/spanien/barcelona/forum/14318.aspx/spanien/barcelona/forum/14318.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-08-26 16:40
Jag tycker att Zlatan gör rätt i att gå till Milan. Där får man spela så länge man är en stjärna oavsett hur man presterar på planen. Dessutom så är man garanterad att vara kvar i klubben en lång, lång tid. Milan är ju som en familj. :)
Real Madrid vanbasten_9
2010-08-26 16:39
Rambla~

Vi får se hur det hela slutar. Huntelaar lutar mot Schalke just nu iaf.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 16:37
vanbasten_9

Du får nog plussa på Hunterlaars värde till den summan. Under 40m kan Milan nog glömma en affär.

"Milan are now prepared to hand over Huntelaar plus around €30m cash to prise away the Swede."

Tidigare idag från Sky Sport Italia.
Spanien Pablo Gorcon
2010-08-26 16:36
Gattuso 8//

No offence, men K-J Huntelaar är en av de bästa anfallarna Ajax någonisn haft i sitt 4-3-3-spel. Så att han inte skulle passa i det systemet känns inte riktigt sant.

F ö tillämpar både klubb och landslag i Holland oftast 4-3-3. Det är det holländarna växer upp med.

Därmed inte sagt att K-J Huntelaar inte misslyckats i Milan. Där har jag ingen åsikt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-26 16:36
Clichy 22

Jag stör mig inte på folk som gillar Zlatan, jag stör mig på folk som hejar på Barcelona pga. Zlatan. Det är en stor skillnad där, och jag hoppas att hela packet försvinner till Milan.

Jag tycker att 35 miljoner för Zlatan låter rimligt med tanke på att klubben har visat så tydligt att man vill bli av med Zlatan. Dessutom måste man tänka på att man sparar en hel del i lön, så allt som allt så sparar man 46 miljoner euro.
Real Madrid vanbasten_9
2010-08-26 16:35
Tro det eller ej, Milan kommer blåsa Barca den här gången igen. Ni köpte honom för ca €70M. Milan kommer nog få honom för halva priset.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-26 16:28
30 mille?! Aldrig.
Barcelonistas
2010-08-26 16:28
haha kasta ut skiten ur huset :)
Barcelona Barca4eva
2010-08-26 16:27
Gonzalez_Barca

Härligt =D
Gattuso #8
2010-08-26 16:25
Ämne: I Milan får Huntelaa....
antar att du inte följer milan och därför gör ett sånt uttalande, hunter har fått chansen men killen platsar helt enkelt inte in i milan, speciellt inte när han inte klarar av 4-3-3 uppställningen samt att boriello är bättre

och nej han är inte yngst
Barcelona barcetia
2010-08-26 16:25
Någon annan som ser ett mönster med de spelare som fått lämna?

Samuel Eto'o - Nätade 30 gånger förra säsongen. Mål i El Clasico. Mål i Champions League final, allt var bra, ingen ville sälja honom - TILLS han vill ha sin löjligt höga lön.

Yaya Touré - Agenten kritiserar både Pep och spelare i laget. Får sina minuter men är ändå inte nöjd.

Zlatan Ibrahimovic - Agenten gör mycket ljud mot Pep, otroligt mycket kombinerat med att spelaren inte presterar som man förväntat sig.

Slutsats: Har du en agent som heter Seluk, Zahavi eller Raiola; kom inte till Barcelona. (såvida du inte heter Maxwell) Pep låter inte några pajas agenter köra runt med honom och det är just det han ska göra.
Adios Zlatan!
Real Madrid vanbasten_9
2010-08-26 16:22
Huntelaar är påväg till Schalke 04 enligt Milannews för ca €15M. Pengar som kommer gå till Ibra-affären. Snackas från italiensk media att Milan och Barca är överrens gällande priset, ca €30M, men det kommer inte betalas direkt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-26 16:22
Dessutom har Inter lagt ett bud på 23 milj euro för masken.. Härligt att de trissar upp priset för Barca :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-26 16:20
Fyfan vilken match igor!!

Ett minne for livet helt klart. Jag kommer lagger upp videos fron kvallen imorgon do jag kommer hem till Sverige.

Halsningar fron Barcelona! :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-26 16:14
Isåfall hoppas jag verkligen inte Ibra lämnar. Vi ska bredda truppen, inte tunna ut den ännu mera!
Barcelona Barca4eva
2010-08-26 16:09
1.70-ligan.

Tror jag knappast =P
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-26 16:07
Om Zlatan nu lämnar, tror ni klubben kommer ordna en ersättare innan fönstret stänger?
Barcelona el Maestro!
2010-08-26 16:05
I Milan får Huntelaar inte chansen på grund av sin ålder. Han är ju yngst. :P. Det går inte att peta gamla gubbarna!
Barcelona DM1982
2010-08-26 16:05
Ämne: Vad säger ni om €30m....
Huntelaar ska tydligen vara klar för Schalke. Hur som helst så hade det varit nej tack. Tror inte att det finns någon offensiv kraft som Milan skulle kunna tänka sig att ge som vi behöver. Om det fanns någon defensiv kraft så skulle det kanske vara intressant men nu verkar det som om Mascherano mer eller mindre är färdig för oss så det behövs inte.

Nej, det enda som gäller är en försäljning där endast kontanter ingår. För pengarna så köper vi Mascherano och lägger undan lite för nästa års värvning av Fabregas.
Barcelona Goliador
2010-08-26 16:02
Ämne: Men dina åsikter kri....Jag har en nyhet till dig delarocha. dina åsikter är också helt meningslösa och ointressanta pga att de är just åsikter i ett forum på svenskafans.com.
Om du följer mina tidigare inlägg så kanske du skulle fatta varför jag tog upp etoo, och att etoo inte var huvudspåret utan ett exempel på vad Pep har gjort som jag tycker har varit dåligt efter cl 2009.
Ett hett tips, kolla det varje gång innan du ger dig in i att börja argumentera.

Om du tycker att varje diskussion här på forumet ska vara grundad på något annat en det som står i tidningar eller vad folk har för åsikter så kan du lika gärna lägga ned hela forumet.
Det sista du skrev om Guardiola är precis det jag tycker att Guardiola är ute och cyklar med. En bra tränre kan lösa konflikter med spelare som är lite stökiga utan att behöva sälja dem direkt när det uppstår problem.

Ponera att Barca köper in en ersättare till zlatan för x antal miljoner och samma situation uppstår så är det inte hållbart i längden att göra sig av med allt och alla, när allt som krävs kanske är några mer samtal än 2 på ett halvår för att lösa situationen.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-26 16:00
Ärligt talat så tycker jag att Pep har hamnat mellan stolarna av ett politiskt och ekonomiskt spel.
Att köpa Zlatan kom som ett hastigt förslag av Laporta via mobilen till Pep. Det fanns inga långa planeringar eller så, utan bara en impuls. Laporta såg hur Real utrustade sig med Kaka och CR och han vill skaffa en motvikt.
Jag är ganska övertygad om att Laporta tryckte fram hela Zlatans grej på Pep. Det är inte så lätt att säja nej till ett förslag som själva chefen är totalt besatt av. Prova själva på er arbetsplats.
Laporta var säkert helt besatt att slutföra affären med Zlatan, precis som han var besatt av Henry under tidigare år.
Zlatan har hamnat i Barca till stor del av Laportas drivande kraft och charm. Vad Pep hade att säga vägde nog en liten bråkdel och Laporta lyckades säkert och charma Pep med hela idén. Laporta har en stor del av skulden till situationen, inkluderad så klart den enorma summan.

Och nu återigen så hamnar Pep framför en våg med påtryckningar från chefen om besparningar. Rosell vill sanera ekonomin. Han vill inte ha en 12 milj euro bänkrumpa per säsong.
Vissa uppgifter visar att klubben har gått back förra säsongen med 60 milj euro. Vi har redan diskuterat de här sakerna om klubbens skulder och vinstkapital. Det är ganska rörigt.
Men ändå så kan klubben få en ekonomisk bunt om Z säljs. Rosell tänker inte på det sportliga i Zlatans fall. Han ser en stor möjlighet att spara utgifterna och få in pengar till kassan.
Det är klart att Rosell vill driva fram sin ekonomiska linje. Fallet Chyg är också ett exempel på det.
Pep kunde kanske tänka sig att Z stannar, men han kan inte garantera speltid. Då kommer påtryckningar från chefen.

Så värvningen av Z var inte rent sportligt beslut av Pep, utan det var mycket annat runt omkring så tvingades fram Z till klubben. Likadana krafter kan tvinga bort honom nu.

Pep har det största sportliga ansvaret – vad kan han göra när han ser att spelet fungerar bättre med andra små pojkar?
Messi och Xavi får en annan behandling eftersom det inte finns någon som kan ersätta dem lika bra. Det är därför de spelar alltid, inte för att de är från La Masia.
Pep var bered att bänka Puyol för Chyg, om Chyg skulle visa sig vara bättre. Pep kommer att spela med Villa förre Bojan och Pedro, om det visar att han är bättre.

Jag vill gärna att affären ska bli klart så fort som möjligt. Det har blivit för mycket tjafs som stör harmonin.
Ger oss en bra summa och hejdå. Då kan vi lösa ut Mascherano och laget blir komplett.
Inga problem i anfallet – vi har Messi, Villa, Bojan, Pedro, Jeffren, Iniesta och glöm inte Adriano som kan också ta en vikariat om det krisar sig.
Vi kommer att snurra runt Real på Bernabeu om alla är friska, utan Zlatan:D
Barcelona el Maestro!
2010-08-26 15:58
Rambla~//
Fast jag skulle tycka att Huntelaar blir en bra back up. Skulle tro att Pep skulle kunna utveckla honom. Huntelaar är holländare och det skulle göra att han har något lättare att komma in i Barcas spelsätt. Han är skolad i 4-3-3 systemet.
Han gjorde succé i Ajax men han floppade i Real Madrid. I Milan har han ju inte fått chans att växa in i laget. Han har fått väldig lite speltid.
Så 30 mille euro och Huntelaar skulle jag nog tacka för.
kaliber
2010-08-26 15:56
Smogen, väl skrivet, kan inte hålla med mer.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 15:50
Det är ingen hemlighet att Samu hade problem att följa Peps taktiska direktiv. Ok, oftast gjorde han det men knappast utan att ifrågasätta dom. Det håller inte i längden oavsett om Pep har fel eller rätt.

Dessutom, Pep såg själv inifrån klubben ett och annat om hur trupen fungerade redan när han själv tränade Barcelona B. Han visste exakt vad han ville göra när han tog över efter Rijkaard.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 15:48
Jag säger det samma. Han säljs nog till Schalke 04 som det ser ut. Då vet vi i alla fall vilka pengar det handlar om när det gäller Zlatan. En ren försäljning lär inbringa åtminstone €40m. Det är som situationen ser ut i dagsläget mer än vad jag vågat hoppas på.
Delarocha
2010-08-26 15:47
Men dina åsikter kring huruvida Eto'o var ett problem eller ej är helt meningslösa och ointressanta.

Då dina åsikter bygger på lösa rykten, det du ser på tv och det folk påstår ha läst/sett.
Dessutom är Eto'o inte längre kvar. Så förstår inte vari intresset av att DU tycker att Eto'o inte var ett problem ligger.

Eller är din åsikt bättre grundad än någon annan? För jag tror bestämt att Eto'o var ett problem. Han har hamnat i konflikter i de flesta klubbar + landslaget han varit inblandad i och är en högst kontroversiell person på gott och ont. Så att tro att det INTE var ett problem med Eto'o kräver fan en förklaring eller välgrundade argument.

Och Pep har ju visat att det spelar ingen roll om du presterar på plan eller ej. Funkar du ej socialt/harmoniskt med gruppen försvinner du.
Barcelona Barca4eva
2010-08-26 15:45
Rambla~

Nej tack XD
Barcelona Rambla~
2010-08-26 15:43
Vad säger ni om €30m + Huntelaar?
Barcelona Goliador
2010-08-26 15:35
Ämne: dubbel....
Delarocha....
Hmm. Självklart inser jag att Pep har bättre grund än jag att stå på, när det gäller Etoo. Men vad är vi här för? Att rabbla statistik och kyssa folk i arslet? Det jag kommer med är egna åsikter och de kan du hålla med om eller inte! Men om du letar efter fakta så är du nog på fel ställe grabben..
Det jag menar är att jag inte tyckte att etoo var ett problem med tanke på hur bra han spelade och hur bra barca spelade med honom. Något annat kan jag inte gå på.
Barcelona lameG^
2010-08-26 15:30
Känns som zlatar har hittar sin position nu. Iallafall igår så kändes han mycket bättre och säkrare än förra säsongen. Hoppas han stannar ytterligare en säsong.
Annons: