/spanien/barcelona/forum/14312.aspx/spanien/barcelona/forum/14312.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-23 02:09
addeh

Jag tycker att du borde införa "dagens oscar" där det går till dagens filmning/filmare :P
Delarocha
2011-01-23 02:06
Gillar "kvällens awards" mycket. Fortsätt hemskt gärna med det. Låter en något full individ kunna fånga matchen på ett någorlunda sätt. Skönt med en stabil seger återigen.

Barcelona Barca4eva
2011-01-23 02:05
Bat

Utöver de 14 målen som han har gjort efter första halvan av säsongen? Jo, snart.
Valencia Bat
2011-01-23 02:01
addeh//

Har tänkt på samma sak. Men tro mig, att vi har flyt med resultatet är en tillfällighet. Förr eller senare slutar matcherna 3-4, 1-2 och 0-1.

OT: När ska Villa börja måla?^
Barcelona Barca4eva
2011-01-23 01:34
>The Reporter<

Tackar för dina åsikter även om detta inte borde dras upp.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-23 01:34
Man kan ju säga att Valencia är bäst på 2 saker i La Liga. Man är det laget i ligan som har gjort flest mål på hörnor och man avgör flest matcher i slutminuterna. Undra vad det beror på. Spelare med bra uttålighet? Tydligen, för annars skulle man inte ha gjort så mycket mål i slutet av matcherna. Det är då motståndarna börjar bli trötta, och då utnyttjar Valencia det på allra bästa sätt. Minst sagt...
Annars en mycket sevärd match som hade det mesta. Mycket mål, mycket kortviftande, griniga spelare och en galen Apoño. Det är inte första gången den mannen tänder till och defenitivt inte sista. Förra säsongen hade en spottat på en motståndare. Han drar ju heller inte på sig lite varningar kan man säga...
God natt Culés y Visca Barca!
Barcelona >The Reporter<
2011-01-23 01:32
Grabbar det är så tråkigt att se er o real fansen att smutskasta varandra och dra jämförelse mellan Ronaldo och Messi. Jag kände att jag var tvungen att skriva någa rader om jämförelsen mellan messi o ronaldo. Visserligen har ronaldo gjort mer mål men mot vilka motstånd? almeria?malaga ? osv. Det spelar ingen roll hur många mål han gör så länge han inte presterar mot stora lag som messi gjorde mot ex mina kära arsenal(är bror till denna nicknamn). Ronaldo har alltid varit blek mot stora lag även tiden i Man U där en viss Clichu tvingade honnom att byta kant gång på gång. Så att ens dra jämförelse med messi finns inte. tack för mig
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-23 01:08
Cataloniaboy

Highlights i länktips.

B-laget torska med 1-2, Rafinha spelade tillsammans med sin brorsa och Jonathan Dos Santos.
elbraco
2011-01-23 00:50
Eftersom jag igår frågade vem som var tredjemålvakt kan jag rapportera om att det var Oier som fick vara backupkeeper i dagens match istället för Pinto som hade magbesvär.
Vet inte om ni redan har skrivit det men så var det iallafall :)
Barcelona Barca4eva
2011-01-23 00:38
Cataloniaboy

Afellay skulle få spela men Guardiola hade gjort för många byten. Han lät ju Affe värma upp innan han insåg misstaget.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-23 00:36
Missade kvällens match. Någon som har highlights?
Skönt med 3 poäng! Iniesta har nu gjort mål i 3 raka ligamatcher. Grande! Messi fick äntligen in den från elva meter, och Pedrito fortsätter att ösa in mål. Fantastiskt! Nästa match SKA vi ta över marängernas rekord över flest vinster i rad i ligan!
Varför startade inte Pique? Också har jag en personlig fråga till Pep, som jag bara MÅSTE ta på stora bokstäver och utropstecken: VARFÖR FICK INTE AFELLAY NÅGON SPELTID?!?
Jag hoppas nu verkligen att Canal+Sport1 visar nästa helgens match mot Hércules.
Hur gick det förresten för B-laget mot Rayo? Var Rafá med?
Barcelona C.A.K
2011-01-23 00:05
3333 // Vad vill du att vi ska göra? Sluta heja på Barca bara för att det går bra nu? De flesta här hejade på Barca även under den risiga tiden när Real var det bättre laget. Ska man då prompt sluta supporta sitt lag för att vi vinner med 5-0 väldigt ofta, och sedan komma tillbaka när det går dåligt?
Atlético addeh
2011-01-22 23:51
Man kan jämföra Villarreal och Valencia lite som Barcelona och Real Madrid. Valencia är det där laget som trots dåligt spel i slutändan alltid vinner. Idag har de spelat ganska bra, men skulle resultatet stå sig är väl detta Valencias fjärde uddamålsseger eller något i den stilen. Utan att de spelat särskilt övertygande. Ungefär som Real Madrid, utan att spela bra i alla matcher lyckas de allt som oftast vinna i slutet.

Villarreal är mer lika Barcelona, de spelar rolig och offensiv fotboll, och vinner matcherna med stil.
Barcelona Abbe.
Pellegrini får jobba lite med disciplinen på sina spelare.
Barcelona DM1982
Hur som helst, har motståndarna två man mindre måste man rulla ut dem mycket bättre än så där. Det är pinsamt spel av Valencia och så har de lite tur att de lyckas få till ett mål till.
Barcelona el Flaco
2011-01-22 23:50
Lol! Emerys reaktion var skön. Verkar om han sade "Äntligen för helvete! Hade varit pinsamt om vi inte hade lyckats besegra ett lag med nio man på banan...". :P
Barcelona Blaugrana91
2011-01-22 23:49
3333

Förstår inte riktigt ditt reseonemang: "Kommer aldrig kunna förstå mig hur man kan tycka att det är kul att ens lag vinner med 5-0 hela tiden."

Är det så konstigt att vi uppskattar att vårt lag spelar fantastisk fotboll och vinner med 5-0 osv? Alla fans hade väl velat att det går bra för laget dem håller på?
Atlético addeh
4-3 Aduriz, vilken jävla match. Lider med Málaga, de är värda en pinne.
Barcelona Abbe.
4-3!

Vilken match.
elbraco
2011-01-22 23:45
Fan också, missade matchen! Blir till att ladda ner...
Pep är för skön :P inte första gången han missar att han redan har gjort ett byte!
Synd att Puyi är småskadad men eftersom Abidal tydligen fortsätter att storspela så kan man nog känna sig lugn. hands down en av världens bästa backar defensivt sett när han är i form!
Barcelona Android
2011-01-22 23:45
3333

Stick nu. Vi behöver inte dig här med ditt skitsnack.
Barcelonistas
2011-01-22 23:43
3333

JAJAJAJA vi fattar dra tillbacks till träsket nu, syns ganska tydligt att du är avundsjukt på Barcelona.
3333
2011-01-22 23:40
Men Barca hade väl redan vunnit första matchen 5-0, var väl ingen mening att ens spela returmatchen? Men fine, jag ska också dra mig tillbaka. Kommer aldrig kunna förstå mig hur man kan tycka att det är kul att ens lag vinner med 5-0 hela tiden.

Å andra sidan finns det en bra sak med hela, skulle man missa en match med Barca någon helg så behöver man inte känna sig bedrövad. Man vet ju ändå hur matchen slutar;-)
Barcelona el Flaco
Snyggt mål av Baptista, men hur kan Valenciaförsvaret gå bort sig på det där sättet? Även om brassen låg i tveksam offsideposition var det ändå tre backar runt omkring honom som hade kunnat avstyra den situationen. Ändå tar hans ig loss enkelt och kan avlossa bössan. Spännande sista tio minuter på Mestalla.
Barcelona DM1982
Det är så otroligt dåligt av Valcencia så att det inte finns. Två killar utvisade i Malaga, ändå gör det mål. Det finns inte. Å andra sidan, kul för Malaga.
Atlético addeh
2011-01-22 23:39
Haha, vilken sjuk match. Först slår Baptista en värdelös passning och sumpar ett 3 mot 2 läge, sedan minuten efter gör han en fin soloprestation och gör sitt första mål i Málaga-tröjan. Riktigt uselt av Valencia med tanke på att Málaga bara har nio man på plan.
Barcelona Rambla~
Jesus, hur kan de släppa in mål mot 9 man?
Barcelona Abbe.
Besten!

Helt otroligt att dem kvitterar med två man mindre. Det ska inte få hända.
Barcelona el Flaco
2011-01-22 23:38
Kom att tänka på en sak inför nästa match i cupen på onsdag. Med tanke på att den semifinalen spelas klockan 22 mot en ganska svag motståndare som Almería kommer det tyvärr leda till att det inte kommer bli ett särskilt högt åskådarantal på Camp Nou. Väldigt synd, med tanke på att laget är så nära att nå en final.
Barcelona Gabriel
2011-01-22 23:33
3333

Vad föreslår du att Barça som klubb ska göra då, kanske gå ner sig själva i några nivåer för att bjuda in dem andra lagen och göra det lite mer jämnare? Det är knappast Barças fel att dem andra lagen inte hänger med. Barças dominans har som sagt inte o göra med att de andra lagen inte håller klass, det har att göra med att Barça just nu är så oerhört bra.
Annons: