/spanien/barcelona/forum/1432.aspx/spanien/barcelona/forum/1432.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona wallmannen
2016-01-04 20:46
Jag har alltid gillat Zidane, fin spelare.. speciellt efter vm-finalen 98 då jag hade bettat på resultatet 3-0 till Frankrike. Köpte en DAT-bandspelare för pengarna, vilket visade sig vara en rätt så värdelös investering. Nu kommer ligan bli ännu mer intressant.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-04 20:42
@Liunil Masse:

Zidane blev ju tränare för Castilla förra säsongen? Då var de redan i tredje divisionen, de åkte ner från Segundan två säsonger sedan.
Barcelona Erik Satie
2016-01-04 20:41
Nu lär James och Isco bli kontinuerliga startspelare vilket förbättrar deras chanser avsevärt. Skit också. :(
Barcelona Liunil Masse
2016-01-04 20:41
Real anställer alltså en tränare vars största merit som tränare är att åka ner en div med med deras B-lag? Helvete, vilken jävla risk.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MessiyoyO 10
2016-01-04 20:37
Haha det blev alltså Zidane. Det blir onekligen en intressant vår. Man ska inte döma ut någon på förhand men jag tippar inte på att det kommer sluta bra för Real. Som några nämt här innan så lär det bli tufft för Zidane att hantera världsspelare med så lite rutin. Med erfarenhet och ålder så brukar respekten finnas där per automatik, vilket inte ligger till grund i det här fallet. Pep lyckades i Barca, men han gjorde otroliga framsteg med B-laget innan och han är bara en sån som man måste respektera.
Barcelona Nemesis 10
2016-01-04 20:34
Jag anser fortfarande att Real nådde sin peak med Ancelotti, tror inte Zidane kommer lyckas få Real till den nivån. Det kommer garanterat bli en rensning i deras trupp i sommar vilket betyder att Real återigen börjar på noll. Jag tycker att vi har väldigt bra läge nu att fortsätta plocka hem ligan och kuppen, nästa säsong också, men som sagt vi är vårat egna största fiende!
Flavía
2016-01-04 20:32
@enkos:

Casillas tackade dock nej och sade att Real Madrid var ett avslutat kapitel i hans karriär.
Barcelona Vinnarskallen Suarez
2016-01-04 20:31
Kvittar vilken manager dom anställer. Han blir kvar så lång tid som Ronaldo vill ha honom kvar.

Zidane kommer bli tvingad att bygga sin taktik runt Ronaldo och tvingas låta honom spela sin lat fotboll.

Kommer inte bli mer lagspel än det var med Benitez. Vad som i början kommer förändras är att vissa spelare, dock inte Ronaldo, kommer arbeta lite hårdare.

Spelare som Isco och James kommer gnälla om dom inte får tillräcklig speltid. Får dom det kommer andra spelare att gnälla eftersom dom då inte får spela tillräckligt mycket.

Kommer vara lugnt i någon månad sedan kommer kaoset tillbaka.

Maktspelet mellan Zidane och Ronaldo blir intressant att följa. Ingen av dom kommer vilja vika sig för den andra.
Barcelona enkos
2016-01-04 20:30
@Flavía:

Han vill också ha tillbaka Casilias
Barcelona Fuerza
2016-01-04 20:27
För 42 dagar sade Zidane att han var långtifrån redo för uppdraget. Nu har någon övertalat honom. För 42 dagar sedan lovades Benitez förtroende. Nu är han sparkad. Ska bli kul att se hur Zidane rör om i grytan. Det här är i vilket fall Real Madrids sista kort. Floppar kortet så kommer Perez aldrig mer bli välkomnad in i klubben och Zidane kommer lära sig hur unken klubben är.
Barcelona Vampíro
2016-01-04 20:26
So long Rafa, jag kommer alltid komma ihåg dessa 6 månader. Det var jävligt skoj så länge det varade. Annars är det skrämmande hur stor makt spelarna har numera. De kan enkelt få en tränare soarkad i storklubbarna.
Flavía
2016-01-04 20:25
Nu när Zidane är deras tränare, så kommer Pérez att värva både Hazard och Pogba under sommaren.
Barcelona Mido
2016-01-04 20:25
Zidane kommer att införa lugn och glädje, motivation helt enkelt.. Vem trodde att PEP skulle vinna allt med A laget. Jag älskar Zidane oavsett som spelare och person. Framtiden får visa...
Barcelona Barcelonistas
2016-01-04 20:22
Andresito - att Perez tar in Zidane visar ju bara vilket stort mindervärdeskomplex han lider av. Han är en stor copycat där han försöker härma oss med allt. Zidane? Kan inte se han vända på detta. Finns inget som talar för det.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-04 20:15
Barcelonistas & Andresito

I dagsläget vet man inte vad man kommer få ut av Zidane, alltså kan det gå helt åt helvete eller så kan det bli succé, den som lever får se.
Flavía
2016-01-04 20:15
...
Barcelona Andresito
2016-01-04 20:12
@Barcelonistas:

Det är ändå rätt väg att ta. Vad hade du gjort? Tänk objektivt med din fotbollshjärna, inte med ditt Barcahjärta. Vad skulle Real Madrid ha gjort? Behållt Benitez? Anställt Mourinho?

Det låter som att du har svaren på allt, få höra nu, vill veta hur du tänker.
Barcelona Andresito
2016-01-04 20:10
@Barcelonismo:

Nja, nästan.
Ronaldo: "Det enda vi gör är att titta på."
Ramos: "Ja, du tittar på oss. Ni är tre stycken där uppe."
Barcelona Barcelonistas
2016-01-04 20:10
Känslan när La Puta får nya förhoppningar på säsongen haha.. Vad ska zidane göra? Överskattad som spelare och ännu mer överskattad som coach. Perez får fortsätta drömma som en idiot.
Barcelona Andresito
2016-01-04 20:06
Då var det officiellt, Zidane tar över!
Barcelonismo
2016-01-04 19:59
Ramos: Du måste hålla dig närmare mitten, Inte på topp.
Ronaldo: Men vi måste anfalla.
Ronaldo: Dra åt h*****e
Ronaldo igen: Jag är den enda som ser.
Ramos: Já, du spelar för dig själv.
Barcelona enkos
2016-01-04 19:49
Vilken tränare som helst kommer att höja Real för man kan inte sjunka mer än man redan gjort. Så Zidane kommer och tar över vid bästa möjliga tillfället och kommer att höjas till skyarna ifall Real vinner ligan.. sämre än trea som man redan är kan man ju inte bli
Mascherano#14 el Jefecito
2016-01-04 19:47
Synd att Benitez fick gå. Han var en av våra viktigaste "spelare" haha

På ett sätt gillar jag inte att Zidane tar över. Han har haft en stark anknytning till deras klubb i många år och har något av en legendstatus där. Det är sånt jag vill att Barca ska syssla med och att Real kör vidare på sitt vilsna spår helt utan identitet eller tanke.

Men på ett annat sätt gillar jag det. Jag tror nämligen inte att han kommer vinna något denna säsongen, jag tror tillomed att det inte kommer bli så bra alls faktiskt. Han kommer bli sparkad efter säsongen och då har dom en klubbikon mindre i den klubben. Det är vad jag tror.

#hahamadrid
Barcelonismo
2016-01-04 19:47
Barcelonistas

Iniesta: 2 EM-guld
Zidane: 1 EM-guld

Iniesta: 7 ligatitlar
Zidane: 3 ligatitlar

Barcelonismo
2016-01-04 19:44
@Andresito:

Visst, Zubizarreta gjorde kanske mindre godkända värvningar men å andra sidan så lyckades han värva spelare som Suárez, Rakitic, Bravo och Mathieu där samtliga var inblandade på ett eller annat sätt i vår trippelsäsong.

Han förtjänar inte att bli bespottad...
Barcelona Andresito
2016-01-04 19:15
Barcelonistas

Läs mitt första stycke igen.
Det var hursomhelst ingen diskussion jag ville skapa. Som sagt, bara ett tips.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-04 19:09
Hur fan kan du få det till nått sånt? Ja skrev Tito lämna pågrund av cancer. Alltså om han inte hade fått cancer så hade han varit kvar. Tito tog oss till en ligatitel på 100 poäng. Vi hade också vunnit cl under titos första säsong om set inte vore för den sjukdomen.
Barcelona Andresito
2016-01-04 19:06
@Barcelonistas:

Inget personligt, men detta ser så illa ut. "Tack vare" används för positiva händelser, skriv "på grund av cancer". Man förstår vad du menar men nu låter det som att du tycker det var skönt att Tito gick bort. Endast ett tips. :)

Zidane riskerar så mycket när han kommer till Real Madrid. Antingen blir han helgonförklarad eller så blir han kastad på gatan. Titta bara på hur det är i Barcelona, Pep = helgonförklarad. Jämför detta med Zubizarreta, en välrespekterad målvakt i både Barca och Spanien, och se hur ogillad han blev under sin tid i Barcelona. Ska man jämföra tränare så är det bara till att bläddra tillbaka ett år i minnet och vad som sas om Lucho innan allting vände till det positiva.

Det är riskabelt, men detta är något nytt för Real Madrid. Det är ingen gammal tränare som redan bevisat allt förut. Nu får man in en hungrig och respekterad ung tränare, konflikterna kommer vara minimala. Sen hur det kommer se ut på planen kan nog ingen förutspå.

Tråkigt att Benitez lämnar dock. Resultatmässigt är han inte så långt efter konkurrenterna i ligan, men spelmässigt har det sett värre ut än Barca B.

Har någon koll på hur många poäng efter vi låg som sämst med Lucho förra året?
Barcelona Barcelonistas
2016-01-04 19:02
Zidane var överskattad som spelare. En spelare som Iniesta moppar golvet med Zidane. Iniesta 4 Cl guld Zidane 1 Cl guld I rest My case
Barcelonismo
2016-01-04 18:56
Lucho och Zidane när bägge var aktiva fotbollsspelare...
Annons: