/spanien/barcelona/forum/14314.aspx/spanien/barcelona/forum/14314.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-28 12:34
Det bästa med att Zlatan försvinner (förutom att man slipper en överbetald staty) är att man slipper folk som "Steaua/Bukarest". Jag tycker synd om Milan forumet, nu får han förpesta deras forum när Zlatan försvinner.
Barcelona Rambla~
2010-08-28 12:27
Ämne: Steaua/Bukarest

S....
Hehe, jag gillar snubbens analyser och konstateranden. De är alltid så genomtänkta och välgrundade.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-28 12:23
Steaua/Bukarest

Spelet Guardiola har utvecklat i Barcelona har ju till och med det spanska landslaget anammat. Du missade antagligen Rijkaards två sista säsonger.
Barcelonistas
2010-08-28 12:21
"underbart är kort"

är detta ett skämt?
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-08-28 12:20
Pep var tydligen en väldigt duktig spelare.

MEN
Som tränare tror jag inte att han ligger bakom speciellt mycket av det vi ser Barcelona utföra på planen. Flera av spelarna spelar med varandra i landslaget och alla är väldigt duktiga spelare.
Vad skull Pep uträtta i en klubb som exempelvis Getafe?
En bättre tränare behövs, Mourinho blir riktigt farlig med sitt Real nu. Där har vi en TRÄNARE!
Barcelona el Maestro!
2010-08-28 12:14
Guardiola:

"I only talked once with Raiola so I'm a bit surprised he knows me so well."

Mycket bra sagt.
Barcelona Rambla~
2010-08-28 12:08
Milan har lurat in Barcelona till förhandlingar om Zlatan och intentionen att de har pengar att betala för sig. Raiola ställer till med lite turbulens med sina uttalande och nu visar det sig att Milan är panka och nu vill de värva honom på lån. Går man in till en bilhandlare och säger sig vilja köpa en Ferrari om man inte har pengar? Varför ens förhandla med en klubb som inte kan betala för sig?

Arsenal gjorde klart för Barcelona att de inte ansåg att de kunde betala för sig när det gällde Cesc och vägrade att ens förhandla. Barca borde gjort det samma med Milan.
Barcelona el Maestro!
2010-08-28 11:56
”Han passar inte in i Barcelonas spel. Därför är det amatörmässigt scouting. Därför är hela köpet ett skämt och både Zlatan och klubben drog en stor nitlott.”

Man får ta i beaktande att Pep är bara 39 år. Han har en väldig kort tränarkarriär – endast tre år på den högsta nivån och 4 år sammanlagt.
Han har därför fortfarande en stor del att lära sig. Han är en smart person och han kommer att dra lärdomar av sina misstag, det är jag säkert på att han gör. Så kan det gå till i början av en förhoppningsvis lång karriär.

Någonstans måste alltså Guardiolas korta erfarenhet av att leda en gigantisk klubb visa sig resultatmässigt. Jag är mycket glad för att det sportsliga resultatet han har presterat är över förväntan. Hans reslutat är inte bara över förväntan utan även historiskt.

Nog om den saken för mig.
Nu hoppas jag bara att svensken också kan lära sig något av den här snurran. Han blir tyvärr inte den världens bästa fotbollsspelare som han har drömt om. Och det får han tacka för Raiola som antagligen har ställt till det för honom.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-28 11:52
Hetfield

Ja egentligen så är det jävligt onödigt att komma hit om man bara vill provocera, men en vanlig diskussion ska man kunna ha.
2010-08-28 11:48
¡Barça! - Crèma Catalana

Det låter hårt, men om du har varit med kring Cesc dramat så är det knappast svårt att förstå vad "Elsa" vill när hon kommer hit.
Barcelona Rambla~
2010-08-28 11:46
Mojito:

Hear hear, kunde inte "sagt" det bättre själv. För normalbegåvade personer är inte det så svårt att "läsa mellan raderna". :)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-28 11:43
Ämne: Mojito

Tycker att....
nej men vad föga förvånande...

Jag är fullt medveten om forumreglerna, och jag förklarar i mitt inlägg varför jag anser personen i fråga vara bitter.

Jag svarare dessutom på inlägget med motfrågor, så vad är problemet???
2010-08-28 11:39
Mojito

Tycker att vi ska kunna ha en normal diskussion med fans oavsett lag utan att bråka. Dumt att kalla folk bittra bara för de har en annan åsikt än en själv.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-28 11:36
elsa

Inte förvånande att du försöker skylla allt på klubben. Tänk på att Zlatan själv uttalat sig om att Barca var den enda klubben han skulle kunna gå till.
Är det då inte dålig scouting av spelaren själv i fråga? Är det då inte läge att anpassa sig till spelet i stället för att, via sin agent, kräva att tränaren anpassar spelet efter spelaren?

Du är ff bitter över Cesc och nu försöker du hitta alla tillfällen som finns att smutskasta Barca, dess spelare och fans. Din bitterhet framstår som väldigt tydlig "mellan raderna".
2010-08-28 11:35
Elsa

Jag sa bara att du borde fokusera på ditt eget lag istället för att klanka ner på Barcelona så fort något negativt sker kring klubben. Jag använde för hård ton, ber om ursäkt för det.

Återigen, det är upptill Zlatan. Man kan inte säga "Zlatan har aldrig sprungit, så det är inte hans fel", det är bara att bortförklara.
Jag har aldrig förväntat mig att Zlatan ska springa som Eto'o, men jisses. I vissa matcher så märkte man inte att han spelade, han stod bara utanför straffområdet och tittade på när alla andra spelade fotboll.

Är det värt 50 miljoner + 10 m (lön)? Vem är vinnaren i det här, Zlatan som fick en enorm lön och försvinner till Milan, eller Barcelona som förlorade 30 miljoner (transfer plus lön)?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-28 11:34
Är Z officielt klar eller?
Om det bara är 30 miljoner det rör sig om så spyr jag. Man skulle väl kunna försöka få Milan att åtminstonde betala 40.

Lite tråkigt trots allt. Hade velat att han stannat kvar och kämpat. Vi hade haft en grym anfallsuppsättning då. Nu har vi "bara" Bojan och Jeffren.
Tråkigt också för Zlatan att han nu aldrig kommer vinna Cl.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-08-28 11:31
Hetfield- Megan Fox is a dude: Det som är tröttsamt är när folk klankar ner på Arsenal när jag vill diskutera andra saker. Vad i hela helvete har det med saken att göra? Svara mig det.

Så du håller med på det jag säger. Det är inte klubbens fel att Zlatan inte rör sig och gör som tränarna vill, absolut inte. Det som däremot är deras fel är att de inte verkar veta att Zlatan aldrig har kämpat och rört sig mer än vad han själv har velat. Han passar inte in i Barcelona's spel. Därför är det amatörmässig scouting. Därför är hela köpet ett skämt och både Zlatan och klubben drog en stor nitlott.
Barcelona el Maestro!
2010-08-28 11:30
Ämne: Nu ska jag svamla..f....
Hehe, där fick du mig att skratta. Tack du!
Barcelona The Reporter
2010-08-28 11:29
När ansluter Masken till truppen?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-28 11:28
Hetfield

Men sen så gav Ibra oss en matchavgörande mål mot Real Madrid, ett extremt viktigt bortamål mot Stuttgart, 2 mål mot Arsenal, derbymål mot Espanyol, mål mot ett av de svåraste bortalagen i förra årets la liga (Mallorca).
Sen om det var värt 20 miljoner vet jag inte, men helt värdelös var han inte.

Chygrynskiy gav ju oss... ja ingenting, vafan gjorde han i klubben? :P
2010-08-28 11:27
Hetfield

Inte bara betalade vi 50 miljoner för honom, vi skeppade iväg Eto'o också, som var värd minst 20 miljoner.. Så man kan säga att vi betalade omkring 70 mil för Zlatan..

Hoopas bara stämningen i truppen blir bra igen efter hela denna Zlatan affären och att de inte påverkas av hela denna röran dom här dagarna..
2010-08-28 11:25
Enligt sport så handlar det om endast 30 miljoner (!), inte så 40 som alla pratade om. Visst, man sparar ju pengar på hans lön, men faktum kvarstår att vi betalade 50 miljoner för honom. Bara genom Chyg och Zlatan så har vi då förlorat 30 miljoner (!).
2010-08-28 11:22
Elsa

Det börjar bli tröttsamt när du dyker upp här som rena trollet och tar all tillfälle i akt till att smutskasta klubben, det är inte precis första gången. Fine, visst får man ha en diskussion, men det är inte vad du är ute efter, right?
Om det hade funnits en ignorera funktion så hade du varit long gone my friend.

Återigen, det är inte klubbens fel att Zlatan är så dålig. En striker i Barcelona måste röra på sig och vara aktiv, om du tittar på en typisk Zlatan match i Barcelona så står han bara och glor.
Barcelona Espanaboy
2010-08-28 11:22
Ämne: Ämne: Zlatan ....
Maxwell är med.
Barcelona Espanaboy
2010-08-28 11:21
Ämne: Ibra inte med i trup....
Som du säkert såg, så skrev jag det precis!
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-08-28 11:15
Rambla~: Delvis, så har de alltid varit med de två. Och anledningen till att de beter sig som de gör, är ju antagligen för att Zlatan inte får spela. Varför spelar inte karln? Jo, för att han inte passar in i Barcelona. Varför då köpa honom? Därför ar det i princip deras fel.

Hetfield- Megan Fox is a dude: Sluta bete dig som en idiot. Synd att det inte finns en ignorera funktion här.

Barca4eva: Ja, det är ju så jag menar. Dålig planering och scouting. Amatörmässigt.
Barcelona Unicef
Ibra inte med i truppen!
banklev
Ämne: Zlatan är inte med i....Maxwell hålls även han utanför truppen????

edit bara fk som glömt hans namn
Barcelona Espanaboy
Funderar på att åka över till Köpenhamn och se Barca-FCK i CL den 2 november. Är det någon som ska det?
Real Madrid MADRID 1902
2010-08-28 11:13
Börje
Om du inte är från någon av dom städerna som dom bästa klubbarna finns i,då brukar man börja hålla på ett lag oftast genom någon spelare.
Annons: