/spanien/barcelona/forum/14321.aspx/spanien/barcelona/forum/14321.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-08-27 09:41
Ämne: Jag gillar att man f....Ja precis, Mascherano ville komma till Barca redan i förra säsongen men fick inte komma då. Nu lär drömmen bli verklighet för honom.

Är glad att Messi har ännu en nära vän och landslagskollega i truppen.
Barcelona Busquets who?
2010-08-27 09:40
Hur var Barca B spelarna mot Milan? Vilka kommer få mycket speltid i år, baserat på den matchen samt försäsongen tror ni? (har sett väldigt lite av försäsongen)
Barcelona ★Sami★
2010-08-27 09:33
Jaaa!! Perfekt vävning Masherano:) Ojojoj (Dansar)
Barcelona true_barca_fan
2010-08-27 09:32
16 miljoner euro mycket bra värvning för så lite pengar
Barcelona Rambla~
2010-08-27 09:31
Jag gillar att man fick ner priset till €16m om det nu stämmer. De andra €6m är eventuella pengar i framtiden. De räknas inte i dagsläget. Tydligen så blandade sig Inter i affären (vad förvånande :P) och lade ett bud men Mascherano och agenten var inte ens intresserade att lyssna till Inter. De hade redan bestämt sig för Barcelona.
Barcelona Rambla~
2010-08-27 09:28
Elmor

Här var vi bittra minsann. :)

Du tycks ha missat att det är Mascherano som sen i våras klart och tydligt uttryck sin önskan att lämna Liverpool. Vad har Messi & Company med det och göra? Hur kan det vara tapping up?

Ah, du syftar säkert på någon bisarr artikel i The Sun eller Daily Star som ännu en gång återgivit falska citat från barcaspelare? Precis som engelsk press gjorde vid Cesc-gate där Puyol fick gå ut på sin hemsida och tydligt förklara att han inte låtit sig intervjuas av engelsk press om Cesc. Jag antar att det är samma sak nu.

Ett litet tips, var inte så bitter. Det kan inte vara hälsosamt. Good luck! :)
Peshmerge
2010-08-27 09:27
Välkommen Masherano :D
Tre perfekta värvningar i år hoppas vi culés på. :) David Villa, Adriano, Masherano.
Barcelona el Maestro!
2010-08-27 09:23
Ämne: el Maestro!

Om in....
Ja, skillnaden mellan Toure och Mascherano är att Mascherano är bättre än Toure defensivt, betydligt bättre skulle jag vilja säga.
Toure hade mycket bra offensiva egenskaper -var också mångsidig. Klarade även att spela som mittack.
Så Mascherano kan verkligen ge en match till Busquets just på grund av de defensiva egenskaperna. Ja, det kan han.
Barcelona Edoo9
2010-08-27 09:15
Elmor

vad var så smutsigt med marcherano affären egentligen? Spelare får uttrycka sin önskan av att ha andra spelare i sitt lag, tvivlar att det är endast i Barcelona som det förekommer så give me a break. Tycker att marcherano grejen skötts smidigt trots att det tagit så lång tid.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-27 09:12
el Maestro!

Om inte Yaya kunde ta Busis plats så kommer inte Masken göra det heller, lita på mig.. Han kommer vara andravalet på den positionen.
Barcelona el Maestro!
2010-08-27 09:07
Enligt Marca landade priset på 22 miljoner euro. Det är samma siffra som Sport uppger(16 + 6). 22 miljoner för Mascherano låter mycket rimligt.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-27 09:04
Njut av vår nya krigare!
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-08-27 08:50
Elmor

ok
Barcelona el Maestro!
2010-08-27 08:50
Ämne: Jag hoppas Sport'....
Han behöver inte vara "back up" till Busquets. Allt beror på honom. Han kanske tar platsen från Busquets? Beror på hur han presterar.Han är trots allt en erfaren spelare jämfört med Busquets.
Elmor
2010-08-27 08:48
Ämne: Loggar in ser Masche....
Lurade? snarare en smutsig värvningskampanj av era spelare... Igen. Messi och company bör ju skämmas. Totalt skamlöst att hålla på som dom gjort i media. Tapping up är bara förnamnet. Grattis barca till årets mest själlösa fotbollsspelare. Bli inte förvånade när han går från barcas bänk till real.
Barcelona Abbe.
2010-08-27 08:47
Jag hoppas Sport's uppgifter angående Mascherano-affären stämmer. Det är ett relativt bra pris. Var inte så sugen på att plocka in argentinaren, men behovet av en back-up till Busquets var stort enligt mitt tycke. Jag är trots allt rätt nöjd.
Barcelona el Maestro!
2010-08-27 08:45
Underbart.
Nu ska Barca bara se till att komma överens med Milan så att Zlatan-affären är över en gång för alla och fort. Truppen blir därmed spikad.

Välkommen Mascherano!
Barcelona Edoo9
Skönt att åtminstone en av de segdragna silly season sagorna äntligen är över. Ska bli kul att se vad masherano kan tillföra laget känns som det kan gå hur som. Hoppas att han har ett bra psyke som kan hantera bänknötandet främst då i de stora matcherna och ändå komma in och göra ett bra jobb.
Gonzalo Il Pipita - "Hombre"

Dom har säkert lagt till bonusen på priset, ingen vet ju om han gör en bra säsong ;)
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-08-27 08:43
Enligt liverpool red så kostade masken er 25 miljoner pund, stämmer det?
2010-08-27 08:43
Ville egentligen inte ha Mascherano men 160 mil är ett riktigt bra pris..
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-27 08:42
Ämne: Loggar in ser Masche....
haha samma här, blev riktigt chokad. Grattis alla Culés till en mycket bra värvning. Välkommen till gänget Javier "Masken" Mascherano.

Messi
Milito
Mascherano

alla börjar på "M" och är från Argentina.
2010-08-27 08:40
Loggar in ser Mascherano Klar för 160 miljoner shiit vad vi lurade dem!
AndreD
2010-08-27 08:39
Då var Mascherano klar.
2010-08-27 07:55
Om Ibra skriver på för Milan måste han gå ner 40 milj kr i lön. Det var en rejäl lönesänkning.. Om jag var han så hade jag aldrig skrivit på, stanna ett år till i alla fall.
Barcelona Pep.G
2010-08-27 06:54
BigDog

Haha Vieri :D
Barcelona Frodo
2010-08-27 02:41
Denyo

Visst finns det en klyfta mellan Pep och Zlatan men jag tror inte att det finns en mellan Messi och Zlatan. Ingenting tyder på det då Messi spelar som han gör. Han utmanar mycket och tar många avslut. Ibland blir det fel och man tänker att han borde passat istället men man ska nog inte läsa in för mycket i situationen. Kommer du ihåg matchen mot Zaragoza där Messi gjorde hattrick och Zlatan brände massvis med chanser? I slutskedet fixade Messi en straff men pekade direkt mot Zlatan att han skulle ta den trots att det är Messi som är straffläggare. Det är att ställa upp för en annan vid svårare tider.

Jag uttryckte mig kanske dåligt gällande samtalen. Vad jag menar är att Xavi knappast behöver samtal om vad hans position i laget är, det du kallade för utvecklingssamtal. Det är klart att jag inte vet vad som sägs men Xavis roll är ju odiskutabel och det finns väl inte så mycket att säga egentligen. Du påstod ju att han oftare hade "utvecklingssamtal" med Xavi vilket inte är logiskt. Däremot att han oftare samtalar med honom kan jag tänka mig då Peps och Zlatans relation verkar vara infekterad. Aja, hela situationen är väldigt rörig där man inte har alla pusselbitar tillsammans.
Barcelona Denyo
2010-08-27 02:10
Frodo//"Inget illa menat, men att påstå att Zlatan var bäst i laget under hösten är bara så fel det kan bli. Han hade en bra period men att kategorisera honom tillsammans med Messi är bara sånt som svensk media gör. Man kan peka på hans målskörd men Messi hade lika antal mål och var betydligt bättre spelmässigt under perioden som man kan kalla Messis "formsvacka".

absolut håller med dig där jag kanske ska formulera
som en av dem viktigare spelarna istället.

jag försöker inte jämnföra dem båda för att både vi vet att messi är på en annan nivå en zlatan, men att var naiv och inte se mellan raderna och inte se att nåt är fel det är det jag försöker komma fram till.

och det där med samtalen varför skulle pep inte prata med sina spelare, och om han nu inte pratar med xavi hur vet du det?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-08-27 01:55
Hur dyrt skulle det kunna bli om man nu skulle bila ner till Köpenhamn?

Blir det inte billigare med buss eller tåg?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2010-08-27 01:53
Ämne: På tal om annat så b....
Jag var på plats och såg matchen, ville bara säga att barca total dominerade matchen!
Annons: