medan han var småskadad och ur form. MEN nu är han i bra form (som han visade senast idag) och har väldigt mycket kvaliteter som inte finns i laget utan honom. Förutsättningen för att Zlatan ska kunna lyckas hos oss är att han är villig att jobba för lagets bästa, att springa någon meter till och kunna acceptera att sitta på bänken när laget spelar bättre utan honom. Detsamma gäller naturligtvis alla spelare. Zlatan har (eller ska ivf ha) en tydlig roll i laget som stark 9 i boxen som också kan avlasta i länkspelet när detta kör fast. Jag har lite svårt att se vem som ska ersätta honom i den rollen.

Den här konflikten har växt pga av båda parters ovilja att försöka lösa den. Som jag ser det är det tränarens uppdrag att se till att sådana här konflikter inte uppstår, och om de trots allt gör det, lösa dem jävligt snabbt. Går det inte att lösa ska spelaren säljas så snabbt det går eller (om det är flera spelare som har problem med tränaren) så ska tränaren själv avgå. Pep har i denna fråga visat ett dåligt ledarskap. Det spelar ingen roll vem som började, eller vilka missuppfattningar som ligger till grund för konflikten, en bra ledare pratar med sina spelare och är tydlig med sin kommunikation både utåt och inåt. Så har inte varit fallet här.

Till Peps försvar ska tilläggas att han trots alla sina tidigare erfarenheter är ganska grön på den här nivån som tränare och inte har fått hantera denna typ av stora egon (som har fog för det vill säga...) tidigare i den här typen av frågor. Etoo förra året är väl det enda som kommer någorlunda nära, men det var trots allt inte en spelare som Pep själv varit med och köpt till klubben.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-26 03:05
Ämne: Pep the King

M....
Jag resonerar det som rädsla från er Madridistas.
Delarocha
2010-08-26 02:56
Alla Zlatanister. Kan ni lova att dra härifrån om Zlatan drar?
2010-08-26 02:56
Ämne: Guardiola är ett svi....
Personer som dig borde skämmas för evigt. Kolla på vilket lag du håller på och säger att Pep är ett "svin". När du pratar om att han skickar iväg spelare så ska ni (Real Madrid fans) inte alls öppna truten.
2010-08-26 02:47
Härligt att vi behåller Caceres, Hleb och hoppas att Zlatan får en ny ärlig chans. Tro mig han kommer bli ett monster den här säsongen. Zlatan får en ny tänding och exploderar som den riktige "Zlatan" vi alla vet.

Idag blev jag tårögd när jag såg Ronaldinho hur publiken hyllade honom med stående ovatiner och videon på hans karriär i Barca tröjan. Ska Aftonbladet förställas som bästa tidningen i Sverige ? inte en ända artikel om Ronnies återkomst på Camp Nou medans man slänger myt nyheter Zlatan hit och dit.
Barcelona GeziiMelBarca
2010-08-26 02:44
Får be om ursäkt att jag spelade över som jag gjorde :/.. men blir ganska sur bara, vill verkligen se Zlatan vinna CL i Barca för han är en av mina favorit spelare. visste redan innan barca tänkt å köpa honom att han skulle till Barca. min lillebror blev chockad när han såg att barca ville ha honom eftersom jag redan sagt till min bror att Zlatan kommer spela i barca nästa säsong.. men men ifall han flyttar så önskar jag han all lycka. Visca el Barca Godnatt
Barcelona I Luján
2010-08-26 02:42
han var inte med å firade....
Barcelona I Luján
2010-08-26 02:28
Strunta i länken, länka de fel.
Barcelona I Luján
2010-08-26 02:19
Barcelona GeziiMelBarca
2010-08-26 02:16
Bara för att du bad om ursäkt i nästa inlägg så låter jag det vara för den här gången, men sånt språk accepteras absolut inte! Nästa gång blir det spärr, skärp dig nu. /mod
Barcelona Frodo
2010-08-26 02:14
GeziiMelBarca

Ska Pep gå och snacka med Raiola? Ska han börja snacka med spelarnas agenter nu? Är du klok eller? När var det senast du hörde att tränare snackar med agenter? Vad sägs om att tränare tränar laget istället för att lalla runt med agenter? Tror du att exempelvis Ferguson skulle snacka med spelarnas agenter för att lösa konflikter? Han skulle fan bli tomatröd i ansiktet om han fick den frågan och hälsa alla agenter ett stort fuck off...
Real Madrid Kautsky
2010-08-26 02:07
Följ den spännande Champions League-lottningen direkt på livekollen.se!

Vilken väg får Barcelona vandra? Vi börjar klockan 17:30!

http://www.livekollen.se/artikel/189
Barcelona GeziiMelBarca
2010-08-26 02:03
I Luján

Det är lätt att säga. det är klart man tänker så med lixom ofta jag vill vara kvar här :S.. men tror nog han kämpar å han kämpar för sig själv mest för att kunna vinna CL och ändå så stannar han kvar för att han vet att Barca kan vinna CL. han visar/talar positivt för barca. men att inte ge honom en till år när han har 4 år kvar på kontraktet är sjukt. jag själv tycker att pep ska ta ett snack med raiola och säga som det är helt enkelt ! sluta snacka skit för du förstör för din spelare. den gången kan jag lova att raiola håller käften
Barcelona I Luján
2010-08-26 01:58
Ämne: I Luján

jag tror....
Skulle jag inte vara välkommen så skulle jag inte vara kvar, men det är min åsikt. Detta betyder inte att jag inte respekterar din (vill bara vara tydlig).
Barcelona basaric
2010-08-26 01:57
Ämne: Att inte fira segern....
Zlatan var med och tog emot pokalen tilsammans med sina lagkamrater.
Barcelona basaric
2010-08-26 01:55
Ronaldinhos dagar i Barcelona var räknade, även om Guardiola inte hade tagit över så tror jag inte att Ronnie hade fått vara kvar.

Direkt då Guardiola tog över gick han ut och gjorde det klart att han ville ha en "stark 9;A" då den skulle ingå i hans planer för att coacha världens bästa klubblag.. darför bytte han ut Samu mot Zlatte.

Han tyckte att Sergio bidrog med mer på mittfältet och darför gjorde han av sig med Toure.. det verkar funka med tanke på att killen startar även i världens bästa landslag.

Barcelona I Luján
2010-08-26 01:53
Ämne: Guardiola är ett svi....
Säger bara 6 av 6 möjliga.
Sov gott.
Barcelona GeziiMelBarca
2010-08-26 01:53
I Luján

jag tror nog du hade gjort samma sak ifall du var i hans situation ! på väg till ett annat lag när du ist vill vara kvar i världens bästa klubb ! Zlatan har hållt detta för sig själv i 6 mån ist för att gå till media å säga ngt. men inte konstigt att han säger det nu :S dom vill bli av med han, han känner sig inte välkommen :S shit asså tänk lite !
Barcelona I Luján
2010-08-26 01:49
Att inte fira segern idag med sina kamrater och iställe gå till mixade zonen och säga att Pep inte prata med honnon är väll att gnälla.
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-08-26 01:46
Guardiola är ett svin, kastar ut stjärna efter stjärna för att han inte är spanjor... Låt snubben träna kataloniens så kallade "landslag" istället för att skicka iväg Ronaldinho Eto Zlatan Toure etc.
Barcelona I Luján
2010-08-26 01:40
Det spelar ingen roll skulle ha skött det internt. Detta skadar gruppen.
Barcelona Chagall
2010-08-26 01:38
I Lujan
Ska man tro Zlatan så har han ju försökt diskutera med Pep. Jag känner inte att han "gråter ut i media". Tror mer på att han vill få fram sanningen om varför där är förhandlingar med Milan i första taget.
Barcelona Chagall
2010-08-26 01:35
Det intressanta i det hela är varför där är en spricka och varför dom inte försökt lösa den.
Barcelona I Luján
2010-08-26 01:35
Villa bara klar göra, att jag tycker att Pep är en otrolig bra tränare,han har konsekvent spelat med de spelare som har haft bästa dagsformen.
Zlatan borde ha skött detta personligt med Pep och inte gråtit ut inför media.
Barcelona Chagall
2010-08-26 01:34
För första gången så lägger Zlatan och Pep fram fakta och vi ska inte tro på media?

Detta är faktiskt en riktig svängning i Zlatangate. Jag trodde det var en mediagrej att han skulle lämna Barcelona men en spricka där dom pratat två gånger på ett halvår är värt att diskutera.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-08-26 01:23
Don´t believe the hype! Det är allt jag har säga till alla angående hela Zlatan situationen. Det känns som hela folks liv är media, vad hände med eget tänk, vad hände med egna åsikter. Tänk lite...
Barcelona Barca-nist
2010-08-26 01:21
Jag är så trött på folk som dömer utan att ens få höra hela sanningen!

När Pep såg till att vinna massa titlar så var inte ens Zlatans namn på tapeten, helt plötsligt är Zlatan större än självaste FC Barcelona för vissa här!
Zlatan kom till Barcelona fine, men gud vad det är mer skriverier än fotboll.

Sluta smutskasta Pep G utan att ens få se helheten. Hur det än går (om Z stannar eller går )så struntar jag i, det enda jag bryr mig om är FC Barcelona som klubb. trött på Zlatanister
nog sagt god natt
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-08-26 01:19
Pep the King

Måste säga att det är ännu tråkigare för oss Madridistas att Zlatan ser ut och lämna barca. :P
Barcelona I Luján
2010-08-26 01:15
Ämne: Står på den officell....
på hemsidan står det OM Zlatan är kvar den 31 augusti så ska han....
Annons: