/spanien/barcelona/forum/14315.aspx/spanien/barcelona/forum/14315.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-27 17:33
OM Zlatan lämnar kanske man skulle köpa Robinho ändå?
Jag har hela tiden varit emot den värvningen, men om Zlatan går så förlorar man lite av den otroliga bredd vi hade i anfallet. Och Robinho är ytterforward - en plats där Barcelona är i mer behov av bredd än centerforwardsplatsen egentligen. Det går inte att komma ifrån att Robinho är en fantastisk spelare när han får leka fotboll. Barcelonas spelsätt är spelglädje om något.. kan kanske hade varit nåt ändå!

Säg att vi säljer Zlatan för 40 milj euro. Då bör man kunna köpa Robinho för halva det priset.

Som sagt, jag har varit emot en värvning av brassen hela tiden egentligen. Men när man tänker efter så kanske han är det bästa möjliga anfallaren som är tillgänglig, om vi nu säljser Zlatan
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-08-27 17:30
Nu sitter man här och håller tummarna för att Zlatan tar planet till Milano ikväll... hoppas hoppas hoppas
Barcelona teddycule
2010-08-27 17:19
oavsett om adriano är ordinarie eller inte så är det en bra värvning. ifall någon blir skadad är det ju bara att kasta in han. det verkar ju inte spela så stor roll vilken position han har, känns skönt att ha en sån i laget!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-27 17:14
LAM,

Jag ser mycket mer hos Adriano potential än Maxwell. Visst, Abidal är i nuläget nr 1, men han kommer få kämpa för sin plats. För Adriano får ändå ses som ett större hot än Maxwell.. han har möjligheter att bli riktigt j-kla bra. Potentialen har alltid funnits, men han kanske blommar ut i Barca, när han har bättre medspelare.

Vi får se. Hur som helst är jag glad att han är en Barcaspelare. Han kommer bli nyttig var han än spelar.
Barcelona pokke
2010-08-27 17:14
Ämne: är det någon som vet....
Här har du det.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-27 17:07
1.70-ligan

"Adriano känns som en klockren värvning och ärligt talat tror jag Abidal får se upp om förstaplatsen :P"

Så sa man när Maxwell värvades förra säsongen också. Vad hände? Jo, Abidal blev mycket bättre och var under hösten den kanske bästa vänsterbacken i hela världen.

Tror Abidal kan vara ganska säker på att vara ordinarie. Adriano är nog sedd som en rotationsspelare. Men eftersom han kan spela på såpass många platser så får han nog spela mycket.
Delarocha
2010-08-27 17:01
Svårt att googla eller?

Eller ska vi googla det åt dig?
Barcelona Barca08
2010-08-27 17:00
är det någon som vet när biljetterna till FCK - FCB matchen i danmark släpps ut. Behöver svar så snabbt som möjligt.
Tack på förhand
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-27 16:52
Adriano känns som en klockren värvning och ärligt talat tror jag Abidal får se upp om förstaplatsen :P Att han sen kan spela nästan överallt är riktigt bra! Han kan agera mittfältare också vid behov, och backa upp Alves.

Jag tror att Maxwell i år är mer tänkt som att få lika mycket speltid på mittfältet som på backen, i och med Adriano. Maxwell är riktigt bra där också och har spelat där ofta under försäsongen.
Barcelona älskabarcelona
2010-08-27 16:50
Ämne: ÄlskaBarcelona//

....
Håller med dig . Killen är inte så ung nu eller , i jämförelse med dom andra jämnåriga i a-laget så är han betydligt sämre . Jag ser inte nån stark sida från Jeffren . Det är väldigt sällan man ser Jeffren hota andras försvar .
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-27 16:48
Criff

Adriano tror jag är ett mycket bra köp. Var grym mot Milan.
Han kan verkligen behövas på alla positioner den här säsongen.

Angående Jeffren: Vem vet, får han speltid vilket han kommer få om Zlatan sticker så kanske han kan bli säsongens Pedro. Ungefär samma spelstil även om Pedro säkert är snäppet bättre.
Atlético addeh
2010-08-27 16:44
Klandra inte ner på Jeffren. Grabben har inte fått så många chanser ännu, något som förmodligen kommer ändras om Zlatan försvinner.

När Jeffren väl fick speltid under förra säsongen tyckte jag han gjorde det bra i flertalet matcher. Finalen mot Estudiantes i klubblags-VM och hemmamatchen är matcher där han hade helt avgörande roller. Grabben har stor potential, och får han bara regelbundet med speltid tror jag han kommer bli en klassanfallare i framtiden.
Barcelona Criff
2010-08-27 16:38
Adrianos inlägg är ju brutalt bra! Kan bli en riktigt lyckad värvning det här.
Barcelona Denyo
2010-08-27 16:37
ÄlskaBarcelona//

Håller med dig en del angående jeffren.

Mot Milan var han ig halkade runt som bambi på hal is dock så vattnade dem planen rätt mycket innan.

Tycker ej jeffren får mycket uträttat han slarvar bort bollar håller i den för länge håller ej måttet hittils iaf. Hade helldre sett en utlåning och testat kerrison som 5-6 val.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-27 16:35
LAM,

Haha, visst känns det skönt? För någon dag sen gick man och oroade sig över att vår pivoteposition.. att det var alldeles för tunnt. Nu har vi två av världens absolut bästa på den positionen och dessutom Pique som kan gå upp. Lägg där till en 18 årig talang. Klass rakt igenom :)
Barcelonistas
2010-08-27 16:32
denyo

ja
Barcelona Denyo
2010-08-27 16:32
Kommer masken kunna lira CL?
Barcelona älskabarcelona
2010-08-27 16:31
Jag förstår inte vad folk ser hos Jeffren ?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-27 16:26
Nu är truppen bra. Även om Zlatan lämnar eller inte har vi ett bra anfall. Förhoppningsvis kan då Bojan och Jeffren få mer speltid. Dessutom kan Adriano, Maxwell och Iniesta spela yttrar.

Mittfältet är också bra nu. 5 stycken plus JDS och Thiago som jag hoppas får en del speltid i år.
Pivotepositionen är numera världsklass.

Atlético addeh
2010-08-27 16:24
Ämne: Tja, vet ni ifall ma....
Nerladdning av matchen. Du kan även ladda hem och se spelarpresentationerna.
Barcelona Naknooo
2010-08-27 16:23
jag hoppas verkligen zlatan inte lämnar, tycker att vi behöver bredden och att kasta ett så dyrt nyförvärv efter endast 1 säsong är för mig helt sjukt..Om han skulle lämna nu så vill jag se robinho värvas, han e väldigt teknisk och spelar ju ordinarie på vänstern vilket ger Villa möjligheten att flytta in centralt där han trivs som bäst..Dock tycker jag Pedro förtjänar att spela i startelvan, han har visat att han förtjänar det och han gör det väldigt bra också..det e svårt det här, men men vi får se vad som händer senare in idag sägs ju att zlatan ska ge svar senare på dagen.
Barcelona B-A-R-C-A
2010-08-27 16:22
Robinho ger 100 för laget om han gillar det..se bara i real, dom slängde iväg honom. tyckte att han var krigare faktist..sedan är det känt att brassar inter gillar PL han var tvungen att gå till City. så han lät stoltheten tala där. barca kmr vara en ny tändning för honom. sen kommer att börja hänga me maxwell, alves o adriano inte direkt dåliga grabbar=)
Barcelona tikitaka
2010-08-27 16:19
Tja, vet ni ifall man kan ladda hem milan matchen någonstans? :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-27 16:16
Såg i mobolien påväg till skolan att Mascherano är klart. Underbart! Om det stämmer att Barca endast betalar 16 milj euro, och ev 6 till senare, så är det en ruggtigt bra affär :) Nu har vi fanimej bredd även på mittfältet.

Offensiva mittfältare: Xavi, Iniesta, Keita, Thiago och JDS.. även Messi, Adriano och Maxwell kan lira där och göra det med den äran.

Defensiva: Busi och Mascherano. Vid behov även Pique och Oriol Romeu.

Även backlinjen ser bra ut, faktiskt! Två backups på mittbackarna, plus Fontas som visade att han klarar av det mot Milan..
ytterbacksplatserna har vi bredd på! Adriano, Alves, Maxwell, Abidal och ev. Puyol.

Anfallet är rätt hyfsat, oavsett om en viss Zlatan stannar eller inte.
Men jag har faktiskt en känsla av att han stannar.. Raiola ska, enligt Sport ha sagt "Ibra tänker inte bara på pengar. Hans beslut beror på familjen. De är lycklig här. "

Tolka det hur ni vill, men jag tolkar det som att Zlatan bestämt sig för att stanna och att agenten vill försöka att få det låta som att det inte beror på de miljonerna mindre han får per år.
Barcelona Jekovsky
2010-08-27 16:16
B-A-R-C-A

Robinhos attityd är väl inte direkt en höjdare den heller. Och vad ska vi med ännu en liten, teknisk anfallare till? Vi har redan fem stycken.

Tycker inte sk. FC Barzelona fans är något nödvändigt negativt. Hellre att pengarna de spenderar på en Ibra-tröja går till Barça än någon annan klubb. Desto fler supportrar, desto mer pengar. Såklart lite trist att Zlatanisterna kastar en skugga över alla Barça-fans, men det får man väl ta.
Atlético addeh
2010-08-27 16:14
Edoo9

Det är väl inte någon självklarhet att han var ironisk med det inlägget. Det huserar så många troll här inne nu för tiden så jag blir aldrig förvånad längre. :P

Denne martiinh0 var dock så långt ifrån ironisk med sina inlägg som man kan komma.
Barcelona el Maestro!
2010-08-27 16:08
Ämne: Är det sant att Puyo....
Fel.
Han har sagt:

"I am sure Ibra will add a lot to the team if he stays."

Det är fel översatt citat du har i ditt inlägg.
Barcelona B-A-R-C-A
2010-08-27 16:07
Jag är så glad...vi har värvat världens bästa defensiva mittfätltare... han gör oss inte besvikna tro mig...bort me ibra o in me robinho!!! då blir det trippeln;). missförstå mig inte, gillar ibra men ogillar hans attityd, mino och Fc barZelona fans..
Barcelona Edoo9
2010-08-27 16:05
Ämne: elbraco

Att bänka....
addeh

känn av ironin i hans inlägg...
Barcelona ElTriplete
2010-08-27 16:04
Är det sant att Puyol sa det följande?

"I'm not sure what Ibra will add to the team if he stays."

Då är det riktigt fult och ädjö med Zlatan, om det nu är sant.
Annons: